Minkäköhän oireita mahtaa olla lähes päivittäin ilmenevä mahakipu ja välillä myös sellainen ahdistava ja polttava tunne rintalastan alla?
Oireet alkoivat noin vuosi sitten ja sitten muutaman kuukauden kärvistelyn jälkeen kävin sitten lääkärissä ja pikatestillä todettiin että on helicobakteeri.Siihen sain kunnon lääkekuurin ja oireet hävisivätkin pariksi kuukaudeksi.Sitten oireilu alkoi taas.Pari kuukautta taas elin kipujen kanssa ja lopulta menin lääkäriin.Sain jotain lääkettä "ensiavuksi" ja ne auttoivat taas vähäksi aikaa.Puhallustestit näyttivät että ei ollut helicobakteeria sillä kertaa.
Nyt on taas pari kuukautta ollu välillä aika tuskaa.Välillä koskee ja välillä ei.Mahakipu tuntuu enimmäkseen ylävatsassa ja myös painellessa koskee ja sitten tosiaan ahdistaa ja polttelee rintalastan alla.Olen myös ollut aika väsynyt,apaattinen ja tuntuu että mikään ei jaksa kiinnostaa ja koulussakin on ruvennut menemään huonommin kun tuntuu että ei jaksa opiskella,en sitten tiedä liittyvätkö ne tähän.
Kait se on mentävä taas lääkäriin, ei näin jaksa elää kun melkein aina koskee.Hieman on vain lääkäreistä huonoja kokemuksia, kun tuntuu että ne ei ota ihan tosissaan.
Mihin tälläiset oireet voisivat viitata? Voisiko olla että jokin ruoka-aine ei sovi,esim.keliakia? Tai vatsahaava(kahdela meidän perheestä on vatsahaava ollut) tai voiko ihan vaan närästys oirehtia näin?
pitkäaikainen mahakipu ja polte rinnassa
6
6920
Vastaukset
- kyllästyttää
Minulla ollut pari kk aivan samat oireet, polttelua, kipua, ahdistusta ja lisäksi sydämen tykytystä. Väsyttää eikä mikään jaksa kiinnostaa, ei koulu, ei työt, ei mikään... Alle viikko sitten kävin lääkärissä, sain lääkettä mahahappoja vähentämään, helikobakteeritesti otetaan myöhemmin....kunpa elämä palaisi normaaliksi...
- kärsivä
unohin mainita että mä oon muutaman kerran myös huomannu ton sydämen tykytyksen.mikäköhän meitä vaivaa?
- testaa tämä
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
- oireileva myös
Vaadi lähete tähystykseen-gastroskopiaan-jos et ole jo käynyt. Pitkittyneet vatsaongelmat tulee aina selvittää perusteellisesti. Muutenkin kuulut jo gastroenterologin erityisalan piiriin - jos vatsavaivat haittaavat jokapäiväistä elämää, ei yleislääkäri voi siinä tilanteessa sen enempää auttaa. Vaadi lähete tai mene suoraan yksityiselle, turha enempää miettiä.
- kärsivä
ensi viikoksi sain ajan tk:n,eihän ne siellä varmaan osaa paljoakaan sanoa,varmaan lähetteen saan jonnekkin mutta toivottavasti pikaisesti.
vielä lisäys noihin oireisiin, että sillon tällöin esiintyy myös verta ulostaessa,useimmiten vain paperilla mutta tänään kyllä oli myös pöntössä aika paljonkin.veri oli kirkkaan punaista eikä tummaa joten silloin ei ymmärtääkseni ole niin vakavaa..? ei varmaan liity mitenkään noihin muihin oireisii,kehtaakohan siitä edes lääkärille mainita.
kyllä voi ihmisen elämä olla hankalaa...:( - kyllästyttää
kärsivä kirjoitti:
ensi viikoksi sain ajan tk:n,eihän ne siellä varmaan osaa paljoakaan sanoa,varmaan lähetteen saan jonnekkin mutta toivottavasti pikaisesti.
vielä lisäys noihin oireisiin, että sillon tällöin esiintyy myös verta ulostaessa,useimmiten vain paperilla mutta tänään kyllä oli myös pöntössä aika paljonkin.veri oli kirkkaan punaista eikä tummaa joten silloin ei ymmärtääkseni ole niin vakavaa..? ei varmaan liity mitenkään noihin muihin oireisii,kehtaakohan siitä edes lääkärille mainita.
kyllä voi ihmisen elämä olla hankalaa...:(mainitse lääkärille, että ulosteessa on verta. Tulee sitä varmaan kysymäänkin. Minulla otettiin ulosteveri, eikä verta ollut..oireet laantuneet Nexiumin myötä, jos nyt palaavat, tehdään tähystys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743