Aihe

sinihuulten poikasten hoito

ohjeita kaipaisin

Sinihuuli kirjoahven pariskunta on kutenut ja poikaset kuoriutuneet tuonne isoon seura akvaario altaaseen, niitä onkin sitten valtavasti , nyt kaipailisin kokeneemmilta hoito-ohjeita että edes jokunen poikasista selviytyisi.
Pariskunta näyttää vahtivan poikasia tarkasti mutta onkohan poikasilla vaara mennä parempiin suihin?

Pitäisikö niitä siirtää vauvalaan?
Ruokinta? nestemäinen vai vauva kuiva ruoka?
Tarvitsevatko yö valoa? jne.

1

390

Vastaukset

• itse en varsinaisesti ole koskaan kasvattanut juuri kyseisen lajin poikasia, mutta itsellänikin on samoja kaloja...
      minun mielestä jos haluaa saada poikaset säilymään hengissä, kannattaa ne siirtää poikasaltaaseen (joku noin 10-15l) ja aluksi kannattaa antaa ruuaksi vaikkapa JBL:n "nobil fluid" -nimistä ruokaa.. artemian toukkia siis... itse olen havainnut sen ainakin ihan hyväksi poikasille, mutta sitä tulee antaa useasti ja vähän kerralla...

toivottavasti poikaset säilyvät hengissä ja kasvavat hyvin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1424