lähihoitajan työ ulkomailla

lähäri.

Olen vastavalmistunut lähihoitaja ja kiinnostaisi lähteä ulkomaille töihin tekemään hoitotyötä.. Olisiko kellään mitään vinkkejä/kokemuksia?

maan valitsemisen suhteen?
onko vaikea prosessi?
mahdollisuutta olla vain 1kk - pari kuukautta töissä?
Täytyykö kielitaidon olla täydellinen?

8

6941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottamasti

Ihan ulkomaan lomamatkallekin lähtiessä edellytyksenä on, että puhut kohdemaan kieltä VÄHINTÄÄN yhtä hyvin kuin natiivi.

Muuten ei heru viisumia.

• Loogisesti

Ulkomaat ei ota suomalaisia heitteillejättäjiä töihin.
        Levillä saatte hakkuuhommia.

• lähihoitajat
        Loogisesti kirjoitti:

ole irtisanoutuneet. Sekoiletko tahallasi?

• toiset meistä......
        Loogisesti kirjoitti:

Lähihoitajat kuuluvat pääosin superiin,heillä on jo sopimus. Pitäs ottaa asioista selvää , ennenkuin alkaa kirjoitella täyttä paskaa.

• jos sinua kiinnostaa

ulkomailla työskentely niin siitä vaan. En ymmärrä miten sinun viestiisi vastaajat sotkevat halusi työskennellä ulkomailla tehyn tällä hetkellä käynnissä olevaan työtaisteluun. Et mitenkään ole vaatimassa lisää palkaa, et mitenkään ole ilmoittamassa ettekö olisi valmis tekemään töitä Suomessa. Kysyt vain rehellisesti tietoa mahdollisuudesta ulkomailla työskentelyyn (teille paskanpuhujille, jotka törkeästi olette vastanneet lähärille, minkä takia? Mitä pahaa hän on teille tehnyt?) Näillä kirjoittajilla ei taida olla kaikki ihan kotona, älä välitä. Ensinnä siitä kielitaidosta. Sen EI tarvitse olla mitään lähellekkään sitä mitä natiivit puhuvat. jos sinulla on jonkunlainen koulutausta ko. kielestä se yleensä riittänee. Itse olen käynyt Norjan huonolla kielitaidolla ja Englannin hyvällä kielitaidolla. Riippuen maasta, työnantajasta ja heidän kovasta tarpeestaan ko. työntekijöistä, he antavat ko. kieleen peruskoulutusta tai parempaakin koulutusta työn ohella. Usein ottavat työhön nimikkeellä apulainen eli lähihoitaja-apulainen tai sairaanhoiotaja-apulainen, jolloin painotetan kieliopintoja, talon tapoja yms. peruskoulutusta. Myös ystävälliset työtoverit auttavat kieliopinnoissa. Hyvin usein potilaat ymmärtävät ja auttavat. He kun ymmärtävät maan kovan tarpeen ja puutteen ko. työntekijöistöä eivätkä halua käytöksellään olla vaikuttamassa heidän haluunsa lopettaa. Näin siis yleensä. Minä ainakin olen kohdannut oikeastaan vain positiivisuutta työskennellessäni ulkomailla. Työhön ottajia sitten on sekä sairaalan itsensä palkaamia rekrytoijia tai sitten ko. maan työvoimavastaavat. Usein myös työhön valmistatumis- eli koulutusaika on palkallista. Lisätietoja löytyy sekä Superilta, Tehyltä että sairaanhoitajaliitosta. Tässä sitten linkkejä. Euroopasta Iso-Britanniaan, Irlantiin, Saksaan, Ranskaan ja Lähi-itään hakee töihin: http://www.imsrecruitment.com/medical/finland/index.htm , Ruotsiiin: http://www.comijob.com/... Heips, löysinkin linkkisivun, jossa onkin aika useita niitä minun linkkejä valmiiksi listattuna eli:
      http://www.kolumbus.fi/messukeskus/messut/tyopaikat/sivu_5.html . Eli siinä tietoa ja linkkejä. Työskenteleminen ulkomailla voi olla hyvinkin antoisa kokemus. Siellä oppii erilaisia käytäntöjä, kieltä ja saa uusia ystäviä ja työyhteisölinkkejä. Nyt olen tullut takaisin Suomeen ja opiskelen ko. alalla edelleen mutta korkeakoulutasolla. Täälä koulussa on aika monia, jotka ovat halukkaita työskentelemään opiskelun välissä vuoden pari ulkomailla saadakseen lisää kokemusta. Eli älä masennu näistä asiattomista viesteistä, joita olet saanut ja aktivoidu tähän ulkomaan asiaan, jos siitä olet kiinnostunut.

• ei kaikki

Ole tässä threadissa siis lähäriä lyttäämässä vaan puolustamassa. Mutta te, jotka olette lyttäämässä, viestini se osio, jossa íhmettelen teitä oli tarkoitettu teille. Sorry jos tuli sekaannus ja tuli sellainen käsitys että kaikki te jotka olette vastanneet lähärille olette jotenkin häntä lyttämässä. Ei toki. Ja kiitoksia teille, jotka ymmärrärsitte lähäriä ja oikaisitte asiaa häntä ymmärtämättömille.

• lähäri.

Kiitos sulle, joka annoit linkkejä ulkomailla työskentelystä ja työpaikkojen löytämisestä! Suuuri kiitos myös kannustavista sanoista! Tuo viestisi sai vielä lisää innostusta lisääntymään. Mukavaa jos sulla on myös ollut hyviä kokemuksia.

Juu toden totta, ulkomailla työskentely kiinnostaisi, uuden kulttuurin, kielen ja kokemuksen vuoksi. Ei siis asialla ole mitään tekemistä rahan kanssa.

Mutta, kiitän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe