kummi ei paikalla ristiäisissä

en pääse paikalle

Entä jos neljästä kummista kaksi ei pääse paikalle ristiäisiin?
Olemmeko me vielä siltikin kummeja (kun meidät on kummeiksi ilmoitettu) vaikkei tilaisuuteen päästäisi?

Nyt on alkanut näyttään todella pahalta aikataulujen yhteensovittaminen ja iso riski on, etten mieheni kanssa pääse kummilapseni ristiäisiin.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

9

3276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päästä paikalle

Ei kummeuden ehto ole ristiäisiin osallistuminen.

• en pääse paikalle

Huh.
        Niin mä ajattelinkin asian olevan, mutta pakko oli kuitenkin varmistaa!
        Kiitos!

• ja kummius
        en pääse paikalle kirjoitti:

Huh.
        Niin mä ajattelinkin asian olevan, mutta pakko oli kuitenkin varmistaa!
        Kiitos!

Anteeksi vaan, mutta asetan tosi kyseenalaiseksi kummeudun, jos ei sen vertaan pysty, että edes ristiäisiin pääsisi.

Tosi tärkeysjärjestys....

• )))))))))))))).(((((((((((((((
        ja kummius kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta asetan tosi kyseenalaiseksi kummeudun, jos ei sen vertaan pysty, että edes ristiäisiin pääsisi.

olla monia, miksi ei paikalle pääse esim.
        - työpaikka laivalla, jolloin olla töissä viikko tai pari kerrallaan.
        - sairaus, vaimoni ei päässyt yhden kummilapsemme ristiäisiin sairauden takia.

• maailmassa
        ja kummius kirjoitti:

Aika asiaton kommentti. Entä jos pariskunta on vaikka varanut matkan jo puoli vuotta sitten tai mitä muuta tahansa mitä nyt ei vaan voi enään siirtää.

Todella omituinen kommenttisi kaikkiaan!

• mapee
        ja kummius kirjoitti:

kastepäivään on periaatteessa vaihtoehtoina yhdeksän viikonloppua. Kun useinkaan lauantaina kastetta ei suoriteta jää sunnuntait ja täytyy olla todella nopea että ehtii muutamaan ekaan viikonloppuun sen pykätä jolloin on aika vähän vaihtoehtoja moiseen juhlaan. Ainakin tällä surullisen kuuluisalla hoiva-alalla on aivan täysi mahdottomuus noin vain päästä kemuihin jos ei vapaa natsaa tai sitten homma ole niin aamulla tai illalal että töissä ehtii käydä.

Kummius ei ole mitenkään kasteessa mukana olosta kiinni vaan se on kaikkina niinä tulevina vuosina läsnäoloa lapsen elämässä..

• Arvojärjestys

Minä ainakin loukkaantuisin, jos lapseni kummit eivät tule ristiäisiin.

Kummeja olette siitä huolimatta, jos ette paikalle tule. Kummitodistus liikkuu postitsekin.

Kummiudesta voi myös kieltäytyä, jos koville ottaa.

• huipussaan

Todella typerä kommentti tuo viimeisesi. Koska eihän aloittaja ilmoittanut edes syytä miksei voi päästä paikalla. Ja mitä se sinulle kuuluukaan. Jokainen punnitsee itse poissaolonsa tärkeyden.

Ajattele esim. tilannetta, että toinen kummin vanhemmista on menossa juuri tuolloin leikattavaksi tai ovat varanneet matkan jo puoli vuotta sitten tai vaikka tärkeä työ ON PAKKO saada loppuun tiettyyn aikamäärään mennessä.

Ei kukaan voi olla niin yksinkertainen, että kuvittelee muiden ihmisten elämän pysähtyvän heidän pienokaisensa ristiäisten aijaksi. Se vanhempi joka ei poissaolon syitä ymmärrä hankkikoon jostain kummit, jotka elää ja hengittää vain tätä perhettä varten. Mistähän niitä saa? Mikä-mikä -maastako?

• olla kummi

Kummiksi voidaan merkitä myös poissaoleva, kaverini mies on merkitty kummiksi vaikka ei päässyt olemaan ristiäisissä paikalla. Ja se oli tiedossa alunperinkin että hän ei ristiäisiin pääse, ja syy oli täysin perusteltu. Mutta jos tässä vaiheessa ilmoitat että ette tule ristiäisiin niin vanhemmilla on kyllä oikeus vielä poistaa teidän nimet kummeista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe