ilmapumppu

akvaariosta haaveileva

autakaas aloittelijaa!!, joka ei tiedä mikä kyseinen härveli on???? siis onko ilmapumppu se laite joka tekee kuplia??? ja jos pieneen akvaarioon laittaa pelkän ilmapumpun tarvitseeko silloin suodatinta???

5

1370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultis

mul on sellanen ilmapumppu-suodatin eli siit tulee veden mukana samalla kuplia.. mut ei pelkkä ilmapumppu suodatinta korvaa...

• pieni merenneito

akvaariossa on aina hyvä olla vedeb suodatin koska se poistaa haitallista likaa vedestä ja kirkastaa sitä=)mutta ilmapumppun voi asentaa akvaarioon kuin akvaarioon,se on erittäin kaunis katseltava=)itsekkin olen hakemassa sitä..Mutta muista!!!Akvaarion hoitamin ON rankkaa!!!

• Riitta

Tervehdys, luovuin itse ilmapumpun käytöstä kun kyllästyin mureneviin "sokeripaloihin" eli siihen kiveen, josta kuplat tulevat. Nyt huomaan kalojen olevan paljon rohkeampia ja liikkuvaisempia, joten luulenpa että kuplavana häiritsi niitä hieman pienessä akvaariossa. Hoitokin on paljon helpompaa ilman ärsyttävää letkua joka aina pulahtaa pois soran alta. ELi hanki kunnon suodatin, joka kierrättää vettä niin voit unohtaa pumpun - mikäli et halua sitä välttämättä esteettisistä syistä? Eli et voi korvata suodatinta kyseisellä laitteella. Toiset tykkäävät kuplista, toiset eivät. Makuasia liennee :)

• Simon

Kun akvaario on pieni, siis luokkaa 40-80 litraa, ja kalaston aiheuttama kuormitus on kohtuullista, voi suodatuksen mielestäni hoitaa pelkästään ilmapumppuun liitettävällä suodattimella, jossa on vaahtomuovipatruuna tms. Ilmapumppuun liitettävän suodattimen ehdottomia etuja on mielestäni sen pieni koko ja edullinen hinta. Esim. karanteeniakvaarioon tämä ratkaisu on erittäin toimiva.

Mutta ilmapumppu, johon on liitetty pelkästään hohkakivi tai vastaava "kuplamoottori", ei riitä. Suodattimen (tärkein) tehtävähän on ylläpitää bakteerikasvustoa joka muuttaa kaloille haitallisia typpiyhdisteitä vähemmän haitallisiksi, ja ilmakuplat ei tätä tee.

• Anonyymi

Paljonko ilma pummu maksaa?
      Oon siis miettiny kalojen hankkimista ja nyt päädyin kultakaloihin ja mitä tarvikkeita akvaarioon tarvitaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe