Onko kellään mitään käsitystä kuinka pitkä on tavallisimpien akvaariokalojen elinikä? Neontetra, taistelukala, monni..?
Kalojen elinikä?
8
6846
Vastaukset
- mie vaan
Neontetra: 8v
Taistelukala: 2v
Maatiaispartamonni: 10v
Lisää voit itse katsoa:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=218 - fish KING
Tetroilla keski ikä on siinä 5-6 vuoden paikkeilla.
Monnit elää keskimäärin 20 vuotta, partiksilla se on 15-25 vuoden luokkaa, mulla tuossa on pari alle kakskytä vuotiasta ukkoa.- Läträäjä
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
- fish KING
Läträäjä kirjoitti:
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
On tietysti olemassa kaloja niin tetroista kuin särkikaloistakin jotka elävät kauemmin kuin toiset...
Pikkutetrojen keski-ikä on tuota 5-6 vuoden luokkaa suurempien tietysti kauemmin.
Karppeihin kuuluvat kalat samaten... kultakalat saattavat elää jopa 40 vuotiaiksi.
Monnien keski ikä siis 15 vuotta, monnisetkin elävät joka kaksikymmen vuotiaiksi monet monnit jopa yli 40 vuotiaiksi.
Helpompi olisi kysyä, "mikä laji elää kuinkakin kauan?"
- ---
Meillä monni 18-19 vuotias.
- kalalapsi
Taistelukala mun mielest 1-2 vuotta ja monnit riippui täysin lajista iskällä oli monni joka eli yli 10 vuotta:)
- kalalapsi
Taistis 1-2V monni riippuu monnist iskällä oli monni joka eli yli 10vuotta
- Piikkisilmäfani
Piikkisilmät voi elää 20 vuotta hyvässä hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle263204Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122339Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.742236Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1051971Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761633Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥451489Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta201387Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001285- 1191159
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151116