isi, täällä ei mahdu istumaan

tänään koeajettuna

ja nyt herra "kdjfaökfjaöskfjöakj" saa slaagin.

homma meni näin:
menin kahden nuoremman lapseni kanssa (tyttöjä ja sirorakenteisia) koejamaan autoja tänään, ajatelin ajaa bmw:n pari dieseliä, ensin 118d ja sitten 318d. aloitin 318d:stä ja lopetin samaan malliin.

-isä hei, mikä auto tämä on kun tänne ei mahdu taakse istumaan, meidän auto on paljon isompi.
-eikä ole, se vaan tuntuu isommalta mutta kyllä tämä on isompi.
-miksi tässä istutaan niin alhaalla?
-tämä on aika urheilullinen malli.....nojoo.
-täällä on hiljaisempaa kuin meidän autossa.
-niin muuten on, ja tämä on ihan kiva ajella.

väliin omia mietteitä, puuttuu ohitusvilkku ja ratti on ihan perseasennossa puhumattakaan ferrarimaisista polkimista joihin ei parane isoilla kengillä sohia, vakionop.säädin niin niin vastoin kilpailijan mallia kuin olla ja voi.
miksi tuo etulasi on noin lähellä ja koelauta yhtä lyhyt kuin ladassa, seuraavaksi menen konelaan koeajamaan lattaraudan.

-iskä hei, viedään tämä jo pois ja mennään koeajamaan jotain muuta autoa, tämä ei ole kiva, tämä on ruma ja vanhanaikasen näköinen sisältä.

juu viedään pois vaan....onpa ahtaan tuntuinen sisältä ja ergnomia ihan pielessä, penkit todella lyhyet ja kapeat,polkimet sumpussa ja vaihdekeppi täristää kokoajan, koneessa ei ole potkua ollenkaan.

se jäi bmw:n osalta siihen se, jälleen kerran käännyn toisten saksalaisten suuntaan...mb:stä tai audista on valittava jälleen.

missä se ajamisen ilo on bemuissa? siinä että tuntee olevansa 15 vuotta vanhassa ladassa?

81

7455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmaasi

      Hommaannu eroon epämuodostuneista lapsistasi.

      • lukea

        miksi bmw ei ole kummoinen auto....


      • hahahahaj
        lukea kirjoitti:

        miksi bmw ei ole kummoinen auto....

        Ottiko lujille lukea, että lapsesi ovat epämuodostuneita läskipalloja, kuten sinäkin? :)


      • ruikkuperse
        hahahahaj kirjoitti:

        Ottiko lujille lukea, että lapsesi ovat epämuodostuneita läskipalloja, kuten sinäkin? :)

        mahtavan viisas. Pystyit jälleen kerran kopioimaan tekstisi toisen kirjoituksesta.


      • Eikö autot

        tehdä yleensä ihmisten ehdoilla eikä toisinpäin?


    • sinulleppäin

      Ekaks tuli mieleen, että sulla on liikaa lapsia tai tyttösi ovat todella "pulleita" ollakseen hoikkia. ;)

      Tuo 300 sarja on suunniteltu 4 henkisille perheille ja siinä on takuuvarmasti tarpeeksi tilaa tuolle porukalle.

      Ehkä on parempi, että ostat autosi VW liikkeestä. Heillä on ihan sopivia tila-autoja sinun tarpeisiisi.

      Myös omassa perseessäsi on laihduttamisen varaa, jos bemun penkit tuntuvat liian kapeilta. Kannattais käydä kokeileen esim. porschen urheiluistuimia, niin tietäisit millaiset kapeat penkit on.

      "puuttuu ohitusvilkku ja ratti on ihan perseasennossa" Mikä ihme on ohitusvilkku? Ratin saa hyvään asentoon säätämällä se siihen.

      "puhumattakaan ferrarimaisista polkimista joihin ei parane isoilla kengillä sohia" Polkimet on mielestäni saman kokoiset, kuin vm -90 VW golffissa, joten sitten myös golffissani on ferrarimaisia ominaisuuksia.

      "miksi tuo etulasi on noin lähellä ja koelauta yhtä lyhyt kuin ladassa" Kas en minä vaan tommosia seikkoja huomannut. Missä mielessä tuo kojelauta on liian lyhyt? Mielestäni se ei eroa mitenkään muista näkemistäni samankokoisista autoista. Oot tainnu tottua ajamaan sitikoilla tai rellun tila-autoilla. Myös lasi on mielestäni riittävän kaukana.

      ps. kannattaiskohan tuo auton osto tehdä omien mielipiteiden mukaan eikä lapsien mielipiteen. Heillä on tuskin käsitystä siitä, että mikä on hyvä auto.

      • 3*tik tai tak

        esim.
        ja bemarin ratti on kuin 80 luvun alun 128 fiatin ralliratti eli todella pieni.

        todellakin kun on tottunut ohitus/kaistanvaihto vilkun käyttöön on kummallista että bemarissa sitä ei ole vaikka se on tullut jo ilmeisesti kaikkiin pikkukotteroihinkin ja riisikuppeihin vakioksi.

        bemarin ratissa oli epämääräinen kasa tingeltangel nappeja joista ei saanut selvää millään mitä ne tekevät tai ovat tekemättä...

        ferrarimaisilla polkimilla tarkoitan sitä etä polkimet ovat niin lähekkäin toisiaan että kun olet painamassa kytkintä kengän reuna hipoo jarrupoljinta jne.

        kuten kirjoitin lapseni ovat sirorakenteisia toisin kuin isänsä joka on 188/94kg.

        no lopetellaan tähän, kunhan kommentoin kun ihmettelin edelleen vuosien jälkeen bemarin ajoergonomiaa ja omianaisuuksia ylistävien kirjoitusten lähdettä.....


      • vilkku
        3*tik tai tak kirjoitti:

        esim.
        ja bemarin ratti on kuin 80 luvun alun 128 fiatin ralliratti eli todella pieni.

        todellakin kun on tottunut ohitus/kaistanvaihto vilkun käyttöön on kummallista että bemarissa sitä ei ole vaikka se on tullut jo ilmeisesti kaikkiin pikkukotteroihinkin ja riisikuppeihin vakioksi.

        bemarin ratissa oli epämääräinen kasa tingeltangel nappeja joista ei saanut selvää millään mitä ne tekevät tai ovat tekemättä...

        ferrarimaisilla polkimilla tarkoitan sitä etä polkimet ovat niin lähekkäin toisiaan että kun olet painamassa kytkintä kengän reuna hipoo jarrupoljinta jne.

        kuten kirjoitin lapseni ovat sirorakenteisia toisin kuin isänsä joka on 188/94kg.

        no lopetellaan tähän, kunhan kommentoin kun ihmettelin edelleen vuosien jälkeen bemarin ajoergonomiaa ja omianaisuuksia ylistävien kirjoitusten lähdettä.....

        löytyy ajotietokoneen valikoista, on valittavissa joko yhdellä vilautuksella tai kolmella. Jos ei kengät mahdu polkimille, osta automaatti. Ja napit ratissa ovat lisävaruste. Vakionopeudensäädin on helppokäyttöisin mitä vastaan on tullut, myös lisävaruste.
        Mutta eihän tarkoituksenasi ollutkaan muuta kuin aiheuttaa itsellesi tunne, että BMW on huono..., koska on se kuitenkin itsellesi liian kallis.


      • jotojo
        vilkku kirjoitti:

        löytyy ajotietokoneen valikoista, on valittavissa joko yhdellä vilautuksella tai kolmella. Jos ei kengät mahdu polkimille, osta automaatti. Ja napit ratissa ovat lisävaruste. Vakionopeudensäädin on helppokäyttöisin mitä vastaan on tullut, myös lisävaruste.
        Mutta eihän tarkoituksenasi ollutkaan muuta kuin aiheuttaa itsellesi tunne, että BMW on huono..., koska on se kuitenkin itsellesi liian kallis.

        takaikkunoiden avauskammetkin vielä muutama vuosi sitten ihan vakiona.
        Kaasun ja jarrun kanssa on kuin edelliskorimallin Avessa, kengällä kokoa 45 painaa väkisin aina molempia polkimia. Ylimalkaan ellei rastita Kian hinnalla niitä lisävarusteita joita esimerkiksi oikeissa premiumeissa kuten tojossa on vakiona, saa todellakin 80-90 -luvun taitteen tasoon varustellun hyvin vaatimattoman auton.


      • Varo Vainen
        jotojo kirjoitti:

        takaikkunoiden avauskammetkin vielä muutama vuosi sitten ihan vakiona.
        Kaasun ja jarrun kanssa on kuin edelliskorimallin Avessa, kengällä kokoa 45 painaa väkisin aina molempia polkimia. Ylimalkaan ellei rastita Kian hinnalla niitä lisävarusteita joita esimerkiksi oikeissa premiumeissa kuten tojossa on vakiona, saa todellakin 80-90 -luvun taitteen tasoon varustellun hyvin vaatimattoman auton.

        Sen 45 lapikkaasi kanssa. Älä nyt ainakaan helevatissa kajoa aven siksen kaasupetaaliin. Hirttää vielä kaasu ja lähtee vokkipannu lapasestas


      • estbrd
        Varo Vainen kirjoitti:

        Sen 45 lapikkaasi kanssa. Älä nyt ainakaan helevatissa kajoa aven siksen kaasupetaaliin. Hirttää vielä kaasu ja lähtee vokkipannu lapasestas

        se olis ihan sama kuin penali. nehän lähtee vähintään kerran viikossa lapasesta.


      • Ääliö Helsinkiläinen
        3*tik tai tak kirjoitti:

        esim.
        ja bemarin ratti on kuin 80 luvun alun 128 fiatin ralliratti eli todella pieni.

        todellakin kun on tottunut ohitus/kaistanvaihto vilkun käyttöön on kummallista että bemarissa sitä ei ole vaikka se on tullut jo ilmeisesti kaikkiin pikkukotteroihinkin ja riisikuppeihin vakioksi.

        bemarin ratissa oli epämääräinen kasa tingeltangel nappeja joista ei saanut selvää millään mitä ne tekevät tai ovat tekemättä...

        ferrarimaisilla polkimilla tarkoitan sitä etä polkimet ovat niin lähekkäin toisiaan että kun olet painamassa kytkintä kengän reuna hipoo jarrupoljinta jne.

        kuten kirjoitin lapseni ovat sirorakenteisia toisin kuin isänsä joka on 188/94kg.

        no lopetellaan tähän, kunhan kommentoin kun ihmettelin edelleen vuosien jälkeen bemarin ajoergonomiaa ja omianaisuuksia ylistävien kirjoitusten lähdettä.....

        Muuta s.a.a.t.a.n.a. pohojanmaalle niin ei tarvii bemmistä tuota paskaa jauhaa täällä palstalla ja muitten kuullen et taatusti uskalla tuota ääneen sanoo... Ä.Ä.L.I.Ö.


      • MBman
        estbrd kirjoitti:

        se olis ihan sama kuin penali. nehän lähtee vähintään kerran viikossa lapasesta.

        Taas kuuluisa "penalimies" palannut provoilemaan palstalle.
        Et sitten älynnyt pysyä poissa.


    • kovasti vääntää

      teennäisen tarinan.
      Tai voihan olla ettei sulla parempaa apuasiantuntijaa löytynyt kuin lapsesi. Väitän että normaalikokoiset lapset sopii vaikka VW Foxiin tai Porsche 911seen.
      Näistä kohdista
      "ratti on ihan perseasennossa"
      "miksi tuo etulasi on noin lähellä ja koelauta yhtä lyhyt kuin ladassa"

      päättelen, että nykyisin ajat tila-autolla, tai jollain C4 tyyppisellä perheautolla, jossa penkin ja ratinasento ovat suoraan tila-autosta.
      Siis nimenomaan kojelaudan ei pidä olla pitkä ja lasin kaukana. Tila-autoissa nyt vain on päädytty sen maksimaalisen tilan tavoittelun kannalta tähän ratkaisuun, vaikka se huonontaakin kuljettajan tuntumaa. Samoin kun istutaan alempana, ratti on enemmän tyyliin mikroautossa, kun tila-autoissa ratti on kuten kuorma-autossa, ruorina siinä alla.

      Tokihan nämä on makuasioita, mutta väitän että lähes kaikissa urheilullisissa autoissa mitä käyt ajamassa (vaikka Opel GT, BMW Z4, Porsche Cayman) koet tuon saman traumaattisen kokemuksen. Istutaan alhaalla, kojelauta ei ole metrin pituinen kuten tila-autoissa, ja rattikaan ei ole navan tasolla ruorina.

      Itseasiassa melkein voisin lyödä vetoa, että sulla on tällä hetkella A Mersu, jos nykyinen auto on Mese? Onko koskaan kaatunut kyljelleen? ;)
      Kantsii käydä myös koeajaan ne volkkarit ja opelit, jos et BMW 1 ja A3 tai BMW3 ja A4 väliltä huomaa bemarin hyväksi ajotuntumassa mitään eroa, niin tuskimpa huomaat mitään huononnusta Golffinkaan kohdalta. Tai osta vaikka Passatti, siinäkin on neljä mustaa pyörää ja ihan hyvin tilaa.

      • olet...

        Ajanut uutta A4-mallia, että pystyt arvioimaan sen ajokäytöstä verrattuna BMW 300-sarjaan?

        Vai vetelitkö taas kerran mutulla...


      • arvioin, koska
        olet... kirjoitti:

        Ajanut uutta A4-mallia, että pystyt arvioimaan sen ajokäytöstä verrattuna BMW 300-sarjaan?

        Vai vetelitkö taas kerran mutulla...

        se on se mitä saa ajoon.
        Ja etuvetosena se on edelleen rimpuilija, nelivetoisena lisää turhaa kulutusta 10kk vuodesta. Tosin nelivetoisena e voi ollakkin ihan ok, mutta etuvetoisena samaa luokkaa passatin kanssa. Taitaa testeissä olla jopa huonompi.


    • alkup kirjoittaja

      hyviäkin puolia bemusta löytyi niin minun kuin lastenkin puolesta.

      todella hiljainen niin koneen kuin muidenkin äänten osalta...huomattavasti hiljaisempi kuin tämänhetkinen saksalainen diesel autoni viimevuodelta(minä).

      käynnistysjärjestelmä on hieno.(tyttäreni 10v)

      mutta yksi juttu kummastutti, portaallinen säkänojan kaltevuuden säätö???? ne kuuluvat mielestäni korealaisten autojen sarjaan.....


      niin, ei ole minulla a mersua....

      • totta?

        Meneekö Bemarin penkki portaissa?
        Ei voi olla totta, surkea esitys...Elämme kohta vuotta 2008.


      • portaaton säätö

        löytyy sähköpenkeistä(lisävaruste).


    • meigä

      enää ei hinttarit ymmärrä edes moottorin päälle.
      suora kutonen murisee liikaa ja sitten itketään mamman olkapäätä vasten.. naisestakin tuntuu jo vastenmieliselta.. kuunnella FRUITTARIN itkua.
      nykymies.. tapa itsesi.

      • ksfjashjhgjh

        asdhghgjshgjhgjhgjhasgd

        !ellääsippil atsuatsav äniis


    • Ota Tohatsu

      Yritätkö saada 47:n räpylään mahtumaan 41:n italialaista kenkää ?

