Olen suuri karaoken ystävä, ja päätimmekin iloissamme suunnistaa Wanhan Mestarin perjantai-karaokeen kahden lapsuudentoverini kanssa. Emme olleet humalassa. Kun pääsimme Mestarin ovelle,
ilmoitti vahtimestari minulle, etten ole tervetullut ravintolaan. Ystäväni kyllä olisivat päässeet sisään, mutten minä. Ravintolapäällikön käskystä minut käännytettiin, näin kertoi portsari.
Millä perusteella ravintola valitsee asiakkaansa?
Olen käynyt saman paikan perjantai-karaokessa useasti, enkä ole aiheuttanut koskaan mitään ongelmia. Ylipäätään en ole ihminen joka riehuisi, olin sitten humalassa tai selvinpäin. Olen rauhaa rakastava ihminen, enkä eläessäni ole kenellekkään riitaa haastanut.
Jos olen kalju ja minulla on parta, estääkö se minun, maksavan asiakkaan pääsyn ravintolaan, jota aiemmin pidin mukavan paikkana istua iltaa, ja jota olen vuosia suositellut kavereillenikin?
Mielestäni kohtuullisen törkeätä toimintaa.
Onko ravintolapäällikkönä joku teini vai muuten vain päävikainen ihminen??
Kukaan ei ulkonäölleen mitään voi, ja osoittaa todellista kypsymättömyyttä valita asiakkaat naamataulun perusteella. Sama kun minä kieltäytyisin kaupassa myyjänä toimiessani myymästä tuotteita ihmisille, joilla on silmälasit tai vaikka maksaläikkä naamassa.
Yksi asia on täysin varmaa. Enää en kuppaiseen ravintolaanne yritä, ja pidän huolen että sana leviää kaupungilla teidän toiminnastanne. Kirjoitan asiasta yleisönosastolle, ja tulen tapaamaan tätä ravintolapäällikköä, kunhan töiltäni ehdin.
Uskomatonta toimintaa.
-Toivottavasti räkälänne menee konkurssiin!!
t: Entinen asiakkaanne
Wanha mestari (entinen RITY)
31
7536
Vastaukset
- tutustu itseesi
Kuinka se nyt yhtä äkkiä "kuppaiseksi ravintolaksi" muuttui? Ensin kerroit että olet siellä käynyt usein ja nyt, kun et jostain syystä päässyt sinne, se onkin huono paikka.
Et ole nyt kertonut kaikkea, mikä tähän sinun porttikieltoosi liittyy. Todennäköisesti sinä olet itse siihen suurin syyllinen.
Ja tuskin se ravintola tai mikään mukaan sinua asiakkaakseen toivoo.- Itse itseesi
Senkin pikkulikka!
Ravintola muuttuu kuppaiseksi siinä vaiheessa, kun
asiakasta ei päästetä sisään, vaikka tämä on selvinpäin ja pelkästään laulamaan tulossa.
Sinun ei tarvitse kommentoida, kun et minua tai tätä tapausta tunne.
"Et ole nyt kertonut kaikkea, mikä tähän sinun porttikieltoosi liittyy. Todennäköisesti sinä olet itse siihen suurin syyllinen."
Että sillälailla. Todennäköisesti olen syyllinen vaikka mihin, jos syyllisyys katsotaan ulkonäöstä. Kuppainen mesta, surkea palvelu, ei voi muuta sanoa.
Olen työskennellyt asiakaspalvelijana, ja sellainen olen myöskin luonteeltani. Tiedän miten ihmisiä palvellaan, toisin kuin tämän räkälän ravintolapäällikkö.
-Toivotan Wanhan Mestarin kommunisteille kaikkea pahaa. - ösrljg-slj
Itse itseesi kirjoitti:
Senkin pikkulikka!
asiakasta ei päästetä sisään, vaikka tämä on selvinpäin ja pelkästään laulamaan tulossa.
"Et ole nyt kertonut kaikkea, mikä tähän sinun porttikieltoosi liittyy. Todennäköisesti sinä olet itse siihen suurin syyllinen."
Että sillälailla. Todennäköisesti olen syyllinen vaikka mihin, jos syyllisyys katsotaan ulkonäöstä. Kuppainen mesta, surkea palvelu, ei voi muuta sanoa.
Olen työskennellyt asiakaspalvelijana, ja sellainen olen myöskin luonteeltani. Tiedän miten ihmisiä palvellaan, toisin kuin tämän räkälän ravintolapäällikkö.
-Toivotan Wanhan Mestarin kommunisteille kaikkea pahaa.Ai että syö naista, kun tämä "asiakaspalvelija" käyttää haukkumasanoina sellaisia kuin "teini" ja "pikkulikka". En yhtään ihmettele, ettei tuollaista "kypsää" ja "fiksua" tyyppiä otettu sisään Rityyn. Toivottavasti ei oteta jakossakaan. Mene itseesi ja ala käyttäytyä kunnolla.
- ei mitään uutta
Itse itseesi kirjoitti:
Senkin pikkulikka!
-Toivotan Wanhan Mestarin kommunisteille kaikkea pahaa.Sinä paljastit itsesi. Tuollaisia asiakkaita ei mikään ravintola tarvitse.
- tai ainakin yritä
Itse itseesi kirjoitti:
Senkin pikkulikka!
-Toivotan Wanhan Mestarin kommunisteille kaikkea pahaa.Mitä natsipropagandaa täällä levität? Sellaiselta vaikutat puheittesi perusteella. Mikään ravintola ei halua asiakkaakseen toisten kaljanloppuja varastelevia nahkapäitä.
- havaittu!!
tai ainakin yritä kirjoitti:
Mitä natsipropagandaa täällä levität? Sellaiselta vaikutat puheittesi perusteella. Mikään ravintola ei halua asiakkaakseen toisten kaljanloppuja varastelevia nahkapäitä.
kohta rakennetaan keskitysleirejä ja sinne pistetään sorretut ihmiset
- 68765865658
Mikä ihmeen RITY? Sehän on Reltel Oy:n ravintola! Vai kommaripaikka. Kaikkea sitä kuuleekin.
- kuullut..
Retel? Tarkoitit kai Restel? Ja sitä paitsi Rity siellä ikkunassa taitaa välkkyä??!! Yläkerta Rity alakerta Wanha Mestari.
- ggggg-
joka käännytettiin kesäl Marjan Pubin terassilta. Sul menee aika hyvin, ku koht on kaupungin kaikki kuppilat pistäny sut karanteeniin. Sit muuten...Sä sanot ensin, et oot kalju ja sul on parta, sit vähän eteenpäin kommentti "ulkonäöllehän ei kukaan voi mitään". Vinkki, SIISTIYDY! Kasvata hiukset ja aja partas. Tais olla niillä sun kavereillaski mukavampi ilta, kun et ollu siel riehumassa.
- puhetta...
Kyllä ihmisen pitäisi päästä ravintolaan kaljuna ja parrakkaanakin. Meinaatkos, että jokaisen kaljun Rityyn mennessä pitäisi laittaa peruukki päähän??
- sjrt
puhetta... kirjoitti:
Kyllä ihmisen pitäisi päästä ravintolaan kaljuna ja parrakkaanakin. Meinaatkos, että jokaisen kaljun Rityyn mennessä pitäisi laittaa peruukki päähän??
Ei ne sun kaveritkaan olis sisään päässyt...
- ..ne toiset
sjrt kirjoitti:
Ei ne sun kaveritkaan olis sisään päässyt...
oliko nekin natseja?
- porukkaa täällä kirjoittelee?
..ne toiset kirjoitti:
oliko nekin natseja?
Vastaustenne perusteella vaikutatte kyllä todellakin alakoulu -ikäisiltä.
"Kasvata hiukset ja aja partas." -Toi oli kyllä todella nerokasta, varsinaisen ruudinkeksijän puhetta.
Tietysti pitää ottaa huomioon riihimäkeläisten keskimääräistä köyhempi aivokapasiteetti, kun näitä vastauksia lukee. Enempää ei järjeltään köyhiltä, sisäänpäinkääntyneiltä, muka isonkin kaupungin naurettavilta densoilta odottaa.
Siinä vaiheessa kun tietää tulleensa syyttä kohdelluksi kaltoin, palaa itse kunkin pinna.
Tehän ette sitä ymmärrä, kun olette riihimäkeläisiä. Omasta mielestänne oikein fiksua porukkaa, vaikka todellisuus onkin paljon karumpi.
Jokainen voi tehdä älykkäistä vastauksistanne omat johtopäätöksensä.
Vastedes kassalla työskennellessäni en palvele kuin hyvinkääläisiä ja hämeenlinnalaisia. Ravintolahan saa kyllä valita asiakkaansa, ja niin taidan tehdä minäkin.
Te riihimäkeläisethän olette niin väkivaltaista porukkaa, nistejä ja muita apinoita koko kuppainen kaupunkinne puolillaan, että miksi teitä pitäisi ylipäätään yrittääkkään mitenkään 'palvella'?
-Pellossahan te olette tähänkin asti eläneet, joten etteköhän jatkaisi samoilla linjoilla? Parhaimmat ja fiksuimmat riksulaisethan löytyy tunnetusti piikinmäen densoringistä.
Keitä te luulette olevanne? - perkeleeen
..ne toiset kirjoitti:
oliko nekin natseja?
Rasistisika sinä oot saatana hahahahahhahahha
- tuollaiseen baariin halunne...
porukkaa täällä kirjoittelee? kirjoitti:
Vastaustenne perusteella vaikutatte kyllä todellakin alakoulu -ikäisiltä.
"Kasvata hiukset ja aja partas." -Toi oli kyllä todella nerokasta, varsinaisen ruudinkeksijän puhetta.
Tietysti pitää ottaa huomioon riihimäkeläisten keskimääräistä köyhempi aivokapasiteetti, kun näitä vastauksia lukee. Enempää ei järjeltään köyhiltä, sisäänpäinkääntyneiltä, muka isonkin kaupungin naurettavilta densoilta odottaa.
Siinä vaiheessa kun tietää tulleensa syyttä kohdelluksi kaltoin, palaa itse kunkin pinna.
Tehän ette sitä ymmärrä, kun olette riihimäkeläisiä. Omasta mielestänne oikein fiksua porukkaa, vaikka todellisuus onkin paljon karumpi.
Jokainen voi tehdä älykkäistä vastauksistanne omat johtopäätöksensä.
Vastedes kassalla työskennellessäni en palvele kuin hyvinkääläisiä ja hämeenlinnalaisia. Ravintolahan saa kyllä valita asiakkaansa, ja niin taidan tehdä minäkin.
Te riihimäkeläisethän olette niin väkivaltaista porukkaa, nistejä ja muita apinoita koko kuppainen kaupunkinne puolillaan, että miksi teitä pitäisi ylipäätään yrittääkkään mitenkään 'palvella'?
-Pellossahan te olette tähänkin asti eläneet, joten etteköhän jatkaisi samoilla linjoilla? Parhaimmat ja fiksuimmat riksulaisethan löytyy tunnetusti piikinmäen densoringistä.
Keitä te luulette olevanne?-Eivätkä yritä vastaisuudessakaan. Jos haluaa selvinpäin lähteä laulamaan, tarjoutuu tähän mahdollisuuksia onneksi lähikaupungeissakin.
Minun juomiseni ei koskaan ole humalahakuista,
ja ylipäätään kun harvoin lähden ravintolaan, teen sen yleensä karaoken ja yleisen hauskanpidon takia.
-En kännäämisen.
Vastaukset joita olen täällä lukenut, taitavat olla alaikäisten kirjoittamia. Ei voi olla totta, että aikuiset ihmiset vastailevat tuollaisilla kommenteilla. Jos tämä kuitenkin on totta, ei vastaajina voi olla kuin riihimäkeläiset.
-Vastedes en surkeaan tuppukaupunkiinne tule..
Pieskää toisenne sinne ankeaan pääsiäiskäsi-kaupunkiinne, senkin mämmikourat.
Kapasiteettinne ei riitä kuin joukkohakkaamisiin ja mielikuvituksettomaan päänaukomiseen.
Sääliksi käy tällaiset pikkukaupungin putkinäkö-ihmiset. Suosittelen että kävisitte joskus muualla maailmalla katsomassa ihmisten elämistä ja meininkiä. Kannattaa joskus käydä peltosaartakin pidemmällä, saatatte oppia elämisestä jotain. -Muualla maailmassa toiset ihmiset on tapana ottaa huomioon, eikä dissata tuntemattomia ihmisiä tuntemattomista syistä.
Toisaalta, en kyllä odottanutkaan tänne kirjoittaessani fiksuja vastauksia..vaan vastaavanlaisia kokemuksia muilta ihmisiltä. Vaikka mahtuihan vastausten joukkoon YKSI asiallinen kirjoitus: "Pitäisikö kaikkien kaljujen pistää peruukki päähänsä yrittäessään RITYyn!?"
Se että joku aiemmin kirjoitti "Kasvata hiukset ja aja partas." -kertoo todella nerokkaasta oivaltamisesta ja ajattelumaailmasta. -Ihminenhän ei tietenkään voi olla kalju kuin omasta tahdostaan.
Jos ei ole parempaa vastattavaa, miettikää pidemmälle. Jos ei vieläkään tule mitään fiksua mieleen, jättäkää vastaamatta. Ajattelemattomuus on valitettavan yleistä.
Opetelkaa elämään siellä pellossanne ja olkaa ihmisiksi! - tietenkään rasisti
perkeleeen kirjoitti:
Rasistisika sinä oot saatana hahahahahhahahha
-Vaan maanläheinen humanisti. Toiset saattaisivat hipiksikin kutsua.
Ihmisten hölmöys ja tietämättömyys, sekä väärinkohdelluksi joutuminen saa itse kunkin pinnan palamaan.
Menkää itseenne ja mietiskelkää elämäänne, sekä paikkaanne tässä maailmassa. Jos kuvittelette olevanne kaikessa oikeassa, sivistäkää itseänne
rakkaat lapsukaiset!
t: Ihan oikeasti - sfj
tietenkään rasisti kirjoitti:
-Vaan maanläheinen humanisti. Toiset saattaisivat hipiksikin kutsua.
Ihmisten hölmöys ja tietämättömyys, sekä väärinkohdelluksi joutuminen saa itse kunkin pinnan palamaan.
Menkää itseenne ja mietiskelkää elämäänne, sekä paikkaanne tässä maailmassa. Jos kuvittelette olevanne kaikessa oikeassa, sivistäkää itseänne
rakkaat lapsukaiset!
t: Ihan oikeastiJoo, joo tuli jo selväks. Lopeta jo toi täällä itkeminen kuin joku saatanan pikkutyttö. Jos et tulla kuppaiseen Riihimäkeen niin hyvä, sitten et tule, tuskin Riihimäki siihen kaatuu. Sä voit palvella ihan ketä haluat.
- xxed
Luuleks sä muna-pää, että sua jotenkin Wanhassa Mestarissa kaivataan? On se suuri helpotus monelle, kun ei tarvitse sun jollotusta kuunnella. Voi v...., että voi olla ihmisellä suuret luulot noin tyhjässä päässä.
- rouvan jalassa..
sieltähän se viisaus tulikin,täydestä päästä...
- xxed
rouvan jalassa.. kirjoitti:
sieltähän se viisaus tulikin,täydestä päästä...
Enhän mä tajunnutkaan, että se kalju parrakas jollottaja oli nainen. Mutta eihän se sitten mikään ihme olekkaan, että ravintolapäällikkö on sut ovelta käännyttänyt. Toivottavasti olet tervetullut johonkin kaltaistesi kippoloihin vonkumaan karaokea.
- xxed
xxed kirjoitti:
Enhän mä tajunnutkaan, että se kalju parrakas jollottaja oli nainen. Mutta eihän se sitten mikään ihme olekkaan, että ravintolapäällikkö on sut ovelta käännyttänyt. Toivottavasti olet tervetullut johonkin kaltaistesi kippoloihin vonkumaan karaokea.
En siis todellakaan voi sietää naisia, kuten äskeisestä viestitstäni voitte päätellä.
Itsehän nimittäin olen androgyyni transvestiitti,
enkä omista kummankaan sukupuolen elimiä. Voitte vain kuvitella kuinka vaikeaa elämäni on ollut. Olen siis homoseksuaali transvestiitti sukupuolettomassa ruumiissa. Baareihin minua ei kummallisen ulkonäköni perusteella ole päästetty kuin todella harvoin, niinkuin on ilmeisesti käynyt aiheen aloittajallekkin.
Iskä ja äiti onneksi lupautuivat maksamaan minulle sukupuolenvaihdos -leikkauksen, johon menen viikkoa ennen jouluaattoa.
Saan ensimmäistä kertaa viettää joulun, jollaista olen jo lapsesta saakka toivonut viettäväni. - kaipaan
erästä kaljupäistä hieman partaa omaavaa mieshenkilöä Ritystä
- tuntuu...
Oletko keskustellut ravintolapäällikön kanssa mistä moinen päätös johtuu? Voiko olla henkilöstä erehtymisen mahdollisuus? Eikö asiat ole sovittavissa? Sinäkin keskusteluntaitoinen ihminen.
Mutta tottapuhuen ei meillä kyllä Riihimäellä ole mitään kivaa 30-50 vuotiaitten paikkaa. Mieluummin jää kotiin saunakaljat ottamaan tai Hyvinkäälle suunnistaa. Hml:sta kun saataisiin vielä junaliikenne toimimaan yöaikaankin...- kommentti..
Oudolta tuntuu myös tämä keskustelun taso.. Heti lynkataan jokainen tälle palstalle kirjoittava, mutta täytyy muistaa tämä ikähaitari..
- on...
Siis kyseisen kippolan ravintolapäällikön kanssa ei todellakaan voi keskustella asiallisesti.Ei suostu kuuntelemaan ja liihottaa edestakaisin saaden pieniä kilareita koko ajan.Ihmetellä täytyy (ja sääliä myös)ravintolan henkilökuntaa, kuinka jaksavat hänen kanssaan työskennellä.Päähine päässä ei saa ravintolassa istua vaikka se olisi ns.asuste,mutta paskaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa saa tulla ravintolaan.Myöskään jakkua ei saa jättää päälle,mutta verkkatakki on ok.Ehkei se sittenkään ole kaiken kansan ravintola....
- jo pitkän aikaa
on... kirjoitti:
Siis kyseisen kippolan ravintolapäällikön kanssa ei todellakaan voi keskustella asiallisesti.Ei suostu kuuntelemaan ja liihottaa edestakaisin saaden pieniä kilareita koko ajan.Ihmetellä täytyy (ja sääliä myös)ravintolan henkilökuntaa, kuinka jaksavat hänen kanssaan työskennellä.Päähine päässä ei saa ravintolassa istua vaikka se olisi ns.asuste,mutta paskaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa saa tulla ravintolaan.Myöskään jakkua ei saa jättää päälle,mutta verkkatakki on ok.Ehkei se sittenkään ole kaiken kansan ravintola....
puhunut kotikyläni ihmisille. Aiemmin tuossa baarissa tuli käytyä useinkin, tanssimassa ja laulamassa karaokea. Henkilökunnasta ei ole moitittavaa, mutta tämä ravintolapäällikkö ei ole asiakaspalvelija, siinä aloittaja on täysin oikeassa. Miksi edes tuollaiseen paikkaan haluaisit mennä? Kyllähän niitä karaokeiltoja on muissakin seudun ravintoloissa, ja parempaa palveluakin on varmasti saatavilla.
- olet varmaan
jo pitkän aikaa kirjoitti:
puhunut kotikyläni ihmisille. Aiemmin tuossa baarissa tuli käytyä useinkin, tanssimassa ja laulamassa karaokea. Henkilökunnasta ei ole moitittavaa, mutta tämä ravintolapäällikkö ei ole asiakaspalvelija, siinä aloittaja on täysin oikeassa. Miksi edes tuollaiseen paikkaan haluaisit mennä? Kyllähän niitä karaokeiltoja on muissakin seudun ravintoloissa, ja parempaa palveluakin on varmasti saatavilla.
samanlainen rasisti kuin aloittaja. usko nyt et ihmiset on tasa arvosii!!!!!!!!!!!
- rasistirasisti
olet varmaan kirjoitti:
samanlainen rasisti kuin aloittaja. usko nyt et ihmiset on tasa arvosii!!!!!!!!!!!
jumankaut jos yks fakin kapakka kiinnosta ,eikä henkilökunta hahahahahahahahha
- valopää
olet varmaan kirjoitti:
sun kantsii varmaan tarkistaa noi käsitteet kun ei sulla tunnu ihan kohillaan olevan sanan "rasisti" merkitys.Eikö se ole tasa-arvoa että kapakkaan pääsee itse kukin omana itsenään,kunhan on vaatteet päällä,-siis yks hailee onko jakku vai verkkatakki.Niin ja rasismista voit kysyä kyseisen mestan bossilta lisää....
- ölkköä
Ho hoi Zompie, tänään on taas perjantai, ei muuta kun yrittää johonkin kippolaan sisään ja pummaamaan kaljan jämiä!
- Sepip
Tämä ravintolapäällikkö on mikä on tosiaan, mutta vieläkin kummempaa on portsareiden toiminta. Mistään asioista ei voi keskustella niidenkään kanssa. Jos tulee sanomista muun asiakkaan kanssa tai henkilökunnan kanssa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Poikkeuksetta tulee lähtö olit itse syypää tai et välikohtaukseen ja ennenkuin ehdit kissaakaan sanomaan, niin portsarit ottaa kiini erittäin väkivaltaisesti.
Missään muualla ravintoloita kiertäneenä en ole vastaavaa nähnyt. Yleensä portsareiden kanssa asia tutkitaan ja koetetaan päästä ensisijaisesti sovintoratkaisuun. Väkivalta ei ylipäätään ole edes portsareilta sallittua, jollei siihen ole erityistä syytä, kuten asiakkaan väkivaltaisuus.
Toisaalta, ei minulla ole muista paikoista edes kokemuksia portsareista, kuin juuri Ritystä, jossa tuntuu olevan ongelmia noidien kanssa muillakin.
Ja tosiaan sen Liisan (ravintolapäällikkö) kanssa on aivan turha keskustella mistään. Kuten jo aiemmin joku vastannutkin, niin se vain liihottaa ympäri ämpäriä eikä ota itse vastuuta mistään, vaikka on tulosvastuullisessa asemassa siinä paikassa.
Kerran tein piruuttani kiusaa portsareille sen jälkeen kun viskasivat ulos ihan siitä syystä, että joku valitti minun vienneen sen paikan. Eli ulosheiton syy olikin tosi perusteltu, kun en edes vastustellut portsarille. Koetin siinä vaan sanoa, että jäin suustani kiini toiseen asiakkaaseen ja halusin puhua jutun lyhyesti loppuun.
Jäin siis sitten siihen oven seudulle norkoilemaan siten, että mut varmasti näki portsareiden "lymypaikkaan". Sieltä sitten hymyilin vittumaisesti portsareille aina kun ne koettivat duunailla jotain. Huutelivat sisältä jotain mössötystä, kunnes kuumimmin käynyt sälli tulee siihen ulos mussuttamaan, että soittaa polisiin, jollen katoa ovelta. Sanoin vain, että siitä vain.
Eli melko kuumakalleista on kyse, jos oikeasti keittää joku juovuksissa oleva virnuilija oven takana, joka vielä sanoo päin naamaa, että tahallaan mulkoilee ikkunan takana.
Oikeasti tekisi mieli joskus tehdä oikein isompikin tutkimus ja seurailla miten paljon aiheetonta mekkalaa Rityn portsarit saavat aikaan, joko yli-innokkuudellaan tai huomiottajättämisellään. Olen kuullut muutamista tapauksista, joissa portsari ei ole turpaanvedosta reagoinut mitenkään. Todennut vain, ettei nähnyt tapausta. Toisaalta yhtälailla on tapauksia, joissa ne heittää ihan hepposista syistä asiakkaita ulos, jotka perustuvat yksittäisten toisten asiakkaiden kommenttiin, kuten yllämainitsemani tapaus.
Olen myöskin ihmetellyt, että mihin perustuu, että se paikka saa ottaa sisälle niin paljon porukkaa, ettei kaikille löydy edes istumapaikkoja tai miten se voi muutenkaan toimia kaikista anniskeluvirheistään huolimatta?
Esimerkiksi kertomaani tapausta ei edes olisi tapahtunut jos kaikille olisi istumapaikka. POrtsarit siis laskee kapakin ylitäyteen ja sitten heitetään väkipakoin ulos ne, joille ei löytynytkään istumapaikkaa. Sinänsä huvittavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803