näiden kappaleiden sanat!

tytskä

jos joku tietää mistä löydän näiden laulujen sanat niin oisin tosi kiitollinen.
elikkäs kaipaan näitä biisejä:

- kuningaskobra
- meksikon pikajuna
- pariisi-helsinki (Jari Sillanpää)
- joki (Riki Sorsa)

olen yrittäny hakea hakuohjelmilla, mutta tuloksetta. auttakaa joku mua.

10

5922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _oi

      Sanat löytyvät ainakin Joesta ja Meksikon pikajunasta ( ne ovat myös mm Suuri Toivelaulukirja 7 s 128).
      Ellei joltain löydy noita suoraan, voin lähettää skannattuina emailiisi myöhemmin.



      Kuningaskobra

      On piilossa viidakon
      suojassa temppelin raunion
      valtakunta viimeinen
      silmälasikäärmeiden
      vain viidakko tuntee sen

      Illan tullen tanssimaan
      kobrat saapuu piilostaan
      raunioilla kimaltelee kuu.
      Kobra vanhin valkoinen
      nousee pystyyn huojuen;
      viidakosta soitto kantautuu.
      Niin piilossa viidakon
      marmoripaasilla raunion
      alkaa tanssi hiljainen
      silmälasikäärmeiden
      vain viidakko kuulee sen

      Kun kruununsa kultaisen
      kobrista vanhin jo valkoinen
      kuuta kohti kohottaa
      uuden loisteen paadet saa,
      on aika nyt tullut sen.
      Vartijana aarteiden
      kobra vanha, valkoinen
      nähnyt on myös loiston palatsin.
      Mutta voimat viidakon
      voittaneet jo kiven on,
      Murenee jo pinta marmorin.
      On kobrien kuninkaan
      aika nyt luopua kruunustaan.
      Kobra vanha valkoinen
      tanssii kauas kadoten
      niin viidakko peittää sen

    • pari
    • basisti

      Kirjastossasi lienee musiikkiosasto jossa lienee julkaisuja jotka sisältävät Repe Helismaan lauluja. Sieltä löytynee Meksikon pikajuna.

    • Särkynyt enkeli

      Pikajuna Meksikon halki kiitää, yö jo on.
      Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää.
      Haukku kuuluu kojootin,häipyy meluun veturin.
      Sierra Mandren takaa kuu kuin juusto möllöttää.
      Ensiluokan vaunussa uninen on tunnelma.
      Matkustajat miehet naiset kaikki nukkuvat.
      Silloin vauhti hiljenee ja melkein pysähtyy.
      Missä lienee pysähdyksen syy?

      Jarrut pyöriin kirskahtaa,vaunun ovi aukeaa.
      Sisään syöksyy kaksi miestä mustan puhuvaa.
      Pikku-Pete,Iso-Pat gangstereita molemmat, kumpainenkin suurta reikärautaa heiluttaa.
      Kädet ylös gentleman,huutaa käskyn terävää iso-pat ja pari kertaa kattoon laukaisee.
      Viisainta kun jokainen nyt lompsan aukaisee. Kuula sille joka kenkkuilee.

      Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-Pete vartioi. Iso-Pat kun evakoi nyt sormin tottunein....

      (Siinä oli alkua. Nyt on pakko jatkaa töitä. Toivottavasti toi autto vähä.

      • minä

        Meksikon pikajunan sanoja kysyttiin vuos sitten juhannuksena tällä samalla palstalla. Säkeistöjä on kaikkiaan kymmenen, joista viisi ensimmäistä Repe levytti 1949. Vuonna 1963 hän teki siihen jatko-osan, jossa on viisi säkeistöä lisää. Hän kuili 1965.

        Selaile taaksepäin suunnilleen 20.-23.6.2002 käytyihin keskusteluihin. Sieltä pitäisi löytyä.


    • JKP

      Katopa Suuri toivelaulukirja 15:sta takapuolelta, sieltä löytyy noita kappaleita!!

    • ----------

      KUNINGASKOBRA On piilossa viidakon, suojassa temppelin raunion valtakunta viimeinen silmälasikäärmeiden, vain viidakko tuntee sen. Illan tullen tanssimaan kobrat saapuu piiloistaan, raunioilla kimaltelee kuu. Kobra vanhin, valkoinen, nousee pystyyn huojuen, viidakosta soitto kantautuu. Niin piilossa viidakon marmoripaasilla raunion alkaa tanssi hiljainen silmälasikäärmeiden, vain viidakko kuulee sen. Kun kruununsa kultaisen kobrista vanhin, jo valkoinen kuuta kohti kohottaa uuden loisteen paadet saa, on aika nyt tullut sen. Vartijana aarteiden kobra vanha, valkoinen, nähnyt on myös loiston palatsin, mutta voimat viidakon voittaneet jo kiven on, murenee jo pinta marmorin. On kobrien kuninkaan aika nyt luopua kruunustaan, kobra vanha, valkoinen, tanssii kauas kadoten, niin viidakko peittää sen. Reino Helismaa - Meksikon pikajuna I Pikajuna Meksikon Halki kiitää, yö jo on, Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää. Haukku kuuluu kojootin, Häipyy melu veturin, Sierra Madren takaa kuu kuin juusto möllöttää. Ensiluokan vaunussa Uninen on tunnelma, Matkustajat - miehet, naiset - kaikki torkkuvat. Silloin vauhti hiljenee Ja melkein pysähtyy Missä lienee pysähdyksen syy? Jarrut pyöriin kirskahtaa, Vaunun ovi aukeaa, Sisään syöksyy kaksi miestä mustanpuhuvaa: Pikku-Pete, Iso-Pat, Gangstereita molemmat, Kumpainenkin suurta reikärautaa heiluttaa. "Kädet ylös, gentlemen!", Huutaa käskyn terävän Iso-Pat ja pari kertaa kattoon laukaisee. "Viisainta, kun jokainen nyt lompsan aukaisee, Kuula sille, joka kenkkuilee." Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-Pete vartioi, Iso-Pat kun evakuoi sormin tottunein, Sormukset ja kukkarot, medaljongit, lompakot, Matkalaukut rosvo myöskin tutkii yksintein. Mitään uhreille ei jää, saalis toiveet ylittää. Pikku-Pete hohottelee kohti kurkkuaan: "Miehet lyödään tainnoksiin, mutt' naiset viedään pois Lempimättä nyt en olla vois." Jymisevä nauru soi, Iso-Pat nyt aprikoi Kumppaninsa sanoja ja kohta murahtaa: "Okei, niinpä tehdäänkin, saamme kelpo haaremin Viedään likat piiloluolaan Sierra Madren taa." Silloin vaunun loukosta, herrasmiesten joukosta, Hidalgo nyt esiin astuu, sanoo: "Señores, Meille tehkää mitä vain mutt' naiset säästäkää, Muuten teistä kehno muisto jää." Seuraa hetken hiljaisuus, ehdotus on outo, uus. Haa, nyt naisten parvessakin syntyy kohinaa. Vanhapiika muuan, kas, viisikymmenvuotias Vaatii puheenvuoroa ja heti sen myös saa. Silmät vihaa leimuten, tasajalkaa hyppien Hidalgolle kiukkuaan hän ryhtyy purkamaan: "Mitäs herra suutaan soittelee ja hääräilee, Tehdään niin kuin rosvot määräilee. Huhheijaa, tehdään niin kuin rosvot määräilee. Reino Helismaa: Meksikon pikajuna Pikajuna Meksikon Halki kiitää, yö jo on, Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää. Haukku kuuluu kojootin, Häipyy meluun veturin, Sierra Madren takaa kuu kuin juusto möllöttää. Ensiluokan vaunussa Uninen on tunnelma, Matkustajat - miehet, naiset - kaikki torkkuvat. Silloin vauhti hiljenee Ja melkein pysähtyy Missä lienee pysähdyksen syy? Jarrut pyöriin kirskahtaa, Vaunun ovi aukeaa, Sisään syöksyy kaksi miestä mustanpuhuvaa: Pikku-Pete, Iso-Pat, Gangstereita molemmat, Kumpainenkin suurta reikärautaa heiluttaa. "Kädet ylös, gentlemen!", Huutaa käskyn terävän Iso-Pat ja pari kertaa kattoon laukaisee. "Viisainta, kun jokainen nyt lompsan aukaisee, Kuula sille, joka kenkkuilee." Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-Pete vartioi, Iso-Pat kun evakuoi sormin tottunein, Sormukset ja kukkarot, medaljongit, lompakot, Matkalaukut rosvo myöskin tutkii yksintein. Mitään uhreille ei jää, saalis toiveet ylittää. Pikku-Pete hohottelee kohti kurkkuaan: "Miehet lyödään tainnoksiin, mutt' naiset viedään pois Lempimättä en nyt olla vois." Jymisevä nauru soi, Iso-Pat nyt aprikoi Kumppaninsa sanoja ja kohta murahtaa: "Okay, niinpä tehdäänkin, saamme kelpo haaremin Viedään likat piiloluolaan Sierra Madren taa." Silloin vaunun loukosta, herrasmiesten joukosta, Hidalgo nyt esiin astuu, sanoo: "Señores, Meille tehkää mitä vain mutt' naiset säästäkää, Muuten teistä kehno muisto jää." Seuraa hetken hiljaisuus, ehdotus on outo, uus. Haa, nyt naisten parvessakin syntyy kohinaa. Vanhapiika muuan, kas, viisikymmenvuotias Vaatii puheenvuoroa ja heti sen myös saa. Silmät vihaa leimuten, tasajalkaa hyppien Hidalgolle kiukkuaan hän ryhtyy purkamaan: "Mitäs herra suutaan soittelee ja hääräilee, Me tehdään niin kuin rosvot määräilee." Vanhapiika hypähtää Patin kaulaan, siihen jää, Vaikka iso rosvo koittaa häätää häntä pois. Nainen lemmenkipeä, muiskuissaan on ripeä, Eikä Patin vastustelu estää niitä vois. Hohottelee Peten suu, kaveri kun hermostuu, Vanhanpiian kuiskiessa: "Darling, I love you." Matkustajat tuijottavat silmät selällään, Kuinka kaikki oikein päättyykään. Kauhuissaan on Iso-Pat, ikäneidon suudelmat Tulisia ovat, niistä hehkuu lemmenlies. Kiljuu rosvo: "Kuulkaas Miss, minä olen naimisiss' Ja on neljä lastakin, en ole vapaa mies. Kaverini kihlatkaa, siitä kelpo miehen saa." Puhe tämä Pikku-Peten posket kalventaa, Junavaunun ovesta hän säntää pakoon, jees, Muttei pääse metriäkään ees. Ikäneito hyljännyt, äskeisen on yljännyt, Pikkuruista Peteä hän halaa, suutelee. Vapauden takaisin, Iso-Pat sai tietenkin, Vuorostansa apua jo Pete huutelee. Vannoo, että myöskin hän, naimiskaupan pätevän Solmi ja on lapsiakin vissiin seitsemän. Ehkäpä on kahdeksankin, laskutaidollaan Kun ei Pete pysty loistamaan. Itkuun vääntyy neidon suu, nyt hän vasta kimmastuu. Peten leukaan täräyttää suoran oikean. Untenmailla otsa hiess' siinä uinuu pikkumies. Iso-Pat nyt huomaa vaaran häntä uhkaavan, Ehdi ei hän aseeseen tarttua, kun uudelleen Vanhanpiian nyrkki puhuu - vaikka tuhanteen Tuomari nyt laskea lukujaan kai sais, Ennen kuin Pat siitä virkoais. On lähtenyt mun mademoiselle soi yössä nyt vinyyli virttynyt, ma Michelle kuin Notre Dame ois sortunut chanson d´amour nyt loppu on Naapurissa soi accordeon kun kuljen öiseen Pariisiin jossain tuolla rakkauteni on nyt kaipaan niin vain Helsinkiin Ei maistu nyt cafe au lait pois jäähtynyt litkunne viekää nyt, s'il vous plaît hän mennyt on, menköön myös muut siis peittäkää Pariisin kuu Naapurissa soi accordeon kun kuljen öiseen Pariisiin jossain tuolla rakkauteni on nyt kaipaan niin vain Helsinkiin On lähtenyt mun mademoiselle soi yössä nyt vinyyli virttynyt, ma Michelle jää lohduton accordeon chanson d´amour nyt loppu on JOKI RIKI SORSA (suom. sanat Pia Partanen, sov. Ari Sunell) FAZER KAUKAA TAAS PALAAN JOELLE KERRAN SE MUA TUUDITTAA JA SAAN UNOHTAA HUUHDON HUOLENI JOKEEN TAAS KERRAN SEN VIILEYS MUA RAUHOITTAA HUOLIINI HUKKUEN KESKELLÄ AIKAA MÄ JÄIN YKSINÄIN JA YMPÄRILLÄIN VIERAAT KASVOT LUO RAHASTA TAIKAA NE TAIVASTA KAI LAVASTAA KAUAN KIERTÄNYT OON NYT EKSYNEEN HUUTOON SAIN VIIMEINKIN VASTAUKSEN MÄ YMPYRÄÄ JUOKSIN KAI SUORITUSTEN JOKA PÄÄTTYY NÄIN SULKEUTUEN KAUKAA TAAS PALAAN JOELLE KERRAN SE MUA TUUDITTAA JA SAAN UNOHTAA JÄLLEEN KOTIINI TUUN JA JÄÄ MATKALAUKKUUN VAIN MUISTOJA EILISIEN JA VIRTA VIE MUKANAAN POIS LAUKUN SEN MINÄ JÄÄN ENÄÄ POIS TAHDO EN KAUKAA TAAS PALAAN JOELLE KERRAN SE MUA TUUDITTAA JA SAAN UNOHTAA KAUKAA TAAS PALAAN JOELLE KERRAN VAAN VIE SE MUA EI MUKANAAN siin ois niit sanoja toivottavasti ei tuu liian myöhää...


