Onko kellään mitään käsitystä kuinka pitkä on tavallisimpien akvaariokalojen elinikä? Neontetra, taistelukala, monni..?
Kalojen elinikä?
8
6702
Vastaukset
- mie vaan
Neontetra: 8v
Taistelukala: 2v
Maatiaispartamonni: 10v
Lisää voit itse katsoa:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=218 - fish KING
Tetroilla keski ikä on siinä 5-6 vuoden paikkeilla.
Monnit elää keskimäärin 20 vuotta, partiksilla se on 15-25 vuoden luokkaa, mulla tuossa on pari alle kakskytä vuotiasta ukkoa.- Läträäjä
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
- fish KING
Läträäjä kirjoitti:
Kyllä nuo tavalliset tetrat ja särkikalat saattavat helposti saavuttaa 10 vuoden iän. Samoiten monnisten ikähaarukka yltää tuonne 10 vuoteen ja ylikin.
On tietysti olemassa kaloja niin tetroista kuin särkikaloistakin jotka elävät kauemmin kuin toiset...
Pikkutetrojen keski-ikä on tuota 5-6 vuoden luokkaa suurempien tietysti kauemmin.
Karppeihin kuuluvat kalat samaten... kultakalat saattavat elää jopa 40 vuotiaiksi.
Monnien keski ikä siis 15 vuotta, monnisetkin elävät joka kaksikymmen vuotiaiksi monet monnit jopa yli 40 vuotiaiksi.
Helpompi olisi kysyä, "mikä laji elää kuinkakin kauan?"
- ---
Meillä monni 18-19 vuotias.
- kalalapsi
Taistelukala mun mielest 1-2 vuotta ja monnit riippui täysin lajista iskällä oli monni joka eli yli 10 vuotta:)
- kalalapsi
Taistis 1-2V monni riippuu monnist iskällä oli monni joka eli yli 10vuotta
- Piikkisilmäfani
Piikkisilmät voi elää 20 vuotta hyvässä hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei1436842Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1615742Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka574484Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1124008Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j153919Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle423733Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.683476Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja323156- 2322928
Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12423