Honda Monkeyn valot

perkele3

Elikkäs, omistan Mankin vuosimallia -92. valoissa on vikaa. ensinäkin lamppujen pitää olla 12volttiset vaikka pitäisi olla 6v sähköt ja valot vilkkuvat kirkkaammaksi tai himmenevät kaasun mukaan. voisiko virrantasaajassa olla vikaa? vaikuttaako virrantasaaja cdi-boksiinki? jos vaikuttaa niin ei se ainakaan anna cdi-boksille liikaa virtaa. nyt viime aikoina takavaloni on aina kärähtänyt ja etuvalo melkein perässä, siihen luulen vian olevan että takalampun koppaan pääsee vettä kun sitä sieltä on tullut kun olen sen avannut tai sitten vika voi olla johdoissa, mutta miksi etuvalokin kärähtää jos takavalo ei pelaa? onko mahdollista liittää valot akkuun? mitä sitten sille virralle käy jonka pitäisi tulla valoihin? olisi kiva saada valot pelaamaan ettei pimeässä tarvisi ajaa ja toiseksi ettei jää auton alle kun kaikki vastaan tulijat valoja vilkuttaa ja muutama tööttiä soittaa. asiallisia viestejä ja konsteja millä saisin ees joten kuten valot pelaamaan Tai ideoita. Kiitos jos etukäteen!

18

16572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perkele3

lisäystä vielä. voisiko laturi olla rikki? jos muuttaa sähköt 12v ni mitä kaikkea pitää vaihtaa?

• sdfsa

Joo ensinnäki Mankissa ei oo laturii vaan magneetto mistä virta syntyy ja tulee Regulaattorin = jännitteentasaajan läpi valoille ja ehkä töötillekki..

Jos haluut vaihtaa 12V sähköt osta 12V regulaattori ja kaikki lamput 12V:ksi sun muut sähkö vehkeet. Se ei ooo kovin kallis homma jos ostat tarvike Regun. Mut jos alkuperäisosan ni sit tulee hintaa 100€ -->

Tietty voit ottaa sähköt suoraa magneetolta.. Mittasin ite niin tuli joku 35V ja virtaa vähä liikaa niin joutuu tekee kaikkii ihme härpäkkeitä et alkaa toimii...

Ja jos sul nyt on 12V lamput ni kokeile ottaa akku kopan alta pois valkonen johto niin ne 12V lamput palaa kirkkaammin (en tiiä miks mut toimii :D )

• sdfsa
        sdfsa kirjoitti:

Joo ensinnäki Mankissa ei oo laturii vaan magneetto mistä virta syntyy ja tulee Regulaattorin = jännitteentasaajan läpi valoille ja ehkä töötillekki..

Jos haluut vaihtaa 12V sähköt osta 12V regulaattori ja kaikki lamput 12V:ksi sun muut sähkö vehkeet. Se ei ooo kovin kallis homma jos ostat tarvike Regun. Mut jos alkuperäisosan ni sit tulee hintaa 100€ -->

Tietty voit ottaa sähköt suoraa magneetolta.. Mittasin ite niin tuli joku 35V ja virtaa vähä liikaa niin joutuu tekee kaikkii ihme härpäkkeitä et alkaa toimii...

Ja jos sul nyt on 12V lamput ni kokeile ottaa akku kopan alta pois valkonen johto niin ne 12V lamput palaa kirkkaammin (en tiiä miks mut toimii :D )

ja se on normaalia että jos vaikka etu tai takavalo palaa niin palaa muutki valot.. se on vittumaista!

• Perkele3
        sdfsa kirjoitti:

ja se on normaalia että jos vaikka etu tai takavalo palaa niin palaa muutki valot.. se on vittumaista!

Kiitos sulle tiedosta :) mutta siis kun mun mankis ei oo mitää 12v sähkö osia mut ne lamput pitää olla 12v. eli voisko siin regus olla vikaa? tai sitte joku johto vika? ja HUOM ne valot vilkkuu et välil kirkaammat ja välil himmeemmät. ja mul ainki akus ona vaa vapaavalo ja töötti kiinni.

• -------------------
        Perkele3 kirjoitti:

Kiitos sulle tiedosta :) mutta siis kun mun mankis ei oo mitää 12v sähkö osia mut ne lamput pitää olla 12v. eli voisko siin regus olla vikaa? tai sitte joku johto vika? ja HUOM ne valot vilkkuu et välil kirkaammat ja välil himmeemmät. ja mul ainki akus ona vaa vapaavalo ja töötti kiinni.

Miten niin pitää olla 12 voltin lamput??
        Ja mankissa vain vapaavalo ja töötti saavat virran akulta.

• perkele3
        ------------------- kirjoitti:

no perkele ku minäki sit ihmettelen ku pitäs olla 6v sähköt mut silti pitää olla ne 12 volttiset polttimot ja tiedän ihan hyvin et mihin se akku antaa virtaa ja töötti ja vapaavalo toimii aivan mainiosti ja molemmat ovat 6v.

• zcvxbzcvb
        perkele3 kirjoitti:

no perkele ku minäki sit ihmettelen ku pitäs olla 6v sähköt mut silti pitää olla ne 12 volttiset polttimot ja tiedän ihan hyvin et mihin se akku antaa virtaa ja töötti ja vapaavalo toimii aivan mainiosti ja molemmat ovat 6v.

No miksi pitää olla 12V polttimot!?! mikset vaihda 6V kaikkia niin pitäs toimia. Jos ei toimi niin osta se 12V regu ja hilut.

• niin että
        perkele3 kirjoitti:

mopos antaa liikaa voltteja lampuille jollon ne palavat (siis 6 volttiset)?
        Sillon se johtuu jännitteensäätimestä mikä pitää uusia.

• perkele3
        niin että kirjoitti:

eli siis ensinäki vika on että 6v voltin lamput kärähtävät jos ne laittaa ja 12v lamput menevät vaikka pitäisi olla 6v sähköt. ja lampuissa vie se vika että tyhjäkäynnillä ne ovat melko kirkkaat ja kun kaasua lisää ne kirkastuvat mutta lopuksi täysillä kierroksilla ne ovat himmeät. ja nyt viime aikoina ne ovat palaneet aika monesti vaikka on ollut 12v polttimot ja luulen siihen olleen vian että takavalon koppaan on päässyt vettä ja tullut oikosulku, kuten joku jo sano et se on kuulemma normaalia jos toinen polttimo palaa niin toinenki palaa. MUTTA SE ON NYT TÄSSÄ SUURIN KYSYMYS ETTÄ VAIKUTTAAKO SE REGU/ VIRRANTAASAAJA/ JÄNNITTEENSÄÄDIN(sama asia kaikki) MUIHINKIN KUIN VALOIHIN. JA MITÄÄN SÄHKÖ OSIA EN OLE VAIHTANU 12v!!! MUUTA KUN NE POLTTIMOT PITÄÄ OLLA 12v TAI KÄRÄHTÄÄ!

• perkele3
        niin että kirjoitti:

ja ku melko lähiaikoin ostanu uuen regun ni mite voinu yhtäkkii hajoo vaa? ja muuten minulla ei ole vakio cdi kun se hajosi kun joku runkku sähläsi johtoi niin oli laittanu sinivalkosen valkosee ja valkosen sinivalkosee ja hajos cdi ja reguki ja ostin uuen käytetyn toimivan vakio regun ja moposopista racing cdin eli siinä on ohitin valmiiksi ja on iha monkiin käyvä. ostin sen halvan hinnan ja rajottimen tarpeen takia.

• Manki
        ------------------- kirjoitti:

Mankissa, Etuvalo ottaa myös virran akusta.

• Manki
        perkele3 kirjoitti:

Mankissa on sen takia 12 volttiset polttimot, koska jos se antaa jännitepiikin mitä tapahtuu aika useasti, niin polttimot eivät hajoaisi joka viides minuutti :D

• honda

hondan valot himmenevät kaasun mukaan kun siitä on mennyt jännitteen säädin. mun monkeyssä on sama vika

• Mankin omistaja

Jännitteensäädin (regulaattori) paskana. Itse mittarin takavalolle sököllä jännitteensäätimellä yli 60v, täyskaasulla jännite laski. Uutta regulaattoria kehiin, olkoon sitten 12v tai 6v. 12v:ksi regulaattoria vaihdettaessa muut vaihtokohteet ovat kaikki polttimot ja töötti, akusta pitää luopua tai hommata 12v versio.
        Olen puhunut.

• dfjhfj
        Mankin omistaja kirjoitti:

Jännitteensäädin (regulaattori) paskana. Itse mittarin takavalolle sököllä jännitteensäätimellä yli 60v, täyskaasulla jännite laski. Uutta regulaattoria kehiin, olkoon sitten 12v tai 6v. 12v:ksi regulaattoria vaihdettaessa muut vaihtokohteet ovat kaikki polttimot ja töötti, akusta pitää luopua tai hommata 12v versio.
        Olen puhunut.

käykö -86 mankiin 72cc pytty vakiokannelle vai tarvitseeko ostaa isompi kansi?

• sfsgfsg
        dfjhfj kirjoitti:

käykö -86 mankiin 72cc pytty vakiokannelle vai tarvitseeko ostaa isompi kansi?

Osta moottoripyörä , niin ei tarvitse virittää mankia laittomaan kuntoon.

• reguregugg
        sfsgfsg kirjoitti:

Osta moottoripyörä , niin ei tarvitse virittää mankia laittomaan kuntoon.

Regulaattorista/jännitteentasaajasta puheen ollen missä se sijaitsee? Oon tutkinu mankiani enkä löydä sitä regua mistään

• jaa!

penkin alla sen rungon sisällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe