Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pöly- tai kissa-allergiaa???

Lil84

Mulla on kolme kissaa, yksi niistä 16 vko ja kaksi muuta on 2 ja 3 v. Kesällä alkoi tulla hengenahdistusta ja nenä on koko ajan tukossa. Silmtä ei vuoda eikä mikään kirvele. Iho on välillä ihottumalla ja kutiaa. Onko tämä kissa-allergiaa vai mahdollisesti pölyallergiaa? Molemmat vaihtoehdot pelottaa, ja kissoistani en luovu vaikka mikä olisi. Huomenna tarkoitus varata aika lääkäriin ja pyytää testejä. Astmaa ei ole. Onko pölyallergialle testiä?? Auttakaa ja kertokaa tietonne. Mieluusti allergiset myös HYVIÄ tarinoita.

7

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivastus

      Hei!
      Minulle tuli muutama vuosi sitten hengenahditusta ja aina nenä tukossa ja aivastelua. Testattiin mm. kissa, koira ja pölypynkki. Todettiin voimakas koira-allergia ja jonkun verran kissa-allergiaa, ei pölyallergiaa. Oireet jatkuvat tänäkin päivänä (ei hengenahdistusta), mutta sinnittelen yhden kissan kanssa ja pärjään ilman lääkkeitä. Hyvä, että olet menossa testeihin. Tsemppiä!

    • Papillon74

      Mulla on kaksi kissaa, vähän yli kaksi vuotiaita. Nyt on keväästä asti nenä vuotanut jatkuvasti, aina enemmän ja enemmän. Myöskin aivastuttaa usein ja nenä kutiaa.
      Kävin lääkärillä ja otettiin verikoe. En tiedä miten lutettava testi se verikoe on, jokatapauksessa vaadin päästä myös kunnollisiin allergiatesteihin.

      Olen nyt joutunut ottamaan allergialääkettäkin jo, kun niin paljon nenä vuotaa. Onkohan se kuinka vaarallista jos on allerginen ja silti vaan pitää kissat...? Olis kamalaa luopua niistä, mutta alkaa tuntua siltä että pakko olis. =(

      • Mie vaaaaaaaaan

        Mä olen allerginen kaikelle kohta. Just kissoista alkoi koko homma. Nyt ei sitten kestä kissoja enää ollenkaan.

        Meillä on vielä koira, mutta varmaan sekin pannaan pois, kun äidille on tullut astmakin.

        Tai oikeastaan mun sisko varmaan muuttaa kotoa pois ja ottaa sen koiran mukaan. Siskolla ei onneksi ole mitään allergioita. Mä luulen, että se muuttaa siksi, että ei tarvis lopettaa koiraa.

        On tää kyllä niin surkeeta, kun ei voi mitään eläimiä pitää. Kyllä meilläkin toivottiin, että voitas pitää edes tuo yksi koira, mutta ei kulla onnistu, kun kolme jo meillä syö allergialääkkeitä ja yhellä on jo astma. Ja atooppista ihottumaakin on.

        Saattaa se olla vaarallista, että allerginen pitää kissaa, vaikka oireet vaan pahenee.

        Meillä äiti on nyt täysin sitä mieltä, että eläimet lähtee meiltä. Siksi, että ei halua, että kohta meillä on kaikilla astmakin. Onhan siinä järkeä.

        On vaan jo valmiiksi ikävä meidän koiralaista... Onneksi sisko voi sen ottaa ja sen luona sitä voi käydä katsomassa.


      • Papillon74
        Mie vaaaaaaaaan kirjoitti:

        Mä olen allerginen kaikelle kohta. Just kissoista alkoi koko homma. Nyt ei sitten kestä kissoja enää ollenkaan.

        Meillä on vielä koira, mutta varmaan sekin pannaan pois, kun äidille on tullut astmakin.

        Tai oikeastaan mun sisko varmaan muuttaa kotoa pois ja ottaa sen koiran mukaan. Siskolla ei onneksi ole mitään allergioita. Mä luulen, että se muuttaa siksi, että ei tarvis lopettaa koiraa.

        On tää kyllä niin surkeeta, kun ei voi mitään eläimiä pitää. Kyllä meilläkin toivottiin, että voitas pitää edes tuo yksi koira, mutta ei kulla onnistu, kun kolme jo meillä syö allergialääkkeitä ja yhellä on jo astma. Ja atooppista ihottumaakin on.

        Saattaa se olla vaarallista, että allerginen pitää kissaa, vaikka oireet vaan pahenee.

        Meillä äiti on nyt täysin sitä mieltä, että eläimet lähtee meiltä. Siksi, että ei halua, että kohta meillä on kaikilla astmakin. Onhan siinä järkeä.

        On vaan jo valmiiksi ikävä meidän koiralaista... Onneksi sisko voi sen ottaa ja sen luona sitä voi käydä katsomassa.

        On se kamalaa. Kyllä mäkin olen tullu siihen tulokseen että jos ihotestin mukaan olen allerginen kissoille, on niistä pakko luopua. :(
        Pitäis vaan niille löytää hyvä koti jostain. Siinä vasta hommaa!


      • Papillon74
        Papillon74 kirjoitti:

        On se kamalaa. Kyllä mäkin olen tullu siihen tulokseen että jos ihotestin mukaan olen allerginen kissoille, on niistä pakko luopua. :(
        Pitäis vaan niille löytää hyvä koti jostain. Siinä vasta hommaa!

        Nyt sitten tuli tulokset. Eli on selvästi kissa-allergia! :( Mitähän sitä nyt tekis...


    • Äiti 48v.

      Meillä siivotaan päivittäin, eli pyyhitään pölyt märällä(kostealla)liinalla päivittäin, Tytöllä myös Pöly-punkki allergia joten Täkit, tyynyt pestään kerran viikossa, Tytöllä itsellä on allergia tyyny ja täkki, nekin huollettava...
      mutta Testi näyttää mikä sinulla on"tilanne".
      Mene ihmeessä, saat Lääkityksen ja vastaukset ja olosi helpottuu!
      T:Äiti
      P.s.
      Meillä on myös 2 kissaa, testi näytti 0, koiralle 2 eli on "siedätys-hoitoa".
      Pölyt on helppo siivota kun vaan saa Lemmikit pitää:)

      • tosi siistiä

        Ei vaan silti onnistu.

        Nyt ne on tuossa tapelleet, aikuiset ihmiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe