ilmastointi ääntää!

pietro

auto on audi 80 tdi -93,kun laitan ilmastoinnin päälle,kuuluu vähän aikaa kova urina.Laite puhaltaa kylmää,aineet ja paineet tarkastettu,mutta ääni on paha.Lienekkö vika missä?

8

3163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LeMans

Törmännyt samaan vikaan -99 A6:ssa. Vika tosin ei ollut häiritsevän kova, mutta kuultavissa pientä "urinaa". Economy-asennossa ääni poistui. -> kompura sammuu

• Mirkeli

Mulla on A6 vm. 98 ja kuuluu myös sellasita pientä
        "urinaa" ilmastoinnin ollessa päällä. Economy-asennossa ääni poistui. -> kompura sammuu.
        Toimii kyllä, mutta olisi kiva saada ääni pois. Onko sieltä joku osa hajonnut? Pitäisikö vielä liikkeeseen??

• ...
        Mirkeli kirjoitti:

"urinaa" ilmastoinnin ollessa päällä. Economy-asennossa ääni poistui. -> kompura sammuu.
        Toimii kyllä, mutta olisi kiva saada ääni pois. Onko sieltä joku osa hajonnut? Pitäisikö vielä liikkeeseen??

Itse kysäisin samaa Saksan Audilta, huollossa ja totesivat Audiin toimitettavan kahta erilaista ilmastointia. Toisessa (vanhemmassa) kompura pitää varsinkin kylmällä kelillä vinkunaa, mutta toisessa tämä "ongelma" on poistunut. Päivittäminen (osien vaihtaminen) Saksassa olisi maksanut n.500 Euroa, joten päätin jättää autoon tuon vinkuvan mallin. Sinäänsä vinkuvassa ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa, se on vain vanhemman mallin harmittava ominaisuus...

• pietro
        ... kirjoitti:

Itse kysäisin samaa Saksan Audilta, huollossa ja totesivat Audiin toimitettavan kahta erilaista ilmastointia. Toisessa (vanhemmassa) kompura pitää varsinkin kylmällä kelillä vinkunaa, mutta toisessa tämä "ongelma" on poistunut. Päivittäminen (osien vaihtaminen) Saksassa olisi maksanut n.500 Euroa, joten päätin jättää autoon tuon vinkuvan mallin. Sinäänsä vinkuvassa ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa, se on vain vanhemman mallin harmittava ominaisuus...

Ääni on pahin silloin,kun kompura on ollut käyttämättä vähän aikaa.Jos päivän aikana käynnistää muutaman kerran,silloin ääntä ei kuulu.Autoliike tarkasti ja siellä antoivat vikakoodin,että ohjainrele on rikki.No,vaihdoin sen(100e),ei mitään vaikutusta.

• LeMans
        Mirkeli kirjoitti:

Naksuuko ilmastointi myös välillä? Ethän ole enää vihainen :-)

-r-

• jouko

merkissä

• ääntää

Kuten auton moottori pitää käydessään meteliä pitää myös ilmastoinnin kompressori sitä käydessään.

• Audisti
        ääntää kirjoitti:

Kuten auton moottori pitää käydessään meteliä pitää myös ilmastoinnin kompressori sitä käydessään.

juu sama vika!!

motarilla ei häiritse kun voi stereot vääntää täysille, mutta monesti kiihdyttäessä valoista alkaa armoton rutina kuulumaan konepellin alta!!!

no tapa tämäkin kääntää katseita!!

siis ulisee vain jos se "cooleri"(a/c nappi) on päällä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe