Ikkunani ovat sen malliset, että pellit pystyy kiinnittämään vain päistään. Kannattaisiko ikkunan alumiinilistan ja pellin väliin pistää koko matkalle esim. silikonisauma estämään veden pääsyä karmiin rankkasateilla?
Ikkunapeltien tiivistys
7
4402
Vastaukset
- Vanhempi suunnittelija
Eiköhän ole tarkoitus, että pellin reuna taitetaan nousemaan alalistan alle muutaman millin. Minulla sisätaitos on jotain 15-20 mm, josta noin 5 mm menee piiloon alumiinirakenteen johonkin loveen ja kallistus on pellin matkalla 4-5 senttiä. Tein pellin alle aika tarkan kolmiolistan sirkkelillä (15-20 sentin pätkinä) estämään notkumisen, jos joku vaikka painaa keskeltä. Peltit ovat vain päistä kiinni.
- Matti
Tottakai on tarkoitus pistää pellin reuna alalistan alle ja tuenta listalla. Tuo peltien mitoitus/laitto on kyllä hyvin hallussa, usko pois. Ajattelin vaan, että tuonkin sisätaitoksen "yli" voisi kovalla kohtisuoraan tulevalla sateella vesi roiskua...
- Jope
Matti kirjoitti:
Tottakai on tarkoitus pistää pellin reuna alalistan alle ja tuenta listalla. Tuo peltien mitoitus/laitto on kyllä hyvin hallussa, usko pois. Ajattelin vaan, että tuonkin sisätaitoksen "yli" voisi kovalla kohtisuoraan tulevalla sateella vesi roiskua...
Lieneekö tässä sama riski, kuin harjapellin tiivisteen poistossa - kovalla sateella vesi kulkeutuu ylöspäin, kuulemma jopa seinää ylös sopivissa olosuhteissa.
Minulla on edessä sama homma, pellit ovat olleet "valeessa" jo pari talvea. Olen odotellut inspiraatiota alkaa laittaa ikkunanpielilautoja.
- Rakentanut
Meillä kyllä peltimies porasi itseporautuvilla teräksisillä kupukantaruuveilla alumiiniseen ikkunapieleen 3 ruuvia, jotta pysyy se pelti kuumuusvaihteluissa sen pienen lipan alla. Voisi kuvitella että ilman näitä ruuveja silikoni saattaa näissä liikkeissä irrota vuoden sisään..mene ja tiedä
- Liima
Älä vain erehdy laittamaan silikonia. Sen sisältämä etikkahappo syövyttää pellin ja alumiinin pilalle. Jos sinne jotain liimaa on laitettava niin käytä liimatiivistemassaa, esim Wurth tai Sikaflex.
- Matti
Tätä en tiennytkään...
- koni
sisältääkö muutkin kuin saniteettisilikoni etikkahappoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016133
- 2123396
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183315Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2652052
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441636- 61398