REPORANKA (eläinkauppa)

jessiina

mitä mieltä olette kyseisen kaupan valikoimista ynnä muista ?

Taistiksia pidetään kuulemani mukaan puolilitraisissa purnukoissa stokkan tapaan, onko totta ?

Kalojen kunto ? Valikoima ?

t. jessiina

ps. en ole mikään toimittaja ym . kauhistus

8

1248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ada

Itse olen ostanut sieltä joitakin kaloja ja ovat olleet sairaita tai muuten heikkoja. Muita kaloja ei ole vuosikausiin kuollut altaissani, mutta Reporangasta ostettu täydennys parveen kuoli viikossa. Jyväskylän líikkeen altaista on löytynyt luvattoman paljon sairaita kaloja viime viikkoina. Ja pari allasta on ollut bakteerisamennuksen kourissa viikkokaupalla- ei kovin hyvää mainosta!!

• Timppa

Kävin liikkeessä tällä viikolla keskiviikona ja mielestäni haukutte väärää puuta. Liike on yksi siisteimpiä suomessa myös altaiden kunto, keskiviikkona tuli kalaa tukusta ja tytöt niitä purkaessaan laittoivat altaisiin laput "eivät myynnissä kalat tulleet juuri."
        Moniko liike suomessa näin tekee ???.
        Myyvät tukusta tulleita kaloja vaikka suoraan pussista jos asiakas ostaa näitä liikkeitä on paljon.
        Ja mitä bakteerisamennukseen tulee sille ei mahda mitään jos se tulee niin se tulee, samoin voi sanoa harrastajan altaasta "ei ole hyvää mainosta Timpalle sillä oli bakteerisamennus kahdessa altaassa."
        Pitäisi hiukan ajatella ennen kuin julkisille forumeille kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kehoittasinkin ensin ajatelemaan ennen kuin kirjoittaa ja jos kirjoittaa pitäisi olla niin paljon rohkeutta että uskaltaa laittaa "oman" nimensä loppuun. Kaupat eivät mahda sille mitään että saavat sairaita kaloja tukuista ja välttämättä kalat eivät tukusta lähtiessään oleet sairaita vaan kuljetus stressi puhkaisi jonkin taudin pintaan. Onhan hyvä merkki että kauppa hoitaa kalat kuntoon ennen kuin myyvät nämä kalat harrastajille. Ja ostajillakin pitäisi olla oma vastuu jos ostaa kaloja täytyisi ne itse ennen ostamista tarkastaa näkyykö jotakin taudin oireita, jättää ostamatta jos näkyy mutta jos löytää kaupasta sairaita kaloja niin pitää mennä kysymään myyjältä että ovatko he huomanneet että niillä ja niillä kaloilla on jokin sairaus. Ei aina ole niin että kaupan kalat ovat sairaita ja kun tuot kaupasta kalat kotia niin ne kuolee, oletteko ajatelleet että joskus voi olla niin päin että harrastajan kalat kantavat esimerkiksi kalatuberkuloosia ja ovat tämän itse sairastaneet ja jäänneet henkiin mutta ovat taudin kantajia ja tuot kaupasta kalat kotia laitat altaaseesi ja nämä kuolevat lyhyessä aikaa. Silloinhan kävi päinvastoin sinä tapoit sairailla kaloilla kaupasta tuodut terveet kalat mutta kukapa harrastaja tätä viitsisi mainostaa, menisi oma maine mutta kaupan maineen voi loata kyllä vaikka nimimerkin suojassa "harrastaja" !!!.

