Onko Blue1 hyvä lentoyhtiö?

finneristi

Käyttääkö tämä yhtiö niitä kyseenalaisia lentokoneita, joilla on ollut esim. laskutelinevikoja?
Halpalentoyhtiö, tarkoittaako sitä että lennetään vanhentuneilla koneilla? Onko tämä firma Finnairin tasoa? Kertokaas asiasta jotain tietävät, kun arveluttaa tilata matka, mutta halvemmalla saisi liput kuin Finnairilta.
Myös Ryanair kiinnostaa, mutta onko sillä ollut vakavia ongelmatilanteita, en tiedä.

22

3483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyesti seuraa tässä

      Ei käytä Dash-8 koneita.
      Ei välttämättä tarkoita(eikä tässä tapauksessakaan), usein toisinpäin asia.
      Blue1:n taso vastaa muita perinteisiä yhtiöitä pääosin, vivahde-eroja löytyy, ei vaikuta ainakaan minulle mitään.
      Raija on yhtä turvallinen kuin muutkin länsiyhtiöt.

      • viimeksi lensin

        kaksi tuntia sitten. Olen käyttänyt paljon ja toimii hyvin. Parempi kuin emo, SAS.


    • epäilevä huomas

      Blue1 kuuluu samaan konserniin kuin SAS, eli turvallisuuskulttuuri on perittyä. Niillä on myös 80-luvun koneita MD(?) eli enpä oikein tiedä.

      HAlpalentoyhtiö ei niin halvoilla lipuilla; esim. vesilasi koneessa lisähintaan ym. eli ei finnairin tasoa

      • lentäjä1

        Olet täysin väärässä.

        Blue1 on entinen Air Botnia, joka oli täysin suomalainen, vuonna 1988 perustettu yhtiö. SAS konserni sitten osti tokia tämän, mutta organisaationa Blue1 on kyllä täysin erillinen ja itsenäinen SAS konsernissa. Blue1 myös huoltaa koneensa itse Vantaalla.

        Blue1:lla eikä sen edeltäjällä ole koskaan ollut mitään ongelmia turvakulttuurin kanssa.

        Lisäksi, Blue1 ei ole halpalentoyhtiö. Toki se on palvelutasoltaan hieman riisutumipi verrattuna esim. Finnairiin.


      • nyt pelottaa
        lentäjä1 kirjoitti:

        Olet täysin väärässä.

        Blue1 on entinen Air Botnia, joka oli täysin suomalainen, vuonna 1988 perustettu yhtiö. SAS konserni sitten osti tokia tämän, mutta organisaationa Blue1 on kyllä täysin erillinen ja itsenäinen SAS konsernissa. Blue1 myös huoltaa koneensa itse Vantaalla.

        Blue1:lla eikä sen edeltäjällä ole koskaan ollut mitään ongelmia turvakulttuurin kanssa.

        Lisäksi, Blue1 ei ole halpalentoyhtiö. Toki se on palvelutasoltaan hieman riisutumipi verrattuna esim. Finnairiin.

        VAi ei ole ollut ongelmia, edes edeltäjillä? Tuo air botnia kun taisi olla juurikin se yhtiö, jonka pilotti rysäytti humalassa (?) 80-luvulla metsään Pohjanmaalla ja useita kuoli.

        Halpalentoyhtiön tunnistaa juurikin siitä että normaalipalveluista veloitetaan lisämaksuja. Lippujen hinnat blue onella ei kyllä niin halpoja näytä olevan, esim. ouluun.


      • lentäjä1
        nyt pelottaa kirjoitti:

        VAi ei ole ollut ongelmia, edes edeltäjillä? Tuo air botnia kun taisi olla juurikin se yhtiö, jonka pilotti rysäytti humalassa (?) 80-luvulla metsään Pohjanmaalla ja useita kuoli.

        Halpalentoyhtiön tunnistaa juurikin siitä että normaalipalveluista veloitetaan lisämaksuja. Lippujen hinnat blue onella ei kyllä niin halpoja näytä olevan, esim. ouluun.

        Uskomatonta, en tiedä mistä oman mielikuvituksesi kätköistä tuonkin keksit?

        Ainoat kuolemia aiheuttaneet onnettomuudet Suomessa säännöllistä reittiliikennetoimintaa harjoittavien yhtiöiden keskuudessa tapahtuivat 1961 Koivulahdessa ja 1963 Maarianhaminassa. Kummatkin olivat Aeron, eli nykyiseltä nimeltään Finnairin lentoja!

        Air Botnialla eikä Blue1:lla ole koskaan tapahtunut minkäänlaista onnettomuutta.


      • Air Botnia
        nyt pelottaa kirjoitti:

        VAi ei ole ollut ongelmia, edes edeltäjillä? Tuo air botnia kun taisi olla juurikin se yhtiö, jonka pilotti rysäytti humalassa (?) 80-luvulla metsään Pohjanmaalla ja useita kuoli.

        Halpalentoyhtiön tunnistaa juurikin siitä että normaalipalveluista veloitetaan lisämaksuja. Lippujen hinnat blue onella ei kyllä niin halpoja näytä olevan, esim. ouluun.

        Ei ole Air Botnian kone pudonnut metsään 80-luvulla. Muistaakseni Ilmajoella putosi lentokone tuolloin, lentoyhtiönä ollut Wasawings. Muistini mukaan onnettomuuden syynä oli huono sää, ei lentäjän humalatila.


      • satunnainen surffaaja
        Air Botnia kirjoitti:

        Ei ole Air Botnian kone pudonnut metsään 80-luvulla. Muistaakseni Ilmajoella putosi lentokone tuolloin, lentoyhtiönä ollut Wasawings. Muistini mukaan onnettomuuden syynä oli huono sää, ei lentäjän humalatila.

        Tuossa tutkintaraportti tuosta Wasawingsin onnettomuudesta: http://www.onnettomuustutkinta.fi/24022.htm


      • satunnainen surffaaja

    • ylibookattu

      enkä taida olla ainoa.. sen verran taajaan kaikuu ainakin kotimaanterminaalissa b1:n huutokauppa. mene köyhä seuraavalla, me ollaan myyty tähän avroon taas kymmenen sikahintaista lippua yli kapasiteetin!

      voin sanoa että suututtaa kun omalle kohdalle sattuu.

    • Shepan

      Meillä oli lento myöhässä 2 tuntia turvatarkastuksen vuoksi. Englanniksi selittivät, että kone oli vaihdettu, Suomeksi syttettiin vain tarkastusta. Lennoillahan täytyy ostaa kaikki syötävä ja juotava, eikä siinä mitään. Mutta kun oli odottanot Barcelonan kentällä 2 ylimääräistä tuntia , ilman että yksikään ravintola oli auki, olisi odottanut, että olisi tarjottu ilmainen limu. Kun kysyin asiaa ilmoitettiin, ettei Blue1 sellaista tehdä. Itse käytän tästä lähtien Finnairia. En tykännyt palvelusta. Jos Finnairin palvelu ei ole kovaa tasoa tuo on paljon sen alle.

      • pidä siitä kiinni

        Eikö olekin hyvä, että on valinnanvapautta ja kilpailua. Voi valita palveluntarjoajan itse asettamillaan kriteereillä.
        Esimerkiksi itse pidän periaattenani, että ostan lentoni sieltä mistä halvimmalla saan. Voi sitten ostaa vaikka pikku pullon kuohujuomaa lennolla ja vielä jää rahaa johonkin mukavaan extraan perillä.
        Joku toinen ajatelee toisin eikä siihen ole muilla nokan koputtamista. Finnairilla saa ilmaiset limut ja jos oikein röyhkeästi toimii ja pyytää toisenkin tölkin, voi säästää jopa 6 euroa. Onhan Finnair meidän kaikkien suomalaisten yhteinen yhtiö ja niinollen matkarahat menee vähän niinkuin kotiinpäin.
        Tiedoksesi myös semmoinen juttu, että on niitä muitakin lentohtiöitä kuin Blue1 ja Finnair. Kokeille ensi vuonna vaikkapa CSA:ta.


      • ei kylläkään

        ole mikään halpalentoyhtiö. Pikemminkin keskihintayhtiö.
        Ryanair on oikea halpalentoyhtiö ja se TOIMII. Saisi Finnair ja Blue1 ottaa mallia.
        Siellä Barcelonan kentällä on muuten jos minkälaista automaattia, mistä saa ruokaa ja juomaa läpi yön. Ei siellä tarvitse nälkää kärsiä, jos on rahaa....
        Eikä kolmen tunnin lennolla tarvita mitään ihmeempää palvelua.


      • oiugyoy
        ei kylläkään kirjoitti:

        ole mikään halpalentoyhtiö. Pikemminkin keskihintayhtiö.
        Ryanair on oikea halpalentoyhtiö ja se TOIMII. Saisi Finnair ja Blue1 ottaa mallia.
        Siellä Barcelonan kentällä on muuten jos minkälaista automaattia, mistä saa ruokaa ja juomaa läpi yön. Ei siellä tarvitse nälkää kärsiä, jos on rahaa....
        Eikä kolmen tunnin lennolla tarvita mitään ihmeempää palvelua.

        Itseasiassa Blue1 osuu mukavasti siihen välimaastoon. Kaikesta ei tarvitse maksaa ekstraa Ryanin tavoin (esim matkatavaroista, ja kahvit tarjoillaan ilmaiseksi), mutta lippujen hinnat eivät silti ole Finnairin tasoa.


    • okokokokokoko

      kyllä käyttää koska ei sellaista konetta ole vielä tehtykään millä ei vikoja tulisi,tollo

    • ei ole!

      ei ole!

    • Blue1-fani

      Joo! Olin Finnairin lennolla ja se lentö myöhästyi. No piti vaihtaa Blue1,joka oli nopeampi kuin Finnair. Lennän aika paljän Blue1-yhtiöllä.

      • ei blue1

        Kyllä minullakin on lento myöhästynyt, mutta sillon he tutkivat konetta onko kelvollinen lentää ja korjasivat jonkun osan. He välittävät matkustajista! En oikein tuosta blue1 ole perehtynyt, mutta arvelisin sen olevan vähän rimpula potkurikone.


    • thh6h6

      monta lentoa ostanu pululta,mut en kertaakaan niitten koneella päässy lentää.Vaan golden air,dat air jotain??Ihme lentoyhtiö,enemmän myy kuin pystyy lentää

      • gyjrtyjnsry

        Mitäs asut jossain Vaasassa tjsp... Olisit iloinen että edes Golden Air suostuu operoimaan sieltä. :D


    • FINNAIR!

      Itse olen aina lentänyt finnairilla, enkä ole edes harkinnut muita. Se, kun on suomalainen ja niin turvallisen oloinen sinivalkoinen lentokone, niin en ole edes miettinyt mitään vakavuuksia. He tekevät lennosta leppoisan ja mukavan, tarjoilua ja myyntiä pitkin lennon eivätkä laskut ja nousut tunnu kamalalta! Blue1 en tiedä, mutta valitsisin pienestä hintaerosta silti finnairin.

      • voi luoja sentään

        No sinä se olet oikea malliesimerkki tyhmästä suomalaisesta. En menisi itse maksamaan Finnairin lipuista vain sen takia että koneessa on sinivalkoinen väritys ja henkilökunta murisee suomea. Ei suomalaisuus siitä koneesta tai yhtiöstä turvallista tee. Tämä ajattelutapa ei millään suostu menemään mun kaaliin...

        Blue1 on aivan kelpoyhtiö. Itse asiassa siitä on itselläni parhaimmat kokemukset. Finnairista huonoimmat, joka ehkä sitten vaikuttaa äskeiseen avautumiseeni. Ei Blue1:a voi sanoa halpalentoyhtiöksi millään muulla verukkeella, kuin että lennon aikana ei saa ilmaista kahvia kummempaa. Siihenpä ne yhtäläisyydet sitten loppuvatkin.

        Otetaan nyt hintavertailuesimerkki. Etsin lippuja Oulusta Helsinkiin tiettyyn aikaan päivästä kahdelle ihmiselle, meno-paluu. Finnair 778e. Blue1 110e. Norwegian 120e. Tästä sitten valitsemaan. Finnairille ei tule mitään lisäkustannuksia. Blue1:lla maksaa tarjoilu. Norwegianilla maksaa tarjoilu ja ruumaan menevä matkatavara.

        Voin kertoa, ettei valinta ollut vaikea.

        Ja onhan Blue1:lla kivan sinivalkoinen väritys myös.

        Ehkä kannattaisi harkita muita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe