Jouluna ois tarkotus käppäillä Phuketin kaduilla. eka kertaa kun Norjaa kauemmas olen lähdössä, mietityttää kovasti ruokapuoli. Mitä paikallista ruokaa kannattaa ehdottomasti maistella ja mitä ei? kertokaa siis ruokailu kokemuksistanne?
kyselen koska mielessä kalvaa ajatus että syön vaan tuttuja ja turvallisia ruokia, kun sieltä kerran suomi ruokaakin kuulemma saa.
mitä ruokaa kannattaa maistella?
26
9114
Vastaukset
- matkalainen1
Thairuoka on hyvää! rakastan kookoscurry -ruokia joten suosittelen maistamaan. Jos tulisuus askarruttaa niin kannattaa ensin kokeilla keltaista curryä, sitten siirtyä vihreeä ja siitä punaiseen jos haluat.
Mereneläviä Phuketissa on hyvin tarjolla, joten jättikatkoja ja hummeria lautaselleen kyllä löytää. tosin niin kyllä niitä lihapulliakin. - missään...
Älä missään nimessä syö mitän tuttuja ruokia vaan jos matkalle lähdet niin ehdottomasti kokeile eri ruokia. Nuudeli ruuat erittäin hyviä samoin eri keitot mutta ehdottomasti maistele ja nauti. Tietysti yksi pizza ja hampurilainen voi mahtua listalle... Maukasta matkaa!!
- mau5
Maista ihmeessä paikallisia ruokia ravintoloissa ja
katukeittiössä.Et pety.Paistettu riisi lisukkeilla,
keitot,lihavartaat(katukeittiöstä),hummerit,kalat
erilaiset kanaruoat,jne.
Vatsatautia et saa kunhan katsot,että ruoka on
kypsää.Muista käsihygienia.
Jätä mielestä suomalaiset ruoat ja kierrä kaukaa
suomalaiset baarit.Tarkkaile niitä ymmärrät miksi.
Et halua olla yksi örveltäjistä.
Hauskaa matkaa.Ai niin erilaiset hedelmät.Nam,nam.- yrjokaarle
syöt HK:n sinistä tai kaikkia paikallisia herkkuja. Jos et saa sitä , ole tyytyväinen.
- Ruoka kypsää
----Vatsatautia et saa kunhan katsot,että ruoka on
kypsää.----
Mistä hemmetistä te sen katsotte? No tottakai näen, ettei se kana enää kotkota tai kala potki, mutta noin muuten?
Ja onko thaimaassa yleensä mitään ilman valkosipulia? Syön suunnilleen mitä tahansa, kunhan siinä ei ole valkosipulia. Tokko ne ymmärtää englantia, jos kysyy onko vai ei. - ylikypsä25
Ruoka kypsää kirjoitti:
----Vatsatautia et saa kunhan katsot,että ruoka on
kypsää.----
Mistä hemmetistä te sen katsotte? No tottakai näen, ettei se kana enää kotkota tai kala potki, mutta noin muuten?
Ja onko thaimaassa yleensä mitään ilman valkosipulia? Syön suunnilleen mitä tahansa, kunhan siinä ei ole valkosipulia. Tokko ne ymmärtää englantia, jos kysyy onko vai ei.Etkö todella erota liha tai kala raakaa tai kypsää.
Todella avutonta.Ei voi muuta kuin ihmetellä. - puhuu aina vasten
yrjokaarle kirjoitti:
syöt HK:n sinistä tai kaikkia paikallisia herkkuja. Jos et saa sitä , ole tyytyväinen.
parempaa tietoa. Itse Thaimaassa asuneena ja aikoinaan pelkällä HKn sinisellä aloittaneena voin sanoa että ei se mahatauti aina tule! Joten jos yrjö?kaarle mahasi ei kestä jotain niin älä yleistä. Jookos!!!
- Yrjo Kaarle
puhuu aina vasten kirjoitti:
parempaa tietoa. Itse Thaimaassa asuneena ja aikoinaan pelkällä HKn sinisellä aloittaneena voin sanoa että ei se mahatauti aina tule! Joten jos yrjö?kaarle mahasi ei kestä jotain niin älä yleistä. Jookos!!!
Yleistan sen verran, etta ne innokkaimat hygienianeuvojat saa yleensa sen pahimman vatsapopon.
Taars Thaimaas eika nytkaan HK:n sinista.
- Thaimaassa vuosia ollut
Et takulla saa mitaan ongelmia ruuan suhteen. Itse syon ihan kaikkea ja juon vetta, jota tarjotaan. Tulos = ei mitaan ongelmia.
Phutetissa on niin paljon turisteja, etteivat paikalliset ymmarra, etta haluat thai-ruokaa. Sinulle tyrkytetaan vahamausteista versiota. Kokeile ensiksi PAD THAI -nimista nuudelipaistosta. Siina ei ole mausteita ja on yleisin ruoka. Thait syovat paljon keittoa aamulla. Siihen saa kanaa tai mita haluaa mukaan. Nama ateriat ovat ehka 15 centtia kadulla.
Kokeile salaattia nimelta SPICY GREEN MANGO SALAD. Se on tyypillinen thai-ruoka myos. Tilaa FRIED RICE CHICKEN - sekin on halpa ja vahamausteinen ja sopii aloittajalle. Ja kokeile jonkun muunkin mainitsemaa GREEN CURRY CHICKEN. Se on maistuvassa kookosmaidossa. Pyyda vahan maustettuna. Jos kiinnostaa katuruokailu, niin mene johonkin kansanpaikkaan ja katso valmiina tarjolla olevia paljuja. Niista voit valita mieleisen. Se tulee riisin kanssa. Huomaa etta kala on usein hyvin voimakkaasti maustettu.
Nailla evailla paaset alkuun.- vaihtoehto
Jos haluat miedosti maustettua ruokaa ni muista sanoa tilausta tehdessäsi "mai pet" :)
- ruokaaaa
muista syödä hyvää salaattia,pyydät vaan sitä,Pappaja pok pok....tulet ihastumaan siihen salaattiin,ja maksaa vaan ehkä n.50sentii..ja eikun suut makeaksi...
- thai food
Huomaa että Thaimaassa ei käytetä suolaa. Se sijaan ravintolassa saa kalakastiketta (fish sauce), jota kaytetään suolan asemasta. Se on samaa kuin kiinalainen soijakastike, muttei varjää ruokaa.
Parasta olisi, etta joku paikallinen kertoisi sinulle niista ruuista. Vaikka han ei ymmartaisi mika on sinulle olennaista siina ruuassa. Thaimaalaiset eivat ymmarra lansimaista ajattelua yhtään. Mutta ravintoloissa on usein kuvat annoksista. Maista keittoa, salaattia, kookosmaidossa olevaa curry-kastiketta. Mene torille ja katsele ihmeita. Osta makeaa riisia (sticky rice) käärittyna johonkin (kasvin) lehteen. Hyva aamiainen: kahvi ja sticky rice.
Ravintoloissa voi olla ruuat esim seuraavien otsikoiden alla:
salads
fried rice
soups
thai food
fast food
rice on top
curries in coconut milk
Rice on top tarkoittaa pienta annosta riisia ja pieni maara esim kanaa maustettuna basilikalla, valkosipulilla ja chililla. Se on halpa ja pieni annos.- leikkii Thaimaan
asukkia niin kannattaa katsoa ettei tule ääkkösiä sekaan!!!
- miksikä ei
leikkii Thaimaan kirjoitti:
asukkia niin kannattaa katsoa ettei tule ääkkösiä sekaan!!!
Miksi ne eivät muka Thaimaasta kotoSuomeen tulisi, niin kuin sieltä takahikiältäkin?
- vastaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
miksikä ei kirjoitti:
Miksi ne eivät muka Thaimaasta kotoSuomeen tulisi, niin kuin sieltä takahikiältäkin?
Eli seuraavalla kerralla kun SINÄ etuhikiän TAUNO kirjoittelet kuin vanha tekijä niin ota huomioon se, että jos teeskentelet olevasi Thaimaassa niin samaan kirjoitukseen ei sovi ä ja a kirjaimia!!!
- ikinä kuullut
vastaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:
Eli seuraavalla kerralla kun SINÄ etuhikiän TAUNO kirjoittelet kuin vanha tekijä niin ota huomioon se, että jos teeskentelet olevasi Thaimaassa niin samaan kirjoitukseen ei sovi ä ja a kirjaimia!!!
Kannettavasta tietokoneesta, ja saahan ne ää:t näkyviin paikallisillakin näppäisistöillä.
Ymmärrän kyllä, kun et tajua, mutta kannattaisi tutkia, ennen kuin näyttää tyhmyytensä.
Näilläkin palstoilla on monesti tästä juttua ollut. - kauno saario
Ensinmäinen edes vähän kunnollinen vastaus!, nää muut syö tallinkilla mäyrä kainolossa kotimatkalla. Ja sitte tiedoksi on olemassa sivustoja mutta en niitä mainosta, helpottas varmasti seisovaa pöytää vi-dun aasit.
- Kulinaristi_
Kannattaa maistaa ainakin kuuluisaa sea foodia.Kaikki meren elävät ovat upean makuisia. Sekä perus thai ruoka on halpaa ja hyvää, sekä mausteista.Yleensä kanaa, possua, nuudelia, riisia ja paljonkäyetty juureksia ja bambua.
Itse olin Hua Hinissa viimeksi ja söin kaikkea mahdollista tori myymälöistä huippu ravintoloihin Thaimaalaiset pitäväthyvää huolta hygieeniasta, turismi on pääelinkeino ja sitä ei ole varaa menettää huonon ruuan takia..- hyvä kun kerrot
Tätä ei kukaan muu tiennytkään, vai on turismi Thaimaan pääelinkeino.
- ja leipaa
>Thaimaalaiset pitäväthyvää huolta hygieeniasta,
Nyt menee ja pahasti pieleen. Vieras bakteerikanta on hyvaksyttava vatsaoireilun lahde mutta epahygieenisyys on selkeesti suurempi syy turistien vatsan vaanteisiin.
Thaimaalaiset pitavat vaatteensa puhtaana mutta ruoan suhteen menee metsaan ja pahasti.
Maassa ei ole elintarvikekontrollia ja se nakyy sairauksina.
- me!
Hei.
Sinne paratiisiin kun lähdet,nauti kaikesta mahdollisesta!Ruoka on aivan taivaallista.
Valikoima on laaja,suomalaisesta perus ruoasta mitä ihmeellisimpiin "ötököihin" =) halpaa ja hyvää!
itse kun olin siellä,söin kaikkea.käytiin erään paikallisen ystäväni syntymäpäivä lounaalla nauttimassa "ötököitä"..vierastin alkuksi,mutta loppujenlopuks oli hyvää ja uusi kokemus itselle!
Jos englantia osaat,ei varmasti tule ongelmia!
Mutta jos tuntuu ettei thai ruoka innosta,sieltä kyllä löytyy mäkistä suomalaisiin ravintoloihin.
Mutta suosittelen kyllä maistelemaan ja kokeilemaan..yksi tapa päästä vähän lähemmäksi heidän kulttuuriaan.
Tietenki järki päässä..juo vain pullotettua vettä,käsiä kannattee pestä aina kun on mahdollista.
Ranta ravintolat ja aamuisin torilta tuoreet hedelmät!
Hyvää matkaa ja paljon uusia kokemuksia! - eebo
No yleensähän sinne mennään maksullisen seksin perässä, syöminen onkin sitten sivuroolissa. Siell saa ihan mitä ruokaa vain haluaa, se ei ole ongelma.
- kylläinen
siis aivan kaikkea!ja kannattaa tutustua katukeittiöihin vaikka ovat hiukka epäilyttävän näköisiä mutta ruoka loistavaa ja melkein ilmaista!
- on..
ilmaista kylläkin. Meidänkin aterialle oli loihdittu eväät viereisestä puskasta. Koppakuoriasia ja toukkia. Ihan syötävää mutten santsais.
- pi.sa.ra
Thaimaassa on todella hyvää ruokaa...kanaa ja riisiä saa monenlaisena, mutta tulinen kastike on suomalaisille hieman liian tulista..:)katukeittiöistä kannattaa maistaa "banaani lettua" jos tykkää banaanista..eli lettu jonka sisällä on muurikalla paistettua banaania ja päällä suklaa kastiketta. itse söin melkein kaikkea...kalaa en maistanut vaikka sitä oli paljon tarjolla.pizzaa ja ranskiksia saa joka paikasta. täytetyt ptongit on tosi hyviä...
- vie 4-6 thaityttöttöä
jouluaaton juhlaillalliselle.
Likat pölöttävät söpösti ja tilaavat pöydän aivan varmasti täyteen murkinaa.
Eivät jätä Sinuakaan ilman ruokaa. Lusikkkaa tulee joka suunnalta.
Hymyilet kohteliaasti; halit likkoja, otat kuvia ja maistelet ruokia sekä toteat elämän olevan IHANAA....
Jos jää nälkä tai thaiölleröt eivät maistu niin suosittelen katukanaa.
On helvetin hyvää.
Ylimääräiset likat passitat sitten takaisin baariin, hotelliin mukaan otat ainoastaan 2-3 ja sitten nautit jälkiruoaksi thaipipareita. Ovat kosteita ja mehukkaita.. mmmmm.
Taas toteat elämän olevan ihanaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233