pitkäaikainen mahakipu ja polte rinnassa

kärsivä

Minkäköhän oireita mahtaa olla lähes päivittäin ilmenevä mahakipu ja välillä myös sellainen ahdistava ja polttava tunne rintalastan alla?
Oireet alkoivat noin vuosi sitten ja sitten muutaman kuukauden kärvistelyn jälkeen kävin sitten lääkärissä ja pikatestillä todettiin että on helicobakteeri.Siihen sain kunnon lääkekuurin ja oireet hävisivätkin pariksi kuukaudeksi.Sitten oireilu alkoi taas.Pari kuukautta taas elin kipujen kanssa ja lopulta menin lääkäriin.Sain jotain lääkettä "ensiavuksi" ja ne auttoivat taas vähäksi aikaa.Puhallustestit näyttivät että ei ollut helicobakteeria sillä kertaa.
Nyt on taas pari kuukautta ollu välillä aika tuskaa.Välillä koskee ja välillä ei.Mahakipu tuntuu enimmäkseen ylävatsassa ja myös painellessa koskee ja sitten tosiaan ahdistaa ja polttelee rintalastan alla.Olen myös ollut aika väsynyt,apaattinen ja tuntuu että mikään ei jaksa kiinnostaa ja koulussakin on ruvennut menemään huonommin kun tuntuu että ei jaksa opiskella,en sitten tiedä liittyvätkö ne tähän.
Kait se on mentävä taas lääkäriin, ei näin jaksa elää kun melkein aina koskee.Hieman on vain lääkäreistä huonoja kokemuksia, kun tuntuu että ne ei ota ihan tosissaan.
Mihin tälläiset oireet voisivat viitata? Voisiko olla että jokin ruoka-aine ei sovi,esim.keliakia? Tai vatsahaava(kahdela meidän perheestä on vatsahaava ollut) tai voiko ihan vaan närästys oirehtia näin?

6

6957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästyttää

Minulla ollut pari kk aivan samat oireet, polttelua, kipua, ahdistusta ja lisäksi sydämen tykytystä. Väsyttää eikä mikään jaksa kiinnostaa, ei koulu, ei työt, ei mikään... Alle viikko sitten kävin lääkärissä, sain lääkettä mahahappoja vähentämään, helikobakteeritesti otetaan myöhemmin....kunpa elämä palaisi normaaliksi...

• kärsivä

unohin mainita että mä oon muutaman kerran myös huomannu ton sydämen tykytyksen.mikäköhän meitä vaivaa?

• testaa tämä
    • oireileva myös

Vaadi lähete tähystykseen-gastroskopiaan-jos et ole jo käynyt. Pitkittyneet vatsaongelmat tulee aina selvittää perusteellisesti. Muutenkin kuulut jo gastroenterologin erityisalan piiriin - jos vatsavaivat haittaavat jokapäiväistä elämää, ei yleislääkäri voi siinä tilanteessa sen enempää auttaa. Vaadi lähete tai mene suoraan yksityiselle, turha enempää miettiä.

• kärsivä

ensi viikoksi sain ajan tk:n,eihän ne siellä varmaan osaa paljoakaan sanoa,varmaan lähetteen saan jonnekkin mutta toivottavasti pikaisesti.
        vielä lisäys noihin oireisiin, että sillon tällöin esiintyy myös verta ulostaessa,useimmiten vain paperilla mutta tänään kyllä oli myös pöntössä aika paljonkin.veri oli kirkkaan punaista eikä tummaa joten silloin ei ymmärtääkseni ole niin vakavaa..? ei varmaan liity mitenkään noihin muihin oireisii,kehtaakohan siitä edes lääkärille mainita.
        kyllä voi ihmisen elämä olla hankalaa...:(

• kyllästyttää
        kärsivä kirjoitti:

ensi viikoksi sain ajan tk:n,eihän ne siellä varmaan osaa paljoakaan sanoa,varmaan lähetteen saan jonnekkin mutta toivottavasti pikaisesti.
        vielä lisäys noihin oireisiin, että sillon tällöin esiintyy myös verta ulostaessa,useimmiten vain paperilla mutta tänään kyllä oli myös pöntössä aika paljonkin.veri oli kirkkaan punaista eikä tummaa joten silloin ei ymmärtääkseni ole niin vakavaa..? ei varmaan liity mitenkään noihin muihin oireisii,kehtaakohan siitä edes lääkärille mainita.
        kyllä voi ihmisen elämä olla hankalaa...:(

mainitse lääkärille, että ulosteessa on verta. Tulee sitä varmaan kysymäänkin. Minulla otettiin ulosteveri, eikä verta ollut..oireet laantuneet Nexiumin myötä, jos nyt palaavat, tehdään tähystys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe