kellottelun

haittoja..

tiättekö sen että ylikellotus voi aiheuttaa tiedostojen menetystä?

4

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablaablaaa

      No ei se mitää tiedoston menetyksiä aiheuta. Jos et kiinnitä jäähdytintä kunnolla tai on huono jäähdytys etkä seuraa lämpötiloja voit vahingossa poltaa prossun, eipä juuri muuta. Jäähdytys kuntoon ni senkus kellottelet rauhassa ja katot niitä lämpöjä. Tod näk vaikka kuumenis liikaa niin kone kaatuilee ennen sitä sen verra että varmaa huomaat ja emolevyltä ku käännät sellasen ominaisuuden päälle että jos lämpötila nousee tietyn asteen yli kone itse sammuttaa itsensä ni EI OLE HUOLTA SIITÄKÄÄN.

    • E6400 2,13-- 3,9GHz
      Q6600 2,4--4GHz
      Yhtään mitään ei ole hävinnyt kellottelun seurauksena.
      Tietysti ylikellotuksessa on aina riskinsä.
      Kuitenkin emolevyt joilla yleensä pystyy kellottelemaan enemmän on tehty osista jotka kestää esim. lämpöä monin kertaisesti verrattuna esim. merkki/pakettikoneiden emolevyihin.
      http://www.gigabyte.com.tw/FileList/WebPage/mb_070427_ud2/tech_070427_ud2.htm

      • Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

        Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

        Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1

        Pidän tietysti BIOS asetuksissa päällä seuraavat toiminnot:C1E,EIST ja thermal control.
        Näin kone käy suurimman osan aikaa pienemmällä kellotaajuudella(kerroin laskee) ja pienemmillä Volteilla kuin jos nuo eivät olisi päällä(on viileämpi ja hiljaisempi kone).Tarvittaessa kerroin nousee ja kellotaajuus myös sinne 3,4GHz:n niin ei ihan jalkoihin jäädä.

        Tietysti kone on myös hiljaisempi kuten tuulettimien kierrosnopeuksista voi päätellä.
        Lämmötkään eivät ainakaan minua häiritse.

        Otsikko tarkoitti sitä ettei mitään ole tarkoitus särkeä.
        http://tinypic.com/view.php?pic=85c6plw&s=1


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe