Sitä voisi luulla että tässä yhteiskunnassa asiat on hyvin, mutta kun joudut menettämään lapsuutesi sossun takia niin ei ole epäilystäkään tämän paikan pahuudesta.
Äitini sairastaa skitsofreniaa. En usko että hänellä on skitsofrenia vaan lääkäri on tehnyt virheen. Joku muu sairaus kylläkin, mutta tarkoittaako se todella että meidät on otettava huostaan? Meidän täydellisestä kodista! Pois rakastavan äitimme luonta!!
Asia valkeni minulle 10 vuotiaana, kun sossun ämmä tuli nätisti viereen ja sanoi "kuule sinut voidaan ottaa huostaan kun minä näpäytän sormiani". Silloin loppui leikit ja pelit.
En ole koskaan ollut tyhmä. Enkä helposti manipuloitavissa. Tiesin varhain mitä yritettiin; mädättää mieleni jotta alkaisin uskomaan viranomaisia ja hylkäämään äidin.
Meidän perheessämme on tapahtunut kaikenlaista, mutta ne eivät ole koskaan olleet äidin syitä. Viranomaiset haluavat uskotella niin. Vaikka valehtelevien noitien kielet muuta väittävät. Saahan sitä valheita ja huuliaan pärskyttää sen takia että on niinkin "hienossa" virassa kuin sosiaalityöntekijä.
Kun tiesin äidin sairaudesta en uskonut sitä. Isä ei ole asunut kotona mutta tiesin että ei kaikissa perheissä ole molempia vanhempia. Tiesin että isä asuu muualla ja käy luonamme säännöllisesti tai epäsäännöllisesti. Mutta kun äiti sairastui ensimmäisen kerran en voinut uskoa sitä todeksi. KOska äiti on ihana ja normaali ihminen ja on kasvattanut jo yhden lapsen aikuiseksi, isoveljeni. Äiti on tehnyt hienoa kasvatustyötä sairautensa rinnalla ja hänellä on oikeus olla ylpeä siitä että me olemme kasvaneet vahvoiksi ihmisiksi. Sitä ei olisi välttämättä kukaan muu pystynyt tekemään, ei sossutädin suositteleman sijaisperheen vanhemmat. En usko koska äiti on äiti eikä kukaan muu voi korvata häntä. Minulle sanottiin ilkeään tyyliin kun sanoin että äitiäni ei korvaa mikään eikä ole parempaa olemassa: "Voi kuule kyllä koulutetut vanhemmat osaavat hoitaa ja rakastaa lapsia paremmin"
Silloin tajusin että sosiaalitoimi on vihollinen ja vaaraksi minulle. He hyökkäsivät siskoni kimppuun päiväkodissa ja utelivat häneltä perheemme asioita. Onneksi minä sain tietää tästä asiasta ja vaikka olin pieni lapsi tajusin että tässä tilanteessa on ruvettava toimiin tulevaisuutemme takia. Joten koska sosiaalihuorat manipuloivat siskoani niin minäkin käytin heidän asetta heitä vastaan ja laitoin siskoni haukkumaan heidät. Kerroin hänelle kuinka ilkeitä ja pahoja he ovat ja tottahan se on! En valehdellut.
Mutta tämä on ajanut minut taistelutilanteeseen. Siitä on kohta 6 vuotta ja sen ajan olen saanut taistella viranomaisia vastaan. Taistellut siitä että saan olla kotona, jotta saisin elää rauhassa. Mutta enää kaksi vuotta ja olen aikuinen. Mikä meni vikaan? Taistelussa meni niin kauan että uhrasin nuoruuteni ja lapsuuteni. Hylkäsin ystävät jotta voisin suojella siskoani ja äitiä pahalta, likaisilta sossun noidilta.
Minulla on tarkoitus asua kotona niin kauan kunnes siskoni on valmis taistelemaan yksin eikä lankea enää sossun lutkan pauloihin. Ja monta sossun lutkaa olenkin tavannut! Kaikki samanlaisia paskan sössöttäjiä!! Heitä kaikkia yhdistää tietyt piirteet. He ovat sellaisia ihmisiä jotka haluaisi polttaa elävältä ja kuunnella kun he kirkuvat vuorostaan, enkä minä poliisin käsissä.
Nyt vasta olen tajunnut mihin tämä on minut ajanut. En mennytlukioon koska minun on oltava kotona ja valvottava että perhettäni ei uhkaa mikään. Kaikki sen takia että sossut ovat menettäneet luottamuksen ikiajoiksi ja joudun taistelemaan kodistani ja äidistäni. Minua ei voi enää pelastaa millään sijaiskodeilla. On yksin heidän syytään että olen masentunut ja menettänyt sellaisia hetkiä kuten rippukoulu yms. Se ei ole äidin vika vaikka hänellä onkin jos se lääkärin mukaan on totta niin skitsofrenia.
Taistelun myötä olen kehittänyt itselleni negatiivisia taistelukeinoja kuten taitava näyttely valehtelemalla ja uhkailu. Olen aika hyvin rooleihin mukautuva ja osaan kyllä käyttää sossun ämmien keinoja kuten valehetelua hyväkseni. Laitoksesta pääsee pois ihan helposti kun osaa vain keksiä sopivan tarinan. Toisaalta sukulaiset ovat auttaneet ja hakeneet meidät pois kunnes sossun huorien lähettämät noutajat ovat saapuneet. Se on sillä tavalla että minua ei pompoteta sijaiskodista toiseen vaan minä haluan olla kotona. En näe äidissä uhkaa. Hänhän osaa olla äiti! Miksi häntä tai meitä pitäisi siitä rankaista?
Meidän ongelmamme on heidän syytään että olemme joutuneet muuttamaan paossa kaupungista toiseen ja joutunet taistelemaan ja luopumaan unelmista ja haaveista. Isoveljeni ei onneksi ehtinyt joutua uhriksi. Hän elää tasapainoista elämäänsä ja se on äidin ansiota. Minä olen joutunut taistelemaan ja olemaan viranomaisten uhri. Olen joutunut ambulanssimiehien pahoinpitelyn kohteeksi ja kärsinyt henkisesti aina lopulliseen sekoamiseen sossun ämmien puheiden takia. Jos meidät vain olisi jätetty rauhaan ja antaa äidin kasvattaa lapsensa yksin niin kuin oli jo tehnyt ensimmäisen lapsensa kohdalla niin kaikki olisi hyvin. Veljeni on elävä todiste siitä.
Olen väsynyt ja sekaisin. Äiti on viimeisessä pisteessä. Siskoni ei jaksa. On vain ajan kysymys kunnes voimamme loppuvat ja sossun huorat saavat pitkään janoamansa voiton. Meiltä on kulunut järkyttävät summat rahaa tähän. Lakimiehiin, muutot kaupungista toiseen yms.
Siksi en olisi lukioon päässytkään koska meillä ei ole rahaa. Meidän täydellinen koti tuhotaan muiden ihmisten toimesta.
En jaksa! En saa olla kotona rauhassa! Sossu antoi selvät ohjeet: joko minut laitetaan hoitoon tai minä ja siskoni joudumme välittömästi sijaiskotiin. Kuvitelkaa millaista elämää on elää tälläisessä paineessa kun paineen luovat muut ihmiset? Saastaiset sossun lutkat. Hoidosta vaikean tekivät huostanotto uhkaus ja valehetelin itseni taitavasti ulos koska minulla ei ole aikaa psykologeille jos vastassa on sossu. Valehtelin itseni ulos khoidosta. Kaiken pitäisi olla hyvin. Tämä loppuu vasta sitten kun siskoni on tarpeeksi vanha. Olen yksin taistelukentällä. Minun on mahdotonta saada apua tuskaani kun sosiaalitoimi on minua vastaan. Jos menen nuorisopsykiatrian poliklinikalle niin sossu saa tietää ja sitten he ovat siellä yhdessä pitämässä palaveria. Senhän ne lutkat ovat osanneet aina tehdä. Selän takana juonittelu on yksi heidän pahimmista aseistaan.
En saa hakea apua ahdistukseeni koska ahdistuksen aiheuttaja eli sosiaalitoimi on minua vastassa silloin. En halua pitää palavereita heidän kanssaan. Jos minä haluan käydä puhumassa asioistani jossain muualla kuin heidän luonaan niin sen ei pitäisi kuulua heille. Mutta ei se systeemi niin toimi vaan heidän on tultava sinne missä minä puhun asioistani. Jos olen terapian tarpeessa niin minähän kuulun sijaiskotiin koska on ilmiselvää että äiti ei osaa hoitaa minua koska tarvitse nyt terapiaa. Kerroin heille että se on heidän syytään että tähän tilanteeseen on tultu. Mutta eihän ne sitä usko. Eli on pakko olla terve jos aikoo tässä perheessä elää. Kun terapia on merkki ongelmista ja ongelmat johtuvat äidistä joten minut on pakko ottaa huostaan. Ei tule mitään. En luovuta. Minua ei enää koskaan oteta elävänä kodistani pois väkivalloin, ei koskaan. Jos sossunlutka päättää että huostaanotetaan niin minulla on varasuunnitelma. Aikamoinen järkytys olisi heille kun minä kuolla kupsahtaisin heidän takiaan. Sääli että en voisi itse nähdä heidän ilmeitään. Mutta he eivät saa sitä iloa että saavat minut kynsiinsä.
Itken päivittäin tätä tilannetta. Pelkään jopa naapureitakin. Hehän saattavat olla vakoojia, se ei olisi yllätys koska edellisessä asuinpaikassamme naapuri oli "raportoinut" elämästämme säännöllisesti. En saa apua mistään! Kuka minua auttaa sossua vastaan! Kuka pistää lopun heidän työlleen perheemme kohdalla? Ei kukaan. Ei poliisi eikä oikeus. Tähän on tultu kun koko yhteiskunta käy vastaan. Onko ainoa keinoni siis pistää lopullinen piste ja päättä elämäni jotta tämä helvetti ja taistelu loppuu?
Sosiaalitoimen takia ikuisessa pelossa
21
1500
Vastaukset
- päättää asuinpaikastaan
Eikös se niin mene? Eli jos tuosta oikein laskin, olet nyt yli 15, ja voit ihan itse määrätä missä asut.
Tää on just tätä ettei lapsia ja nuoria kuunnella, vaan heidän 'parhaansa' määritellään ulkoakäsin.
Sosiaalitoimi ei varmastikaan ole mikään yleisesti ottaen paha instituutio, ja pakkohuostaanototkin ovat joissain tapauksissa (esim. huume/alkoholiperheet) ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kyllä lasta tulisi aina kuunnella, oli sitten kyseessä minkä ikäinen tahansa.
Voimia sinulle ja perheellesi!- kärsinytlapsi...
Sosiaalitoimen mielestä minä olen vaaraksi itselleni ja olen kuitenkin edelleen holhouksen alainen. Ties mitä tapahtuisi jos muuttaisin pois.
- kärsinytlapsi
kärsinytlapsi... kirjoitti:
Sosiaalitoimen mielestä minä olen vaaraksi itselleni ja olen kuitenkin edelleen holhouksen alainen. Ties mitä tapahtuisi jos muuttaisin pois.
että ties mitä tapahtuisi jod muuttaisin pois ja sossut sais tietää. Nehän voi rynnätä saman tien ja ottaa huostaan siskoni joka ei ole lähelläkään 15 vuotta.
- kadi..-
kärsinytlapsi kirjoitti:
että ties mitä tapahtuisi jod muuttaisin pois ja sossut sais tietää. Nehän voi rynnätä saman tien ja ottaa huostaan siskoni joka ei ole lähelläkään 15 vuotta.
Tosi kamala tilanne. Oon tosi pahoillani sun puolesta, ei tollanen ole oikein! Sinä varmasti tiedät siskosi kanssa parhaiten, onko äitisi jotenkin sairas tai omituinen: tehän hänen kanssaan asutte! Hän ei sinusta ole, ja sinusta on turvallista asua hänen luonaan, niin miksi teidät pitäisi erottaa?? En ymmärrä, ihan kamalaa... En tiedä mitä sun pitäisi tehdä, mutta itsemurha on kyllä ihan viimeinen juttu. Mieluummin yrität sinnitellä vielä muutaman vuoden, eikö siskosi sitten ole jo 15? Kun olet aikuinen, kaikki on paremmin. Toivottavasti teidän tilanne paranee.. En osaa muuta sanoa..
- viisasta!!!
venäjällä ja brasiliassa ei ole samanlaista sosiaalitointa joka ajaisi lasten etuja!
Arvaappas mitä näissä maanosissa lapset (ikä 3v.ylöspäin) tekevät kaduilla ansaitakseen ruokaa ja huumeita ym.
arvaappas?? 10 pistettä jos kykenet arvioimaan!
tää sun höpoinäs joukkoitsareista osoittaa, että olet ehkä apuatarvitseva ja pikaisesti! - e r i t y i s l a p s i
viisasta!!! kirjoitti:
venäjällä ja brasiliassa ei ole samanlaista sosiaalitointa joka ajaisi lasten etuja!
Arvaappas mitä näissä maanosissa lapset (ikä 3v.ylöspäin) tekevät kaduilla ansaitakseen ruokaa ja huumeita ym.
tää sun höpoinäs joukkoitsareista osoittaa, että olet ehkä apuatarvitseva ja pikaisesti!...tai sitten vain niin vitun kyllästynyt omaan tilanteeseeni, että kannan mielelläni kaunaa. Painapa nettiselaimesta www.autismiliitto.fi ja naureskele vain kaikessa rauhassa sitä, että olen yksi jota sivun asia koskettaa suuresti.
Ja myöntäkää kaikki itsekin, koulun jälkeen teidän jokaisen elämästä tulee normaalitilanteessakin materialistista ja sisällötöntä rahan ympärillä pyöriskelyä, valtioon tai maakuntaan katsomatta!
Tämän vuoksi yritän vain auttaa aiheen kirjoittajaa pääsemään tuskistaan. Ja eikös se pitäisi nähdä vain positiivisena!?? - ihmettelevä:-
viisasta!!! kirjoitti:
tää sun höpoinäs joukkoitsareista osoittaa, että olet ehkä apuatarvitseva ja pikaisesti!No joo mut nyt ei ookkaa kysymys mistää venäläisistä tai brasilialaisista 3v lapsista se on totta et siel on niit katulapsia, mutta se ei liity tähän millään lailla! Kirjoittaja haluaa pysyä äitinsä luona kun sossut haluaa viedä hänet sijaisperheeseen! tämä kirjoittaja on 16 vuotias! joka osaa jo itse päättää omista asioista! Antaa venäläisten hoitaa omat asiana! viime tingassa voi sit muuttaa sinne ku ne vitun sossut ei ilmeisesti oo siellä häiritsemässä!
- että vastaus on tämä
"Onko ainoa keinoni siis pistää lopullinen piste ja päättä elämäni jotta tämä helvetti ja taistelu loppuu? "
miten se asiaa auttaa?
Ensinnäkin neusvoisia sua hankkimaan kaverin ittelles ( kaikki ei oo vihollisia)
toiseksi ihmettelen miksi kannat aikuiselle kuuluvia murheita? jos äitisi on terve hän kyllä kykenee hoitamaan tilanteen!
Entä aikuinen veljesi, miksi hän ei ota teitä luokseen, edes näennäisesti vastuulleen?? kysy häneltä!! eikö henenkin olisi jo aika kantaa vastuuta?
Miksi koet kaikki vihollisina? Olet nyt ottanut liian suuren taakan nuorille harteillesi, sinun tehtävä ei ole hoitaa näitä asioita, miksi et kerro huoliasi isällesi, hän voisi auttaa jos vaan tietäisi ahdistuksesi ja pelkosi.
Uskon, että susta kasvaa vahva aikuinen joka selviää tilanteesta kuin tilanteesta, koska olet jo nyt vahva ihminen, toivoisin kuitenkin, että unohtaisit valehtelun ja näyttelyn, koska et voi tuudittautua siihen uskoon, että toimimalla kierosti tai kieroilemalla saavutetaan toivottu tulos, niin elämä ei etene.
Uskon, että sossuilla on sellainen käsitys, että tarvit apua, apua tarvitsetkin, että jaksat eteenpäin, voisitko kysyä, onko muuta apua tarjolla, kuin sijaiskoti? ehkäpä kotiavustaja?
tai muu sellainen?- aloittaja...
Jos päätän elämäni nin tuska loppuu minun osaltani. En minä enää tiedä mistään mitään sen jälkeen. Sehän olisi ihanaa. Ei minkäänlaista hajua olemassaolosta tai elämästä.
Isäni. Siitä ei ole mihinkään. Ei ole ollut kotona koskaan vaan tekemässä lisää lehtolapsia ja minua ei edes kiinnosta missä se tällä hetkellä luuraa.
Tässä elämäntilanteessa on vaikea hankkia kaveria ilman että hän joutuu vielä mukaan meidän soppaamme. Eikä minulla ole aikaa kavereille. Pidän viranomaisia, sossuja yms. ammattiauttajia uhkina ja vihollisina. Minun luottamustani ei takaisin ansaita ei koskaan.
Sossuille en puhu enää koskaan. Tämä tilanne on siinä pisteessä että siellä ei ole ketään jolle voisin puhua koska yleensä päätän keskustelut heti kun tuntuu epämiellyttävältä ja siellä on kaikki epämiellyttäviä joten en edes viiti aloittaa. Minun tehtäväni on olla kotona vielä 4 vuotta ja sitten lähdne jos pystyn.
Jos äiti puolustaa oikeuksiamme niin sosiaalitoimito katsoo tämän vastarinnaksi heitä vastaan. Näin kävi muutama vuosi sitten ja tuli kirje kotiin jossa oli huostaanotto uhkaus jos tiettyjä vaatimuksia ei noudateta. Käytän uhkaus sanaa voimakkaasti koska uhattuna on koko meidän perheen tulevaisuus.
En koe kaikkia vihollisina, vain ne joilla on tietty virka ja jotka osoittavat tiettyjä ominaisuuksia jotka koen uhkaksi. Eräät naapurit joille uskouduimme muutamista asioista kääntyivät meitä vastaan sossun kanssa ja juonittelivat varmasti. Kyllä on puhelin pirissyt. Se kävi ilmi kun pyysimme kaikki paperit sossuat mitä ikinä meistä onkaan kijoitettu. Sieltä näkyy kaikki mitä on päätetty, kuka on soittanut meidän asioista ja kaikki mikä liittyy meihin. Niin raskasta tavaraa tuli sieltä että ystävyyssuhteet naapureihin katkaistiin välittömästi. Kenenkään muuhun ei voi luottaa tässä maailmassa kuin itseensä ja niihin jotka ovat samassa asemassa.
Olemme päättäneet että sossuun ei oteta yhteyksiä enää. Käytän kieroilua muiden kieroilua vastaan. Heillä on tukena laki, minulla ei ole mitään niin voimakasta. Kieroilut ovat vain taistelua varten. Jos sossu haluaa taistella sen he kyllä saavat. En minä valehtelua käytäkään kuin silloin kun tunnen itseni uhatuksi ja jos kyseessä on ilkeämielinen sossun ämmä tai muu viranomainen. Mitään tuloksia en odota, vain sitä että meidät jätettäisiin rauhaan. - .............
aloittaja... kirjoitti:
Jos päätän elämäni nin tuska loppuu minun osaltani. En minä enää tiedä mistään mitään sen jälkeen. Sehän olisi ihanaa. Ei minkäänlaista hajua olemassaolosta tai elämästä.
Isäni. Siitä ei ole mihinkään. Ei ole ollut kotona koskaan vaan tekemässä lisää lehtolapsia ja minua ei edes kiinnosta missä se tällä hetkellä luuraa.
Tässä elämäntilanteessa on vaikea hankkia kaveria ilman että hän joutuu vielä mukaan meidän soppaamme. Eikä minulla ole aikaa kavereille. Pidän viranomaisia, sossuja yms. ammattiauttajia uhkina ja vihollisina. Minun luottamustani ei takaisin ansaita ei koskaan.
Sossuille en puhu enää koskaan. Tämä tilanne on siinä pisteessä että siellä ei ole ketään jolle voisin puhua koska yleensä päätän keskustelut heti kun tuntuu epämiellyttävältä ja siellä on kaikki epämiellyttäviä joten en edes viiti aloittaa. Minun tehtäväni on olla kotona vielä 4 vuotta ja sitten lähdne jos pystyn.
Jos äiti puolustaa oikeuksiamme niin sosiaalitoimito katsoo tämän vastarinnaksi heitä vastaan. Näin kävi muutama vuosi sitten ja tuli kirje kotiin jossa oli huostaanotto uhkaus jos tiettyjä vaatimuksia ei noudateta. Käytän uhkaus sanaa voimakkaasti koska uhattuna on koko meidän perheen tulevaisuus.
En koe kaikkia vihollisina, vain ne joilla on tietty virka ja jotka osoittavat tiettyjä ominaisuuksia jotka koen uhkaksi. Eräät naapurit joille uskouduimme muutamista asioista kääntyivät meitä vastaan sossun kanssa ja juonittelivat varmasti. Kyllä on puhelin pirissyt. Se kävi ilmi kun pyysimme kaikki paperit sossuat mitä ikinä meistä onkaan kijoitettu. Sieltä näkyy kaikki mitä on päätetty, kuka on soittanut meidän asioista ja kaikki mikä liittyy meihin. Niin raskasta tavaraa tuli sieltä että ystävyyssuhteet naapureihin katkaistiin välittömästi. Kenenkään muuhun ei voi luottaa tässä maailmassa kuin itseensä ja niihin jotka ovat samassa asemassa.
Olemme päättäneet että sossuun ei oteta yhteyksiä enää. Käytän kieroilua muiden kieroilua vastaan. Heillä on tukena laki, minulla ei ole mitään niin voimakasta. Kieroilut ovat vain taistelua varten. Jos sossu haluaa taistella sen he kyllä saavat. En minä valehtelua käytäkään kuin silloin kun tunnen itseni uhatuksi ja jos kyseessä on ilkeämielinen sossun ämmä tai muu viranomainen. Mitään tuloksia en odota, vain sitä että meidät jätettäisiin rauhaan.en ole mikään ammattilainen joka osaisi neuvoa mitään hyvää ratkaisua ongelmaasi, mutta melkein voisin väittää, että kantamasi taakka on ihan kohtuuton sun ikäiselle nuorelle.
Sanot, että sossulla on laki takanaan, niin varmasti onkin, mutta uskon, että jossain olisi myös tietoa ja apua myös teille, kun vaan löytäisi oikean kanavan ja olisitte koko perhe valmis apua vastaanottamaan.
Sanot, että sun on vaikea hankkia kaveria sen vuoksi, että kaveri joutuisi samaan soppaan, mihin soppaan? ei ole mikään pakko vetää kaveriaan perheen asioihin, kaverin kanssa voi puuhastella kaikkea muuta, että voi hetkeksi unohtaa murheet.
Painotan kovasti tätä kohtuutonta painolastia jota nyt kannat harteillasi, sun ikäisen ei kuulu murehtia tämänkaltaisia asioita, sun kuuluu nauttia nyt nuoruudesta ja siihen kuuluvista asioista.Olisiko ihan mahdoton ajatus, että soittaisit vaikka nuortenpuhelimeen tai muuhun ja kysyisit sieltä neuvoa, sinne voi soittaa anonyyminä, kertoisit asian ja kysyt miten voisi edetä asiassa niin, ettei perheen tarvitsisi hajota.
Vanhalla Äidilläni oli tapana lohduttaa mua murheissani, että älä sure tyttökulta, kaikki asiat selviää aikanaan, parhain päin. silloin en aina jaksanut asiaan uskoa mutta pian huomasin, että pieni lause tosiaan piti paikkansa, kunhan vaan jaksoi odottaa oikeaa hetkeä, sitten huomasin, että selvittiinpäs tästä :D
Kasvoin vahvaksi aikuiseksi, vaikka nuorena kannoin myös monia murheita, uskon, että myös sinusta kasvaa vahva aikuinen joka ei pienestä säikähdä vaikutat jo nyt varsin kypsältä ihmiseltä.
Mutta niinkuin kerroin en ole ammattiauttaja, mutta olen äiti jolla on myös sun ikäisiä lapsia, eksyin tänne foorumille vahingossa ja satuin lukemaan viestisi joka kovasti koskettaa.
kysyn vielä oletko hyväksynytr sen totuuden, että äitisi on sairastunut skitsofreniaan?
Tunnen sairautta jonkin verran ja tiedän, että lääkärin määräämät lääkkeet on ehdottomasti otettava, että elämän laatu helpottuisi ja harhat katoaisi, kukaan ei sairastu tahallaan mutta hoidon voi jättää väliin tahallaan, uskon, että voisitte olla huolettomasti kotona jos hoito ja lääkitys on kohdallaan.
Vaikka äitisi olisikin sairastunut se ei tarkoita, että hän olisi huono äiti, eihän sokeakaan ole huono äiti vaikka apua toisinaan tarvitseekin ja mikä muukin vamma tai sairaus, apua vaan on huolittava, että koko perhe voisi hyvin.
En nyt osaa enempää ottaa kantaa, toivon, että kaikki aikanaan selviäisi ja voisit itsekkin rauhoittua.
- aloittaja...
Kiitos vastauksista! Mut tein tässä yks päivä noita ammatinvalinta testejä ja niiden perusteella mä sopisin SOSIAALITYÖNTEKIJÄKSI!!! Oikeastaan niin on jo tapahtunut monta kertaa. Mutta taas kun tein testin toisessa paikassa.
xD tää on jo koomista :D
Siis milloin ironia menee liian pitkälle? Minusta tulisi jotain sellaista mitä vihaan yli kaiken? Täytyy myöntää että onhan se mielessä joskus käynyt ja toisaalta minä en tekisi niitä virheitä joita jotkut muut ovat tehneet. Ehkä minusta tulisi se "paremman tulevaisuuden parempi sosiaalityöntekijä". Mutta sitten pelkäisin että menneisyyteni vaikuttaisi työhöni liikaa ja jos en osaisikaan tehdä tarpeeksi hyviä päätöksiä :/.
Tällä hetkellä en tiedä mitä haluan tulevaisuudelta. Minulla oli muutama toiveammatti. Mutta en pääse niihinkään ilman lukiota ja siis minä olin syksyllä lukiossa mutta otin eropaperit sieltä koska luovutin. Hyväksyn sen nyt paremmin joten myönnän sen suoraan vaikka helpompaa olisi ajatella etten olisi sinne koskaan mennytkään. Minua ei ole tehty lukiotakaan varten
Sossunluukulleko käy tulevaisuuteni tie myös. Toisaalta minä en näe täällä enkä koko suomessa enkä missään elämisessä mitään hyvää. En nyt enkä koskaan. Haluan päättää kaiken. Minua ei vain ole tehty elämään. Ei kaikkia ole. Joidenkin olisi parempi jäädä syntymättä ja jotkut eivät selviä edes syntyäkseen vaikka niin olisi parempi. Tämä tilanne on nyt vain minun osaltani jo ääripisteessä. Ei minusta ole aikuiseksi aikuisten maailmaan. En itse halua lapsia enkä perhettä koskaan, tosin se on mahdotonta koska en ole hetero. Olen ollut jo monta vuotta sitä mieltä enkä olisi paras roolimallikaan. Jossain vaiheessa sekoaisin täysin. Olen niin säälittävä näky että tämän korjaa vain kuolema. En jaksa säälittävyyttä enkä mitään muutakaan enää. Alan vain päivä toisensä jälkeen olla tätä mieltä yhä vahvemmin.- perinyt
vainoharhaisuuden, olen pahoillani. Et taida olla kovin paljon yli tuota 15 vuotta, kun tekstisi ja angstisi on tuota luokkaa.
- aloittaja..
perinyt kirjoitti:
vainoharhaisuuden, olen pahoillani. Et taida olla kovin paljon yli tuota 15 vuotta, kun tekstisi ja angstisi on tuota luokkaa.
Mitähän sinä tiedät vainoharhaisuudesta? Saatan olla vainoharhainen sosiaalityöntekijöiden suhteen mutta en muussa. Ennen luotin ilman minkäänlaista ihmettelyä heihin sitten kun huomasin virheeni koska luotin liikaa niihin niin lopetin luottamisen ja tässä tilanteessa on ollut pakko olla itse valppaana jos haluaa kotona asua. Jos en halua ystäviä niin se on oma asiani ja vain siksi että minulla ei ole aikaa ystävyyssuhteisiin.
Ei kaikki ole niin sosiaalisia että haluavat lörpötellä ongelmiaan jossain pikku kaveriporukassa ja sitten itketään yhdessä kun elämä on niin helvetin vaikeeta. Ja en halua niitä koska pelkään että jossain vaiheessa he huomaavat tilanteemme ja sitten sekaantuvat. En ole vainoharhainen vaan ennalta ehkäisen. Niinhän ne sossun ämmätkin tekevät. Toisaalta en tarvitse ystäviä koska olen löytänyt jo tärkeämmän henkilön elämääni ja se varmistui eilen.
Elä itse siinä pelossa että joku voi tulla viemään sinut kodistasi pois kun on niin uhkailtu jo monta vuotta. Viha kasvaa ärsyttäviä ihmisiä kohtaan vain enemmän. Et taida edes tietää miten ne puhuvat sellaiseen inhottavaan sävyyn ja suorastaan pakottavat vihaamaan heitä omilla puheillaan. Ja valitettavasti olen aika paljon yli tuon 15 ja minun "angstaamiset" on ollut jo monta vuotta ihan toista luokkaa mitä sinä luulet. Eikä se ikä määritä sitä että milloin elämä tuntuu niin haasteelliselta että ei näe enää tunnelin päässä valoa. Tämä on ensimmäinen tilanne jossa on minä olen umpikujassa. Mutta eilen tapahtui jotain joka ehkä raottaa valoa tunneliini ja pääsen taas jatkamaan. Se ei ole varmaa mutta yritän olla optimistinen tällä kertaa.
Ja keneltäköhän minä vainoharhaisuuteni olen perinyt? Äitini ei ole vainoharhainen valitettavasti vaikka se kuuluukin skitsofreniaan, mutta ihmiselle voidaan todeta skitsofrenia muistakin syistä joten on turha etsiä mitään perusoireita, koska skitsofreniaa ymmäretään hyvin huonosti. Olen asiaa tutkinut, mutta en ole vielä varma miksi äidille on todettu tämä vuosia sitten. Ehkä haluankin tutkia sitä tulevaisudeessa jos pääsen pois tästä tilanteesta. Ehkä menenkin ensi vuonna lukioon. Enkä minä sieltä huonoilla papereilla eronnut. - niinkin tasapainoinen
aloittaja.. kirjoitti:
Mitähän sinä tiedät vainoharhaisuudesta? Saatan olla vainoharhainen sosiaalityöntekijöiden suhteen mutta en muussa. Ennen luotin ilman minkäänlaista ihmettelyä heihin sitten kun huomasin virheeni koska luotin liikaa niihin niin lopetin luottamisen ja tässä tilanteessa on ollut pakko olla itse valppaana jos haluaa kotona asua. Jos en halua ystäviä niin se on oma asiani ja vain siksi että minulla ei ole aikaa ystävyyssuhteisiin.
Ei kaikki ole niin sosiaalisia että haluavat lörpötellä ongelmiaan jossain pikku kaveriporukassa ja sitten itketään yhdessä kun elämä on niin helvetin vaikeeta. Ja en halua niitä koska pelkään että jossain vaiheessa he huomaavat tilanteemme ja sitten sekaantuvat. En ole vainoharhainen vaan ennalta ehkäisen. Niinhän ne sossun ämmätkin tekevät. Toisaalta en tarvitse ystäviä koska olen löytänyt jo tärkeämmän henkilön elämääni ja se varmistui eilen.
Elä itse siinä pelossa että joku voi tulla viemään sinut kodistasi pois kun on niin uhkailtu jo monta vuotta. Viha kasvaa ärsyttäviä ihmisiä kohtaan vain enemmän. Et taida edes tietää miten ne puhuvat sellaiseen inhottavaan sävyyn ja suorastaan pakottavat vihaamaan heitä omilla puheillaan. Ja valitettavasti olen aika paljon yli tuon 15 ja minun "angstaamiset" on ollut jo monta vuotta ihan toista luokkaa mitä sinä luulet. Eikä se ikä määritä sitä että milloin elämä tuntuu niin haasteelliselta että ei näe enää tunnelin päässä valoa. Tämä on ensimmäinen tilanne jossa on minä olen umpikujassa. Mutta eilen tapahtui jotain joka ehkä raottaa valoa tunneliini ja pääsen taas jatkamaan. Se ei ole varmaa mutta yritän olla optimistinen tällä kertaa.
Ja keneltäköhän minä vainoharhaisuuteni olen perinyt? Äitini ei ole vainoharhainen valitettavasti vaikka se kuuluukin skitsofreniaan, mutta ihmiselle voidaan todeta skitsofrenia muistakin syistä joten on turha etsiä mitään perusoireita, koska skitsofreniaa ymmäretään hyvin huonosti. Olen asiaa tutkinut, mutta en ole vielä varma miksi äidille on todettu tämä vuosia sitten. Ehkä haluankin tutkia sitä tulevaisudeessa jos pääsen pois tästä tilanteesta. Ehkä menenkin ensi vuonna lukioon. Enkä minä sieltä huonoilla papereilla eronnut.kuin väität, niin mikä olikaan aloituksesi tarkoitus?
- vastailija ..
niinkin tasapainoinen kirjoitti:
kuin väität, niin mikä olikaan aloituksesi tarkoitus?
on itse ahdistava.
Toivon, että aloittaja pysyy nyt vavhvana ja tekee juuri niin, kuin on nyt suunnitellutkin, valoa näkyy :D - vain, mutta
vastailija .. kirjoitti:
on itse ahdistava.
Toivon, että aloittaja pysyy nyt vavhvana ja tekee juuri niin, kuin on nyt suunnitellutkin, valoa näkyy :Dei tuo kyllä kovin hyvältä kuullosta tuo aloittajan mielenterveys. Vakoilijoita ja salaliittoteorioita jne., lähinnä kuulostaa vainoharhaiselta. Ei sosiaalitoimella ole mitään intressejä ihmisiä lynkata, tällainen vain tekee auttamisen mahdottomaksi.
- aklaskl
vain, mutta kirjoitti:
ei tuo kyllä kovin hyvältä kuullosta tuo aloittajan mielenterveys. Vakoilijoita ja salaliittoteorioita jne., lähinnä kuulostaa vainoharhaiselta. Ei sosiaalitoimella ole mitään intressejä ihmisiä lynkata, tällainen vain tekee auttamisen mahdottomaksi.
Ettäs kehtaat pilata joulun odotustani. Heti syytetään sairaaksi jos ei kuunnella mitä sossun täti sanoo, aivan samanlaista sai kuulla niiltä sossun ämmiltä. Siis tuo on se yksi periaate mitä viranomaiset käyttävät. Jos osoittaa että on omaa tahtoa ja kykyä puolustaa itseään niin ihminen tuomitaan sairaaksi.
Tiedoksi sinulle että minulla on 100% viralliset sossusta saadut paperit jotka todistavat päiväkodinjohtajan pakkokyselyt siskoltani, naapurin soittelut (joka toinen kuukausi 2 vuoden ajan), rappukäytävän siivojan salakuuntelut (postiluukusta todennäköisesti)kunneltu muun muassa äidin ja minun keskustelujani.
Niiden kautta sosiaalitoimi sai paljon tietoa perheestämme ja he KÄYTTIVÄT tietoaan meitä vastaan. Ja kaikki on papereissa mustaa valkoisella ja päivämäärineen ja kellonaikoineen. Jopa eräät meitä vastaan olevat sukulaiset ovat vierailujensa jälkeen soittaneet sossuille raportoidakseen tietyistä asioista.
Koska asumme nyt muualla niin sosiaalitoimella ei ole enää tarpeeksi pitkiä kynsiä ja vihdoin he alkavat pysyäkin poissa. Voin aloittaa koulunkin tammikuussa nyt. Luuletko tosiaan että minä olen ihan huvin vuoksi keksinyt että sosiaalitoimi onkin perheellemme pahasta? Jos sinulla ei ole kokemusta sosiaalitoimesta niin ole vastaamatta. Kun sinä et tiedä että kaikki tieto kirjataan papereihin ja myöskin se tieto mistä ei meille mainita.
Joten eiköhän ole kyse selän takana juonitellusta kun saa aina ihmetellä miten päätöksiä on tehty ilman että meille on ilmoitettu suunnitteluista mitään etukäteen.
Ja on todella kummallista että sossu tietää asioista joista minä olen puhunut tietääkseni luotettavalle henkilölle vain puhelimessa. Saamme paperit aina sossusta mitä sinne onkaan ikinä kirjoitettu. Joka ikinen sana. Kaikenlisäksi henkinen jaksamiseni on 99 % parempi kun sosiaalityöntekijöitä ei ole tarvinnut nähdä.
Kaikenlisäksi minua ei edes velvoiteta käymään missään poliklinikalla "hoidossa" koska
minulla ei ole todettu mitään sairautta joka pakottaisi minut käymään siellä. Sosiaalitoimen huorat tietenkin pistivät minut siellä käymään hetkeksi koska vastustin heitä. Lääkäri sanoi että voin käydä poliklinikalla psykologilla jos haluan mutta vointini perusteella minun EI OLE PAKKO. Minulla ei ole mitään sellaista joka velvottaisi minut syömään rauhoittavia yms. muita keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Joten jos sinulla ei ole kokemusta mielenterveysongelmista niin voit ystävällisesti tukkia suusi.
Tämä keskustelu päättyy tähän. Minulla on paljon suunnitelmia jouluksi ja mitään negatiivista ei ole tiedossa. Joten jos vielä arvioit mielentevryttäni niin pyydän ylläpitoa poistamaan koko ketjun koska minä en halua pahoitaa mieltäni ihmisen takia joka ei ymmärrä asiaani. Luulet vain mutta et tiedä. Luulo ei ole teidon värti eikä koskaan tule olemaan. Minä en sinun puheitasi mielenterveydestäni ota vakavasti koska olen saanut jo ammatti-ihmisen lausunnon. Koska elämäni on kääntymässä pian uuteen suuntaan. - Joulun odotuksia vaan
aklaskl kirjoitti:
Ettäs kehtaat pilata joulun odotustani. Heti syytetään sairaaksi jos ei kuunnella mitä sossun täti sanoo, aivan samanlaista sai kuulla niiltä sossun ämmiltä. Siis tuo on se yksi periaate mitä viranomaiset käyttävät. Jos osoittaa että on omaa tahtoa ja kykyä puolustaa itseään niin ihminen tuomitaan sairaaksi.
Tiedoksi sinulle että minulla on 100% viralliset sossusta saadut paperit jotka todistavat päiväkodinjohtajan pakkokyselyt siskoltani, naapurin soittelut (joka toinen kuukausi 2 vuoden ajan), rappukäytävän siivojan salakuuntelut (postiluukusta todennäköisesti)kunneltu muun muassa äidin ja minun keskustelujani.
Niiden kautta sosiaalitoimi sai paljon tietoa perheestämme ja he KÄYTTIVÄT tietoaan meitä vastaan. Ja kaikki on papereissa mustaa valkoisella ja päivämäärineen ja kellonaikoineen. Jopa eräät meitä vastaan olevat sukulaiset ovat vierailujensa jälkeen soittaneet sossuille raportoidakseen tietyistä asioista.
Koska asumme nyt muualla niin sosiaalitoimella ei ole enää tarpeeksi pitkiä kynsiä ja vihdoin he alkavat pysyäkin poissa. Voin aloittaa koulunkin tammikuussa nyt. Luuletko tosiaan että minä olen ihan huvin vuoksi keksinyt että sosiaalitoimi onkin perheellemme pahasta? Jos sinulla ei ole kokemusta sosiaalitoimesta niin ole vastaamatta. Kun sinä et tiedä että kaikki tieto kirjataan papereihin ja myöskin se tieto mistä ei meille mainita.
Joten eiköhän ole kyse selän takana juonitellusta kun saa aina ihmetellä miten päätöksiä on tehty ilman että meille on ilmoitettu suunnitteluista mitään etukäteen.
Ja on todella kummallista että sossu tietää asioista joista minä olen puhunut tietääkseni luotettavalle henkilölle vain puhelimessa. Saamme paperit aina sossusta mitä sinne onkaan ikinä kirjoitettu. Joka ikinen sana. Kaikenlisäksi henkinen jaksamiseni on 99 % parempi kun sosiaalityöntekijöitä ei ole tarvinnut nähdä.
Kaikenlisäksi minua ei edes velvoiteta käymään missään poliklinikalla "hoidossa" koska
minulla ei ole todettu mitään sairautta joka pakottaisi minut käymään siellä. Sosiaalitoimen huorat tietenkin pistivät minut siellä käymään hetkeksi koska vastustin heitä. Lääkäri sanoi että voin käydä poliklinikalla psykologilla jos haluan mutta vointini perusteella minun EI OLE PAKKO. Minulla ei ole mitään sellaista joka velvottaisi minut syömään rauhoittavia yms. muita keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Joten jos sinulla ei ole kokemusta mielenterveysongelmista niin voit ystävällisesti tukkia suusi.
Tämä keskustelu päättyy tähän. Minulla on paljon suunnitelmia jouluksi ja mitään negatiivista ei ole tiedossa. Joten jos vielä arvioit mielentevryttäni niin pyydän ylläpitoa poistamaan koko ketjun koska minä en halua pahoitaa mieltäni ihmisen takia joka ei ymmärrä asiaani. Luulet vain mutta et tiedä. Luulo ei ole teidon värti eikä koskaan tule olemaan. Minä en sinun puheitasi mielenterveydestäni ota vakavasti koska olen saanut jo ammatti-ihmisen lausunnon. Koska elämäni on kääntymässä pian uuteen suuntaan.Enpä puhuisi, jos en asiasta tietäisi, mutta hyvä, jos sinä voit hyvin. Kuulosti vain pahalta, muutahan en ole väittänytkään. Ei muuta kuin hyvät joulut sinullekin.
- pärjäile
vain, mutta kirjoitti:
ei tuo kyllä kovin hyvältä kuullosta tuo aloittajan mielenterveys. Vakoilijoita ja salaliittoteorioita jne., lähinnä kuulostaa vainoharhaiselta. Ei sosiaalitoimella ole mitään intressejä ihmisiä lynkata, tällainen vain tekee auttamisen mahdottomaksi.
Siis ajattelepp hei, juttelet jostain hyvin henkilö kohtaisesta äitisi kanssa, ja siitä ei ole koskaan puhuttu talon ulko puolella, ja sitte sossun ämmät tulevat ja sanovat että "puheittenne perusteella on parempi että menet sijaiskotiin" niin se todistaa, että he kuuntelevat ja naapurit kertovat. tuo minkä kirjotin ei ole tottta mutta hyvin mutta lukemani perusteella tuollaista tapahtui ja tapahtuu. Itse olen jonkun verran nuorempi ja minulla on hyvä elämä kiitos vanhempieni eroamisen joka tapahtui kun olin nuori ja siksi en paljoa menettänyt. Mutta koska olen nuori ei minun paljoa pitäisi tähän osallistua, muta en kestänyt kun kirjotit tuollaista paskaa. Ja taisit mainita että hanki apua, mitä luulet hänen tänne kirjoittavan.
- Anonyymi00021
Minä tosiaan menetin nuoreni, järkeni ja talous meni masennuksen takia. Suomi on pahoinvointivaltio. Kiitos. En luota ihmisiin enkä yhteiskuntaan.
- Anonyymi00022
Kuopion sossulutkat pahimpia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459