Ostaisin/huutaisin ebaysta saksalaiselta myyjältä tuotteen, mutta en ole ihan varma mitä tarkoittaa maksuehtojen yhteydessä maksutapa "Überweisung Plus"? Pelkkä Überweisung on kyllä tilisiirto, mutta mitäköhän tuo plus tarkoittaa tässä yhteydessä?
Saksasta ostaminen/maksaminen
4
658
Vastaukset
Hae Googlella "Überweisung Plus" niin saat monta neuvoa ja selitystä. Tällaisen selityksen minä löysin: "Plus" tarkoittaa vain sitä, että myyjä on syöttänyt pankkiyhteystietonsa valmiiksi Ebay'hyn, jolloin ostajan ei tarvitse niitä erikseen kysyä myyjältä sähköpostitse vaan voi suoraan maksaa.
- joutuu kysymään
tilitiedot kansainvälisessä muodossa = IBAN Nr. ja BIC/SWIFT-koodi. Näitähän tarvitaan ulkomaille maksettaessa. Tosin jos osaa käyttää saksalaisten pankkien IBAN-laskureita niin tavallisen saksalaisen tilinumeron voi kätevästi muuntaa IBAN-muotoon. Bic taas löytyy ko. pankin kotisivuilta. Helppoa kuin.....
- jem57
Kovin monella noita IBANeja ja SWIFTejä näkyy olevan valmiina. Joutuu kyselemään. Kaikki myyjät eivät tunnu edes tunnistavan koko asiaa. Taso on hyvin kirjavaa. Ammattimaiset ovat toimivimpia.
- helimar10
Se Ueberweisung Plus ei käsittääkseni toimi ainakaan suomalaisille ostajille. Periaatteessa se on jonkinlainen nopea siirto, vrt P?ayPal.
Ihan tavallinen Ueberweisung eli tilisiirto toimii ihan hyvin, mutta on syytä ilmoittaa myyjälle sen siirron todennäköinen kesto (3 - 9 pankkipäivää, ettei myyjä hermostu. Saattaa hermostua ja valittaa eBaylle maksamattomasta tavarasta. Ja sen jälkeen on ostajalla naurussa pitelemistä, nimimerkki Kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544149
- 623656
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1992995- 1052818
- 432623
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212560- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192116- 282011