Mulla on keltarihmakala joka on noin 5.v vanha. Se asustaa akvaariossa yksin miljoonakalojen kanssa. Hyvin tulevat toimeen. Haluaisin tietää kuteeko keltarihmakala ja voiko se saada poikasia nuoremman keltarihmakalan kanssa. Akvaario kaupassa ei ole kuin pieniä noin 1-2vuotiaita.
keltarihmakala
5
960
Vastaukset
- Rihma
Kerroppa ensin akvaariosi koko?
Millainen on muu kalasto?
Tiedäthän että nämä isoksi kasvavat keltarihmakalat tarvitsevat isompaa allasta mitä "pikkusintit" yleensä. - Hämmästynyt...
Osaisko joku vastata tähän? Me ostettii meidän akvaarioon kaks keltarihmakalaa. (ennestään oli yksi sinirihmakala koiras,2 miljoonakalaa,2 avainkirjoahventa ja 4 pikkutetraa) Nyt on yks keltarihmakala alkanu näykkimää ja ajamaan takaa toista keltarihma kalaa ja avainkirjoahvenia. Mitä se tekee ja mitä mun pitäis tehä? :o
- ------
kalat yleensäkin voivat ruveta aggressiivisiksi pienissä tiloissa. eikö yleensä sini- ja keltarihmakalat ole muutenkin aggressiivisia..? toki ei varmasti kaikki, mutta melko moni niistä ovat..rihmakaloja ei yleensä kannata yksistään ostaa..nyt jos otat toisen niin ei välttämättä kovin positiivisesti ota kaveria vastaan..en sitten tiedä kun kerralla ostin haaremin..yhteen akvaarioon ei suositella kahta uros rihmakalaa ellei ole tyyliin tonninen akva, koska voivat olla hyvinkin aggressiivisia, mutta samalla lailla osaavat naaraatkin olla.
- Hämmästynyt..
Meidän akvaario on 160l. Ennestään meiltä myös kuoli 2 sinirihmakalaa koiras ja naaras. Ensin ne olivat pohjalla paikallaan ka vaikka esim. lasiakin taputteli ne ei lähteny liikkeelle ja nyt on kolmaskin samanlainen. En tiiä mikä on mut kyl seki varmaa joskus kuolee...
- Emeritus2010
Onhan altaassasi peitinlasit ja lämpötila yli 25 astetta. Etenkin nuoret rihmakalat sairastuvat stressaantuessaan "nuhaan" eli jos vesi on kylmää ja ilma vedenpinnalla samaten ne saavat bakteeritulehduksen päässä sijaitevaan labyrinttielimeen. Oireena on apaattinen paikallaan oleilu ja hidas edestakainen liike sekä syömättömyys.
Kasvuvaiheessa sinirihmat ovat riitaisia ja syynä on yleensä nälkä. Kannattaa ruokkia pienillä 0,8mm:n granulaateilla ainakin 4x vuorokaudessa ja vain niin vähän, että kaikki ruoka tulee heti syötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58751
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47744- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650