"Sähköiskuja" kropassa

rouwanen

Olen kärsinyt pitkään stressistä ja muutenkin olen jännittäjätyyppiä. Yksi oire on se, että etenkin nukkumaan mennessä alkaa keho kummasti säpsähdellä. Etenkin vatsan ja rintakehän alueella on sähköiksumaisia räpsähdyksiä, jotka ovat välilä tosi rajuja. Välillä pomppaan melkein sängystä ylös. Niitä on myös pään seudulla ilmeisesti kallonpohjan lihaksissa. Oireet saattavat valvottaa parikin tuntia. Niitä on jonkin verran myös päiväsaikaan.

Onko muilla näitä? Miten niistä pääsee eroon?

7

13193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankkiutumalla eroon

stressitekojöistä, välttämällä alkoholia, kahvia, elintarvikkeiden lisäaineita ja tupakkaa sekä lisäämällä ravintoon siitä puuttuvia, aivojen aineenvaihdunnalle tärkeitä välittäjäaineiden rakennusaineita.

Itselläni nuo säpsähdykset esiintyvät kehon eri puolilla "elohiirinä" ja tilanteen jatkuessa liian pitkään, muuttuvat kivuliaiksi lihaskouristuksiksi joihin liittyy voimakasta ahdistusta, sairauden- ja kuolemanpelkoa sekä psykosomaattisia paniikkioireita (huimausta, hikoilua, sydämen "muljahtelua", tinnitusta jne.

• täälläkin

Mullakin on noita "sähköiskuja" ollut jo vuosia enemmän ja vähemmän. Niitä tutkittiin ihan neurologian polilla keskussairaalassa, mutta mitään syytä ei löytyny. Olen jännittäjä ja stressaaja, myöhemmin diagnosoitiin ahdistuneisuushäiriö. Lääkitys vei noita oireita (samoin kuin sydämentykytystä, vapinaa, sairaudenpelkoja, ahdistusta ja masennusta), mutta toi mukanaan muita vieroitusoireita. Söin yhdessä välissä Paroxetiinia ja kun lopetin tuon lääkkeen, kärsin 1,5kk aivan järkyttävistä lhasnykinöistä ja sähköskuista ympäri kroppaa. Nykyään noita nykinöitä on enää harvoin, kun en enää kiinnitä niihin huomioita ja tiedän ne vaarattomiksi. Jos niitä tulee, niin se on merkki stressistä ja kannattaa miettiä, miten siitä pääsisi eroon ja oireet helpottais.

• säpsähdyksiä

Onko hampaissasi amalgaamipaikkoja?
      Sanotaan, että voivat aiheuttaa mm.sähkövirtoja.

• killer89

Itse saan joskus kovia tällejä tuosta vain.
      Ei tosiaankaan ole mitään nannaa..

• samma här

Minulla tulee vastaavia säpsähdyksiä joskus, kun olen nukahtamaisillani. Itse olen päätellyt, että kyse olisi kehon jännityksen laukeamisesta.

• klsdsdsd

ON. Eivät ne "tapa". Se taitaa olla itse asiassa yksi kehon tapa hoitaa masennusta (tietynlaista itsehoitoa).

Sähköä on jo vanhastaan käytetty "masennuslääkkeenä"...tosin vaihtelevin tuloksin.

Mutta kehon oma biosähkö on kyllä ihan turvallista.

• Sama juttu

Hei,

itselläni on myöskin ollut vastaavia oireita (jotka saattoivat myös valvottaa parikin tuntia). Vaikka en aikoinaan myöntänyt, nämä oireet pahenivat kovasti silloin, kun minulla oli todella vaikea elämäntilanne, strassi ja masennus. Lääkitys (paroksetiini masennukseen, joskus tarvittaessa oikein vaikeina iltoina nukahtamislääke) auttoivat ainakin pahimman yli.

Edelleen näitä tulee joskus, mutta koska (kuten toinenkin kirjoittaja mainitsi) tiedän sinänsä vaarattomiksi, en enää ahdistu niistä niin paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5745
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      235
      4968
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      74
      4936
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      47
      4630
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      27
      4456
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      161
      3841
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      125
      3337
    8. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3092
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      23
      3085
    10. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      2321
    Aihe