Onko kellään mitään käsitystä kuinka pitkä on tavallisimpien akvaariokalojen elinikä? Neontetra, taistelukala, monni..?
Kalojen elinikä?
8
6574
Vastaukset
- mie vaan
Neontetra: 8v
Taistelukala: 2v
Maatiaispartamonni: 10v
Lisää voit itse katsoa:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=218 - fish KING
Tetroilla keski ikä on siinä 5-6 vuoden paikkeilla.
Monnit elää keskimäärin 20 vuotta, partiksilla se on 15-25 vuoden luokkaa, mulla tuossa on pari alle kakskytä vuotiasta ukkoa.- Läträäjä
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
- fish KING
Läträäjä kirjoitti:
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
On tietysti olemassa kaloja niin tetroista kuin särkikaloistakin jotka elävät kauemmin kuin toiset...
Pikkutetrojen keski-ikä on tuota 5-6 vuoden luokkaa suurempien tietysti kauemmin.
Karppeihin kuuluvat kalat samaten... kultakalat saattavat elää jopa 40 vuotiaiksi.
Monnien keski ikä siis 15 vuotta, monnisetkin elävät joka kaksikymmen vuotiaiksi monet monnit jopa yli 40 vuotiaiksi.
Helpompi olisi kysyä, "mikä laji elää kuinkakin kauan?"
- ---
Meillä monni 18-19 vuotias.
- kalalapsi
Taistelukala mun mielest 1-2 vuotta ja monnit riippui täysin lajista iskällä oli monni joka eli yli 10 vuotta:)
- kalalapsi
Taistis 1-2V monni riippuu monnist iskällä oli monni joka eli yli 10vuotta
- Piikkisilmäfani
Piikkisilmät voi elää 20 vuotta hyvässä hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757284
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803089- 572245
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671435Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681379- 571313
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191259Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841008