Kävin liikkeessä tällä viikolla keskiviikona ja mielestäni haukutte väärää puuta. Liike on yksi siisteimpiä suomessa myös altaiden kunto, keskiviikkona tuli kalaa tukusta ja tytöt niitä purkaessaan laittoivat altaisiin laput "eivät myynnissä kalat tulleet juuri."
        Moniko liike suomessa näin tekee ???.
        Myyvät tukusta tulleita kaloja vaikka suoraan pussista jos asiakas ostaa näitä liikkeitä on paljon.
        Ja mitä bakteerisamennukseen tulee sille ei mahda mitään jos se tulee niin se tulee, samoin voi sanoa harrastajan altaasta "ei ole hyvää mainosta Timpalle sillä oli bakteerisamennus kahdessa altaassa."
        Pitäisi hiukan ajatella ennen kuin julkisille forumeille kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kehoittasinkin ensin ajatelemaan ennen kuin kirjoittaa ja jos kirjoittaa pitäisi olla niin paljon rohkeutta että uskaltaa laittaa "oman" nimensä loppuun. Kaupat eivät mahda sille mitään että saavat sairaita kaloja tukuista ja välttämättä kalat eivät tukusta lähtiessään oleet sairaita vaan kuljetus stressi puhkaisi jonkin taudin pintaan. Onhan hyvä merkki että kauppa hoitaa kalat kuntoon ennen kuin myyvät nämä kalat harrastajille. Ja ostajillakin pitäisi olla oma vastuu jos ostaa kaloja täytyisi ne itse ennen ostamista tarkastaa näkyykö jotakin taudin oireita, jättää ostamatta jos näkyy mutta jos löytää kaupasta sairaita kaloja niin pitää mennä kysymään myyjältä että ovatko he huomanneet että niillä ja niillä kaloilla on jokin sairaus. Ei aina ole niin että kaupan kalat ovat sairaita ja kun tuot kaupasta kalat kotia niin ne kuolee, oletteko ajatelleet että joskus voi olla niin päin että harrastajan kalat kantavat esimerkiksi kalatuberkuloosia ja ovat tämän itse sairastaneet ja jäänneet henkiin mutta ovat taudin kantajia ja tuot kaupasta kalat kotia laitat altaaseesi ja nämä kuolevat lyhyessä aikaa. Silloinhan kävi päinvastoin sinä tapoit sairailla kaloilla kaupasta tuodut terveet kalat mutta kukapa harrastaja tätä viitsisi mainostaa, menisi oma maine mutta kaupan maineen voi loata kyllä vaikka nimimerkin suojassa "harrastaja" !!!.

Minustakin Reporanka on siisti ja hyvä liike. Jyväskylän paras

• taistelukala

itse en ole ostanut ollenkaa kaloja reporangalta sillä kalat ovat olleet mielestäni hieman huonokuntoisia....
        itse en ole nähnyt ainakaan reporangassa taistiksia jotka ovat olleet purkeissa....

-taistelukala fani-

• -
        taistelukala kirjoitti:

itse en ole ostanut ollenkaa kaloja reporangalta sillä kalat ovat olleet mielestäni hieman huonokuntoisia....
        itse en ole nähnyt ainakaan reporangassa taistiksia jotka ovat olleet purkeissa....

-taistelukala fani-

Ei siellä ole taistiksia purkeissa ja minusta kalat ovat ihan hyvä kuntoisia vai onko akvaario rio parempi kauppa, minusta ei

• baku
        Ville kirjoitti:

Minustakin Reporanka on siisti ja hyvä liike. Jyväskylän paras

Reporanka on tasokas liike, sieltä löytyy akvaariotarvikkeita joka lähtöön. Kuten Timppa jo mainitsikin, juuri tulleita kaloja ei myydä, mutta niitä voi varata itselleen myöhemmin ostettavaksi. Kalanruokavalikoimakin on mielestäni hyvä. Ainoa haittapuoli reporangassa on kalliit hinnat akvaariokauppa Rioon verrattuna!

Niin ja reporangassa saa (yleensä) asiantuntevia vastauksia kysymyksiin!

• juuso
        - kirjoitti:

Ei siellä ole taistiksia purkeissa ja minusta kalat ovat ihan hyvä kuntoisia vai onko akvaario rio parempi kauppa, minusta ei

...meiän liike ei kans myy kalaoja jotka tulee vasta siis koilislemmikki ja petshop mutta rovaniemen petshopin huonoi puolii on se että mummeli laittaa kaikki ostamas kalas samaan pussiin siis kalat on otettu eri altaista ja sitten se laittaa ne samaan pussiin ja joka akvaariossaha on oma bakteeri kanta mutta en ole saannu vielä yhtää kalaa nirritty jponka olen ostannu ja sitten petshop on nii jumalan täynä ja kultkala on ollu mummelilla ja 9vuotta KULTAKALAMALJASSA...et jee ja mummeli väittää et lehtikset mahtuu 80litran akvaarioon ja pah...mut koilislemmikki ei myy mitään huonokuntosii kaloi ja laittaa joka akvaarion kalat omiin pusseihin paitsi jos kyseessä ei ole partis sehä on tunnetusti kestävä kala vai???...

• Muikku

Mun mielestä se on ihan hyvä kauppa, ollaan ostettu sieltä kaloja ja ruokaa yms. Se vaan vähän "häiritsee", kun siellä myydään muitakin eläimiä, eli myyjät ei tiedä kaloista paljonkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1430
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1332
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1113
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1088
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      795
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe