keltarihmakala

RIHMISKALA

Mulla on keltarihmakala joka on noin 5.v vanha. Se asustaa akvaariossa yksin miljoonakalojen kanssa. Hyvin tulevat toimeen. Haluaisin tietää kuteeko keltarihmakala ja voiko se saada poikasia nuoremman keltarihmakalan kanssa. Akvaario kaupassa ei ole kuin pieniä noin 1-2vuotiaita.

5

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Kerroppa ensin akvaariosi koko?
      Millainen on muu kalasto?
      Tiedäthän että nämä isoksi kasvavat keltarihmakalat tarvitsevat isompaa allasta mitä "pikkusintit" yleensä.

    • Hämmästynyt...

      Osaisko joku vastata tähän? Me ostettii meidän akvaarioon kaks keltarihmakalaa. (ennestään oli yksi sinirihmakala koiras,2 miljoonakalaa,2 avainkirjoahventa ja 4 pikkutetraa) Nyt on yks keltarihmakala alkanu näykkimää ja ajamaan takaa toista keltarihma kalaa ja avainkirjoahvenia. Mitä se tekee ja mitä mun pitäis tehä? :o

    • ------

      kalat yleensäkin voivat ruveta aggressiivisiksi pienissä tiloissa. eikö yleensä sini- ja keltarihmakalat ole muutenkin aggressiivisia..? toki ei varmasti kaikki, mutta melko moni niistä ovat..rihmakaloja ei yleensä kannata yksistään ostaa..nyt jos otat toisen niin ei välttämättä kovin positiivisesti ota kaveria vastaan..en sitten tiedä kun kerralla ostin haaremin..yhteen akvaarioon ei suositella kahta uros rihmakalaa ellei ole tyyliin tonninen akva, koska voivat olla hyvinkin aggressiivisia, mutta samalla lailla osaavat naaraatkin olla.

    • Hämmästynyt..

      Meidän akvaario on 160l. Ennestään meiltä myös kuoli 2 sinirihmakalaa koiras ja naaras. Ensin ne olivat pohjalla paikallaan ka vaikka esim. lasiakin taputteli ne ei lähteny liikkeelle ja nyt on kolmaskin samanlainen. En tiiä mikä on mut kyl seki varmaa joskus kuolee...

      • Emeritus2010

        Onhan altaassasi peitinlasit ja lämpötila yli 25 astetta. Etenkin nuoret rihmakalat sairastuvat stressaantuessaan "nuhaan" eli jos vesi on kylmää ja ilma vedenpinnalla samaten ne saavat bakteeritulehduksen päässä sijaitevaan labyrinttielimeen. Oireena on apaattinen paikallaan oleilu ja hidas edestakainen liike sekä syömättömyys.
        Kasvuvaiheessa sinirihmat ovat riitaisia ja syynä on yleensä nälkä. Kannattaa ruokkia pienillä 0,8mm:n granulaateilla ainakin 4x vuorokaudessa ja vain niin vähän, että kaikki ruoka tulee heti syötyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      124
      1270
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe