mahtavat olla akvaarion lasissa veden pinnan lähellä parveilevat valkoiset alkueläimen näköiset ektoplasmat?
Näyttävät ikävälle. Näkö on kuin etana tai kotilo, paitsi näillä ei ole kuorta. Ja lisäksi ovat todella pieniä, erottuvat koska niitä on niin paljon ja koska ne ovat valkoisia. Tarkempi tarkastelu suurennuslasilla todisti, että ne ovat eläviä koska ne liikkuvat.
Mitähän
6
421
Vastaukset
- Katla
Kuulostaa, hmm, mielenkiintoiselta...
Oletko varma, etteivät ole kalanpoikasia? Syövätkö kalasi niitä?
Mielenkiintoista..- QuuÄksÄgl
koskapa ne ovat kiinni lasissa ja möngertävät siinä lasin pinnalla kuten kotilot. Pari viikkoa sitten ilmestyivät...
Kalat eivät syö niitä. Tankki on periaatteessa 60l karanteenitankki, joka tuli käyttöön, kun monnit tekivät miljoona poikasta. Kasvattelin ja möin monnin poikaset ja nyt siellä on muutama muukin kala parin isoksi ja omaksi kasvaneen monnin kanssa.
Sellaisia valkoisia puolen millin pituisia pötköjä noin 100 kpl. Voisin myydäkin ne jos joku tarvitsee :)
Ajattelin heivata ne tällä viikolla pihalle, mutta kiinnostaa vaan jos joku on jo tunnistanut jotain samanlaista tai jos niillä olisi jokin nimi... ja jos ne sais jotenkin olemaan tulematta uudelleen.
- Mikael
on tolkuton määrä muuta siihen suuntaan kuvaus vie mielikuvituksen. Tarkempi kuvauksesi kertoisi ehkä suunnan. Ulkoloismyrkyt hävittävät.
- QuuÄksÄgl
Tuo nimi kuvaisi niitä ällöjä aika hyvin. Nimittäin ne näyttävät just sellaisilta...
Saakohan ne pois ilman ihme tököttejä? Ei viitsisi alkaa lisäämään mitään kummallisuuksia...
Olen ajatellut koko altaan tyhjentämistä ja kaiken sisällä olevan (kalat ja kasvit pois) keittämistä. Noin niinku desinfiointimielessä... Se on 60 litran tankki, joten se ei olisi liian suuri urakka tehtäväksi.
Vanhaa vettä löytyy yllin kyllin toisesta altaasta, johon pitäisi tehdäkin taas vedenvaihto... joko jury muuten päätti/päätyi ratkaisuun onko vedenvaihto sallittua vai ei? :) - QuuÄksÄgl ja Äglöille kyytiä :
akvaario:
koko: 60 litraa
sisäsuodatin, lamppu, ei lämmitystä, veden lämpö n. 24 celsiusta. hieman hapan vesi, magroven palanen, kaksi suurempaa kasvia. veden väri hieman tumma mutta kirkas. ei haise pahalle. jonkin verran levää kivissä ja mangrovessa.
ällöt:
määrä: aika paljon
pituus: n. 0,5mm
leveys: n. 0,2mm
väri: valkoinen
keskeltä paksumpia, koska läpi kuultava valo saa reunat näyttämään vaaleammille kuin keskiosa. pitkulainen.
ei tuntosarvia eikä muitakaan ulokkeita.
takapää vähän pitkulaisempi ja etupää pyöreämpi. ja menosuunta paljastaa pääpuolen kanssa... eli liikkuvat hitaasti vähän samoin, kuin kotilot.
ei erotu mitään sen kummempia sisuskaluja, kuten esim. kaloilla kirkasta valoa vasten.
ilmestyivät kaksi viikkoa sitten yks kaks yllättäen. olleet siitä lähtien altaan vesipinnan rajassa pieninä parvina.
kalat eivät ole syöneet niitä... en ole ainakaan huomannut. - Riitta
QuuÄksÄgl ja Äglöille kyytiä : kirjoitti:
akvaario:
koko: 60 litraa
sisäsuodatin, lamppu, ei lämmitystä, veden lämpö n. 24 celsiusta. hieman hapan vesi, magroven palanen, kaksi suurempaa kasvia. veden väri hieman tumma mutta kirkas. ei haise pahalle. jonkin verran levää kivissä ja mangrovessa.
ällöt:
määrä: aika paljon
pituus: n. 0,5mm
leveys: n. 0,2mm
väri: valkoinen
keskeltä paksumpia, koska läpi kuultava valo saa reunat näyttämään vaaleammille kuin keskiosa. pitkulainen.
ei tuntosarvia eikä muitakaan ulokkeita.
takapää vähän pitkulaisempi ja etupää pyöreämpi. ja menosuunta paljastaa pääpuolen kanssa... eli liikkuvat hitaasti vähän samoin, kuin kotilot.
ei erotu mitään sen kummempia sisuskaluja, kuten esim. kaloilla kirkasta valoa vasten.
ilmestyivät kaksi viikkoa sitten yks kaks yllättäen. olleet siitä lähtien altaan vesipinnan rajassa pieninä parvina.
kalat eivät ole syöneet niitä... en ole ainakaan huomannut.Tervehdys, kuvauksesi alkoi kuulostaa niin tutulle että päätin sanoa sanasen minäkin. Täällä niitä on nimittäin myös, noita äglötys äglötyksiä 70 litran tankissa. Olen ajatellut ne minikokoisiksi kotiloiksi, koska lasia vasten tilsatessa tuntuu sormissa pienenpieni raks (kuulostaa ikävälle, tiedän). Valon kytkeytyessä päälle akvaariossa näkee näitä pieniä, hieman läpikuultavia tyyppejä juuri niin kuin sanoit: veden rajassa laseissa kiinni. Minulla ne ovat yön jälkeen myös kasvien lehdillä. Tetrat käyvät välillä epähuomiossa niitä näykkimässä, muuten saavat olla rauhassa (mitä nyt minä niitä liiskailen välillä).
Minä sain kyseiset kaverit ihan kasvien mukana, vaikka pesinkin juuret ja lehdet hyvin. Paljon niitä ei enää ole, mutta aina hiukan. Eivät ole esteettinen haitta kun ei niitä valojen sytyttämisen jälkeen ole enää näkyvissä. Vuoden päivät ne ovat tankissa olleet eivätkä näytä lisääntyvän tai häviävän - eivätkä kasva koskaan! Parhaaksi keinoksi olen todennut niiden pois keräämisen eli tilsaan kyseisen otuksen ensin lasiin ja sitten vaikka tiheäverkkoisella haavilla pois. Eivät syö kasveja tai muutenkaan tuhoa mitään. Oletko hankkinut purkkiisi mitään uutta viime aikoina, viitaten vain tuohon "yhtäkkiä ilmestyivät" kohtaan?
Eli jos jaksat niin kerää pois suurin osa ja sitten teet normaalit, säännölliset siivoukset ja vedenvaihdot. Täällä pysyvät kurissa eivätkä haittaa muuten aika kliinisestä tykkäävän ihmisen elämää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241