      • ole kummallista

        Sitten kai Buimurin esitteessä pitäisi olla varoitus, vain hintelille kukkakepeille :-)

        Minä olen mieltänyt, että ahtaat istuimet ja huono ajoasento liittyy jotenkin vanhoihin japseihin mutta maailma muuttuu...


    • Audi.

      Osta Audi. Ajajan valinta on BMW, lasten Audi. Jos perheen päät oikeasti olisivat perheen päitä, olisi kaikilla varmaan BMW:t.

      • ymmärrän

        miksi vaimosi käyttää sisätiloissakin isoja aurinkolaseja.

        Iskä on taas neuvotellut perheen hankinnoista.


    • ---

      Samanlaiset fiilikset mullakin, kävin koeajolla tosin ihan ilman kakaroita ja emäntää. Joskus muutama vuosi takaperin omistin 523 e39 bemarin joka oli todella hieno auto. Nyt kun bemarin hinnat on laskeneet, ajattelin että josko sitä ihan uuden bemarin voisi laittaa. varaa olisi tosin vain 300-sarjalaiseen. Mutta siis siitä 318:n koeajosta:

      Kojelauta on aivan kamalan näköinen ja esim. ilmastointilaitteen hallintanamiskat on sijoitettu surkeasti. Tunnelma kabiinissa on vanhanaikainen ja kaikkea muuta kuin "premium"-autossa olettaisi olevan. Varsinkin mittaristo on todella ankea. Onko "sporttisen" pakko olla näin ankean, vanhanaikaisen ja synkän näköistä? Selvää takapakkia verrattuna esim. e39:n ohjaajan pulpettiin.

      Nenä kiinni lasissa fiilis mullekin tuli. En oikein tiedä mistä tuo johtuu ja siihen varmaan tottuisi. Penkissä tunnutaan istuvan tosiaan 10 senttiä maan sisässä. Kai sekin on sitä sporttista.

      farmari oli mielestäni myös todella pieni, tosin se ei edes yllättänyt. Ajo-ominaisuuksissa tai melutasossa ei ole huomattamista, päinvastoin.

      Harmi, että ulkomuodoltaan näin tyylikäs auto on pilattu onnettomalla sisustalla. Mulla kävi niin, että varmalta tuntunut bemarin osto vaihtui muiden merkkien katseluun.

      Niin ja ikinä en ole tilautoa omistanut enkä omista.

    • jack2

      olet varsinainen auto asiantuntija.....
      - ohitusvilkku on
      - ratinasento on säädettävissä
      - penkit on säädettävissä ylös, alas ja pituus suunnassa
      - isoja ovat lapsesi, kun mä mahdun takapenkille tosi hyvin, olen 184cm pitkä ja painoa 97 kg, mun lisäksi mahtuisi tonen samanlainnen äijä tarvittaessa.
      - ajonopeuden säätäminen on markkinoiden helpoin. naupautat
      vipua eteen tai taakse niin nopeus jää muistiin, lisää nopeutta
      napautat vipua eteenpäin vähennät nopeutta vipua taaksepäin, säädin poispäältä vipua napautetaan ylös tai alaspäin.

      Muihin kommentteihin en ota osaa, ovat milelipide asioita...

      Mutta tutki ennen kuin hutkit....

    • 2 auton loukku

      on kun tuollaista tänne kirjoitat. Bemarihan on täydellinen auto ja joka muuta väittää on täysin väärässä. Ja jos joku paikka hajoaa on vika käyttäjässä ei autossa. Niin ja penkit ovat oikean kokoiset ja sinä olet väärän kokoinen

    • ensimmäinen tilava

      Kokeile 500-sarjan farkkua. Tuossa on ensimmäinen perheautoksi riittävän tilava BMW. Pienenä haittapuolena voisi kyllä pitää sitä hintaa.

      100-sarjalaista ei edes markkinoida muille kuin nuorille ja notkeille sinkuille millainen kyllä tarvitaankin koska auton penkki on 20cm tienpinnan yläpuolella ja oviaukko melkoisen ahdas.

      300-sarjalainen tarjoaa ihan asialliset tilat kahdelle aikuiselle etupenkillä mutta niin tarjoaa mikä tahansa corolla-luokan perhefarkkukin. Lähes kaikissa noissa on takaluukussa enemmän tilaa ja monissa on lisäksi tilavammat takapenkit.

      300-sarjaakin vaivaa huomattavan matala istuma-asento minkä takia jalat vievät pituussuunnassa melkoisesti tilaa ja autoon on hankala "laskeutua". Lapsen sovittaminen takapenkille sijoitettuun turvaistuimeen kysyy todella kunnossa olevia selkälihaksia ja välilevyjä.

    • näihin seikkoihin

      -isä hei, mikä auto tämä on kun tänne ei mahdu taakse istumaan, meidän auto on paljon isompi.

      -> Kyllä todellakin mahtuu esim. kaksi 185 cm heppua taakse väljästi istumaan.

      -miksi tässä istutaan niin alhaalla?

      -> Tai sitten ikkunat on vaan niin korkealla kuten nykyautoissa tapana :)

      -täällä on hiljaisempaa kuin meidän autossa.

      -> Onhan se aika hiljainen, mutta silti rf-renkaiden ääni tulee selkeästi läpi karkealla asfaltilla. Tässä on metka ilmiö se että ainakin minun E90 yksilössäni repsikan paikka on selvästi meluisin. Onko joku muu huomannut samaa?

      > puuttuu ohitusvilkku

      -> Täh? Nopealla näpäytyksellä vivusta tulee ohitusvilkku ja asetuksista voi säätää vilkahtaako 1 vai 3 kertaa.

      >ratti on ihan perseasennossa

      -> Ei ymmärrä. Voi säätää pysty- ja syvyyssuuntaan. Ratti on hyväntuntuista nahkaa.

      >ferrarimaisista polkimista joihin ei parane isoilla kengillä sohia

      -> On paljon ahtaampiakin poljinsijoitteluja nähty. Kyllä tuota voi ajaa vaikka saappaat jalassa. Lisäksi kaasupolkimen tuntuma on erinomainen!

      -iskä hei, viedään tämä jo pois ja mennään koeajamaan jotain muuta autoa, tämä ei ole kiva, tämä on ruma ja vanhanaikasen näköinen sisältä.

      -> Ohhan se aika karu sisältä mutta siellä ei olekaan mitään turhaa bling-bling sälää häiritsemässä.

      >penkit todella lyhyet ja kapeat

      -> Kyllä. Peruspenkit ovat ahtaat.

      >vaihdekeppi täristää kokoajan

      -> Omituinen fiitseri tosiaan että värisee hulluna vapaalla. Ajossa ei täristä.

    • 330da touring

      "-iskä hei, viedään tämä jo pois ja mennään koeajamaan jotain muuta autoa, tämä ei ole kiva, tämä on ruma ja vanhanaikasen näköinen sisältä" Ei kukaan lapsi noin sano!

    • nauroin

      ihan räkänä kun luin ton tekstin..et taida käydä ihan täysillä=)

      sulla on tainnu lääkkeet jääny ottamatta tai sulla pitäis olla jokin lääkitys=)

    • Voortilainen

      Bemmiin olen myös tutustunut ja olen samaa mieltä että on ahdas auto. En olisi kuitenkaan odottanut noin ahdasmielisiä kommentteja Bemmiläisiltä. Auto on kiva ajaa ja mukava, mutta ahdas ja elegant sisältä. Mutta muut on tilavampia.

      • nuunuuunuu

        E90/E91 2005-

        Kaistanvaihtovilkku on vakiona. Ajotieturista voi säätää sen ja monen muunkin asian toimintaa.

        Vakionopeusäädin on lisävaruste. Tulee mm. Business-paketin myötä jota ilman en ottais yhtäkään bemaria. Siinä saa 3-sarjassakin aivan naurettavan pienellä lisähinnalla (muutamalla kympillä?) noin 7000.00eur varusteet. Vakionopeussäätimellä on erillinen viiksi. Ratti säätyy korkeus- ja pituussunnassa. Kojalauta on matala ja lyhyt sekä tuulilasi pysty jonka ansiosta keulan näkee hyvin sekä näkymä on etuviistoon sekä eteen parempi. Se tekee myös sisustasta jotenkin isomman ja avaramman oloisemman kuin minkä esim. Golf V:n syvä ja korkeampi kojelauta&viistompi tuulilasi saa aikaan. Ratista saa tukevan otteen, se on paksukehäinen sekä laadukasta nahkaa (Business-mallin ratti). Huomattavasti parempi kuin Golfin ratti. Penkki nousee kyllä korkeusäädöllä (molemmat etupenkit) ylös ja aika paljonkin, mutta korkeussäätö toimii tyystin erilailla kuin monen kilpailijan. Samoin penkkien kaltevuussäätö toimii erilailla kuin vaikkapa Golfin. Missään kovin korkealla tuolla bemarissa ei istuta vaikka kuinka korkealle hilaat sen penkin, mutta on siellä matalalllakin erittäin miellyttävä istua. Vasemman jalan tuki on itselle aivan loistava, penkki on sopivan leveä ja istuintyyny sopivan pitkä. Mainittakoon, että olen hoikka ja keskikoinen pitkäraajainen mies. Kaasujalan saa suoraan ja luontevaan asentoon toisin kuin Golfeissa. Keskikyynärnoja edessä on sopivan leveä ja oikealla korkeudella. Polkimet on just passelit (tosin minulla automaatti) ilmastoinnin säätimet voisivat olla ylempänä, mutta toiminnot on helpot ja loogiset, nappulat isot ja näyttö selkeä joten ei tuota ongelmaa. Lisäksi tuo ilmastointi sekä lämmitys toimii niin hyvin, ettei niihin säätimiin tarvitse oikein koskaan kajota. Auto on todella lämmin myös paukkupakkasilla (2-litrainen bensa).

        Se nyt vaan taitaa olla kaikkien bemarien juttu (myös E60 ja F10), että siellä istutaan matalalla, sinne pitää laskeutua ja sieltä noustaan tukea ottaen ylös. Näin istutaan käsittääkseni myös monessa Hondassa sekä Audissakin. Sporttijakkaroin varustetussa bemarissa istuessa kyllä tuntuu, että siinä istuisiin astetta ylempänä kuin normipenkein varustetussa bemarissa.

        Ratin nappuloista: vasemmalta puolelta voi säätää mm. volumea radiossa (nuolet), oikella puolella on painike josta valitaan kuunteleeko radiota vai levyä/yms. sekä sisäilmankierron painike sekä nuolet joilla voi vaihtaa muistissa olevaa radiokanavaa tai hyppiä levyllä kappaleiden yli.


      • nuunuuunuu

        Tuo tunne johtunee vakiona olevasta tummasta sisustasta, 50/50 painojakaumasta eli siitä, että keula on todella pitkä koska moottori on siellä todella takana ja sinne pellin alle pitää mahtua myös suora kuutonen. Tämä toki syö sisätiloja kun moottori on viety noin taakse ja pituutta ei enää ole haluttu lisätä. 50/50 painojaukama tarkoittaa sitä, että moottori on viety aika taakse, takakontin välipohjan alla on akku ja läjäpäin elektronikkaa yms. 50/50 painojakuman avulla sekä etu- että taka-akselille on saatu oikeastikin hyvin toisiaan lähellä oleva paino (todellisuudessa muistaakseni 50/47) ja tämä vaikuttaa ajettavuuteen tehden siitä tasapainoisemman.

        Kardaani (takaveto) syö myös tilaa takapenkin keskipaikalla. Massiivinen ja erilainen taka-akselisto syö tilaa takana/kontista, samoin pyöräkoteloinnit on tosi massiiviset ja äänieristys on sen verta jykevä takanakin, että kontti pienenee oleellisesti. Ovissa on paksut verhoilupaneelit ja takapenkit on topattu kunnolla. Takaoven oviaukko on muutoin aika reilu, mutta ei aukea kovin levälleen. Oviaukon alareuna on kapea, koska penkki on takana niin topattu ja muhkea (on se kyllä sitten mukava istuakin). Varvastilaa on takana vähän jos etupenkit on alhaalla ja niiden etupenkien alla on vakiona subbarit ja muuta elektroniikkaa joten sinne ei oikein iso kalossi mahdu. Kynnyskotelot ovat erittäin leveät ja massiiviset sekä sijaitsevat aika alhaalla. Maavara on perusautossa noin 13-14,5cm. Golf Bluemotionissa on maavara esim. 8,6cm eli vielä vähemmän. Tuolla matalalla maavaralla on haluttu vähentää kulutusta, pienentää ilmanvastusta ja parantaa ajettavuutta.


      • gfy ra
        nuunuuunuu kirjoitti:

        Tuo tunne johtunee vakiona olevasta tummasta sisustasta, 50/50 painojakaumasta eli siitä, että keula on todella pitkä koska moottori on siellä todella takana ja sinne pellin alle pitää mahtua myös suora kuutonen. Tämä toki syö sisätiloja kun moottori on viety noin taakse ja pituutta ei enää ole haluttu lisätä. 50/50 painojaukama tarkoittaa sitä, että moottori on viety aika taakse, takakontin välipohjan alla on akku ja läjäpäin elektronikkaa yms. 50/50 painojakuman avulla sekä etu- että taka-akselille on saatu oikeastikin hyvin toisiaan lähellä oleva paino (todellisuudessa muistaakseni 50/47) ja tämä vaikuttaa ajettavuuteen tehden siitä tasapainoisemman.

        Kardaani (takaveto) syö myös tilaa takapenkin keskipaikalla. Massiivinen ja erilainen taka-akselisto syö tilaa takana/kontista, samoin pyöräkoteloinnit on tosi massiiviset ja äänieristys on sen verta jykevä takanakin, että kontti pienenee oleellisesti. Ovissa on paksut verhoilupaneelit ja takapenkit on topattu kunnolla. Takaoven oviaukko on muutoin aika reilu, mutta ei aukea kovin levälleen. Oviaukon alareuna on kapea, koska penkki on takana niin topattu ja muhkea (on se kyllä sitten mukava istuakin). Varvastilaa on takana vähän jos etupenkit on alhaalla ja niiden etupenkien alla on vakiona subbarit ja muuta elektroniikkaa joten sinne ei oikein iso kalossi mahdu. Kynnyskotelot ovat erittäin leveät ja massiiviset sekä sijaitsevat aika alhaalla. Maavara on perusautossa noin 13-14,5cm. Golf Bluemotionissa on maavara esim. 8,6cm eli vielä vähemmän. Tuolla matalalla maavaralla on haluttu vähentää kulutusta, pienentää ilmanvastusta ja parantaa ajettavuutta.

        auto on tilava vaikka hakkaa päätä oven karmiin mennen tullen. Penkin säätää taka-asentoon jolloin autosta tulee kaksipaikkainen, eikä tarvitse hirveän paljon pitää polvia koukussa. Korkeussäätöa voi muuttaa pysäyttämällä auton ja tulemalla sieltä ulos. On sitten ihmeellinen heijarisäätö. Lisävarusteita joutuu tosiaankin ottamaan kymppitonnilla, jotta pääsee samaan mitä muilla vakiona. Eikä auto ole edes hiljainen, onko eristykseen sitten laitettu pelkkää ilmaa.
        Näillä järjettömillä teoilla on autosta tehty täysin turha kapistus päivittäiseen käyttöön. Saattaa sopia tosiaankin teiniviiksiselle egonpönkittäjälle jolla ei ole elämän perusasiat kunnossa.


