Onko hyviä neuvoja mitä pitää tehdä puulle jonka ottaa luonnosta ja laittaa akvaarioon. Miten sen saisi uppoamaan muuten kuin liottamalla paljon.
Hyviä neuvoja?
4
286
Vastaukset
- kultis
Mä tein mun mangrove-juurakolle niin, että mä keitin sitä isossa kattilassa, ku ei viittiny viikkoa liottaa ja harjasin liat pois, nii kyllä se sit uppos ihan hyvin.
- *Ziga-bum*
Kiinnittävät juurakkoon kiven. Se pysyy pohjassa, mutta pitää nähdä vähän vaivaa, että sommitelma näyttää aidolta ja kauniilta.
Mulle kävi niin, että kun sain Suomen järvestä puun kappaleen, ei se enää poisoton jälkeen uponnut uudestaan.
Hyvä olisi hankkia ihan järven pohjalta valmiiksi uponneita puita, kannattaa kokeilla=) - fisuli
on etsiä juurakkoja joista/järvistä, sillä ne on valmiiksi uponneita(ei kannata päästää kuivumaan). sitten kaupoissa on "mangrove" juurakoita, ja ne uppoaa helposti. kuivat, luonnosta otetut oksat/juurakot on kyllä sitkaita upottaa, mutta liotus ja keittäminen auttaa. jotkus poraa niihin myös reikiä.
- Mikael
...ei kannata akvaarioon laittaa muutamaa omenapuu tmv lajia lukuunottamatta. Niistä nimittäin vapautuu akvaarioon haitallisia parkkihappoja ja muita yhdisteitä. Siksi vedessä tai suossa lionnut on paras kotimainen vaihtoehto. Ensin valinta kovalaatuisesta lahoamattomasta laadusta ( ei siis pehmeitä osia ) sitten perusteellinen puhdistus paineruiskulla, teräsharjalla jne... Jos karahka on kaloja sisältävästä vesistöstä on hyvä se keittää, pakastaa ( nyt kävisi ulkonakin ) tai kuivata. Itse ole tyytynyt puhdistetun hienoiseen pinnaltakuivatukseenkin mutta siis ottanut pienen riskin tautien suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525941
- 515414
- 533778
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1043588- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451903