Turisti matkalle

perheen kaa

Joo,pitäis lähtee vaimon ja tyttären kans käväsee
N.Y:ssa.
Onko vinkkejä edullisista lennoista/hotelleista?
Pitkä viikonloppu/viikko.......

15

1706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo!

Turistimatka on yhdyssana.

• New Yorkiin

Itse varasin viikko sitten Lufthansan lennot New Yorkiin hintaan 322 euroa. Lennot on maaliskuussa.

• Me kaksi
        New Yorkiin kirjoitti:

Itse varasin viikko sitten Lufthansan lennot New Yorkiin hintaan 322 euroa. Lennot on maaliskuussa.

Noissa Lufthansan lennoissa on välilasku, joten matka kestää varmaan 13-18 tuntia. Laittaa pari sataa lisää, niin pääsee Finnairin suoralla lennolla, joka kestää 8,5 tuntia. Ehkä olisi miettimisen arvoinen asia?

• Me kaksi
        Me kaksi kirjoitti:

Noissa Lufthansan lennoissa on välilasku, joten matka kestää varmaan 13-18 tuntia. Laittaa pari sataa lisää, niin pääsee Finnairin suoralla lennolla, joka kestää 8,5 tuntia. Ehkä olisi miettimisen arvoinen asia?

Matka on muutenkin rasittava ja jos on vielä lapsia matkassa niin sitä paremmalla syyllä suorat lennot.
        Ja se eurojen erotus melkein menee jo siellä välilaskupaikassa, jos vähän skruudaa, juo tai vähän shoppailee siellä.

• vielä...
        Me kaksi kirjoitti:

Matka on muutenkin rasittava ja jos on vielä lapsia matkassa niin sitä paremmalla syyllä suorat lennot.
        Ja se eurojen erotus melkein menee jo siellä välilaskupaikassa, jos vähän skruudaa, juo tai vähän shoppailee siellä.

Lufthansan lentoajat (sisältää vaihtoajan):
        meno 12 h 40 min vaihto Frankfurt
        paluu 11 h 50 min vaihto Munchen

Asiaa voi ajatella myös toisin. Säästöä tulee lisää jos Saksan kentällä tekee ostoksia. On meinaan halvemmat hinnat kuin Helsinki-Vantaalla. Myös paluulennolla voi tehdä vielä ostoksia Munchenissä, koska Saksan kentillä hinnat ovat samat EU:n sisäisille ja EU:n ulkopuolelle suuntautuville lentomatkustajille.

• Me kaksi
        vielä... kirjoitti:

Lufthansan lentoajat (sisältää vaihtoajan):
        meno 12 h 40 min vaihto Frankfurt
        paluu 11 h 50 min vaihto Munchen

Asiaa voi ajatella myös toisin. Säästöä tulee lisää jos Saksan kentällä tekee ostoksia. On meinaan halvemmat hinnat kuin Helsinki-Vantaalla. Myös paluulennolla voi tehdä vielä ostoksia Munchenissä, koska Saksan kentillä hinnat ovat samat EU:n sisäisille ja EU:n ulkopuolelle suuntautuville lentomatkustajille.

...yhteensä tulee 7,5 tuntia lisää matkustusaikaa?
        Jos se säästetty summa on sen värtti, niin mikäs siinä sitten.

• edelleen...
        Me kaksi kirjoitti:

...yhteensä tulee 7,5 tuntia lisää matkustusaikaa?
        Jos se säästetty summa on sen värtti, niin mikäs siinä sitten.

Mä olen 3 tuntia aikaisemmin New Yorkissa (klo 13) ja lähden pois New Yorkista 3,5 tuntia Finnairin lähdön jälkeen (klo 21.30). Samoille matkustuspäiville Finnairin hinta olis 481 euroa.

• kalliimpi
        edelleen... kirjoitti:

Mä olen 3 tuntia aikaisemmin New Yorkissa (klo 13) ja lähden pois New Yorkista 3,5 tuntia Finnairin lähdön jälkeen (klo 21.30). Samoille matkustuspäiville Finnairin hinta olis 481 euroa.

kuin Lufhansa..."On tyhmää maksaa liikaa"

Onko noilla muutamalla tunnilla oikeesti merkitystä?
        Varsinkin paluussa joudut jokatapauksessa luovuttamaan hotellisi klo 12. Missä meinasit notkua matkalaukkuineen sen jälkeen? Minä ainakin varasisin sellaisen lennon, jossa pitäisi lähteä klo 12 kentälle lähtöpäivänä.

• matkailija x
        kalliimpi kirjoitti:

Varsinkin paluussa joudut jokatapauksessa luovuttamaan hotellisi klo 12. Missä meinasit notkua matkalaukkuineen sen jälkeen? Minä ainakin varasisin sellaisen lennon, jossa pitäisi lähteä klo 12 kentälle lähtöpäivänä.

Hotelleissa on laukuille säilytyshuoneet, joihin laukun voi jättää loppupäiväksi "narikkaan" kun on luovuttanut huoneen.

Esim. viime reissulla tilasin shuttlen puoli viideksi, pakkasimme loput aamulla, huonetta luovuttaessani pyytänyt että hotellin kantaja tulee hakemaan laukut säilykseen, saimme vastakuitit laukuista, kävimme aamiaisella, ajoimme metrolla Greenwich Villageen, teimme vielä pikku ostoksia, söimme lounaan yms. ja tulimme neljältä takaisin hotelliin. Loistava päivä, paljon ehti tehdä vielä.

Olin pakannut vaihtovaatteet laukkuun päällimmäiseksi ja kävin vielä laukut haettuani hotellin tilavassa wc:ssä vaihtamassa vaatteet matkaa varten. Mieheni odotteli luakkujen kanssa ja kävi vaihtamassa vaatteet jälkeeni. Klo 16.20 olimme valmiina odottelemassa hotellin edessä. Tällä lailla toimin yleensä.

Muutamalla tunnilla ja parin sadan säästöllä voi olla merkitystä, vaikka toki suorilla lennoilla on puolensa.

• halvempi
        kalliimpi kirjoitti:

Ainakin helmikuussa Finnairin lennot Hesasta Nykiin näyttää olevan 466 egeä ja Lufthansalla 491€.
        Ja kun ottaa huomioon, että kaikki eivät välttämättä lähde Helsingistä matkaan, niin Finnairilla päässee yhdellä vaihdolla (Hesa), kun taas Luftilla lennät ensiksi Hesaan, Tukholmaan tai Köpikseen, sieltä Muncheniin tai Frankfurtiin ja sieltä eteenpäin ja sitten vasta aikaa (ja hermoja) kuluukin...

• Juuri käynyt

Me tultiin viime viikolla takaisin viikon reissulta. Lennot oli Finnairilta (ne oli varattu jo pari kk sitten) ja hinta meno-paluulle oli 400€ nokka, suora lento Hesasta. Suosittelen.
      Hotellit voikin sitten olla sikakalliita... Niistä en osaa muuta sanoa, kun omamme oli hotellipisteillä ilmainen :)

• perssilmä

Just ostin hulluilta päiviltä suorat lennot tammikuuks 399/nubo... itse olen mennyt aikanaan jenkkilään sekä välilaskulla että ilman, nykyään en missään tapauksessa ota muuta kuin suoraa lentoa. Sen verran korpeaa se välilaskukentällä odottelu. Suorakin lento on ihan tarpeeks raskas kun jenkkipäässä varsinkin pitää varata tuntitolkulla aikaa turvatarkastuksiin joihin menee oikeasti 15 minuuttia.

100-200 euroa/hlö oon valmis koska tahansa maksamaan extraa siitä hyvästä että saan suorat lennot.

• mieltä!

Suorat lennot Finskiltä 399,-/kpl. Ei oo mitään järkeä pyöriä jossain Euroopan kentillä jonkun satasen takia 10 tuntia!!! Kuitenkin säästöt saa syntymään hotellien hinnoissa, mutta toisaalta halvalla pääsee Nykissä vain paskaläävään...

• aina paras

Juu, sen minkä säästää mutkaisesa lennossa, menee todennäköisesti syömisiin ja juomisiin kun joutuu notkumaan kentillä tuntukausia. Itse valitse aina kaikista nopeimman ja suorimman lennon enkä jaksa lähteä halvan hinnan vuoksi kiertelemään enkä odottelemaan. Ajan ja rahan haaskausta vaikka matkaa tilatessa tuntuisi kuinka halvalta.

• lennot
        aina paras kirjoitti:

Juu, sen minkä säästää mutkaisesa lennossa, menee todennäköisesti syömisiin ja juomisiin kun joutuu notkumaan kentillä tuntukausia. Itse valitse aina kaikista nopeimman ja suorimman lennon enkä jaksa lähteä halvan hinnan vuoksi kiertelemään enkä odottelemaan. Ajan ja rahan haaskausta vaikka matkaa tilatessa tuntuisi kuinka halvalta.

Ei tarvitse notkua kentillä tuntikausia, kun mennessä on vaihtoaika 80 min ja paluussa 65 min. Eikä kulu rahaakaan, kun käyn pikaisesti juomassa ilmaisen oluen Lufthansan loungessa. Muita syitä miksi valitsin Lufthansan lennot koneenvaihdolla, enkä Finnairin suoraa lentoa. Hinta on vain yksi tekijä. Mielummin laitan säästyneen rahan parempaan hotelliin. Lufthansalla "tienaan" jo kahdesta USAn lennosta ilmaisen Fly Smart Euroopan palkintolennon. Finnairilla joutuisin lentämään 6 kertaa New Yorkiin saadakseen saman Euroopan palkintolennon. Ja kun menen New Yorkiin pidennetylle viikonloppulomalle, minulle ainakin on tärkeää ne 3-4 lisätuntia mennen tullen kun saan olla pidempää perillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe