Onko kellään mitään käsitystä kuinka pitkä on tavallisimpien akvaariokalojen elinikä? Neontetra, taistelukala, monni..?
Kalojen elinikä?
8
6624
Vastaukset
- mie vaan
Neontetra: 8v
Taistelukala: 2v
Maatiaispartamonni: 10v
Lisää voit itse katsoa:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=218 - fish KING
Tetroilla keski ikä on siinä 5-6 vuoden paikkeilla.
Monnit elää keskimäärin 20 vuotta, partiksilla se on 15-25 vuoden luokkaa, mulla tuossa on pari alle kakskytä vuotiasta ukkoa.- Läträäjä
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
- fish KING
Läträäjä kirjoitti:
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
On tietysti olemassa kaloja niin tetroista kuin särkikaloistakin jotka elävät kauemmin kuin toiset...
Pikkutetrojen keski-ikä on tuota 5-6 vuoden luokkaa suurempien tietysti kauemmin.
Karppeihin kuuluvat kalat samaten... kultakalat saattavat elää jopa 40 vuotiaiksi.
Monnien keski ikä siis 15 vuotta, monnisetkin elävät joka kaksikymmen vuotiaiksi monet monnit jopa yli 40 vuotiaiksi.
Helpompi olisi kysyä, "mikä laji elää kuinkakin kauan?"
- ---
Meillä monni 18-19 vuotias.
- kalalapsi
Taistelukala mun mielest 1-2 vuotta ja monnit riippui täysin lajista iskällä oli monni joka eli yli 10 vuotta:)
- kalalapsi
Taistis 1-2V monni riippuu monnist iskällä oli monni joka eli yli 10vuotta
- Piikkisilmäfani
Piikkisilmät voi elää 20 vuotta hyvässä hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976