      • qwdfdgdtfjkuy
        gfy ra kirjoitti:

        auto on tilava vaikka hakkaa päätä oven karmiin mennen tullen. Penkin säätää taka-asentoon jolloin autosta tulee kaksipaikkainen, eikä tarvitse hirveän paljon pitää polvia koukussa. Korkeussäätöa voi muuttaa pysäyttämällä auton ja tulemalla sieltä ulos. On sitten ihmeellinen heijarisäätö. Lisävarusteita joutuu tosiaankin ottamaan kymppitonnilla, jotta pääsee samaan mitä muilla vakiona. Eikä auto ole edes hiljainen, onko eristykseen sitten laitettu pelkkää ilmaa.
        Näillä järjettömillä teoilla on autosta tehty täysin turha kapistus päivittäiseen käyttöön. Saattaa sopia tosiaankin teiniviiksiselle egonpönkittäjälle jolla ei ole elämän perusasiat kunnossa.

        korkeutta ei todellakaan voi nostaa vauhdissa kuten jossakin Skodassa tai VW:ssä ilmeisesti voi, mutta ei sieltä autosta todellakaan pois tarvitse nousta että penkki nousee. Penkki nousee ylöspäin omaa painoa keventämällä eli persettä ylöspäin penkistä samalla kun sitä kahvaa vetää tai nojaamalla rattiin/työtämällä itseään sitä kohti. Toki jollakin läskillä tuo voi tuottaa vaikeuksia ja semmoisen sitten on ehkä pakko nousta autosta pois ja yrittää saada se muuten ylös. Käsittääkseni joka ikisessä BMW:ssä missä on käsisäätöinen korkeussäätö se penkki nousee ylöspäin juurikin noin. Tuo korkeussäätö on apinoitu työtuoleista. Niissä käytetään monasti juuri tuollaista säätöä.


      • r65b 7
        qwdfdgdtfjkuy kirjoitti:

        korkeutta ei todellakaan voi nostaa vauhdissa kuten jossakin Skodassa tai VW:ssä ilmeisesti voi, mutta ei sieltä autosta todellakaan pois tarvitse nousta että penkki nousee. Penkki nousee ylöspäin omaa painoa keventämällä eli persettä ylöspäin penkistä samalla kun sitä kahvaa vetää tai nojaamalla rattiin/työtämällä itseään sitä kohti. Toki jollakin läskillä tuo voi tuottaa vaikeuksia ja semmoisen sitten on ehkä pakko nousta autosta pois ja yrittää saada se muuten ylös. Käsittääkseni joka ikisessä BMW:ssä missä on käsisäätöinen korkeussäätö se penkki nousee ylöspäin juurikin noin. Tuo korkeussäätö on apinoitu työtuoleista. Niissä käytetään monasti juuri tuollaista säätöä.

        onko menty takaisin kivikauteen. Eihän tuollaisia säätöjä voi oikeasti olla........eihän?


      • Kyllä voi olla
        r65b 7 kirjoitti:

        onko menty takaisin kivikauteen. Eihän tuollaisia säätöjä voi oikeasti olla........eihän?

        ja tuollainen säätö on ollut jokaisessa 1- ja 3-sarjan bemarissa vuodesta 2005 tähän päivään saakka. Se joka tuntee bemarit paremmin voi kertoa on tuollainen säätö ollut bemareissa kauemminkin ja koskeeko se myös muita mallisarjoja kuin noita? Toyotassa on vastaavanlainen säätövipu ja systeemi, mutta en tiedä tarviiko siitä painoa keventää, että penkki nousee?

        Tuo nyt on jonkin saksalaisen insinöörin päähänpisto, että BMW toteuttaa korkeussäädön noin. Mutta tarviiko siihen korkeusäätöön yleensä paljoa koskea? Eipä tarvitse jos on vain yksi tai korkeintaan kaksi eri kuskia ajamassa. Eipä tuo ole minulle tai avovaimolle mitenkään hankala käyttää. Yhtään ei ole avovaimo valittanut, että ompa kummallinen penkki tai että ompa vaikeaa säätää korkeutta.


        Samoin kuin se että kuskinpuolen lattia ei ole suora vaan hieman viisto ja kallitus on sinne poljinten seinämää kohti. Joku tarkoitus kait silläkin on?


      • fgfhhjkklöä
        gfy ra kirjoitti:

        auto on tilava vaikka hakkaa päätä oven karmiin mennen tullen. Penkin säätää taka-asentoon jolloin autosta tulee kaksipaikkainen, eikä tarvitse hirveän paljon pitää polvia koukussa. Korkeussäätöa voi muuttaa pysäyttämällä auton ja tulemalla sieltä ulos. On sitten ihmeellinen heijarisäätö. Lisävarusteita joutuu tosiaankin ottamaan kymppitonnilla, jotta pääsee samaan mitä muilla vakiona. Eikä auto ole edes hiljainen, onko eristykseen sitten laitettu pelkkää ilmaa.
        Näillä järjettömillä teoilla on autosta tehty täysin turha kapistus päivittäiseen käyttöön. Saattaa sopia tosiaankin teiniviiksiselle egonpönkittäjälle jolla ei ole elämän perusasiat kunnossa.

        millainen jätti sinä olet tai tuon 3-sarjan pieneksi haukkuvat yleensä ovat?

        Auto kun on sisältä Golfin/Octavian kokoinen ja isompi kuin Audi A3, Volvo V40&V50 tai edellisen korimallin C-sarjan mersu. Minä olen keskikokoinen (180cm) ja normaalipainoinen luikku ja ei kolahda pää kattoon autoon mennessä tai sieltä noustessa. Yhtää ei ole sen ahtaampi oviaukko kuin entisessä muunmerkkisessä autossakaan. Edessä on tilaa todella reippaasti ja kun olen säätänyt penkin edessä itselleni sopivan mukavasti niin taakseni mahtuu samankoinen tai muutaman sentin pidempikin ukko hyvin istumaan. Mitään limusiinimaista jalka- ja polvitilaa ei tietenkään taakseni jää, mutta eipä kyllä ole mitenkään ahdastakaan. Näin tänään muuten tuollaisen auton naisen käytössä jolla oli kaksi noin 3-8v lasta ja kyllä näytti aivan riittävän tilavalta semmoiseenkin käyttöön tuo auto. Se on pakko myöntää, että takakontti on myös farmari 3-sarjassa pienempi kuin Golf farmarin tai Octavia farmarin, mutta on autoja joissa on vielä pienempi kontti. 5-sarjassa alkaa olla kontti samaa luokkaa kuin Octaviassa.


      • kääpiövaunu
        fgfhhjkklöä kirjoitti:

        millainen jätti sinä olet tai tuon 3-sarjan pieneksi haukkuvat yleensä ovat?

        Auto kun on sisältä Golfin/Octavian kokoinen ja isompi kuin Audi A3, Volvo V40&V50 tai edellisen korimallin C-sarjan mersu. Minä olen keskikokoinen (180cm) ja normaalipainoinen luikku ja ei kolahda pää kattoon autoon mennessä tai sieltä noustessa. Yhtää ei ole sen ahtaampi oviaukko kuin entisessä muunmerkkisessä autossakaan. Edessä on tilaa todella reippaasti ja kun olen säätänyt penkin edessä itselleni sopivan mukavasti niin taakseni mahtuu samankoinen tai muutaman sentin pidempikin ukko hyvin istumaan. Mitään limusiinimaista jalka- ja polvitilaa ei tietenkään taakseni jää, mutta eipä kyllä ole mitenkään ahdastakaan. Näin tänään muuten tuollaisen auton naisen käytössä jolla oli kaksi noin 3-8v lasta ja kyllä näytti aivan riittävän tilavalta semmoiseenkin käyttöön tuo auto. Se on pakko myöntää, että takakontti on myös farmari 3-sarjassa pienempi kuin Golf farmarin tai Octavia farmarin, mutta on autoja joissa on vielä pienempi kontti. 5-sarjassa alkaa olla kontti samaa luokkaa kuin Octaviassa.

        kokoinen vaunu on 3-sarjalainen. Voittaa tiloiltaan niukasti aygon ja Yariksen. Häviää selkeästi tiloiltaan corollalle, astralle, Focukselle, jne.


      • dweteery
        kääpiövaunu kirjoitti:

        kokoinen vaunu on 3-sarjalainen. Voittaa tiloiltaan niukasti aygon ja Yariksen. Häviää selkeästi tiloiltaan corollalle, astralle, Focukselle, jne.

        mielestä. Voittaa oikeasti tiloissa Atsran ja Focuksen 100-0!!!


      • määä on paraaaaas
        dweteery kirjoitti:

        mielestä. Voittaa oikeasti tiloissa Atsran ja Focuksen 100-0!!!

        sanottuna. Olet törppö. mun äiti voittaakin sun äitisi.


    • laatuaaaaaaaaaaa

      Vasta 5-sarja tarjoaa välttäviä sisätiloja. Ovat lähes Corollan mitoissa.

    • DkW

      ovat oikeassa. Ei Bemuun mahdu mitään muuta kuin aivoton kuski.

    • isi isi isi

      Ai sää ostat autos sillä perusteella mitä 2 vuotias kakaras tykkää. Kato ettet joudu ostaan bussia, nuija

      • re g

        kuule totuuden. Toisin kuin pemulasit pääsä kulkevalta viiksiteiniltä.


    • mikäonkuneirahariitä

      näitä perseaukisten ruikutuksia, sano vaan suoraan ettei rahat riitä, äläkä jauha paskaa.

      • bvgf

        sulle paljon rahaa? Menisit sitten vaikka töihin.


    • Olly

      Paiskaat ne idiootti kakarasi ulos ikkunasta riittävällä vauhdilla.

      • 5hr6n

        saa edes mahtumaan sinne kyytiin. Ahdaspaska kun on.


      • chajajajaja
        5hr6n kirjoitti:

        saa edes mahtumaan sinne kyytiin. Ahdaspaska kun on.

        Vau! Suomi24:sen keskustelu on vielä huonompaa kuin olen luullut. Ja viestin aloittajalla ei ole varaa kunnon bemariin toisin kuin salkkareiden Lassella, jolla on BMW viitossarja.


      • alllallalla
        chajajajaja kirjoitti:

        Vau! Suomi24:sen keskustelu on vielä huonompaa kuin olen luullut. Ja viestin aloittajalla ei ole varaa kunnon bemariin toisin kuin salkkareiden Lassella, jolla on BMW viitossarja.

        ei ole koskaan kiinni rahasta eikä sen puutteesta. Kaikki eivät vain halua leimautua pösilöiksi.


      • utelutd
        chajajajaja kirjoitti:

        Vau! Suomi24:sen keskustelu on vielä huonompaa kuin olen luullut. Ja viestin aloittajalla ei ole varaa kunnon bemariin toisin kuin salkkareiden Lassella, jolla on BMW viitossarja.

        > "salkkareiden Lassella, jolla on BMW viitossarja."
        Sillä on sitten aika monta biimeriä. On niitä kai toistakymmentä siinä viitossarjassa.

        Mikä vitun "sarja"?
        Bmw:llä on esimerkiksi mallisto 3, joka käsittää useita versioita.
        Audilla on esimerkiksi mallisto A4, joka käsittää useita versioita.
        Toyotalla on esimerkiksi mallisto Auris, joka käsittää useita versioita.
        Peugeotilla on esimerkiksi mallisto 407, joka käsittää useita versioita.
        Citroënilla on esimerkiksi mallisto C5, joka käsittää useita versioita.
        Volvolla on esimerkiksi mallisto S40, joka käsittää useita versioita.

        Mulla on sitten Aurissarja. Paitsi, että ei oikeasti, mutta esimerkkinä.


    • Turbo-D||sel

      Jos haluaa nauttia BMW:stä kannattaa panostaa premium malleihin eli 5-sarjasta ylöspäin. Nämä 1 ja 3 sarja ovat tuulipuku kansalle suunnattua.

      Itselläni on tällä hetkellä 520d, mutta koeajettua Lexuksen GS450:n voisi se mahdollisesti olla seuraava auto. Kannattaa käydä kokeilemassa.

      • E60 535d

        laskisi nelipyttyistä diesel Bemaria vielä miksikään premiumiksi. Kyllä premium BMW:t alkaa vasta 525i mallista. 520d:n ostaa ne joilla ei ole varaa 530d Bemuun.


      • hgxlckuf

        että tuollaisella amistasoisella kielitaidolla brassaileva ajelisi millään keskimääräistä kesäautoa kummemmalla koslalla.

        520d -86?


      • lllexxx
        E60 535d kirjoitti:

        laskisi nelipyttyistä diesel Bemaria vielä miksikään premiumiksi. Kyllä premium BMW:t alkaa vasta 525i mallista. 520d:n ostaa ne joilla ei ole varaa 530d Bemuun.

        laskis mitään 5-sarjaa premiumiksi. Hinta ei ole sama kuin premium. Lexus on taas ihan selvästi bemarin yläpuolella oleva premium.


      • Turbo-D||sel
        hgxlckuf kirjoitti:

        että tuollaisella amistasoisella kielitaidolla brassaileva ajelisi millään keskimääräistä kesäautoa kummemmalla koslalla.

        520d -86?

        Kyllä minun auto ihan 2005 vuosimallia on, eli hieman keskimääräistä kesäautoa kummempi ;)

        Entä sinun?


      • E60 535d
        lllexxx kirjoitti:

        laskis mitään 5-sarjaa premiumiksi. Hinta ei ole sama kuin premium. Lexus on taas ihan selvästi bemarin yläpuolella oleva premium.

        se premiumia että kaasu jää pääle jarrut häviää ja auto kaatuu tiukassa käännöksessä? Nuo kaikki sopii Lexukseen.


        Lexus= Toyota.


    • sdfsddsfsdfsdfsdf

      Provohan toi oli, eikä edes kovin hyvä. Bemussa on ohitusvilkku, sen voit säätää vilkauttamaan joko kerran tain kolme kertaa. Kun olet säätösi tehnyt ja haluat vilkutella muille autoille, yksinkertaisesti nostat tai lasket kytkintä ja avot, ohitusvilkutus tapahtuu. Joillain tosiaankin voi mennä hieman, ennen kuin oivaltaa miten eri autoissa toiminnot toimivat. Rattia ja penkkiäkin saa säädettyä, ei tainut käydä mielessä että ne vivut siellä penkin edessä ja vasemmalla puolella auttavat mukavan ajoasennon löytämisessä ja rattiahan saa aseteltua sieltä ratin alhaalta olevasta vivusta. Nämäkin asiat on käyty läpi autokoulussa tunnilla, turvallisen ja mukavan ajoasennon valitseminen. Mikäli nämä jonkin verran älykkyyttä vaativat toiminnot eivät muistu tai ei vain enään osaa, niin autokoulut varmasti mielellään pientä korvausta vastaan neuvovat miten asia hoituu.

      • nsr

        Ei tainnut tosiaan osata penkin säätöjä käyttää, tai sitten kyseessä ei ollut sporttipenkit, joiden säätöominaisuudet hieman kehnommat.
        Itse ole vanhemmalla bmw:llä wm1995 ajanut ja sporttipenkit sähkösäädöillä olivat kyllä enemmän kuin hyvät, kuski kuin kuski löytää hyvän ajoasennon...
        Tosin se 300-sarjalainen ei kyllä mikään tilava perheauto ole, itse olen 182/80 enkä kyllä taakse tahdo istumaan mahtua, ei siellä ainakaan viihdy.... no ehkä sitten jos kuski n.150 senttinen... Farkkuunkin kun koitat vaunuja yms. tunkea, niin ahdasta on.

        Tilavaa perheautoa jos hakee, niin lähtisin sitä vitosista hakemaan....


      • rahaaaaa aaaaaaaaa

        ainakin ratin, penkin, soittimen asetukset, taustapelin säädöt sähköllä ja muistipaikoilla. Auto ei todellakaan ole mikää kansanauto eli tojota tai bemari.


      • 550i e60
        rahaaaaa aaaaaaaaa kirjoitti:

        ainakin ratin, penkin, soittimen asetukset, taustapelin säädöt sähköllä ja muistipaikoilla. Auto ei todellakaan ole mikää kansanauto eli tojota tai bemari.

        E60 bemareissa on sähkösäädöllä molemmat etupenkit, peilit ja ratti. Kaikki noi saa myös muistille. Ja jos potkua lähtee hakemaan niin valinta ei ole mikää 318d. Testissä verrattiin Audi A6, BMW 530i, Cadillac STS ja Lexus GS.530 voitti tämän testin kokonaisuudessaan. http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-audi-a6-bmw-530ia-cadillac-sts-ja-lexus-gs#ankkuri3


      • ,,,,
        550i e60 kirjoitti:

        E60 bemareissa on sähkösäädöllä molemmat etupenkit, peilit ja ratti. Kaikki noi saa myös muistille. Ja jos potkua lähtee hakemaan niin valinta ei ole mikää 318d. Testissä verrattiin Audi A6, BMW 530i, Cadillac STS ja Lexus GS.530 voitti tämän testin kokonaisuudessaan. http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-audi-a6-bmw-530ia-cadillac-sts-ja-lexus-gs#ankkuri3

        Ei ole vakiona sähkösäädöt. Kuskinpenkissä on vakiona osittainen sähkösäätö. Ratin sähkösäätö ei myöskään ole vakiona.


    • Hehhe..

      Mielenkiintoista lukea kuinka Toyota/Lexus aiheuttaa näiden saksalaisten paskakiulujen ihailijoissa pelkoa ja ahdistusta kun joku niistä mainitsee täällä.

      • (/I\)

        Lähinnä sääliä...


    • höpö höpö

      toyota ja lexus ovat riisikuppeja, eihän niitä nyt voi mitenkään verrata bemariin! amispellet ja köyhän millä ei ole ollut eikä tule olemaan bemaria täällä säätävät näitä "vertailuja" siitä ja siitä heh heh...

      • IS-F

        Totta, ei niitä voi verrata keskenään. Lexus kun on BMW:tä luokkaa ylempänä. BMW kilpailee lähinnä Hondan, Nissanin ja Dacian kanssa.


      • MBMan
        IS-F kirjoitti:

        Totta, ei niitä voi verrata keskenään. Lexus kun on BMW:tä luokkaa ylempänä. BMW kilpailee lähinnä Hondan, Nissanin ja Dacian kanssa.

        Ehkäpä sinun unissasi.
        Tosielämässä tilanne on toinen.


    • Japsit=Riisikuppeja

      Ihan oikeasti, miten joku vajakki voi tosissaan ajatella tai sisäistää itselleen että joku Lexus olisi parempi auto kuin BMW?

      Sama kuin alkaisi tosissaan väittää että suomi on parempi maa futiksessa kuin brasilia. Hävettää oikeasti!

    • äiti jabimu

      bimmerit taitaa olla sinkku autoja.. itekkin huomasin ahtauden eihän pituutta saa sääriään pieniksi metrit ei anna periksi..Mutta bimmeri on parasta mitä ihmisellä olla voi.Jos perhettä kuskaa ostaa sille perheauton päiväkäyttöön sillä ininästä pääsee ja isikin saa lelunsa ja äiti :))

    • Bayern

      BMW on takavetoinen ja konehuoneeseen pitää sopia suora kuutonen pitkittäin. Optimaalisen 50:50-painojakauman vuoksi sen padan pitää myös olla sijoitettu mahdollisimman taakse. Parhaan mahdollisen ajotuntuman saamiseksi kuskin paikan on myös oltava akselivälin keskivaiheilla, kuten Bemarin kohdalla asia on. Se on ensisijaisesti Ajajan auto. Nämä valinnat väistämättä syövät auton sisätiloja jonkin verran, kun auton kokonaispituutta ei voida tai haluta rajattomasti kasvattaa.

      Perheen siirtämiseen paikasta A paikkaan B on olemassa parempiakin kulkuneuvoja kuin 3-sarjan sedan. Se taas on aivan toinen juttu, että antavatko ne saman verran sitä Ajamisen iloa, mitä BMW tekee. Elämä sisältää valintoja. Jotkut sössivät asiansa hankkimalla sen loputtomasti keittiöremonttia ja kaikenmaailman pihatonttuja vinkuvan akan, 1,7 lasta, omakotitalon ja kultaisennoutajan. Toiset taas säilyttävät vapautensa ja saavat aina joskus ostaa jotain mukavaa itselleen:)

      • ykskakkaakaksbmw

        näin puhuu yksinäinen neitsyt ihminen. Eihän sitä muuta tarvitse kuin bimmerin jota voi halata ja puunata, ja valitettavasti sama asenne näkyy myös liikenteessä. Bemaristi ei ajattele muuta kuin omaa persettään. Runkatkaa bemaristit romujanne ja antakaa muille tien käyttäjille turvallisuutta liikenteeseen...niin, miksi bemareissa pitää olla NIIN isot pakoputken päät...


      • BemariPena
        ykskakkaakaksbmw kirjoitti:

        näin puhuu yksinäinen neitsyt ihminen. Eihän sitä muuta tarvitse kuin bimmerin jota voi halata ja puunata, ja valitettavasti sama asenne näkyy myös liikenteessä. Bemaristi ei ajattele muuta kuin omaa persettään. Runkatkaa bemaristit romujanne ja antakaa muille tien käyttäjille turvallisuutta liikenteeseen...niin, miksi bemareissa pitää olla NIIN isot pakoputken päät...

        isot pakoputkenpäät jotta mun ja mun poikaystävän pieni vekotin mahtuu sinne.


    • Bayern

      Ja noin puhuu kateellinen fakki-idiootti, joka itselleenkin uskottelee, että Bemarit on paskoja ja kaikki bemaristit mulkkuja. Kuitenkin käy BMW-palstalla ruikuttamassa ja jauhamassa paskaa. Jos me kerran ollaan roskaväkeä, niin mitäs täällä teet!? Painu vittuun täältä ja mene jonnekin vertaistesi ihmisten palstalle.

      En muuten ole neitsyt. Poikamies kyllä, mutta siitä huolimatta saatan saada naista jopa useammin kuin sinä. Liikenteessä ajan asiallisesti. Hyvissä olosuhteissa saattaa rajoitus vähän ylittyä, mutta huonolla kelillä en pidä häpeällisenä ajaa alle suurimman sallitun. Jalankulkijatkin päästän kadun yli ja kännissä en aja koskaan. Kortti minulla on ollut 15 vuotta, eikä minulle ole koko aikana sattunut ainuttakaan liikennevahinkoa.

      • bayernsheishe

        mitähän tuo asiallinen ajo mahtaa olla kun samaan hengenvetoon lisäät ajavasi ylinopeudella...itselläni 30 vuotta ajokortti ja nähnyt kaikkea mahdollista liikenteessä. Totta on että olen jopa joskus havainnut jonkun bemarinkin noudattavan liikennesääntöjä tai nopeusrajoituksia, nykyään vaan näyttää ettei niitä enää olisi. Jos merkissä sanotaan esim. 40, se näemmä tarkoittaa bemaristille vähintään 70 km/h ja jos sattuu olemaan kadulla vielä suojatie...tuntuu että se on bemaristille kuin punainen vaate härälle, apinan raivolla, hullun kiilto silmissä, painetaan sivuille katsomatta suojatien yli, ja ihan sama onko siinä vaikka lastentarha vieressä. Kyllä ainakin täällä Kotkassa joutuu toteamaan että bemaristit ovat mulkkuja ja myös että täällä ne ovat jarruttomia, läppävikasia paskoja...vai eikö ne tosiaan toimi ilman huudatusta..


      • MBMan
        bayernsheishe kirjoitti:

        mitähän tuo asiallinen ajo mahtaa olla kun samaan hengenvetoon lisäät ajavasi ylinopeudella...itselläni 30 vuotta ajokortti ja nähnyt kaikkea mahdollista liikenteessä. Totta on että olen jopa joskus havainnut jonkun bemarinkin noudattavan liikennesääntöjä tai nopeusrajoituksia, nykyään vaan näyttää ettei niitä enää olisi. Jos merkissä sanotaan esim. 40, se näemmä tarkoittaa bemaristille vähintään 70 km/h ja jos sattuu olemaan kadulla vielä suojatie...tuntuu että se on bemaristille kuin punainen vaate härälle, apinan raivolla, hullun kiilto silmissä, painetaan sivuille katsomatta suojatien yli, ja ihan sama onko siinä vaikka lastentarha vieressä. Kyllä ainakin täällä Kotkassa joutuu toteamaan että bemaristit ovat mulkkuja ja myös että täällä ne ovat jarruttomia, läppävikasia paskoja...vai eikö ne tosiaan toimi ilman huudatusta..

        Jogtuu siitä, että ilmeisesti mielestäsi kaikki Kotkalaiset autoilijat ovat kuvaamasi kaltaisia. Minulla on kyllä ihna ok kuva Kotkalaisistakin.

        Yleensä autoon ja automerkkiin katsomatta ihmiset ajavat joustavasti ja liikennesääntöjä noudattaen. BMW on erittäin hyvä ja kestävä auto, ehkäpä teillä päin ajetaan ikivanhjoilla romuilla, en tiedä.

        Tilastoissa muuten BMW pärjää hienosti turvallisuuden ja onnettomuuksien suhteen. Voin linkitää VTT:n tekemän tutkimuksen asiasta. Iltapäivälehdillä vain on pakonomainen tarve korostaa, mikäli joku rattijuoppo tai muuten hölmö on joutunut onnettomuuteen nimenomaan BMW:llä. Tuollaiset urport joutuvat onnettomuuteen merkkiin katsomatta.


    • Bayern

      bayernsheishe: Kaltaistesi moukkien olisi paras pysyä poissa tältä palstalta. "Paska" kirjoitetaan saksaksi Scheisse ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin tulisi käyttää estset- kirjainta, eli Scheiße. Ja substantiivithan alkavat saksankielessä aina isolla kirjaimella. Oikeinkirjoitukseen olisi muutenkin syytä kiinnittää hieman huomiota. Vestiin olisi myös miellyttävän lukemisen aikaansaamiseksi hyvän tavan mukaista tehdä jonkilainen kappalejako.

      On todella ikävää, jos olet huomannut bemaristien huonoa käytöstä liikenteessä. Olen minäkin, mutta kuskit ovat paljoudessa nuoria ja ajavat vanhoilla halvoilla romuilla. Myös moni muu merkki on näiden idioottien suosiossa enkä ole havainnut, että BMW olisi erityisen hyvin edustettuna tässä joukossa.

      Vähä-älyisille pitää näköjään asiat vääntää rautalangasta. Ohitatko itse aina täsmälleen suurinta sallittua nopeutta käyttäen? Sinähän tässä sitten liikenneturvallisuusriskin muodostat. Omasta mielestäni myöskään satasen alueella 110-120 km/h ajaminen valoisassa kesäyössä ei ole kummoinenkaan rikos ja jos siitä sakot saan, niin maksan kyllä, jotta kaltaisesi sosiaalitapaukset saisivat jatkossakin haaveksia hyvistä autoista ja kirjoitella tälle palstalle. Huonoissa olosuhteissa sitten taas ajan toisella tavalla ja se tapa on aika tavalla ennakoivampi ja rauhallisempi. Lapset kierrän kaukaa ja hidastan nopeutta, koska niistä ei koskaan voi tietää mitä tekevät.

      Oma uudehko 325i:ni toimii erittäin hyvin ilman huudatusta enkä ole hankkinut sitä mihinkään kilvanajoon. Eikä se mikään hirvittävä tykki olekaan. Arvostan siinä kyllä laatua sekä hyviä ajo-ominaisuuksia ja sitä, että moottori vetää nöyrästi ilman tukehtumisen tuntua arkisessakin ajossa ja ohitukset sujuvat joutuisasti. Sinulle pitänee vielä erikseen mainita sekin seikka, että usein jätän myös ohittamatta. Ellei ole odotettvissa kymmenien kilometrien ajoa hitaamman perässä, niin annan yleensä olla.

      • Aivan niin

        Näin on ajatellut moni muukin ettei satasen alueella valoisana kesäyönä 110-120 km/h ole suuri rikos. Tilastojen mukaan kuolonkolareita sattuu eniten juuri tuona aikana,mikä lie syynä... Ja jos joku ajaa satasen alueella sataa niin minkätakia ohitat nopeusrajoitusten mukaan ajavia? Itse siinä syyllistyt liikenteen vaarantamiseen toiminnallasi.


    • ykskakkaakaksbmw

      heh, pilkunnussintakaan ei bemaristiltakaan luonnistu, osaan sentään kirjoittaa suomeksi oikein. Voihan niitä bemareita pitää täälläpäin vanhoina romuina, kun monet näistä mulkkujen käytössä olevista on tuoreempaa 2000 lukua, mutta niinkuin itse totesit, vanhoja romujahan ne...ja sehän tässä pelottaakin että onko niissä vauhdin hillitsimiä ollenkaan. No onneksi nämä muutama M5 ovat jo lauenneet eikä niiden pillurinkejä tarvitse enää nähdä, vielä kun saataisi jotenkin nämä muut bemut siistimään ajokäytöstään, tai bemaristit..eikä se kukkoilu ole näköjään nuorison yksinoikeus, jokuhan tossa merkissä saa aikaan pakonomaisen kusipääefektin, en tiedä, onko se "voiman" tunne, vai vaan että kun on bemari saa liikenteessä sooloilla miten lystää, no perheautoksihan niitä ei koskaan ole edes suunniteltu. Vedäppäs nyt juniori herne nenään tai vaikka toinenkin, ootte vaan niin syvältä. Liikennesäännöt on tehty kaikille, myös nopeusrajoitukset, ja vaikka tuntuisi hölmöltä ajaa 40 niin kokeilkaas edes kerran, ei se niin vaikeata ole. Kaikkihan osaa kovaa ajaa, vaikeampaa sääntöjen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe