Rukousapua

Ahdistunut

Uskovainen puolisoni juoksee paikasta toiseen maniassa ja käyttää alkoholia ja eikä jouda kotiin yöksi. Pyydän Teitä uskon sisaria ja veljiä rukoilemaan hänen puolesta, että Jumala pysäyttäisi hänet ja pyydän että jaksasitten rukoilla myös lasteni puolesta sekä minun puolesta. Uskon lisäämistä meidän koko perheelle.

32

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      sen met vain tahdomme tehdä .

    • sinulle......

      Jumala sanoo: Avuksesi huuda minua ja minä olen kuuleva sinua, ja sinä olet kunnioittava minun nimeäni.

      Tapahtukoon niin kuin pyydät ja rukoilet.
      Meillä on Jumala, Jumala, joka auttaa.

      • äiti, puoliso ja mummi

        Tässä kaksisuuntaisessa sairaudessa ei todella rukous auta, kyllä se on vain otettava asia niinkuin se on, eli oikeat lääkkeet ja niiden oikea nauttiminen on tärkeintä, ja se on totisinta totta, että alkoholi ja psyykelääkkeet eivät sovi yhteen.

        Ja se on oikeaa nöyryyttä, että tunnustaa oman sairautensa, eikä se ole sitten väärin, jos turvautuu myös rukoukseenkin.

        Miksi muuten syöpä ei parane monista uskovaisista, vaikka kuinka rukoillaan?

        Es.les joukossa vain on niin, että on kauhea Häpeä, jos ihminen sairastuu psyykkisesti, siitä olen saanut itse monia kauheita nimityksiä osakseni, enkä liioin viitsi sinne seuroihin, mennä, siellä kyllä katsotaan rumasti, jos on ollut vaikka mielisairaalassa. mutta kaikki muut sairaudet kyllä kelpaa, ja niistä saa puhua vaikka kuinka paljon.
        On mahtavaa, kun voi elää ja pärjätä ilman sitä ahdistavaa ja yks`silmäistä seurakuntaa, vaikka se onkin sitten se ainoa ja oikea, mitä vielä.


      • äiti, puoliso ja mummi kirjoitti:

        Tässä kaksisuuntaisessa sairaudessa ei todella rukous auta, kyllä se on vain otettava asia niinkuin se on, eli oikeat lääkkeet ja niiden oikea nauttiminen on tärkeintä, ja se on totisinta totta, että alkoholi ja psyykelääkkeet eivät sovi yhteen.

        Ja se on oikeaa nöyryyttä, että tunnustaa oman sairautensa, eikä se ole sitten väärin, jos turvautuu myös rukoukseenkin.

        Miksi muuten syöpä ei parane monista uskovaisista, vaikka kuinka rukoillaan?

        Es.les joukossa vain on niin, että on kauhea Häpeä, jos ihminen sairastuu psyykkisesti, siitä olen saanut itse monia kauheita nimityksiä osakseni, enkä liioin viitsi sinne seuroihin, mennä, siellä kyllä katsotaan rumasti, jos on ollut vaikka mielisairaalassa. mutta kaikki muut sairaudet kyllä kelpaa, ja niistä saa puhua vaikka kuinka paljon.
        On mahtavaa, kun voi elää ja pärjätä ilman sitä ahdistavaa ja yks`silmäistä seurakuntaa, vaikka se onkin sitten se ainoa ja oikea, mitä vielä.

        Eikö ole erikoista: Ahdistunut ihminen pyytää rukousapua ja sinä todistat, ettei rukous auta. Mihin se perustuu?

        Eikö Jumalalla ole lupa toimia rukousvastauksena myös lääkäreiden kautta?

        Miksi joku ei parane, emme tiedä!

        Kuitenkin ensimmäisten lähettien toimenkuvaan kuului seuraavaa: Parantakaa sairaat!

        Jos joku rukoilee epäillen... älköön luulko mitään saavansa.

        Minusta lestadiolaisten keskuudessa keskimäärin suhtaudutaan nuivasti rukoukseen. Kuitenkin se on ainoa kanava, jossa Jumala toimii, rukouksessa pyytäminen. Rukouksessa pyydämme Jumalan sanaa seuratilanteessa, miksi emme saisi pyytää myös terveyttä?


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Eikö ole erikoista: Ahdistunut ihminen pyytää rukousapua ja sinä todistat, ettei rukous auta. Mihin se perustuu?

        Eikö Jumalalla ole lupa toimia rukousvastauksena myös lääkäreiden kautta?

        Miksi joku ei parane, emme tiedä!

        Kuitenkin ensimmäisten lähettien toimenkuvaan kuului seuraavaa: Parantakaa sairaat!

        Jos joku rukoilee epäillen... älköön luulko mitään saavansa.

        Minusta lestadiolaisten keskuudessa keskimäärin suhtaudutaan nuivasti rukoukseen. Kuitenkin se on ainoa kanava, jossa Jumala toimii, rukouksessa pyytäminen. Rukouksessa pyydämme Jumalan sanaa seuratilanteessa, miksi emme saisi pyytää myös terveyttä?

        Valitettavasti tuo on totta, mitä sanoit. Sivulauseissa tulee kateedereilta jopa halveksivaa kritiikkiä rukouksesta ja ylistyksestä.

        Ihmettelen ja hämmästelen ettei mikään hälytyskello soi, kun selitetään että Jumalan sana koskee "vain meitä". Muut voivat kyllä käyttää Jumalan sanoja, todistaa syntejäkin anteeksi, mutta ne eivät merkitse mitään, kun ne eivät tule esikoislestadiolaisen suusta. Järkyttävää itsekeskeisyyttä ja omavanhurskautta.

        Tämän ohella halveksitaan muitakin armolahjoja.

        Sellaista puhetta kuunnellessa tulee todella paha olo, Pyhä Henki tulee murheelliseksi. Pakostakin alkaa miettimään omaakin menneisyyttään, miksi usko ei silloin ollut iloinen ja vapauttava asia.

        Jäljet johtavat sylttytehtaalle.
        Lestadiolainen liike on kärsinyt todella paljon eristäytymisestään ja omahyväisyydestään. Pääsyynä on väärä seurakuntaoppi mitä ilmeisemmin lestadiolaisen liikkeen hajaannusten peruja.


    • Yks äiti

      Ja rukoilen niin teidän kuin meidänkin puolesta.

      • olleet kokemukset

        minullakin. Rukoilen puolestasi. Tiedän, ettei ole helppoa. Hakeudu mielenterveystoimistoon saadaksesi tukea ja apua miehellesi.


      • Jumala antaa voimia

        Sinulle selvitä tilanteesta. Ensiksi sinun pitää tajuta missä tilanteessa sinä ja lapsesi elätte.

        Jumala ei tule tänne ja heiluta taikasauvaa ja sitten kaikki taas on hyvin.

        Meidän itsemme pitää toimia tilanteen parantamiseksi. Jos olet loppuun väsynyt tarvitset kuitenkin aikaa elämänne kokonaistilanteen pohtimiseen. Kokemuksesta tiedän ettei se ole aina helppoa. Itse minä ainakin syyllistin itseäni aivan väärin perustein.

        Jos sinä tai lapsesi olette hengenvaarassa pakene heti, mutta jos tilanne on vähemmän vaarallinen pohdi rauhassa, jos jaksat. Aina ei todellakaan kuitenkaan jaksa muuta kuin raahautua päivästä toiseen.

        Me, jotka olemme olleet vastaavassa tilanteessa tajuamme usein vasta vuosien kuluttua tilanteen lauettua, kuinka kovilla todellisuudessa olemme olleet.

        Ne jotka vaativat sinulta liikoja eivät tiedä eivätkä ymmärrä mitään, koska heidän elämänsä on ollut paljon helponpaa,tai sitten jotkut toivovat, että joudut kärsimään yhtä paljon kuin he ovat elämässään joutuneet kärsimään.

        Muista Jumala on antanut sinulle elämän ja elämä Jumalassa tarkoittaa luottamusta ja iloa muttei tyhmää holmöä avutontA käytöstä.

        Jumalan siunaamaa rohkeutta pitkäjännitteisyyttä ja voimia antavia yöunia sinulle.


    • Ahdistunut

      Kiitos kaikille Jumalaan uskovien tuesta. Minä uskon, että Jumala auttaa, ja Jumalalla on vastaus, mutta milloin ja minkälainen vastaus sitä en vielä tiedä. Mutta minä olen todella väsynyt tähän. Pieniä lapsia ei ole mutta tilanne koskettaa heitäkin vaikka ovatkin jo aikuisia. Tänä syksynä ei uskovainen puolisoni ole fyysisesti käynyt käynyt käsiksi, mutta henkisesti kylläkin rassaa ja käyttää tarvittaessa Jumalan sanaakin henkisesti hakkaamisvälineeksi. Hän sanoo rajusta juomisestaan, että Jeesuskin joi viiniä ja muutti veden viiniksi, ja näin hän antaa itselleen luvan käyttää runsaasti alkoholia. Hänet on nähty päihtyneenäkin keskellä päivää. Puolisoni on uskossa oleva ihminen, mutta en tiedä miksi tällainen käytös kuitenkin. Puolisoni on maniassa, vauhdin hurmassa. Tämän jälkeen tulee aina masennus hänelle. Hänellä on kerran ollut manian jälkeen lähes psykoottinen masennus ja häpeä ja syyllisyys mania-ajasta, mutta viime syksyisen manian jälkeen masennusta ei tullut joten psyykekään ei ehtinyt tasaantua.Olen miettinyt ja rukoillut Jumalaa, ja olen miettinyt myös, että mitä teksisin ja mihin päätökseen Jumala johdattaa minua. Puolsioni käy aina aika ajoin myös saarnaamassa erilaisissa tilaisuuksissa ja ihan hyvin saarnaakin, mutta saarnan jälkeen lähtee juomaan kovasti alkoholia ja eikä tule kotia. Kiitos kun jaksatta tukea minua ja rukoilla puolisoni puolesta sekä minun lastemme puolesta.

      • teu

        Älkää unohtako avun pyyntöjä , tarpeita on useamman päiväisiin rukouksiin , jolloin ne saavat suurimman voiman .


      • sairautta ole hoidettu?

        Kysymyshän näyttäisi olevan kahdensuuntaisesta mielialahäiriöstä, johon on täsmälääkitys olemassa.

        Eikö sitä todella voisi hoitaa?

        Turhaa kärsimystä on kestää tuollaista elämää!


      • teu
        sairautta ole hoidettu? kirjoitti:

        Kysymyshän näyttäisi olevan kahdensuuntaisesta mielialahäiriöstä, johon on täsmälääkitys olemassa.

        Eikö sitä todella voisi hoitaa?

        Turhaa kärsimystä on kestää tuollaista elämää!

        Eikä niin kovin harvinainenkaan . Lääke on todennäköisesti lito (LITO)


      • Ahdistunut
        teu kirjoitti:

        Eikä niin kovin harvinainenkaan . Lääke on todennäköisesti lito (LITO)

        On lääkitys ja nimenomaan Lito, mutta eihän se auta kun alkoholi maistuu ja näin lääkeainepitoisuus jää alhaiseksi. Minä valitisisin puolisolleni toisen lääkkeen jos voisin.

        Pyydän edellleen että jaksaisitte rukoilla puolisoni puolesta.


      • Ahdistunut kirjoitti:

        On lääkitys ja nimenomaan Lito, mutta eihän se auta kun alkoholi maistuu ja näin lääkeainepitoisuus jää alhaiseksi. Minä valitisisin puolisolleni toisen lääkkeen jos voisin.

        Pyydän edellleen että jaksaisitte rukoilla puolisoni puolesta.

        Suosittelen Jumalallista lääkitystä. Jos voit, laske kätesi hänen päälleen ja rukoile Isää Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen voimassa, että Pyhä Henki koskettaisi tämän rakkaan ihmisen kipupisteitä ja eheyttäisi rikki mennyttä. Että' hän saisi Jeesuksen Nasaretilaisen nimessä tulla vapaaksi vaivastaan. Uskon, että taivas vastaa tähän rukoukseen.


    • Ahdistunut

      Mieheni pyytää toistuvasti syntejään anteeksi ja tekee parannuksen, mutta se sama synti toistuu uudestaan ja uudestaan. Ehkä jo samana iltana jo. En tiedä miten tämä menee?

      • Vaikuttaa siltä, että parannus, jota hän tekee, ei anna voimaa kiusauksessa.

        En ole täydellisen varma, mutta tuntuisi, kuin hän taitelisi omalla voimallaan. Joka ei koskaan riitä vihollisen voittamiseen.

        Ehkä olemme omaksuneet ankaran kilvoittelun periaatteen.

        Nykyisen ymmärrykseni mukaan meidän tulee tunnustaa vilpittömästi Jumalan ja ihmisten edessä, ettemme kykene itse ongelmaamme ratkaisemaan.

        Kun anatudumme kokonaan Jumalan johdatukseen, Hän antaa voiman, Hän vapauttaa sanansa kunniaksi ihmisen pahimmistakin riippuvuuksista. Muuten Hän ei olisi Kaikkivaltias.

        Mikä siinä on, että helvetistä me uskomme Jumalan voivan meidät pelastavan, mutta ei turmiollisista tavoistamme.

        Suokoon rakas Jumala armonsa teidän perheeseenne, että armon aurinko saisi sarastaa ja tuoda taivaallisen lämmön ja ilon teille.


      • suuremmista

        solmuista kuin voi kuvitella - tai sitten usko on keppihevonen vain ja tuon loputtoman parannuksenteon avulla pääsee aina pälkähästä! Eli suoraan sanoen toisen turvan saa tukittua anomalla anteeksi - eihän silloin asianomaista voi moittia, kun hän tekee oikein eli pyytää anteeksi! Ja puolison on aina anteeksi annettava, joten kierre on valmis...

        Miksi sitä siis muuttamaan?

        Anteeksi nyt vain, mutta minusta tuollaisessa toiminnassa on jotain todella kieroa, koska se sitoo toisen aivan toimintakyvyttömäksi ja sanattomaksi! Luulenpa, että itse vastaavassa tilanteessa hakisin apua jostakin ammatti-ihmiseltä, jotta itse en tulisi hulluksi!


      • teu

        Sinun pitää vain antaa anteeksi , niinhän jeesusukin sanoi Pietarille , kun hän kysyi , montako kertaa minun, pitää antaa veljelleni anteeksi Onko 7 kertaa kylliksi . Johon Jeesus vastasi Ei 7 kertaa 70 =490 /pv. joka tarkoittaa , sitä että joka toinen minuutti on sopiva , jos toinen tarvii . (synnit anteeksi )


    • Ahdistunut

      Minä olen todella ahdistunut hänen käytöksestä ja tavasta elää. Tiedän, että hän kaksisuuntainen ja näyttää ja kuulostaa myös siltä, etää puolisollani on myös persoonahäiriö. Hän on uskovaisesta kodista ja pidän häntä uskovaisena. Hän saarnaa muille parannusta, ja tekee sitä itsekin mutta aina vain lankeaa samoihin synteihin. Hän on huono esimerkki myös monelle ihmiselle, jotka juovat hänen kanssa ja eivät ole uskossa. Hän on huono esimerkki nuorisollemme, antaa oudon kuvan Jumalaan uskovista ihmisistä. Pyydän vielä kerran, että jaksaisitte rukoilla hänen ja perheemme puolesta. Minä jopa ´mietin avioeroa, ja olen pyytänyt Jumalalta rukousissa, että Jumala johdattaisi minut oikeaan ratkaisuun. Olen menossa ammattiauttajan luo. Tiedän, että hän on syntien anteeksi ja parannuksen nimissä tukkinut monen uskon sisaren ja veljen suun, todella. Myös minun suu tukitaan.

      • sinulle, sitä

        toivotan ja onpa hyvä, että haet apua itsellesi! Monesti emme itse pysty näkemään elämämme eri tilanteita niin kuin toinen ne voi nähdä emmekä siksi pysty löytämään oikeita ratkaisuja vaikeissa asioissa.

        Varmasti edessäsi on vielä valoisia päiviä!

        Siunausta elämääsi!


      • teu

        Sinun puolesta . miehesi puolesta . perheesi puolesta . Koeta kestää ,heti kun saat itsellesi apua . koeta vielä voitko häntä rakastaa , Ja tee se näyttävästi hätä toden näköisesti hävettää ja jää kotia paremmin , älä kiellä mitään myötäile vain . Voi olla että kulkeminen loppuu . Tarve saada muilta kiitosta loppuu , koti kiinnostaa . Se on JUMALAN asia saada juominen loppumaan . Kyllä hän sen , voi tehdä , onhan Hän luonut maailmankin .


      • Jumalan lapsi
        teu kirjoitti:

        Sinun puolesta . miehesi puolesta . perheesi puolesta . Koeta kestää ,heti kun saat itsellesi apua . koeta vielä voitko häntä rakastaa , Ja tee se näyttävästi hätä toden näköisesti hävettää ja jää kotia paremmin , älä kiellä mitään myötäile vain . Voi olla että kulkeminen loppuu . Tarve saada muilta kiitosta loppuu , koti kiinnostaa . Se on JUMALAN asia saada juominen loppumaan . Kyllä hän sen , voi tehdä , onhan Hän luonut maailmankin .

        Rouvako tässä apua tarvitseekin? Nyt en käsitä ollenkaan.

        Mieshän on vakavasti sairas ja sairastuttaa koko perheen. Tuollaista käyttäytymistä perheessä ei voi sallia. Joko se loppuu siten että mies saa lääketieteellisen ja muun avun, taikka sitten pitää erota ellei muu auta.


      • kaikenlaista
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Rouvako tässä apua tarvitseekin? Nyt en käsitä ollenkaan.

        Mieshän on vakavasti sairas ja sairastuttaa koko perheen. Tuollaista käyttäytymistä perheessä ei voi sallia. Joko se loppuu siten että mies saa lääketieteellisen ja muun avun, taikka sitten pitää erota ellei muu auta.

        Neuvontaa on aloittajalle tullut.

        Kyse on vakavasta mielen sairaudesta, johon usein liittyy persoonallisuushäiriö, ikävä kyllä.

        Lisäksi alkoholiriippuvuus on useimmiten lisukkeena, olkoon kyse uskovasta tai ei.

        Kun sairastuneen todellisuuden taju huitelee omissa kaikkivoipaisuuden sfääreissä, sillä saattaa olla ikäviä seurauksia, taloudellisesti ja "moraalisesti". Puheet ovat kuin "lehmän ostajalla, mutta työt mahtuu rasiaan"

        Tätä kun vaimo elää vuodesta toiseen, hän tulee araksi ja epätietoiseksi, mikä on totta, ja mikä ei. Jos mies vielä vakuuttaa, että sinussa se vika on, niin lapset helmoissa on vaikea ajatella mitä tekisi. Olisiko sukulaisia, jotka voisivat auttaa?

        Itse tämän kaiken kokeneena sanoisin, että hae itsellesi apua, vertais tukiryhmiä tms, että jaksat lastesi kanssa. Muuten sairastut itse. Lapset kärsii. Hommaa miehesi hoitoon. Anteeksipyyntö saattaa olla vain tilanteen rauhoituskonsti, ainakin meillä.

        Maanisessa vaiheessa piti olla suht koht joo-linjalla, muuten tuli äkkiarvaamatta selkään, lasten nähden jopa!

        HAE APUA, kokoa voimasi tähän, itsesi ja lastesi tähden!!
        Rukoilen sinulle Taivaan Isältä voimaa.


      • välttämättä
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Rouvako tässä apua tarvitseekin? Nyt en käsitä ollenkaan.

        Mieshän on vakavasti sairas ja sairastuttaa koko perheen. Tuollaista käyttäytymistä perheessä ei voi sallia. Joko se loppuu siten että mies saa lääketieteellisen ja muun avun, taikka sitten pitää erota ellei muu auta.

        sairas ei tunnusta/tunnista sairauttaan ja jos ei ole tarpeeksi sairas, ei häntä hoitoon saa - sellaistakin on nähty, että rouva vie miehen hoitoon tai siis yrittää saada hänet sinne ja mies puhuu itsensä nopeasti sieltä ulos ja rouva leimautuu hulluksi!

        Siksi on parempi, että rouva hoitaa itseään, koska voi sen tehdä - oli se sitten erään kirjoittajan ehdottamaa vertaistukea tai ammattiauttajalta saatua apua.

        Olisi kiva tietää, mistä lestadiolainen voisi saada vertaistukea tällaisessa tapauksessa? Nimittäin jos hän haluaisi nimenomaan uskovaisnäkökulmasta sitä saada - eivät kaikki ammatti-ihmiset ollenkaan tajua näitä uskovaisten kiemuroita. Monen mielestä koko uskonasia on syynä sairauteenkin ja sellainen asenne ei taas auta ketään.

        Siis mistä saisi vertaistukea?


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Rouvako tässä apua tarvitseekin? Nyt en käsitä ollenkaan.

        Mieshän on vakavasti sairas ja sairastuttaa koko perheen. Tuollaista käyttäytymistä perheessä ei voi sallia. Joko se loppuu siten että mies saa lääketieteellisen ja muun avun, taikka sitten pitää erota ellei muu auta.

        Hyvä kysymys: Mistä tosiaan vertaistukea?

        Valitettavasti uskovien keskellä tilanne on varsin usein epärehellinen, ajatellaan ja uskotaan "että kristityillä menee todella hyvin, ja vain "maailman lapset" kärsivät".

        Nyttemmin kun olen saanut tavata monia kärsiviä Jumalan lapsia kasvoista kasvoihin, niin silmäni ovat avautuneet näkemään tosiasiat.

        Vertaistuki josta edellisissä viesteissä puhuttiin on todella aivan elintärkeätä.

        Kuten edellä jo mainittiinkin, niin tuo "virtahepo olohuoneessa" saattaa sairastuttaa koko perheen ilmapiirin todella kieroksi. Todellisuus hämärtyy ja sairas henkilö manipuloi terveetkin henkisesti sairaiksi.


      • voi hakea
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Hyvä kysymys: Mistä tosiaan vertaistukea?

        Valitettavasti uskovien keskellä tilanne on varsin usein epärehellinen, ajatellaan ja uskotaan "että kristityillä menee todella hyvin, ja vain "maailman lapset" kärsivät".

        Nyttemmin kun olen saanut tavata monia kärsiviä Jumalan lapsia kasvoista kasvoihin, niin silmäni ovat avautuneet näkemään tosiasiat.

        Vertaistuki josta edellisissä viesteissä puhuttiin on todella aivan elintärkeätä.

        Kuten edellä jo mainittiinkin, niin tuo "virtahepo olohuoneessa" saattaa sairastuttaa koko perheen ilmapiirin todella kieroksi. Todellisuus hämärtyy ja sairas henkilö manipuloi terveetkin henkisesti sairaiksi.

        oman kuntansa terveyskeskuksen psykiatrian polilta, jos sellainen on, tk:n ensiavusta tai omalääkärin vastaanotolta. Sieltä saa ensiapua ja ohjeet jatkoon.

        Kirkon diakoniatyö hoitaa puolestaan ryhmiin, jotka ovat samoja kokemuksia läpikäyneet.

        Tämä on erittäin tärkeää juuri henkilölle, joka kärsii puolisonsa mielenterveys ongelmista.

        Taudin synty on saamieni tietojen mukaan sisäsyntyistä ja voimakkaasti periytyvää.


      • omakohtainen kokemus
        välttämättä kirjoitti:

        sairas ei tunnusta/tunnista sairauttaan ja jos ei ole tarpeeksi sairas, ei häntä hoitoon saa - sellaistakin on nähty, että rouva vie miehen hoitoon tai siis yrittää saada hänet sinne ja mies puhuu itsensä nopeasti sieltä ulos ja rouva leimautuu hulluksi!

        Siksi on parempi, että rouva hoitaa itseään, koska voi sen tehdä - oli se sitten erään kirjoittajan ehdottamaa vertaistukea tai ammattiauttajalta saatua apua.

        Olisi kiva tietää, mistä lestadiolainen voisi saada vertaistukea tällaisessa tapauksessa? Nimittäin jos hän haluaisi nimenomaan uskovaisnäkökulmasta sitä saada - eivät kaikki ammatti-ihmiset ollenkaan tajua näitä uskovaisten kiemuroita. Monen mielestä koko uskonasia on syynä sairauteenkin ja sellainen asenne ei taas auta ketään.

        Siis mistä saisi vertaistukea?

        Ja niin on tosi juttu, että ei les-seurakunnasta apua saa, kyllä se on ihme, jos löytyy vertaistukea.
        Saarnamiehet menevät karkuun ja jos ei itse löydä apua,niin ei siellä kukaan kuuntele.
        Kyllä se seurakunta ja väärät saarnaajat ovat monesti syyllisiä, ja se ahdistava ja kauhea syntien määrä, mitä siellä on aina julistettu.
        Pitää olla todella vahva, jos siinä seurakunnassa selviää terveenä.
        Toki on vielä syyllinen monesti jo lapsuuskoti ja ymmärtämättömät vanhemmat.

        Jos ei Jumala aukaise silmiä ja korvia, on vaikea selvitä kaksisuuntaisesta, ja lääkkeitä siinä tarvitaan, ja ammattitaitoista apua.


      • Jumalan lapsi
        voi hakea kirjoitti:

        oman kuntansa terveyskeskuksen psykiatrian polilta, jos sellainen on, tk:n ensiavusta tai omalääkärin vastaanotolta. Sieltä saa ensiapua ja ohjeet jatkoon.

        Kirkon diakoniatyö hoitaa puolestaan ryhmiin, jotka ovat samoja kokemuksia läpikäyneet.

        Tämä on erittäin tärkeää juuri henkilölle, joka kärsii puolisonsa mielenterveys ongelmista.

        Taudin synty on saamieni tietojen mukaan sisäsyntyistä ja voimakkaasti periytyvää.

        Psyykkisten sairauksien syntyyn on monta eri tekijää.

        Osa on ilman muuta perinnöllistä.

        Ratkaisevaa persoonallisuuden muodostumisessa, siis ulkoisten tekijöiden osalta, on kolmen ensimmäisen vuoden ja jo äidin raskauden aikana koettu turvallisuus, - taikka vastaavasti turvattomuus.

        Perusturvallinen ihminen ei ole lainkaan niin haavoittunut ja altis sosiaalisille ongelmille, kun perusturvattomassa kiintymyssuhteessa elänyt henkilö, jolla on elämän taipaleelle lähtiessään jo varsin usein vakava minäkuvan vaurio.


      • Jumalan lapsi
        omakohtainen kokemus kirjoitti:

        Ja niin on tosi juttu, että ei les-seurakunnasta apua saa, kyllä se on ihme, jos löytyy vertaistukea.
        Saarnamiehet menevät karkuun ja jos ei itse löydä apua,niin ei siellä kukaan kuuntele.
        Kyllä se seurakunta ja väärät saarnaajat ovat monesti syyllisiä, ja se ahdistava ja kauhea syntien määrä, mitä siellä on aina julistettu.
        Pitää olla todella vahva, jos siinä seurakunnassa selviää terveenä.
        Toki on vielä syyllinen monesti jo lapsuuskoti ja ymmärtämättömät vanhemmat.

        Jos ei Jumala aukaise silmiä ja korvia, on vaikea selvitä kaksisuuntaisesta, ja lääkkeitä siinä tarvitaan, ja ammattitaitoista apua.

        Jatkuva syntikeskeinen julistus, jota tehostetaan isiltä perityillä syntiluetteloilla, on tehnyt monista lestadiolaisista ihmisistä pelokkaita, syyllisiä ja melankolisia häpeän ihmisiä.

        Vasta sitten kun armon evanlkeliumi kirkastuu sellaisena kun se tuodaan esiin Raamatussa ja esimerkiksi Lutherin opetuksissa, poistuu pelot ja ihmisten mielipiteiden ja tulkintojen orjana oleminen. Voi sanoa lakihenkisille orjakseen vaativille legalisteille, että kiitos tarjouksesta mutta Jeesuksen lahjoittama täydellinen vanhurskaus on ainut ja kaikista paras vaihtoehto minulle.

        Kiitos Jeesuksen, jonka verellä minut on synneistäni puhdistettu pyhäksi ja puhtaaksi, ja synnin ja kuoleman laista vapaaksi päästetty.
        Se on juhlaa se. Heti nämä legalistit alkavat pilkkaamaan omavanhurskaaksi, vaikka itse ovat oman vanhurskauden liekanarussa ilman uskoa ja pelastusvarmuutta.

        Jumalan valtakunta kärsii aina väkivaltaa mutta väkevät repivät sen itsellensä. Ehtona on että uskoo Jumalan sanan sellaisena kun se on Pyhässä Raamatussa kirjoittettuna. Vaihtoehtona on alkaa kuuntelemaan hyvää tarkoittavien ihmisten tulkintoja Jumalan sanasta, jotka eivät vastaa Jumalan sanaa alkuunkaan.


      • Omakohtainen kokemus
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Psyykkisten sairauksien syntyyn on monta eri tekijää.

        Osa on ilman muuta perinnöllistä.

        Ratkaisevaa persoonallisuuden muodostumisessa, siis ulkoisten tekijöiden osalta, on kolmen ensimmäisen vuoden ja jo äidin raskauden aikana koettu turvallisuus, - taikka vastaavasti turvattomuus.

        Perusturvallinen ihminen ei ole lainkaan niin haavoittunut ja altis sosiaalisille ongelmille, kun perusturvattomassa kiintymyssuhteessa elänyt henkilö, jolla on elämän taipaleelle lähtiessään jo varsin usein vakava minäkuvan vaurio.

        Niin, se on tosi, että psyykkiseen sairauteen on monet syyt ja se on järkyttävää, että les-seurakunnassa on niin paljon tapahtunut itsemurhiakin, joista ei puhuta, vaan vaietaan.
        Psyykkinen sairaus on monen eri tekijän summa.

        Ja kun on syntynyt jo sotien välissä ja on ollut pakko istua seuroissa ihan paikallaan ja hiljaa, eikä ole millään voinut niitä kauheita lestadiuksen saarnoja ymmärtää.
        Ja sitä se oli ennen, vanhat ukot siellä puhuivat ja se oli karmeaa, kun oli juuri sodan kauhut olleet ja sai aina kuulla;
        Kohta päästään pois, ei ole pitkä aika, kohta päästään pois, kohta päästään pois veljet.
        Niitä kun kuuli joka pyhä, niin siinä kyllä vammautui.
        Ja on se vaan nähty vuosien saatossa, että ei ole leseillä minnekään taivaaseen kiire, niin on hirmuinen kiilto silmissä ja pitää koota vaan omaisuuta, ihan kuin tänne todella jäätäisiin.

        Niin ristiriitaista puhetta siellä on saanut kuulla ja sitä aivopesua.

        Ei ole todella ihme, että siellä psyyke sitten pettää.


    • Ahdistunut

      Kävin uskovaisella psykiatrilla. Hän tiesi, että mieheni on vauhdissa. Vauhti ei ole loppunut vieläkään ja eikä myöskään alkoholin käyttö ja eikä paljoa kotona näy. Eräs pappi kirjoitti hänelee oikein kauniin viestin niin hän alkoi uhkailemaan tätä pappia, että hän tekee valituksen tästä viestistä tuomiokapituliin.
      Mieheni on uskovainen ihminen, ainakin ollut. Hän näyttä ja kuulostaa siltä kuin itse paholainen olisi mennyt hänen siuluunsa. Selvästi on kysymys myös vakavasta persoonahäiriöstä. Hän uhkailee kaikkia ihmisiä, jotka hänet yrittävät pysäyttää. Mieheni tykkää vain niiden ihmisten kanssa olla joille maistuu alkoholi eivätkä häntä kritisioi. Mieheni puhuu aiva pököjä humalassa. Ei näytä kovin uskovailsen ihmisen käytökseltä. Olen hyvin paljon miettinyt mitä minun pitää tehdä? Viime sykynä yritin hänet hoitoon ja hän leimasi minut hulluksi (lääkärit eivät leimanneet) ja sain sitten tästä hoitoon yrittämisestä mieheltäni sellaisen fyysisen väkivalta kohtelun, että jouduin poliisit kutsumaan. Hän alkoi poliiseillekin uhkaileen ja kysyi poliiseilta, että ettekö te kuka minä olen ja kertoi että hän kristitty mies. Jne.

      Kiitos teille kaikille kun jaksatte rukoilla puolestani sekä lasten puolesta (lapset ovat jo aikuisa), mutta kärsivät isänsä käytöksestä. Kiitos kun jaksatte rukoilla myös mieheni puolesta, että alkaisi jo pikkuhiljaa miettimään elämäänsä.

      • omakohtainen kokemus

        Missä on kristitty psykiatri????
        Onko ahdistunut es.les. vai vanhoillinen, sitä ihmettelen.
        Ja olisin todella kiinnostunut kristitystä psykiatrista, missä sellaisen tapaa???

        Ja nyt olen kyllä sitä mieltä, että tämän ahdistuneen vaimon mies on enempi alkoholisti ja sellainen ei varmaan saa apua heti.
        Eikä edes apua huoli keneltäkään, ja ei tietysti pidä itseään alkoholistina
        Ja kokemuksesta, omista veljistäni tiedän, että alkoholistin kanssa on tosi vaikea tulla toimeen, ja ihan oikeaan kaksisuuntaiseen häiriöön ja psykoosiin ei ole alkoholilla osuutta, ei ainakaan minulla, olen aivan raitis.
        Minun psykoosini johtui liian kovista ja vaikeista ristiriidoista ja olen aivan terve lääkkeen ansiosta tänä päivänä.
        Ja minulla ei ole kokemusta avioerosta, mutta luulen sen olevan keino, vaikka ei aina, paras tapa päästä tästä kauheasta tilanteesta eroon.
        Eikö ole vaimolla yhtään oikeaa ystävää, joka auttaisi, ja antaisi turvapaikkaa??
        Tuntuu aivan liian raskaalta tuo kohtalo.
        Omien veljien kohtalot liian kipeä paikka muistella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2247
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1339
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1057
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1031
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      85
      1016
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      995
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      902
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      880
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      61
      786
    Aihe