tämä harkinnassa..

äippis

meidän tytölle on harkinnassa nimi Silkka Iina Amanda.
Onko Silkka liian erikoinen nimi? Se on vanha nimi, tunnen erään vanhan 85 vuotiaan rouvan jonka etunimi on Silkka. Minusta kiva nimi.

12

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjgeljk

Mahtasko Silkalla olla ällä-vika? Kuulostaa siis ihan r-vikaisen Sirkalta. Silkalla on lisäksi vielä aika epämääräinen merkitys (esim. "se oli silkkaa valhetta"). Minusta ei kiva nimi.

• .......

Muistan, kun Sirkka-niminen äitini huudahti iloissaan: "Se sanoi minun nimeni!", kun hänen suosikki TV-meteorologi totesi luvassa olevan "Silkkaa vesisadetta".

Silkka kuulostaa valitettavasti ärrävikaisen Sirkalta, eikä Silkan merkityskään ole kauhean hääppöinen. Sirkkalla taas on luontoaiheisena nimenä hitusen "parempi" merkitys. Sirkasta tulee mieleen kylläkin heinäsirkka, mutta myös sirkkalehti.

• Jilla
        ....... kirjoitti:

Muistan, kun Sirkka-niminen äitini huudahti iloissaan: "Se sanoi minun nimeni!", kun hänen suosikki TV-meteorologi totesi luvassa olevan "Silkkaa vesisadetta".

Silkka kuulostaa valitettavasti ärrävikaisen Sirkalta, eikä Silkan merkityskään ole kauhean hääppöinen. Sirkkalla taas on luontoaiheisena nimenä hitusen "parempi" merkitys. Sirkasta tulee mieleen kylläkin heinäsirkka, mutta myös sirkkalehti.

Silkka eli silikoni. Joten ei. :/

• Kukkakimppu I

Jos Silkka tuntuu liian erikoiselta, niin miltä kuulostaisi Silke? Tai Silja?
      Silkinsileitä, soljuvia nimiä kaikki kolme.

• kivalta tuo

(ei ap.) tuo Silke. minusta myös Silkki kävisi.
        Solja on myös kiva ja erikoisempi nimi.

• mutta...
        kivalta tuo kirjoitti:

... Silke-nimen taivutus on vähän hankala tapaus. Eli kuuluisiko sanoa Silken, Silkeen vai Silkkeen ja Silkeä vai Silkettä?

Nimi on samantapainen kuin esim. Tuike, jota yleensä kai taivutetaan Tuikkeen ja Tuiketta, mutta miltä kuulostaisi vastaavasti Silkkeen ja Silkettä? En oikein voi suositella tuollaista nimeä, jonka kanssa tulee turhaa miettimistä. Kotona taivutetaan nimeä yhdellä tavalla, sukulaiset ehkä toisella ja koulussa sitten kolmannella... Turhauttavaa minusta.

Solja ja Silja ovat kauniita nimiä ja niiden kanssa ei tule ongelmia taivutuksessa : )

• ............
        kivalta tuo kirjoitti:

Eikä kuuLLosta, vaan kuuLostaa

• wetti

Sirke, on kanssa erikoisempi...

• sibyllavon

Silmu? Ei ole tavallinen, tunnen yhden.

• jadelina

Iina Amanda. Jättäkää ne Silkat ja Silmut vai mitä nyt onkaan pois. Tossa hyvä nimi eikä varmana nimen tekia kiusattaisi.

• Mindes123

Silkka on mieheni perheen sukunimi ja ilmeisesti ainoa.

• SilkkaaHulluutta

Silkka tarkoittaa paljas, pelkkä, puhdas, selvä ja sula.

Ei siitä oikein etunimeksi ole, koska kuulostaa ärrä-vikaisen Sirkalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109