Sinipallokalasta

fish

Kertokaa mulle sinipallokalasta, esim. koko, vaatimukset ym. Ja hei, mistä löytäisin sen kuvan? Mielenkiinto heräsi, kun sitä kehuttiin hauskaksi kalaksi!

10

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu
    • Kaki

Lue uusin akvaariomaailma, niin tiedät jo paljon enemmän.
      Nopea yhteenveto, n. 2,5 cm pitkä lämpötila n. 26 astetta Ph n. 6,8

Kaki

• nasu

Akvaariomaailmassa oli vähän editoitu juttuani, joten siitä oli tipahtanut muutamia kohtia pois. Nykyään mulla on pallot pH 7.5:ssa, mutta menestyivät jopa reilu 6:ssa.

Tärkein huomio: ei elä kuivaruualla!
        Toinen tärkeä huomio: saattaa - ja mitä todennäköisimmin sen tekee - nyppiä asuintovereiltaan pyrstöjä!

• Kaki
      • nasu

Kääpiökokoisia pallokaloja lienee useampaakin lajia, mutta ainakin suunnilleen ovat kaikki kutakuinkin samanlaisia.

Suomessa on joko kahta eri lajia tai sitten samaa lajia kahdella eri nimellä: sinipallokala (Monotretus travancoricus) ja/tai kampapallokala. Juttu Akvaariomaailmassa käsitteli sinipalloja, kuvat olivat kampapalloista, jotka kuitenkin näyttävät aivan samoilta kuin omat sinipalloni.

• fish

sainpa päivän naurut! Huvittavan näköinen kala :) !

• nasu

Tuupa katsomaan viittä palloa samalla kun tulet hakemaan jaavansaniaista...;-)

(toivottavasti siis asut Tampereella)

• fish

Tampereella, mutta olen kyllä tulossa sinne käymään parin viikon päästä! Missä päin tamperetta asut? Ollaan menossa oikeastaan Pirkkalaan! Olis ihan kiva tullakkin katsomaan palloja :) ! Ja se saniainen kyllä olisi tervetullut mun akvaarioon!

• nasu
        fish kirjoitti:

Tampereella, mutta olen kyllä tulossa sinne käymään parin viikon päästä! Missä päin tamperetta asut? Ollaan menossa oikeastaan Pirkkalaan! Olis ihan kiva tullakkin katsomaan palloja :) ! Ja se saniainen kyllä olisi tervetullut mun akvaarioon!

Pirkkalasta näkee meille tänne järven yli eli asun Villilässä, ihan Nokian rajalla.

Laitan saniaisen tuonne toiseen altaaseen sitten ja pidän sitä sua varten (tota isoa puskaa, pienempiä saa muutkin käydä hakemassa jos tahtoo), ettei kuivahda.

Otapa yhteyttä suoraan lähempänä.

• fish
        nasu kirjoitti:

Pirkkalasta näkee meille tänne järven yli eli asun Villilässä, ihan Nokian rajalla.

Laitan saniaisen tuonne toiseen altaaseen sitten ja pidän sitä sua varten (tota isoa puskaa, pienempiä saa muutkin käydä hakemassa jos tahtoo), ettei kuivahda.

Otapa yhteyttä suoraan lähempänä.

sitä Vähäjärveä? Vaikka eipä pirkkalassa varmaan hirveen montaa järveä oo :) ! Laitan sun sähköposti-osotteen vaikka muistiin tuolta kasvi-jutusta ja kirjottelen sinne.. tai sitten tänne palstalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      175
      2640
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      161
      2432
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2077
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      2023
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1709
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1424
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      201
      1360
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      217
      1098
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1084
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      352
      1020
    Aihe