keltarihmakala

RIHMISKALA

Mulla on keltarihmakala joka on noin 5.v vanha. Se asustaa akvaariossa yksin miljoonakalojen kanssa. Hyvin tulevat toimeen. Haluaisin tietää kuteeko keltarihmakala ja voiko se saada poikasia nuoremman keltarihmakalan kanssa. Akvaario kaupassa ei ole kuin pieniä noin 1-2vuotiaita.

5

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Kerroppa ensin akvaariosi koko?
      Millainen on muu kalasto?
      Tiedäthän että nämä isoksi kasvavat keltarihmakalat tarvitsevat isompaa allasta mitä "pikkusintit" yleensä.

    • Hämmästynyt...

      Osaisko joku vastata tähän? Me ostettii meidän akvaarioon kaks keltarihmakalaa. (ennestään oli yksi sinirihmakala koiras,2 miljoonakalaa,2 avainkirjoahventa ja 4 pikkutetraa) Nyt on yks keltarihmakala alkanu näykkimää ja ajamaan takaa toista keltarihma kalaa ja avainkirjoahvenia. Mitä se tekee ja mitä mun pitäis tehä? :o

    • ------

      kalat yleensäkin voivat ruveta aggressiivisiksi pienissä tiloissa. eikö yleensä sini- ja keltarihmakalat ole muutenkin aggressiivisia..? toki ei varmasti kaikki, mutta melko moni niistä ovat..rihmakaloja ei yleensä kannata yksistään ostaa..nyt jos otat toisen niin ei välttämättä kovin positiivisesti ota kaveria vastaan..en sitten tiedä kun kerralla ostin haaremin..yhteen akvaarioon ei suositella kahta uros rihmakalaa ellei ole tyyliin tonninen akva, koska voivat olla hyvinkin aggressiivisia, mutta samalla lailla osaavat naaraatkin olla.

    • Hämmästynyt..

      Meidän akvaario on 160l. Ennestään meiltä myös kuoli 2 sinirihmakalaa koiras ja naaras. Ensin ne olivat pohjalla paikallaan ka vaikka esim. lasiakin taputteli ne ei lähteny liikkeelle ja nyt on kolmaskin samanlainen. En tiiä mikä on mut kyl seki varmaa joskus kuolee...

      • Emeritus2010

        Onhan altaassasi peitinlasit ja lämpötila yli 25 astetta. Etenkin nuoret rihmakalat sairastuvat stressaantuessaan "nuhaan" eli jos vesi on kylmää ja ilma vedenpinnalla samaten ne saavat bakteeritulehduksen päässä sijaitevaan labyrinttielimeen. Oireena on apaattinen paikallaan oleilu ja hidas edestakainen liike sekä syömättömyys.
        Kasvuvaiheessa sinirihmat ovat riitaisia ja syynä on yleensä nälkä. Kannattaa ruokkia pienillä 0,8mm:n granulaateilla ainakin 4x vuorokaudessa ja vain niin vähän, että kaikki ruoka tulee heti syötyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe