Hiukset lähtevät tupottain.

Apua!

Hei, olen 19 vuotias, ja nyt tämä marraskuun ajan hiukset ovat lähteneet tupottain. Hiuksia lähtee ainakin 500 pesupäivänä. Viemärissä on niin paljon hiuksia että viemäri menee pestessä tukkoon. Pesupäivien välisinä päivinä lähtee noin 200 hiusta. lievää hiustenlähtöä minulla on ollut elokuusta asti. Söin Roaccutan kuurin lievään akneen huhti-kesäkuussa 20 mg päivä. Hiuksia lähti silloin hieman enemmän kun normaalisti mutta kuurin jälkeen lähtö loppui kokonaan. Yleislääkäri sanoi että tämä voi johtua roaccutanista mutta hiustenlähtö pahenee koko ajan jotn en enää usko. Olen syönyt nyt vuoden Diane nova nimistä e-pilleriä, mutta en ole ikinä kuullut että se aiheuttaisi hiustenlähtöä. Päänahka on terve. Välillä vähän on hilsettä kun on niin kauhean kuiva Diane novan takia. Kilpirauhanen normaali 1.88 ja hemoglobiini 150. Onko kellään muulla ollut selittämätöntä hiustenlähtöä? Hiukseni ovat nykyään jo ohentuneet 1/3. Myös uudet sentin pituiset hiukseni tippuvat pois :(

7

3629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa

omaa tilannettani suht tarkkaan. Pitkään on lähtenyt ja tukkaa ei ole paljon jäljellä kun ei ollut paksu aikasemminkaan. Yllätys oli kun paljastui että mulla on huikeat verenpainelukemat. Nyt syön Spiroa ja toivon saavani hiukset takaisin kun verenpaine toivottavasti laskee. Vaikka olisit hoikka ja nuori niin kannattaa mitata toi paine. Itte olen yli 40 ja hyvin hoikka.

• apua!

määräisikö ihan yleislääkäri tätä jos vain pyytäisi vaikka ei olisikaan korkeaa verenpainetta? Etsin nimittäin tästä spirosta tietoa netistä ja on kuulemma joillakin henkilöillä auttanut. Kävin tästä jutusta yleislääkärillä jo kerran ja kerran ihotautilääkärillä jotka vaan todellakin puhuivat tuosta Roaccutanista syypäänä, yleislääkäri epäili että Diane nova voi aiheuttaa tämä lähdön ja kirjoitti Yasmin reseptin. kärsin kuitenkin todella vaikeasta aknesta ennen Dianea etten oikein uskaltaisi vaihtaa.

• Varjossa

Hei,

Ainakin minun kirjoittamia positiivisia kokemuksia Spirosta löytyy tältä foorumilta, mutta ne eivät kerro koko totuutta. Nimittäin Spiro tosiaan auttoi minulla jonkin aikaa (muutaman kuukauden) ja edelleen se varmaan hidastaa tilannetta, mutta siltikin hiustenlähtöni on runsasta ja seborrea vaivaa. Syön ko. ainetta edelleen, koska en uskalla lopettaa. Diane Nova on myös käytössä, koska Spiron kanssa on syötävä e-pillereitä. Diane Nova voi auttaa hiustenlähtöön (anti-androgeeni, kuten Spirokin), jolloin sen lopettaminen aiheuttaa hiustenlähtöä. Itse asiassa se on hyvin yleinen ongelma hormonien lopettamisessa. Olen myös lukenut, että e-pillerit saattavat aiheuttaa hiustenlähtöä...
        Toivon, että harkitset pitkään hormonien käyttöä. Niitä ei voi vain kokeilla tai tulokset voivat olla entistä pahempia. Toivottavasti löydät ratkaisun. Ja jos päädyt Spiroon, niin varaudu muutaman kuukauden kiihtyvään hiustenlähtöön...

• -suruna-
        Varjossa kirjoitti:

Hei,

Ainakin minun kirjoittamia positiivisia kokemuksia Spirosta löytyy tältä foorumilta, mutta ne eivät kerro koko totuutta. Nimittäin Spiro tosiaan auttoi minulla jonkin aikaa (muutaman kuukauden) ja edelleen se varmaan hidastaa tilannetta, mutta siltikin hiustenlähtöni on runsasta ja seborrea vaivaa. Syön ko. ainetta edelleen, koska en uskalla lopettaa. Diane Nova on myös käytössä, koska Spiron kanssa on syötävä e-pillereitä. Diane Nova voi auttaa hiustenlähtöön (anti-androgeeni, kuten Spirokin), jolloin sen lopettaminen aiheuttaa hiustenlähtöä. Itse asiassa se on hyvin yleinen ongelma hormonien lopettamisessa. Olen myös lukenut, että e-pillerit saattavat aiheuttaa hiustenlähtöä...
        Toivon, että harkitset pitkään hormonien käyttöä. Niitä ei voi vain kokeilla tai tulokset voivat olla entistä pahempia. Toivottavasti löydät ratkaisun. Ja jos päädyt Spiroon, niin varaudu muutaman kuukauden kiihtyvään hiustenlähtöön...

Onko Spiron kanssa syötävä tosiaan e-pillereitä? Lääkärini ei maininnut tästä mitään. Päinvastoin oli puhetta, että kokeilisin jättää Cerazette-minipillerit(jotka tietysti on ihan eri asia kuin esim. Diane Nova)pois. Yhdistelmäehkäisypillereitä en mielelläni ottaisi, vaikka ehkä saisinkin.. on ylipainoa ja verenpainettakin.

Spiroa olen käyttänyt nyt reilun kuukauden. Minkälainen annostus sinulla on ollut? Itse olen ottanut 100mg/pv, mutta jouduin pudottamaan 50mg:n sivuvaikutusten takia. Lääkäri sanoi, että näin voin tehdä. Mietin vaan, että voiko tuo 50mg/pv olla lainkaan riittävä, kun tietyntyyppiset e-pilleritkin puuttuu. Mitään lääkkeitä ei kuitenkaan söisi mielellään turhaan.

• minulla

Minulla ainakin määrättiin diane nova juuri hiustenlähtöön, voiko sitten tehdä juuri toisinkin päin?

• söi diane novaa

Hei!
        Työkaveri söi dianenovaa -80 ja 90- luvulla ja hiukset näkyi vaan lähtevän, loppuvuodet hän oli peruukki päässä työssä, minä ottaisin kyllä selvää mitä verestä puuttu, sinkki tai rauta mm. b-vitamiinit jne. En halua pelotella mutta käykö kaikki kaikille?
        Toivottavasti saat avun, minulla 59 v naisella lähtee kanssa tukkaa ja pyysin lääkäriltä laastarit joita puolitan, nyt hiustenlähtö on loppunut, otan sitten lisäksi, Priorin 2 kpl Optivit, vitamiinin, kalaölykapselin 1kpl. joskus kaksi, C-vitamiinipillerin, koetan syödä ruisleipää ja pitäisi karttaa sokeria ja valkoista jauhoa, (tientenkään ei voi aina), olen vähentänyt ja päänahkakin on paremmassa kunnossa kun pullia mässätessä, tosin en silloinkaan liikaa syönyt niitä, mutta keho reagoi. Siis nämä on auttaneet ja toivotan onnea kaikille hiustenhoitoon.

• Apua!

Noniin tämä hiustenlähtö vaan jatkui ja jatkui joten vaihdoin E-pillerit Marveloniin. Saa nähdä pysyykö naama siedettävässä kunnossa ja auttaako edes pitämään hapsia paremmin päässä. Onko kellää täällä kokemuksia Marvelon pilleristä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2533
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2367
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      819
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe