kellottelun

haittoja..

tiättekö sen että ylikellotus voi aiheuttaa tiedostojen menetystä?

4

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablaablaaa

No ei se mitää tiedoston menetyksiä aiheuta. Jos et kiinnitä jäähdytintä kunnolla tai on huono jäähdytys etkä seuraa lämpötiloja voit vahingossa poltaa prossun, eipä juuri muuta. Jäähdytys kuntoon ni senkus kellottelet rauhassa ja katot niitä lämpöjä. Tod näk vaikka kuumenis liikaa niin kone kaatuilee ennen sitä sen verra että varmaa huomaat ja emolevyltä ku käännät sellasen ominaisuuden päälle että jos lämpötila nousee tietyn asteen yli kone itse sammuttaa itsensä ni EI OLE HUOLTA SIITÄKÄÄN.

• E6400 2,13-- 3,9GHz
      Q6600 2,4--4GHz
      Yhtään mitään ei ole hävinnyt kellottelun seurauksena.
      Tietysti ylikellotuksessa on aina riskinsä.
      Kuitenkin emolevyt joilla yleensä pystyy kellottelemaan enemmän on tehty osista jotka kestää esim. lämpöä monin kertaisesti verrattuna esim. merkki/pakettikoneiden emolevyihin.
      http://www.gigabyte.com.tw/FileList/WebPage/mb_070427_ud2/tech_070427_ud2.htm

• Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1

• pjotr.suomi24 kirjoitti:

Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1

Pidän tietysti BIOS asetuksissa päällä seuraavat toiminnot:C1E,EIST ja thermal control.
        Näin kone käy suurimman osan aikaa pienemmällä kellotaajuudella(kerroin laskee) ja pienemmillä Volteilla kuin jos nuo eivät olisi päällä(on viileämpi ja hiljaisempi kone).Tarvittaessa kerroin nousee ja kellotaajuus myös sinne 3,4GHz:n niin ei ihan jalkoihin jäädä.

Tietysti kone on myös hiljaisempi kuten tuulettimien kierrosnopeuksista voi päätellä.
        Lämmötkään eivät ainakaan minua häiritse.

Otsikko tarkoitti sitä ettei mitään ole tarkoitus särkeä.
        http://tinypic.com/view.php?pic=85c6plw&s=1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      18
      3596
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      23
      2721
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2155
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1995
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1946
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1612
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1482
    8. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1477
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1404
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1364
    Aihe