S40/V50/C30 2.0D, kokemuksia?

-miksa-

Terve!

Haluaisin kuulla käyttäjien kokemuksia 2.0D moottorista ja sen ominaisuuksista, ja vioista jne.
Olen mahdollisesti sellaista ostamassa.
Kannattaako siirtyä VW/Audi linjalta diesel S40 Volvoon?

18

9729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v50 2.0D 05/07

Älä ees mieti!

Mulla alla toukokuussa -07 rekisteröity 2.0D jossa nyt vähän yli 10tkm takana. Tähän mennessä oltu pajalla työpäivinä noin 3 vkoa.

1. Hanttimiehen puolelle ei tuu ku kylmää. Korjattiin.
      2. Kone nykii 60km/h nopeudessa tasakaasulla - tätä vikaa on haettu kissojen ja koirien kanssa x kertaa. Saattaa jäädä nykimään pitkäksikin aikaa josset muuta kaasupolkimen asentoa vian ollessa päällä.
      3. Kuskin puolelle ei tuu ku kuumaa - korjattiin.
      4. EGR vittuilee - vaihdettiin.
      5. Kuskin puolelle ei tuu ku kylmää - korjattiin taas.
      6. Kone pätkii kaasuun koskettaessa - ihan ku sammuis saman tien ku pedaalia hipaisee ja ottaa sitte mäkilähdön jos sattuu oleen vaihde silmässä jo ja kytkin ottamassa kiinni... tätäkin on nyt haettu jo n. kertaa ja osia vaihdettu ämpärillinen.. pätkii edelleen. Haittaa mukavasti vaihtamista kun saattaa mennä kilometrejä ruuhkassa niin että joka toisella vaihteen vaihdolla kone pätkii.
      7. Vakkarilla jos ajelet 60-70km/h nelonen silmässä, niin kone kiihdyttelee ja jarruttelee ihan omia aikojaan... oikke mukavata.
      8. Välillä polttoainetoiminen lämmitin ei oo lähteny päälle vaikka olis pitäny - ajotietokone urputtaa että polttoainetta liian vähän, siks ei oo lämmittäny.. ja samassa mittaristossa viereinen viisari näyttää täyttä tankkia... jep jep..
      9. Eilen aamusti sitte viimeks.. punainen kolmio huutomerkin kera näyttöön ja teksti "Airbag järj. Huolla heti!".

Että joo - osta vaan volvo... Meitsillä ollu volvoja toistakymmentä vuotta (850 sedan 2.4-10v aut, V70 2.4-20v aut, S60 2.4T aut., nyt V50 2.0D ja vaimolla V40 2.0T aut classic.) ja tänään lähtee V50 talosta tavalla tai toisella & vaimon V40nen saa olla vaimolla niin kauan ku ei temppuile - auto meinaan. Ensimmäistäkään vollea ei enää meidän perheeseen näiden jälkeen tule.

Mut muilla on varmaan parempia kokemuksia sitte - niistä kuullaan ehkä kohta.

• -miksa-

Juu ei hyvältä kuulosta.
        Eli Audi A3 2.0 TDI Sportback olisi fiksumpi valinta.
        Toi Volvo olis muuten aika houkutteleva auto, kun just toi polttoainelämmitin jne. ovat aika halpoja varusteita.
        Ilmeisesti halvalla ei taaskaan saa hyvää???

• v50 2.0D 05/07
        -miksa- kirjoitti:

Juu ei hyvältä kuulosta.
        Toi Volvo olis muuten aika houkutteleva auto, kun just toi polttoainelämmitin jne. ovat aika halpoja varusteita.

Volvo on ihan ok ajettava, ergonomia aika paikallaan, näppärä kaupungissa jnejne.. Kone vetää nätisti kun toimii, ja voimaa on riittämiin. Mutta se ei pitkälle auta jos auto seisoo joka kk pajalla useampia päiviä.

Nämä ongelmat liittyvät ilmeisen läheisesti juuri tähän PSA yhtymän 2.0D koneeseen, D5 vois olla jo paljon parempi valinta... mutta se hinta??

• volvo s60t

No monta Volvoa viitsisit ostaa, ennenkuin tajusit että jostain syystä sinun volvosi ovat jatkuvasti pajalla.. Turha lähtee yleistämään Volvoa vikaimuriksi, mulla nyt toinen Volvo menossa ja pelkillä määräaikaishuolloilla ollaan eteenpäin hienosti ja pehmeästi menty..

Toi v50 ja s40 luokat ei oikeen Volvoilta valitettavasti tunnu..

• syystä
        volvo s60t kirjoitti:

No monta Volvoa viitsisit ostaa, ennenkuin tajusit että jostain syystä sinun volvosi ovat jatkuvasti pajalla.. Turha lähtee yleistämään Volvoa vikaimuriksi, mulla nyt toinen Volvo menossa ja pelkillä määräaikaishuolloilla ollaan eteenpäin hienosti ja pehmeästi menty..

vikaherkkä. 1.6 D kuulemma ei niinkään. V50 kuvailemat oireet vielä lieviä, odotahan kun sammuu metsätaipaleella kunnon pakkasessa. nimim. Kokemusta on

• v50 2.0D 05/07
        volvo s60t kirjoitti:

Monta volvoa olen tosiaan omistanut. Vanhemmasta päästä kun aloitetaan, niin minkäänlaista vikaa ei esim. tuossa kasipätkässä ollut välillä 30tkm - 210tkm jonka ajan sen omistin. Ja mitä uudempaan tullaan, sitä enemmän ollaan oltu pajalla. S60:n kanssa muutaman kerran, mutta jos siitä on kertaalleen toinen takaovi keskuslukituksen tavoittamattomissa, ja takaluukku umpilukossa lukkovian takia, niin en sitäkään nyt niiiiin pahana pidä ettäkö merkistä luopuisin. Varsinkin kun tähän asti on aina kaikki viat tulleet kertakäynnillä kuntoon. Nyt vaan sattui sellainen pommi kohdalle että pelleilyt riitti vähäksi aikaa.

• v50 2.0D 05/07
        syystä kirjoitti:

vikaherkkä. 1.6 D kuulemma ei niinkään. V50 kuvailemat oireet vielä lieviä, odotahan kun sammuu metsätaipaleella kunnon pakkasessa. nimim. Kokemusta on

En odottanut että sammuu, ei oo mun autoni enää. Mutta taloudellinen tappio puolen vuoden omistussuhteesta on kyllä tähtitieteellinen!! Onneks sai sitte uudenkin vähän halvemmalla.

• ajanut A3sta?
        -miksa- kirjoitti:

Juu ei hyvältä kuulosta.

minun mielestä siinä maksaa turhaa Audi lisää. Pieni ja ahdas auto, ei yhtään parempi ajaa kuin vastaava halvempi volkkari (tai golffihan on itseasiassa tilavempi) tai vaikka Octavia Skoda. Skodassa ei tosin saa ostettua egoa, mutta toisaalta siinä ei maksa logosta.
        Minusta V50 2.0d oli selvästi parempi ajaa kuin A3 2.0TDI.
        Tosin en tiedä ostaisinko V50stäkään.
        Käy ajamassa C30, parempi ajaa kuin A3 tai V50, ja tilavemmat istuintilat takana kuin kummassakaan edellisessä.

• Volvon omistaja
        -miksa- kirjoitti:

Juu ei hyvältä kuulosta.

No älä edes vertaile Audia ja Volvoa keskenään. Mars Audi-kaupoille!!!

• sfgj
        ajanut A3sta? kirjoitti:

minun mielestä siinä maksaa turhaa Audi lisää. Pieni ja ahdas auto, ei yhtään parempi ajaa kuin vastaava halvempi volkkari (tai golffihan on itseasiassa tilavempi) tai vaikka Octavia Skoda. Skodassa ei tosin saa ostettua egoa, mutta toisaalta siinä ei maksa logosta.
        Minusta V50 2.0d oli selvästi parempi ajaa kuin A3 2.0TDI.
        Tosin en tiedä ostaisinko V50stäkään.
        Käy ajamassa C30, parempi ajaa kuin A3 tai V50, ja tilavemmat istuintilat takana kuin kummassakaan edellisessä.

No mulla oli muutama vuosi sitten ihan uus A3 ja nyt ihan uus S40 ja molemmat kaikilla herkuilla. Molemmat hyviä autoja, mutta kyllä Audi on askeleen edellä joka osa-alueella ja varsinkin parempi ajaa! Eli makuasioita.

• fdasb
        volvo s60t kirjoitti:

Miten niin nuo mallit ei tunnu Volvoilta?? Se S80 joka oli vakuutusyhtiön kartoituksen mukaan MAAILMAN ENITEN VIKOJA OMAAVIEN AUTOJEN top 10:ssä, niin sekö sitten tuntuu Volvolta??
        Se sun vanha S60 käy läpi ihan samat laatukriteerit kuin mikä tahansa Volvo, joita kaikkia tuskin olet edes koeajanut!

• outsider66
        fdasb kirjoitti:

Miten niin nuo mallit ei tunnu Volvoilta?? Se S80 joka oli vakuutusyhtiön kartoituksen mukaan MAAILMAN ENITEN VIKOJA OMAAVIEN AUTOJEN top 10:ssä, niin sekö sitten tuntuu Volvolta??
        Se sun vanha S60 käy läpi ihan samat laatukriteerit kuin mikä tahansa Volvo, joita kaikkia tuskin olet edes koeajanut!

taida mese porukkakaan A sarjaa oikein autona pitää, sama näitten pienten Belgian tuotosten kanssa volvo puolella...

• sftj
        outsider66 kirjoitti:

taida mese porukkakaan A sarjaa oikein autona pitää, sama näitten pienten Belgian tuotosten kanssa volvo puolella...

Porschenkin Suomessa tehtävät autot on varmaan ihan paskoja ku ne on tehty täällä takapajulassa, jossa ei osata enää nykyään tehdä oikein mitään.Siksi Porsche varmaan valmistuttaa ne täällä, että sais autoonsa paskan imagon.
        Sama asia Volvolla. Ne haluaa välttämättä tehdä autonsa paikassa ,jossa ihmisille maksetaan paremmin kun Ruotsissa ja tekevät paskaa jälkeä ;).

• outsider66
        sftj kirjoitti:

Porschenkin Suomessa tehtävät autot on varmaan ihan paskoja ku ne on tehty täällä takapajulassa, jossa ei osata enää nykyään tehdä oikein mitään.Siksi Porsche varmaan valmistuttaa ne täällä, että sais autoonsa paskan imagon.
        Sama asia Volvolla. Ne haluaa välttämättä tehdä autonsa paikassa ,jossa ihmisille maksetaan paremmin kun Ruotsissa ja tekevät paskaa jälkeä ;).

alapäähän ne uudenkaupungin tuotokset sijoittuu???

• ei niinkään koneelta
        v50 2.0D 05/07 kirjoitti:

Volvo on ihan ok ajettava, ergonomia aika paikallaan, näppärä kaupungissa jnejne.. Kone vetää nätisti kun toimii, ja voimaa on riittämiin. Mutta se ei pitkälle auta jos auto seisoo joka kk pajalla useampia päiviä.

Nämä ongelmat liittyvät ilmeisen läheisesti juuri tähän PSA yhtymän 2.0D koneeseen, D5 vois olla jo paljon parempi valinta... mutta se hinta??

Eihän noista vioista liittynyt kuin osa moottoriin jos nekään. Tarina kuulostaa kyllä ihan normaalilta volvon merkkihuollon (etenkin erään tietyn ketjun) toiminnalta.

Saman vian takia autoa saa käyttää huollossa kymmenen kertaa eikä huolto myönnä koskaan ettei löydä vikaa vaan vaihtaa sen sijaan aina muutaman tonnin edestä osia taka-akselista keulaa kohden edeten.

Jossain vaiheessa joko kontaktihäiriöstä johtunut vika katoaa itsestään tai huolto tulee epähuomiossa vaihtaneeksi oikean osan.

Volvo on ihan hieno auto niin kauan kuin siihen ei tule ensimmäistäkään vikaa mutta merkkihuollossa käytettynä pienetkin ongelmat ovat yhtä pysyviä kuin herpes ellei sattumalta osaa itse korjata niitä.

• vai niin
        outsider66 kirjoitti:

alapäähän ne uudenkaupungin tuotokset sijoittuu???

Tiedätkö sinä ylipäätään mitään Porscheista? Tiedätkö miten tarkka kyseinen autonvalmistaja on imagostaan ja laadustaan. Sä nolaat nyt ihan turhaan itsesi! Oli hinta sitten mikä hyvänsä..

• kinetikistä

Itellä 07 rekisteröity V50 2.0D. Nyt ajettu 22 donaa. Ei pienintäkään häiriöö, vikailmoitusta tms. Erittäin mukava ja jämäkkä auto ajaa, kitkarenkailla jopa hiljainen. Sopivan kokoinen sporttifarkku meidän käyttöön. Polttoainelämmitin on kertakaikkisen loistava väline!! Olen pahoillani, mutta mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa...

• on toiminut

jo kolme vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa.Ja on meinaan hieno ajaa varsinkin kitkarenkailla. Koneena 2.4T vääntöä on mulle tarpeeksi ja vitos koneen ääni vallan mainio. Vähät välitän pensa kuluista kun kyyti on hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe