Tapahtuuko kokonaan putkessa vain vain jalat siinä? Kerro kokemuksestasi.
Polven magneettikuvaus
5
8440
Vastaukset
- Röntgenhoitaja
Polven magneettitutkimus tapahtuu niin, että pää jää putken ulkopuolelle. Periaatteena on, että kuvattava kohde on mahdollisimman keskellä putkea, joka on reilun metrin pitkä. Minun työpaikallani kuvaus tapahtuu niin, että putkeen mennään jalat edellä, eli pää on koko ajan ulkopuolella. Käsittääkseni tämä on vallitseva käytäntö muidenkin valmistajien laitteilla.
Useimmissa paikoissa, joissa tehdään magneettitutkimuksia, on mahdollisuus tutkimuksen aikana kuunnella musiikkia. Kannattaa siis varata oma CD-levy mukaan, jotta ei tarvitse kuunnella koneen pitämää meteliä. Tutkimuksen kesto on kuitenkin sellainen, että siinä saattaa ilman viihdykettä pitkästyä (meillä useimmiten 30-60 min).
Tutkimuksen aikana jalat tuetaan hyvin, jotta ne eivät pääse heilumaan. Kuvattavan polven ympärille laitetaan ns. kela, joka vastaanottaa kuvausinfirmaatiota. Muutenkin tutkimuksen aikan on oltava aivan liikkumatta, jotta kuvanlaatu olisi paras mahdollinen.
Joskus kuvausindikaatiosta riippuen saatetaan tutkimuksessa tarvita tehosteainetta, joten myös kanyylinlaittoon kannattaa henkisesti varautua... :)
Mutta yleensä magneettitutkimusta tekevät röntgenhoitajat ovat hyviä psyykkaamaan potilaita, eli kysele hoitajilta mitä mieleen tulee. Rennolla mielellä vaan, kyllä se hyvin menee!- polvikipu
Kiitos sinulle vastauksestasi. Olo on paljon huojentuneempi. Oikein hyvää viikonloppua ja toivottavasti hoitajien palkkoja nostetaan. Olen usein ollut potilaana tai lähiomainen sairastellut. Silloin vasta oikeastaan ymmärtää kuinka kiitollinen saa olla ja kuinka tärkeää työtä teette.
- Syy kuvaukseen?
Kysyisin ihan mielenkiinnosta, miksi panivat kuvaukseen? Jotkut kai pannaan tähystykseen.
Kuvaukseen kun itsekin ensin mieluummin menisin...
Että mikäs tämä lajitteluperuste oikein polvivioissa on kuka mihinkin lähetetään??- polvikipu
Päätöksen teki ortopedi. Hänen mukaansa minulla on polvikierukassa repeymä , ehkä muutakin. Tämä tulee ilmi kuvasta. Jonka jälkeen leikataan tähystyksessä. Olisi päästävä heti kotiin leikkauksestta , kun minulla tuo pieni vauva , joka täytyy hoitaa. Siihen kuvaan tarvitaan erikoislääkärin lähete. Muuten en menettelystä tiedä.
- Mummelitäti
polvikipu kirjoitti:
Päätöksen teki ortopedi. Hänen mukaansa minulla on polvikierukassa repeymä , ehkä muutakin. Tämä tulee ilmi kuvasta. Jonka jälkeen leikataan tähystyksessä. Olisi päästävä heti kotiin leikkauksestta , kun minulla tuo pieni vauva , joka täytyy hoitaa. Siihen kuvaan tarvitaan erikoislääkärin lähete. Muuten en menettelystä tiedä.
Niin, kuvasta selviää viat ja syyt.
Mutta silähän ei mitään paranneta.
Siksi sanoivat minulle että suoraan tähystykseen, niin voidaan samalla korjata.
Ajatus ensin tehtävästä kuvauksesta tuntuisi minustakin mukavammalta, kun se polvi tähystyksestä kuitenkin melko lailla voi suuttua. Mutta säästävät kai kuvauksen kustannukset kun tekevät suoraan näin?
No saas nyt nähdä mitäen tässä käy.
Toivottavasti itselläsi sujuu kaikki hyvin, että pääset taaperon kanssa konttailemaan ja juoksemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1812218
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,871590Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821454Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141304Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita441114Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2181101- 45997
- 98909
- 85845
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49815