Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitään ei

tarvita, mutta

...kuitenkin kaikki haluavat häihimme jotain lahjaa tuoda. Mikä eteen?

En missään nimessä halua ottaa rahalahjoja vastaan, koska se on mielestäni kylmää. Tietysti kaikki tarvitsevat rahaa, mutta on oma asiamme sitä tienata, ei häävieraiden. Joten rahat/tilinumerot ovat ehdottomasti out.

Mielessä on käynyt myös jonkin hyväntekeväisyysorganisaation avustaminen. Vieraat voisivat lahjoittaa pienen summan yhdistykselle hyvään tarkoitukseen. Pidetäänkö tätä tekopyhänä? Tuovatko ihmiset siitäkin huolimatta turhaa krääsää häihimme?

Emme todellakaan halua/tarvitse mitään maallista roinaa nurkkiin pyörimään. Miten tämän saa kohteliaasti kerrottua vieraille?

Olen myös miettinyt vaihtoehdoksi lahjalistaa esim. puutarhaliikkeeseen. Silloin ainakin häistä jäisi pysyvä muisto ja ilmastoa parantavaa kasvillisuutta!

9

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrotte mihin tarkoitukseen.

      Niin,miksette voi pyytää rahaa vierailta, jotka ilmoitatte käyttävänne johonkin hyödylliseen. Mielestäni se ei ole kylmää. Kun häät kerran ovat teidän niin älkää nyt lahjoituksia muille pyytäkö kun teille itselle.

      Ihmiset antavat mielellään rahaa, jos tietävät, että sillä ostetaan jotain hyödyllistä, pysyvää. Ei siis rahaa pelkkään ruokaan, matkoihin tms.

      Itse aiomme pyytää rahaa tai lahjakorttia tiettyyn huonekaluliikkeeseen. Kun/jos useampi ihminen antaa rahaa niin siitä saa jo yhden "kunnollisen muiston". Mielummin yksi vähän isompi/kalliimpi pysyvä lahja, mitä ihan oikeasti tarvitaan kun 50-erilaista kippoa tms. mitä kaikki paikat jo nyt kotona täynnä. Tai itse ainakin näen asian niin.

    • kiitos!

      Itse olen miettinyt samaa ongelmaa. En halua rahaa siksi, koska minusta raha ei lahjana oikein kiva. Töitä voi tehdä enemmän, että saa rahaa, jos sitä haluaa enemmän saada. Toiseksi en itsekkään tykkää rahaa antaa lahjana, koska ei sitä voi jälkeenpäin muistella, että enolta saatiin 50 euroa häälahjaksi jne.

      Ollaan myös mietitty tuota lahjoitustiliä, mutta vähän arveluttaa, miten vieraat siihen suhtautuvat. Mitää kippoja ja kuppija ei ainakaan haluta. Paras lahja olisi, että mahdollisimman moni pääsisi häihin.. Miten sen kerrot vieraille, että he sen uskovat..

      • ap.

        Samaa olen miettinyt, että miten sen saa sanottua vieraille, että ei TODELLAKAAN tarvitse mitään. Eivät kuitenkaan usko ja sitten sitä tosi tarpeellista iittalan kuppoa tyrkkää joka lävestä.

        Itse nimenomaan haluaisin mahdollisimman monen kutsutuista paikalle, että pidot paranee ja tunnelma on katossa.


    • RAHAA

      LAHJAKSI!!!

      Tietty!

      Miksei? Jos joku ottaa pulttia, so what?

      Monissa maissa, esim. Ukrainassa ja Bulgariassa, on tapana antaa rahaa lahjaksi. Kaikki tietää että juhlat maksaa. Ja mikä ettei sitä fyffee tulis samalla vähän extraakin.

      On mielestäni VARSIN tekopyhää olla haluamatta rahaa lahjaksi. Rahaa aina tarvitaan, ja ainaki monille se kelpaa lahjaksi! Mulle kans!!!

      Ei tosiaankaan ole "kylmää" pyytää rahaa lahjaksi.

      Tilinro vaan kutsuun. Turhat ujostelut pois!

      t. aikuinen

      • ap.

        Sitähän saa tietysti haluta mitä haluaa. Mietin tuossa aluksi sitä, että miten saa viestin menemään perille, ettei lahjoja/rahaa halua.

        Olen päättänyt laittaa hyväntekeväisyysjärjestöjen linkit hääkutsuun tai heidän lahjoitustilinumeronsa. Maailmassa niin paljon huono-osaisempia ihmisiä ja eläimiä, että haluan häistämme hyötyvän muiden kuin meidän.

        Vieraat maksavat jo muutenkin itsensä kipeiksi tullessaan häihin. Majoitus, vaatteet, matkat, lapsenvahdit jne. etten ilkeä rahaa lähteä vaatimaan!


      • RAHAA
        ap. kirjoitti:

        Sitähän saa tietysti haluta mitä haluaa. Mietin tuossa aluksi sitä, että miten saa viestin menemään perille, ettei lahjoja/rahaa halua.

        Olen päättänyt laittaa hyväntekeväisyysjärjestöjen linkit hääkutsuun tai heidän lahjoitustilinumeronsa. Maailmassa niin paljon huono-osaisempia ihmisiä ja eläimiä, että haluan häistämme hyötyvän muiden kuin meidän.

        Vieraat maksavat jo muutenkin itsensä kipeiksi tullessaan häihin. Majoitus, vaatteet, matkat, lapsenvahdit jne. etten ilkeä rahaa lähteä vaatimaan!

        Entä sitte jos maksavat ittensä "kipeiks" häihinosallistumisensa takia??? Kauhee valitus ja marmatus.

        Häihin ku mennää ni sit kans mennää kunnolla - eikä o tarvis mitää ihme perisuomalaista pikkupipellystä harrastaa.

        Suomalaisten pitää oppia juhlimaan elämäänsä!!!!!!


    • puutarha

      Mielestäni tuo puutarhalahjakortti on tosi hieno idea. Hyväntekeväisyysjuttukaan ei ole ollenkaan hassumpi ajatus. Te voitte istuttaa esim. hopeapajun häidenne jälkeen ja sen kasvua on sitten hieno seurata vuosien/vuosikymmenten ajan.

    • eräs vaan

      Tuo lahjakortti puutarhaliikkeeseen on hyvä idea. Huono juttu ei ole myöskään, jos kerrotte (vaikka valokuvan muodossa) kiitoskortin yhteydessä miten rahat tuli sijoitettua.

      Mukavia muistoja voisi jäädä myös ns. elämyslahjakorteista. Eli elokuva, teatteri, kylpylä, ravintola jne. lahjakorteista. Silloin voisitte nauttia häälahjoistanne häitä seuraavan syksyn aikana hiljalleen ja varmasti jäisi paremmin mieleen Antti-enon tarjoama teatterielämys, kuin Antti-enon antama 50€ seteli.

      • ap.

        No nyt tuli vielä mieleen tyhmä kysymys. Jos siis tosiaan valitaan jokin puutarhaliike lahjalistan haltijaksi, niin milloinka on esim. juuri tuon hopeapajun istutusaika? Ei kai niitä voi talvea vasten istuttaa? Häät kun on syyspuolella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe