lääkärintarkastus

fyyger

Ensi viikolla olisi kutsunnat ja olen käynyt siinä ennakkoterveystarkastuksessa missä otettiin pituus, paino, kuulo, näkö yms.. Lisäksi kutsunnoissa on ilmeisesti vielä jonkinlainen tarkastus? mitä siihen sisältyy?

18

7293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapautettu123

siinä vain tarkistetaan ettei mitään ole muuttunut viime tarkastuksesta.. kestää useimmiten vain muutaman minuutin. ei mitään ihmeellistä.

• C-paperit

Lääkäri kysyy vain, että "onks sul kaikki OK?" ja jos vastaat myönteisesti, niin koko tarkastus on ohi n. 30 sekunnissa..
        Muuten saattaa kestää jopa muutaman minuutin! :D

• zazka
        C-paperit kirjoitti:

Lääkäri kysyy vain, että "onks sul kaikki OK?" ja jos vastaat myönteisesti, niin koko tarkastus on ohi n. 30 sekunnissa..
        Muuten saattaa kestää jopa muutaman minuutin! :D

Itse olen ymmärtänyt, että siinä ei edes tarkasteta mitään vaan kysytään vain tuo että "onko kaikki hyvin kysymys?" Ilmeisesti niillä ketkä eivät ole käyneet ennakkotarkastuksessa menee vähän pidempään. Ja tietenkin jos C:n papereita hakee niin voi muutaman minuutin viedä.

• C-paperit
        zazka kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että siinä ei edes tarkasteta mitään vaan kysytään vain tuo että "onko kaikki hyvin kysymys?" Ilmeisesti niillä ketkä eivät ole käyneet ennakkotarkastuksessa menee vähän pidempään. Ja tietenkin jos C:n papereita hakee niin voi muutaman minuutin viedä.

Itse en ollut käynyt ennakkotarkastuksessa ja hain C:n papereita, mutta ei se lääkäri silti kysellyt paljoa mitään, mitä nyt näytin jonkun lääkärintodistuksen ja hän kysyi mitä halusin tehdä tämän armeija-asian kanssa.. :) Meni yhteensä arviolta 3-4 minuuttia, joten ei se ole tarkastus eikä mikään.

• fghgfgh

Onko kutsunnoissa oleva lääkäri siviililääkäri, vaiko ihan armeijassa töissä oleva lääkäri?

• vapautettu123

armeijan lääkärit ei varmaan olisi yhtä innokkaita tyrkyttämään niitä C-papereita kuin nuo siviilit :D

• sdasdasdasd
        vapautettu123 kirjoitti:

armeijan lääkärit ei varmaan olisi yhtä innokkaita tyrkyttämään niitä C-papereita kuin nuo siviilit :D

Tänään kutsunnoissa mainitessani vielä lievästä skolioosista lääkäri vain sivuutti sen sanomalla ''No ei sitä tähän ole merkitty, niin ei kai se mitään ihmeellistä ole.'' ja sitten lyötiin A-paperit. Pitääkö noita ''vaivoja'' tosiaankin liioitella, että saisi mitenkään ääntään kuuluville? Mielestäni B-paperit olisivat olleet ihan paikallaan.

• Kiki  
        sdasdasdasd kirjoitti:

Tänään kutsunnoissa mainitessani vielä lievästä skolioosista lääkäri vain sivuutti sen sanomalla ''No ei sitä tähän ole merkitty, niin ei kai se mitään ihmeellistä ole.'' ja sitten lyötiin A-paperit. Pitääkö noita ''vaivoja'' tosiaankin liioitella, että saisi mitenkään ääntään kuuluville? Mielestäni B-paperit olisivat olleet ihan paikallaan.

Kutsunnoissa on sitä vapautusta ottaa.

Ite hain kutsuntntojen jälkeen (noin 2v) psykiatrian erikoissairaanhoitajalta, Irene Haapalalta C:tä puolustavan lausunnon, lähetin sen esikutnaan, ja reilu kuukausi siitä tuli päätös että on vapautettu, vaikka minulle oltiin siis jo ehditty lähettämään jopa matkaliput poriin ;)

• vapautettu123
        sdasdasdasd kirjoitti:

jotkut antaa helpommin vapautuksia kuin toiset..
        sen takia kannattaakin tosiaan käydä ennen kutsuntoja jollakin siviililääkärillä varmistamassa ne C-paperit, koska kutsunnoissa paikalle voi sattua iha kuka tahansa sotahullu joka pakottaa kaikki inttiin :D.

Noissahan on muuten valitusaika, ja skolioosi on ihan oikee tauti josta saa vapautuksen (M41, http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf), joten joltakin siviililääkäriltä äkkiä vapautusta puoltava lausahdus ja valitus matkaan nii eiköhä se vapautus tuu tai vähintääkin B-luokkaan..

• Kiki  
        vapautettu123 kirjoitti:

jotkut antaa helpommin vapautuksia kuin toiset..
        sen takia kannattaakin tosiaan käydä ennen kutsuntoja jollakin siviililääkärillä varmistamassa ne C-paperit, koska kutsunnoissa paikalle voi sattua iha kuka tahansa sotahullu joka pakottaa kaikki inttiin :D.

Noissahan on muuten valitusaika, ja skolioosi on ihan oikee tauti josta saa vapautuksen (M41, http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf), joten joltakin siviililääkäriltä äkkiä vapautusta puoltava lausahdus ja valitus matkaan nii eiköhä se vapautus tuu tai vähintääkin B-luokkaan..

Jos on esittää uutta NÄYTTÖÄ terveydentilan muutoksesta (kuten lääkärinlausunto) niin kyse ei ole valituksesta, vaan uudesta hakemusesta, ja sitä ei koske tuo 30 päivän aikaraja.

Itse lähetin esikuntaan ainoastaan yhden A4 paperin jossa oli lausunto, jossa oli myös yhteystiedot, eli terveydentilaa koskevissa jutuissa ei voi tehdä valitusta, ainoastaan uuden hakemusen...

• hjhjhjhj
        Kiki   kirjoitti:

Jos on esittää uutta NÄYTTÖÄ terveydentilan muutoksesta (kuten lääkärinlausunto) niin kyse ei ole valituksesta, vaan uudesta hakemusesta, ja sitä ei koske tuo 30 päivän aikaraja.

Itse lähetin esikuntaan ainoastaan yhden A4 paperin jossa oli lausunto, jossa oli myös yhteystiedot, eli terveydentilaa koskevissa jutuissa ei voi tehdä valitusta, ainoastaan uuden hakemusen...

Onko tossa kutsuntalääkärillä enään mitään painon punnitusta, pituuden mittausta yms. jotka olivat jo silloin ennakkotarkastuksessa?

• vapautettu123
        hjhjhjhj kirjoitti:

Onko tossa kutsuntalääkärillä enään mitään painon punnitusta, pituuden mittausta yms. jotka olivat jo silloin ennakkotarkastuksessa?

ollut..

• Epätietoinen...

Eli kutsunnat olis täs pian ja en oo käyny siin ennakkotarkistukses..silloisesta elämän tilanteesta johtuen... Tuleeko tosta sitte jotain valittamista tai jotain muuta sanktiota? =/

• vapautettu123

siellä on lääkärit paikalle ja ne tekee tarkastuksen sulle jos ei oo ennen tehty.

• adadad
        vapautettu123 kirjoitti:

siellä on lääkärit paikalle ja ne tekee tarkastuksen sulle jos ei oo ennen tehty.

Itse olen jo ennakkotarkastuksessa käynyt keväällä ja nyt olisi kutsunnat. Muistaakseni ne tiedot meni lääkäriltä suoraan sinne lääninhallitukseen? Tarviinko siis mitään lappuja mukaan kun menen tonne kutsuntoihin?

• vapautettu123
        adadad kirjoitti:

Itse olen jo ennakkotarkastuksessa käynyt keväällä ja nyt olisi kutsunnat. Muistaakseni ne tiedot meni lääkäriltä suoraan sinne lääninhallitukseen? Tarviinko siis mitään lappuja mukaan kun menen tonne kutsuntoihin?

juu en usko..
        ainoa mitä kysyivät oli henkkarit :)

• Tyhmä kys...
        vapautettu123 kirjoitti:

juu en usko..
        ainoa mitä kysyivät oli henkkarit :)

eli ku mulla ennakkotarkistus tekemättä ja ku meen kutsuntoihin niin otan sen kyselylomakkeen mukaan ja sit henkkarit (käykö ajokortti?). Anteeksi tyhmät kysymykseni... =)

• vapautettu123
        Tyhmä kys... kirjoitti:

eli ku mulla ennakkotarkistus tekemättä ja ku meen kutsuntoihin niin otan sen kyselylomakkeen mukaan ja sit henkkarit (käykö ajokortti?). Anteeksi tyhmät kysymykseni... =)

ajokortti kelpaapi. itellä ei oikeestaan ollut henkkareita ollenkaan mukana ja selvisin siitä kuitenkin pienellä poliisin jututuksella..

joo kyselylomake mukaan :)
        ei kai siinä muuta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe