Mainitsit muistaakseni halogeenivalaistuksen yhteydessä jossain keskustelussa, että akvaarioon sopivia polttimoita saa ainoastaan Tampereen Powersetista. Kertoisitko vielä uudelleen minkätehoisia ja -hintaisia kyseiset lamput ovat ja montako niitä tarvittaisiin n. 40 cm korkeaan ja 1.2 m pitkään altaaseen, johon ei välttämättä tulisi muuta valaistusta.
Kiitos!
Mikaelille halogeeneista
1
300
Vastaukset
- Mikael
Powerset tuo maahan ( en tiedä tuoko kukaan muu ) kasvivaloiksi tarkoitettuja normaalihalogeenikantaisia lamppuja joiden värilämpötila on 4700. Ainoat kyseisen värilämpötilan lamput joissa siis normaali halogeenikaasu ( 2400 K ) on korvattu jollakin uudella kaasuseoksella. Lamppuja on kolmea keilaleveyttä joista ainakin levein soveltuu akvaarioon olematta aivan pistemäinen valo. Kpl-hinta on 130;- mutta kannattaa tinkiä useampaa ostaessa. Lamput ovat 50W.
1.2m pitkään laittaisin alkuun viisi-kuusi. Siis 300W muuntajan - näitä muuntajiakin ko liikkeessä oli - edullisiakin. Lisäksi tarvitset itse valaisimet joiden täytyy kestää 50W lämpö ( useat halvat esim vaijerivalaisimet on 20W teholle ). Tarkista jos sinulla kannnat jo on. Alusta asti rakentaen aivan halpa siitä ei siis tule - mutta taatusti komea valo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869