Fär-saarten kautta Islantiin?

Jari:

Vieläkö tehdään matkoja laivalla Fär-saarten kautta Islantiin?

Muistaakseni ensin linja-automatka Norjan Osloon, josta laivamatka alkaa.

Onko kallis ja onko Islannissa saarikierros, koska Reykjavik on kaupunki, todellinen Islanti luonnossa?

6

2141

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ert6y

Laiva ei lähde Oslosta vaan Bergen nimisestä kaupungista.(kts. kartta)

Matka kestää muistaakseni pari päivää.

Itse tein islánnin matkan aikanaan autolla.

Laivalla oli myös paljon ihmisiä jotka olivat matkalla polkupyörällä.

Kaverini piti matkapäiväkirja ja siihen tuli kaikki mitä ostettiin (bensat,syömise,villapaidat,matkat ...)

Ja kun myöhemmin laskettiin se mitä oli kulut rahaa 3 viikon reissulla. Sillä hinnalla olisi saanut yhden etelän matkan.

Joten ei se niin kovin kallis matka ollut, ottaen huomioon että laskuissa oli kaikki menot.

Tosin teimme matkamme tosi pienellä budjetilla eli yövyimme teltassa ja valmistimme ruokamme itse trangialla.

Joten voin lämpimästi suositella olisi se niin hieno reissu että sen muistaa vieläkin vaikka aikaa on kulunut siitä 15 vuotta.

Auto oli muuten Suzuki Alto .

• olen lähdössä ensi kesä...

Onko kukaan koskaan kiertänyt koko

saarta ?

Paljon meni aikaa ja rahaa ?

• isl

Kyllä tuli kierrettyä, aika uuvuttavaa bussissa istumista, yöpymistä teltassa jonka tuuli meinaa repiä ilmaa jne. köyhäilyä. Silti koko matkabudjetti meni parissa viikossa niin että juuri ja juuri rahat riittivät lentokenttäbussiin jonne ei kiertolipulla päässyt.

• itse lähdössä
        isl kirjoitti:

Kyllä tuli kierrettyä, aika uuvuttavaa bussissa istumista, yöpymistä teltassa jonka tuuli meinaa repiä ilmaa jne. köyhäilyä. Silti koko matkabudjetti meni parissa viikossa niin että juuri ja juuri rahat riittivät lentokenttäbussiin jonne ei kiertolipulla päässyt.

Onko mitää hyviä kokemuksia ?

Kuvia taikka matkakertomusta ?

Onko ruoka millaista ja mitä

se syrjäkylillä maksaa ?

• Matkis
        itse lähdössä kirjoitti:

Onko mitää hyviä kokemuksia ?

Kuvia taikka matkakertomusta ?

Onko ruoka millaista ja mitä

se syrjäkylillä maksaa ?

Kiersimme -05 kesällä saaren omalla autolla. Islannissa olimme 4 viikkoa, mikä riitti hyvin saaren kiertämiseen. Kolme viikkoa olisi pakottanut jo vähän oikomaan ja jos olisi ollut 5 viikkoa käytettävissä, niin olisi voinut muutaman päivän vaeltaa rínkka selässä luoteisvuonoilla.

Yövyimme pääosin teltassa leirintäalueilla (muistaakseni neljä yötä katon alla). Muistelen, että keikka kaikkineen, lauttaliput, polttoaineet syömiset, juomiset ja majoitukset jäi hilkun alle 6000 euron kahdelta hengeltä. Eli ei nyt mikään halpisloma mutta ikimuistoinen.

Valitettavasti viitseliäisyys ei ole riittänyt matkasivujen tekemiseen.

• piccadilly.circus

Luulen, että Färsaarilta tehdään useimmiten lentoja Islantiin. Lentomatka kestää ehkä tunnin, kaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1406
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1283
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1028
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      596
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      532
    10. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    Aihe