´Millikset...

Milli

Niin yleisiä kun ovatkin ja tietoa on paljon saatavilla, niin tämmöistä kysyn: Kauanko millis odottaa poikasia? Millaiseen paikaan se hakeutuu synnyttämään?Montako poikasta? Miten voin ikäänkuin houkutella niitä lisääntymään!?!Mulla on 3 urosta ja 5 naarasta. Yks naaras näykkii toisia ja ei oo vilkas, se on jo aika vanhan näköinen ja iso, hengittää aika kiihtyneesti, evät ei oo supussa ja syö! Meillä on veden ph 7.5, pitäiskö laskee?

6

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuso

...nii ja ne millisten lisääntymis ajat millis naaras voi saada poikasia edellisestä poikueesta korkeintaan 23 päivän kuluttua mutta tavallisemmin 28 vai että haluut houkutella ne saamaan poikasii jahas akvaariossa voi tehdä huom VOI niin noita parannuksia laittaa pari kasvitiheikköä akvaarioon muitten kasvien lisäksi ja pitää vesi arvot kunnossa niin ne saa takuu varmasti poikasii seura akvaariossaki niin ne saa yleensä sellaset n.20poikasta mutta emot saattavat syödä ja syövätkin osan poikasista kuten muutkin kalat...

• Siankorvavaikku

Mulla on aika liuta milliksiä ja ne lisääntyy suunnilleen kuukauden välein.

Pistän emon aina "ennen synnytystä" 20 litraiseen(väliaikaisesti), jotta mahd. moni poikaissta välttyisi kuolemalta. Jos akvaariossa on esim. kirjoahvenia, ne syövät mielellään poikasia...

• Sari sardiini

Poikaset kannattaa pitää akvaariossa (poikas akvaariossa) jonku kirjan mukaan 2 kk...Munki milliksille on ilmestyny tollasta "tautii, varsinki tytöille...mut en tiä mikä se on ehkä ne vaan vanhuuttaan...joo poikaset viihtyy pinnalla...ja emotkin on yleensä pinnalla... melki kaikki kalat jahtaa milliksen poikii et kannataa laittaa ne sinne poikas akvaarioon....... Poikasia voi tulla 1-100...mut toi sata on ehka aika harvinaista...mut noihan onki milliksii....mun 2 millis tytölle tuli kerralla yhteensä 62 poikasta.... ja joskus niitä tulle vaan yks tai kaks. Poikaset on syntyessään eri koksia kai niin kirjoissa väitetään....Ja niitä selläsia synnyttäville hammaskarpelle suunnteltuja synnytyspurkkejakin myydään..niissä on joku juttu pohjalle minne ne poikaset vajoo...tai joku tommonen varmaan ihan kiva keksintö........Toivottavasti mä en nyt muista ihan kaikkkiiväärin....... Mut kun millikset oikeen innostuu niin sä oot hankaluuksissa niiden poikastenkaa....mut ei se niin kauheeta oo kivavaan... Ja sitähän sanotaan että kun akvaario on kaikin puolin kunnossa niin kalat "palkitsee" hoitajansa poikasilla...ja eihän nille kaloille poikasii tuu jos niillä on huonot olot...

• Sofia

Miksi mun millikset lisääntyy niin harvoin?Mul on ollut yks naaras n.6kk ja se on lisääntynyt vaan 2kertaa. Miten saisin ne lisääntymään enemmän?

• Guppy

Edellisiin vastauksiin lisäisin vielä sen, että miljoonakala naaraita tulisi olla vähintään kaksi, mieluiten kolme yhtä urosta kohden. Muutoin urokset jahtaavat samaa naarasta aina stressiin asti, jolloin lisääntyminenkin kärsii...

• Tintsu

Mun kokemuksen perusteella millit ei viihdy pehmeässä vedessä. Testaa ensin se.
      Ph pitäis muistaakseni olla neutraali. Mulla on aina ollut eli en osaa sanoa miten vaikuttaa jos ei oo. Lämpötila 24-26 astetta?
      Kaloja ei tarvi hankkia lisää, kyllä se tuosta lähtee jos on lähteäkseen. Saavat yleensä enemmän naaraspoikasia kuin koiraita eli sukupuolet tullee siten tasapainoon.
      Odottamisajasta ym. en osaa sanoa kun en tuijota non-stoppina, altaassa vaan on aina pikkupoikasia. Kasveja pitää olla sen verran että on kunnon piilopaikkoja. Varsinkin pikkuiset tykkää pintakasveista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe