Monipuolinen rapu

Mikä on siis se oikea?

Totesin tässä, ja tulin aivan varmaksi siitä, että ku tapaat yhde ravun, joka on tietylaine, jostai tulee toine rapu joka on aiva erilaine ku toine.

eli; rapuja on monenlaisia. Ei ihme että ravuista puhutaa tuollei, ku jokaikineo n niin erilainen!
ei oo yhtää samantylistä, tai samanpiirteistä rapua välttämättä ees olemassa, vaan sellaisia joille on ehkä yhteinen piirre oikullisuus tai jkn muu.

Miksi sitten näin? maalaavatko ravut vaa toisiaan, ku niitä on nii monenlaisia? olen aivan äimänkäkenä. Luulin tuntevani yhen mun rapukaverin, joka on kova kuin kivi, tiuskii ja aukoo päätä ja on sanavalmis ja itsepäine ku mikä, purskahti yhtäkkiä vaa itkuun, sortui kaikkien eessä ja paljastui et se oli kaks vuotta pitäny haavojaan sisällään. (en nyt mainitse syytä)

Pitävätkö ravut vaa omia haavojaan sisällään, ja varmistavat toisten olon mukavaksi eivätkä ajattele itseään? tuleeko täsä se pettäminenkin; ravut tarjoavat apua nilllekkin, jotka eivät esim: saa suukkoa tai jtn sellaista.

Mutta eiväthän kaikki ravut petä. Olen siitä aivan varma, joten, kertokaa jokaikinen, millainen rapukaveri teiltä OIKEASTI löytyy, rakastatteko te häntä, vai onko hän rasittavinta maailmassa?

Katsotaan, millaisia rapuja löytyy ja podetaan vasta sitten onko rapuja millaisia ja monenlaisia maailmassa..

* jousimies-85

11

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapuinen

      ravut on hyvin empaattisia ja herkkiä toisten ihmisten tunnetiloille, joten voi olla että rapu siksi toimii eri tavoin eri ihmisten kanssa. Eli jos toinen vaikuttaa epävarmalta, on sitä rapukin ja jos toinen taas on välitön ja rento, on rapu tämän ihmisen kanssa sitä myös. Itse ainakin tunnistan sen miten eri ihmisten kanssa tulee puhuttua ja tehtyä eri asioita ja helposti toisen olemisen tapa ja tunteet siirtyvät minulle. Kärsin tästä aiemmin paljon kun en osannut pitää rajojani vaan miellyttämisen halussani olin sellaistenkin ihmisten seurassa jotka saivat oloni tuntumaan epämukavalta, ahdistuneelta ja väsyneeltä, mutta iän myöten elämässäni on yhä enemmän ihmisiä jotka saavat oloni tuntumaan hyvältä ja näiden ihmisten seurassa koen olevani se oma itseni.

      Ja minussa tosiaankin on monia puolia ja olen tekemisiltäni ja kokemuksiltani monipuolinen ja siksi hämmästytän ihmisiä usein sillä miten minusta aina löytyy sellaista mistä he eivät tienneet. Mielenkiintoisia siis ravut ainakin ovat, mutta voi olla turhauttavaa kaikki-mulle-heti-nyt -ihmisille ettei rapu ikinä avaudu kenellekään kovin nopeasti. Rapu on kuin lahja joka on kääritty moniin erilaisiin käärepapereihin.

      • loppuosan kohta! aivan sama...

        "Mielenkiintoisia siis ravut ainakin ovat, mutta voi olla turhauttavaa kaikki-mulle-heti-nyt -ihmisille ettei rapu ikinä avaudu kenellekään kovin nopeasti. Rapu on kuin lahja joka on kääritty moniin erilaisiin käärepapereihin."


    • se nyt

      todiste siitä ettei näissä horoskoopeissa oikeasti ole mitään perää?

      • ifonix

        olette oikeassa tietyissä asioissa mutta kyllä rapumies tai nainen on aina yhtä välittävä kiinni perjaatteissa ja pitää kaiken sen mitä sille annetaan toisin on sitte niitten kohdalla kun joku tutustuu rapuun ja antaa turhia lupauksia sanoo toista ja toimii toisin ei rapu pysty käsittämään ristiriitoja ja siten elää on /off suhteessa onhan se niin että rapu kaipaa avoimuutta ja onkin sitä pysyy itse hiljaa jos ihmiset ympärillä ovat pintaa niin turhaan on manata rapuja vain ihmiset ympärillä tietävät mitä mieltä he oikeasti ovat ravun kassa tulee hyvin toimeen hän antaa muille enemmän tilaa kuin itselleen ja hän on monipuolisen fiksu paitsi rakastamansa ihmisen edessä rakkaus on tuskallinen aihe ja ravun rakkautta kannattaa kasvattaa ei kannata olla välinpitämätön ja huoleton rapu tietää missä raja menee jokseenkin joten turha on syyttää jos rapu pettää siinä yleensä on vuosien tuskat mukana ja hän purkaa ne sitä kautta itsestään pois ja se johtuu siitä että on ujo ei aina jaksa kertoa kaikkea ja on erittäin arka kestää hetken kun rapu pystyy edes puhumaan avoimesti .. työ suhteessa rapu on erittäin edistyskelpoinen ja kunnianhaluinen tosin antaa säälistä muille tilaa ja ajattelee että kyllä jokaisella hyvällä teolla on vaikutusta .. vinkkinä siis kaikille älä valehtele älä käytä hyväksesi äläkä loukkaa ravun elämän tapaa tai siten miten hän toimii rapu voi olla jopa niin herkkä että jos kohtelet häntä huonosti hän menettää luottamuksen ihmissuhteisiin ... ai että kun olisi paljon sanottavaa mutta ihmiset ajatelkaa kummiski ennen kuin teette sen mistä ette tiedä mitään :) t.rapumies


      • olipas*
        ifonix kirjoitti:

        olette oikeassa tietyissä asioissa mutta kyllä rapumies tai nainen on aina yhtä välittävä kiinni perjaatteissa ja pitää kaiken sen mitä sille annetaan toisin on sitte niitten kohdalla kun joku tutustuu rapuun ja antaa turhia lupauksia sanoo toista ja toimii toisin ei rapu pysty käsittämään ristiriitoja ja siten elää on /off suhteessa onhan se niin että rapu kaipaa avoimuutta ja onkin sitä pysyy itse hiljaa jos ihmiset ympärillä ovat pintaa niin turhaan on manata rapuja vain ihmiset ympärillä tietävät mitä mieltä he oikeasti ovat ravun kassa tulee hyvin toimeen hän antaa muille enemmän tilaa kuin itselleen ja hän on monipuolisen fiksu paitsi rakastamansa ihmisen edessä rakkaus on tuskallinen aihe ja ravun rakkautta kannattaa kasvattaa ei kannata olla välinpitämätön ja huoleton rapu tietää missä raja menee jokseenkin joten turha on syyttää jos rapu pettää siinä yleensä on vuosien tuskat mukana ja hän purkaa ne sitä kautta itsestään pois ja se johtuu siitä että on ujo ei aina jaksa kertoa kaikkea ja on erittäin arka kestää hetken kun rapu pystyy edes puhumaan avoimesti .. työ suhteessa rapu on erittäin edistyskelpoinen ja kunnianhaluinen tosin antaa säälistä muille tilaa ja ajattelee että kyllä jokaisella hyvällä teolla on vaikutusta .. vinkkinä siis kaikille älä valehtele älä käytä hyväksesi äläkä loukkaa ravun elämän tapaa tai siten miten hän toimii rapu voi olla jopa niin herkkä että jos kohtelet häntä huonosti hän menettää luottamuksen ihmissuhteisiin ... ai että kun olisi paljon sanottavaa mutta ihmiset ajatelkaa kummiski ennen kuin teette sen mistä ette tiedä mitään :) t.rapumies

        rasittavaa lukea. Missä välimerkit hyvä mies???!Sinänsä asiaa.


      • äidinkielen
        ifonix kirjoitti:

        olette oikeassa tietyissä asioissa mutta kyllä rapumies tai nainen on aina yhtä välittävä kiinni perjaatteissa ja pitää kaiken sen mitä sille annetaan toisin on sitte niitten kohdalla kun joku tutustuu rapuun ja antaa turhia lupauksia sanoo toista ja toimii toisin ei rapu pysty käsittämään ristiriitoja ja siten elää on /off suhteessa onhan se niin että rapu kaipaa avoimuutta ja onkin sitä pysyy itse hiljaa jos ihmiset ympärillä ovat pintaa niin turhaan on manata rapuja vain ihmiset ympärillä tietävät mitä mieltä he oikeasti ovat ravun kassa tulee hyvin toimeen hän antaa muille enemmän tilaa kuin itselleen ja hän on monipuolisen fiksu paitsi rakastamansa ihmisen edessä rakkaus on tuskallinen aihe ja ravun rakkautta kannattaa kasvattaa ei kannata olla välinpitämätön ja huoleton rapu tietää missä raja menee jokseenkin joten turha on syyttää jos rapu pettää siinä yleensä on vuosien tuskat mukana ja hän purkaa ne sitä kautta itsestään pois ja se johtuu siitä että on ujo ei aina jaksa kertoa kaikkea ja on erittäin arka kestää hetken kun rapu pystyy edes puhumaan avoimesti .. työ suhteessa rapu on erittäin edistyskelpoinen ja kunnianhaluinen tosin antaa säälistä muille tilaa ja ajattelee että kyllä jokaisella hyvällä teolla on vaikutusta .. vinkkinä siis kaikille älä valehtele älä käytä hyväksesi äläkä loukkaa ravun elämän tapaa tai siten miten hän toimii rapu voi olla jopa niin herkkä että jos kohtelet häntä huonosti hän menettää luottamuksen ihmissuhteisiin ... ai että kun olisi paljon sanottavaa mutta ihmiset ajatelkaa kummiski ennen kuin teette sen mistä ette tiedä mitään :) t.rapumies

        tunneilla ollenkaan mukana? On olemassa "lauseet". Lause alkaa ja loppuu pisteeseen.


      • ifonix
        äidinkielen kirjoitti:

        tunneilla ollenkaan mukana? On olemassa "lauseet". Lause alkaa ja loppuu pisteeseen.

        Sori jos pilsin teidän päivan. Kyllä mä ihan tarpeeksi siellä tunneilla olen ollut.


      • Neitsytnainen
        ifonix kirjoitti:

        olette oikeassa tietyissä asioissa mutta kyllä rapumies tai nainen on aina yhtä välittävä kiinni perjaatteissa ja pitää kaiken sen mitä sille annetaan toisin on sitte niitten kohdalla kun joku tutustuu rapuun ja antaa turhia lupauksia sanoo toista ja toimii toisin ei rapu pysty käsittämään ristiriitoja ja siten elää on /off suhteessa onhan se niin että rapu kaipaa avoimuutta ja onkin sitä pysyy itse hiljaa jos ihmiset ympärillä ovat pintaa niin turhaan on manata rapuja vain ihmiset ympärillä tietävät mitä mieltä he oikeasti ovat ravun kassa tulee hyvin toimeen hän antaa muille enemmän tilaa kuin itselleen ja hän on monipuolisen fiksu paitsi rakastamansa ihmisen edessä rakkaus on tuskallinen aihe ja ravun rakkautta kannattaa kasvattaa ei kannata olla välinpitämätön ja huoleton rapu tietää missä raja menee jokseenkin joten turha on syyttää jos rapu pettää siinä yleensä on vuosien tuskat mukana ja hän purkaa ne sitä kautta itsestään pois ja se johtuu siitä että on ujo ei aina jaksa kertoa kaikkea ja on erittäin arka kestää hetken kun rapu pystyy edes puhumaan avoimesti .. työ suhteessa rapu on erittäin edistyskelpoinen ja kunnianhaluinen tosin antaa säälistä muille tilaa ja ajattelee että kyllä jokaisella hyvällä teolla on vaikutusta .. vinkkinä siis kaikille älä valehtele älä käytä hyväksesi äläkä loukkaa ravun elämän tapaa tai siten miten hän toimii rapu voi olla jopa niin herkkä että jos kohtelet häntä huonosti hän menettää luottamuksen ihmissuhteisiin ... ai että kun olisi paljon sanottavaa mutta ihmiset ajatelkaa kummiski ennen kuin teette sen mistä ette tiedä mitään :) t.rapumies

        Mä haluisin olla niin ymmärtäväinen ja kaikkea Ravulle mutta toi jos Rapu ajattelee pettäessään, että tyhjentää vain tuskavarastonsa.Siis onhan muillakin tuskansa eikä silti juokse pettämään.Miksi pitää miellyttää naapurinkin vaimoa.Aina saa epäillä ja vaikka jäisi kiinni itseteossa niin ei myönnä mitään.Rapua pitää aina ymmärtää niin paljon ja se on tosi rasittavaa välillä.Ja jos teet jotain hyvää Ravulle niin se kääntyykin huonoksi tai Rapu tekikin sen itse.Ravussa on paljon hyvää mutta ne huonot puolet ovat niin ISOJA asioita jotka todella sitten sattuvat toisiin ihmisiin.5 vuotta Ravun kanssa tulee kohta täyteen.


    • Ravutar

      Hellouuu.. Itse olen rapu ja olen aikalailla tuollainen mitä mainitsit. Yritän olla niin kova kuin mahdollista,peittää sen pahan olontunteen siihen suun louskuttamiseen ja muutenkin olla kuin ikinä ei sattuisi,mutta sitten kun se muuri pettää niin sitä murtuu vaikka olisi monta ihmistä näkemässä ja läsnä. Silloin yleensä vuodattaa kaikki pahan ulos mitä on sisälleen kerännyt monen vuoden ajan.

      Myöskin olen rapuna sellainen persoona,joka ei helpolla tunteitaan näytä eikä varsinkaan tunnusta mitään,niin nyt olen huomannut sen piirteen itsessäni että mitä onnellisempi olen sitä enemmän tekee mieli "huutaa" kaikille että HEI VIIMEINKIN MINÄ OLEN RAKASTUNUT ja löytänyt kumppanin jonka kanssa haluan olla. Välistä tulee edelleen olo että pyh,en mä muita tarvitse pärjään yksinkin aivan hyvin ja yritän sysiä kaikki lähellä olevat pois mutta ei kukaan pärjää yksin.

    • is me is lunatic so not

      Pitkästä aikaa luin yhden oikeasuuntaisen havainnon meistä ravuista. Onneksi olkoon!

      Olemme todellakin mysteerisiä, ja arvaa ketä se eniten häiritsee? Meitä itseämme!Ei ole helppoa kiikkua tunteiden vuoristoradalla.

      Seuraapa Matti Nykästä, siinä on mielestäni ravun koko kuva: rohkea, sinnikäs, raivopää, herkkä, onnekas, epäonnekas jne jne jne jne jne

      Etsimme jotain emmekä koskaan löydä. Olemme elokuvassa jossa musiikki vaihtuu, eikä tylsää ole koskaan. Komediaa vai draamaa, sitä ei näyttelijä itsekään tiedä. Seuraamme kuuta ja olemme salaperäisiä kuten yöaikaan sopiikin.

      Koti on koti ja menneisyys on uskonto. Rohkeus on rehellisyyttä ja toisinpäin. Tunteet ovat ihmisyyttä ja olemme todella inhimillisiä ja tunteellisia. Meilläkin on välillä aallonpohjia, mutta toiset ihmiset erehtyvät luulemaan meitä sirkuspelleiksi, joilla on aina näytös valmiina. Ei se niin mene. Menemme välillä kuoreemme, ja mietimme siellä hetken syntyjä syviä ja tulemme takaisin tuomaan maailmalle sen, mitä olemme löytäneet. Ja periksi ei anneta koskaan!

      PS Taide on elämä. Sieltä löytyy mystiikka ja rapu aina muodossa tai toisessa.

      • ravut on kyllä ihan ihmeell...

        vaikka itsekki olen rapu :D

        Ravut on mystisiä ja lumoavia. Jep, taide on elämä ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe