Hauska yhteiskunnallinen blondi-vitsi

Com-Fide-Mies

Pankeille vihdoinkin vastuu
Kirjoittanut: Com-Fide-Mies, 18.6.2003 klo 13.27

On väärin ajatella, että pankeilla olisi enää merkittävä osuus sen suomalaisen teollisuuden, tai muun yrittämisen, joka työllistää pääosan ihmisistä ja nostaa merkittävästi kansantuotetta, rahoittamisessa.

Tästä syystä pankeilta tulisi ottaa pois lain suoma valta sortaa ja pahoinpidellä epäonnisia ihmisiä ja heidän perheitään. Ihmiseltä ei tule voida ottaa sen lisäksi, että häneltä viedään maallinen omaisuus, myös tulevaisuutta pitkittyneenä ulosottona. Jos pankit luotottavat yli jos pankit luotottavat yli reaalivakuuksien, tulisi tämän näkyä yhdessä kohdassa: Lähes olemattomana korkotasona, koska lainoittaessaan pankin tulee myöntää, että se ottaa riskin jo itse lainasumman saamisessa, saatika korkojen saamisessa.

Koko yhteiskunnallisen toiminnan tulisi perustua luottamukseen ja korkeaan yksilön moraaliin. Ja muistettakoon myös, että ne poiliisielimet, jotka hakevat kelmien miljoonia palvelevat ensisijaisesti pankkeja. Tämän pitäisi myös näkyä pankkien suhtautumisessa omiin riskeihinsä; tulee luottaa, että systeemi turvaa pankille mahdollisimman nopeasti saatavat sen suuruisena, kuoin se velalliselta ja takaajilta on saatavana. Tämän jälkeen tappio jääköön liikelaitoksen (pankin) ei kansalaisen/kansalaisten harteille.

Myös valtion tulisi suhtautua saataviinsa tiukemmin. Tällä hetkellä valtio menettää huomattavia summia sellaisten myyntivoittojen verotuksena, jotka myyntivoitot ovat ylivelkaantuneilta ulosmitatusta omaisuudesta tuuleita. Vaikka valtio suorittaa tässä ulosmittauksen ja realisoinnin, se väittää, että "se ei ole tietoinen" velallisen tilanteesta, koska juuri se myyntivoiton vero ei ole vielä ulosotossa. Näin koko realisointisumma menee velkojille, eli pääsääntöisesti pankeille. Valtio puhaltelee muniinsa, ja viimeistään viiden vuoen päästä huomaa, että se on menettänyt rahat, jotka sillä jo olivat kädessä. Järkeä tähän hoi. Jos valtiota eivät tulot kiinnosta, voisi se sitten tarjota velalliselle mahdollisuuden valita, että haluaako velallinen maksaa verot, vai jäädä vielä yhdelle uudelle osapuolelle, verottajalle, velkaa. Arvatkaa, mikä olisi valinta suurimmassa osassa tapauksista.

Ei tämä maa kaipaa selvyyttä Irak-muistioista, vaan vastuuta ihmisistä ja vastuuta sinne, minne se kuuluu.

Tänään-tässä ja nyt,

Com-Fide-Mies

P.S. Kuka on kuullut viime aikoina sanaakaan pankkituen takaisinmaksusta? Kertokaa minulle.

1

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksu

Voi vitsi ku oli hyvä vitsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe