Mikä taistelukalan seuraksi?

Pinke^^

Heips!

Mahtaako olla mitään synnyttävää hammaskarppi-lajia joka tulisi toimeen taistelukalan kanssa? Onko kenelläkään mitään kokemuksia??

Taistelukalani agressiivisuutta olen testannut peilillä.. Varsinaisesti peilin kimppuun se ei käynyt, mutta oli kyllä hermostunut ja ui raivokkaasti koko ajan YMPÄRI AKVAARIOTA.

Kiitos kaikille kommenttinsa antaville..

6

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Akvaarion koko?
      Millaiset vesiarvot sulla olis tarjota?

      • Pinke^^

        Akvaario on ikävä kyllä aika pieni, vain 60 litraa, tajusin vasta ostettuani tuon akvaarion, että isompi olisi ollut kyllä parempi.
        Tällä hetkellä pieni parvi kiilakylkiä ja neontetroja, kaksi albiinomonnista ja tuo taistelukala.. Näitä suositeltiin ainakin eläinkaupassa mun akvaarioon ja hyvin ovat tulleet toimeen. Lämpötilan olen pitänyt siinä 24 asteen hujakoilla, pH:ta ei ole mitattu..


      • Rihma
        Pinke^^ kirjoitti:

        Akvaario on ikävä kyllä aika pieni, vain 60 litraa, tajusin vasta ostettuani tuon akvaarion, että isompi olisi ollut kyllä parempi.
        Tällä hetkellä pieni parvi kiilakylkiä ja neontetroja, kaksi albiinomonnista ja tuo taistelukala.. Näitä suositeltiin ainakin eläinkaupassa mun akvaarioon ja hyvin ovat tulleet toimeen. Lämpötilan olen pitänyt siinä 24 asteen hujakoilla, pH:ta ei ole mitattu..

        Kannattaa heti alussa mainita koko kalasto.
        En suosittele tuonne synnyttäviä hammaskarppeja, koska olet valinnut mieluummin pehmeässä ja happamassa vedessä viihtyviä lajeja.

        Sinun pitäisi kuitenkin vaihtaa neontetra vaikkapa sinineontetroihin, kardinaalitetraan tai johonkin muuhun lajiin, joka sopii taistelukalan vaatimiin lämpötiloihin, joka olisi n. 27 asetta.
        Neonit vaativat viileämpää vettä. Kun olet luovuttanut/vaihtanut neonit pois, nosta lämpötilaa, onhan sulla lämmitin?

        Albiinomonniset kasvavat turhan isoiksi pieneen altaaseesi, joten vaihtaisin ne altaaseen sopivaan lajiin, vaikkapa piikkisilmiin.


      • Pinke^^
        Rihma kirjoitti:

        Kannattaa heti alussa mainita koko kalasto.
        En suosittele tuonne synnyttäviä hammaskarppeja, koska olet valinnut mieluummin pehmeässä ja happamassa vedessä viihtyviä lajeja.

        Sinun pitäisi kuitenkin vaihtaa neontetra vaikkapa sinineontetroihin, kardinaalitetraan tai johonkin muuhun lajiin, joka sopii taistelukalan vaatimiin lämpötiloihin, joka olisi n. 27 asetta.
        Neonit vaativat viileämpää vettä. Kun olet luovuttanut/vaihtanut neonit pois, nosta lämpötilaa, onhan sulla lämmitin?

        Albiinomonniset kasvavat turhan isoiksi pieneen altaaseesi, joten vaihtaisin ne altaaseen sopivaan lajiin, vaikkapa piikkisilmiin.

        Joo-o.. Missähän noitä kaloja nyt sitten voi vaihtaa??? Oletin nyt, että eläinkaupan myyjä tietää mitkä kalat käy yhteen ja 60 litran akvaarioon.. voi v***u! Joo, siis on kyllä lämmitin.. kieltämättä oon kyllä huomannutkin, että neontetrat on ollu aika apaattisia.. Suunnitteilla on kyllä kovasti hankkia isompi akvaario kun keksin sille vaan paikan ja rahallinen tilanne antaa periksi. Kiitos kovasti.. ihanaa kun joku jaksaa auttaa tietämättömiä :)


    • amah

      Hei,

      olen itsekkin ostamassa taistelukalaa.
      Taistelukalahan rajoittaa aika paljon mitä voi akvaariossa pitää. Mikä on todella harmi.

      Mutta olen itse ostanut 16 kpl kardinaalitetroja, sitten minulla on 4kpl harlekiininuoliasia.

      Sitten olen ostamassa hohtorasboria noin 20 kpl,
      hohtabarbeja hunnulla, lisää nuoliasia jne.

      Mutta itse haluaisin jotain isompia värikkäitä kaloja, ja olen kysellyt akvaariokauppiaalta täpläviiripyrstösta, ja kirjoviiripyrstöstä. Se on nipin napin mutta ajattelin kokeilla.

      Keltakääpiöahven sopii taistelukalan kanssa mutta itse en niitä halua kun on niin vähävärillisiä.

      • amah

        tarkoitin hehkurasboraa, en hohtorasboraa :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe