voiko keliakian oireet olla samanlaisia kuin kilpparin vajaatoiminnassa?mulla on kilppariarvot vähäsen koholla mut lääkärin mielestä ei vielä niin koholla et tarviis lääkitystä....silti aina väsynyt ja uupunut...anemiaa ei ole...
keliakiasta
5
799
Vastaukset
- jaake
vaikutat nuorelta joten itseä niskasta kii ja menoks. kattele kavereita äläkä lääkärikirjaa.
- keki-ikäinen nainen
Voihan keliakia olla vaikka lapsella!Vakavasti otettava sairaus.Monenlaisia oireita.Vaikka olisi pitempiaikaisesta väsymyksestä kysymys kannattaa tutkituttaa.Itselläni oli se vuosia hoidettiin mm.masennuksena.Keliakiaan saattaa myös liittyä masennusta mutta se häviää sen jälkeen kun Tauti keliakia on todettu ja rupeaa gluteenittomalle ruokavaliolle.Näin kävi minulle.Sen verran se vaatii niskasta ottamista,että jaksaa varata ajan lääkärille ja VAATIA keliakia-tutkimuksiin!
- kilpparin vasta-aineet
Jos kilpparivajaatoimintaa epäillään kannattaisi tutkia Stpo vasta-aineet sen selvittämiseksi onko kyse autoimmuunista/kroonisesta kilpirauhastulehduksesta. Se ei odottamalla parane, mutta olo voi parantua jos saa puuttuvaa tyroksiinia purkista.
- ap..
kilppariarvot hiukan viiterajan yläpuolella tsh 4.3,mut lääkärin mielestä ihan normaaliarvoissa...mihin aikaan muuten keliakiakokeisiin pitää mennä ja pitääkö olla syömättä/juomatta?
- Mara..
ap.. kirjoitti:
kilppariarvot hiukan viiterajan yläpuolella tsh 4.3,mut lääkärin mielestä ihan normaaliarvoissa...mihin aikaan muuten keliakiakokeisiin pitää mennä ja pitääkö olla syömättä/juomatta?
Apteekista voi ostaa parikymppiä maksavan keliakian pikatestin ja tehdä testin itse sormenpäästä otettavasta veripisarasta. Syömättä ei tarvitse olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1123677Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3112582Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02160Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431951Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91709Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1091174- 1001172
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....51000Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu79946- 51922