    • tyyppi9

      PARIISI-HELSINKI

      On lähtenyt mun mademoiselle
      soi yössä nyt vinyyli virttynyt, ma Michelle
      kuin Notre Dame ois sortunut
      chanson d'amour nyt loppu on

      Naapurissa soi accordeon
      kun kuljen öiseen Pariisiin
      jossain tuolla rakkauteni on
      nyt kaipaan niin vain Helsinkiin

      Ei maistu nyt cafe au lait
      pois jäähtynyt litkunne viekää nyt, s'il vous plaît
      hän mennyt on, menköön myös muut
      siis peittäkää Pariisin kuu

      Naapurissa soi accordeon
      kun kuljen öiseen Pariisiin
      jossain tuolla rakkauteni on
      nyt kaipaan niin vain Helsinkiin

      On lähtenyt mun mademoiselle
      soi yössä nyt vinyyli virttynyt, ma Michelle
      jää lohduton accordeon
      chanson d'amour nyt loppu on

    • Anonyymi

      Persettäni kutittaa, koitan sitä rapsuttaa
      Ei pikku rapsutus silloin auta vaan
      Pitää raapia kunnolla, perse on jo ruvella
      Vittu että vituttaa tämä kutina
      Pitää persettä rasvata, joka ilta rasvata
      Persettä silloin ei enää kutita
      Aamulla alkaa kutitus ja sitten vitutus
      Vittu, tuntuu että pää räjähtää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe