Onko kellään kokemuksia millä keinoilla kuukautisia käynnistetään? Olen joutunut endoon käyttämään keltarauhashormooneja, ja hoidon aikana kuukautiset poissa. No, hakeuduin lääkäriin asian takia, kun haluaisimme vauvan. Mulle määrättiin divina hormonikorvauspillereitä. Eipä ollut niistä apua, ainakaan ekan satsin jälkeen ei mitään vuotoa tullut. Nyt olisi taas aika perjantaina lapsettomuuspolille, ja pelottaa että teemme turhan reissun kun ei niitä kuukautisia kuulu. Olen 33 vuotias, voiko kuukautiset loppua jo tossa iässä vai onko hormonitoimintani täysin seis...
Kyllä masentaa tämä tilanne.
kun ei ole kuukautisia
13
3088
Vastaukset
- käynnistellään ..
Teroluteilla kuukautiset yleensä käynnistellään.
Hyvä, että olet kuitenkin menossa jo lapsettomuuspolille, kun kerran olet yli 30-vuotias ja on vielä endoakin. Voisin kuvitella, että sinulla lähtee hoidot käyntiin melko vauhdilla, jos vain niin haluat. Tuossa iässä ei kannata kovian kauaa alkaa enää odottelemaan ...- sannainen
että miksei mulle noita teroluteja viimeksi määrätty. Nuo Divinat on tarkoitettu vaihdevuosi oireiden hoitoon. Rupee jo hirvittämään tämä jatkuva hormonien popsiminen, luulisi jo että elimistö on niin sekaisin, että tarttee pitää paussi. Ja kyllä nyt olis aika jo lapsia saada, en halua äidiksi nelikymppisenä, niinkuin oma äitini on ollut.
- Nimetön
sannainen kirjoitti:
että miksei mulle noita teroluteja viimeksi määrätty. Nuo Divinat on tarkoitettu vaihdevuosi oireiden hoitoon. Rupee jo hirvittämään tämä jatkuva hormonien popsiminen, luulisi jo että elimistö on niin sekaisin, että tarttee pitää paussi. Ja kyllä nyt olis aika jo lapsia saada, en halua äidiksi nelikymppisenä, niinkuin oma äitini on ollut.
Minulla käynnistettiin kuukautiset Divinalla juuri. Teroluteilla ei minulla kuukautisia tule.. vaikka sehän se on se yleisimmin käytetty, luulisin. Divinat minulle ainakin tuovat kuukautiset aivan normaalisti..:) Pidän peukkuja sinulle!
- nimetön taas
Nimetön kirjoitti:
Minulla käynnistettiin kuukautiset Divinalla juuri. Teroluteilla ei minulla kuukautisia tule.. vaikka sehän se on se yleisimmin käytetty, luulisin. Divinat minulle ainakin tuovat kuukautiset aivan normaalisti..:) Pidän peukkuja sinulle!
Itselläkin kierto sekaisin ehkäisyn lopettamisen jälkeen jo puoli vuotta. Ei auttanut terolutit tuomaan kuukautisia mutta divinakuuri auttoi. Nyt olen taas odotellut luomumenkkoja, mutta ei kuulu joten lääkäri sanoi että koitetaan nyt jos ne terolutit auttaisivat. Masentaa tää tosi paljon kun haluaisi lapsen eikä ole mitään toivoa. Ovistestejä mennyt kasakaupalla ja kaikki negatiivisiä. Tietääkö joku voiko terolutkuurin aikana tulla raskaaksi. Minulle määrättiin siis 10 päivän kuuri.
- miettinyt itsekin
nimetön taas kirjoitti:
Itselläkin kierto sekaisin ehkäisyn lopettamisen jälkeen jo puoli vuotta. Ei auttanut terolutit tuomaan kuukautisia mutta divinakuuri auttoi. Nyt olen taas odotellut luomumenkkoja, mutta ei kuulu joten lääkäri sanoi että koitetaan nyt jos ne terolutit auttaisivat. Masentaa tää tosi paljon kun haluaisi lapsen eikä ole mitään toivoa. Ovistestejä mennyt kasakaupalla ja kaikki negatiivisiä. Tietääkö joku voiko terolutkuurin aikana tulla raskaaksi. Minulle määrättiin siis 10 päivän kuuri.
eli voiko Terojen aikana tulla raskaaksi??
- sannainen
nimetön taas kirjoitti:
Siis montako kuuria Divinaa söit ennenkuin "tyhjennysvuoto" tuli? Mulle ei ainakaan ekasta laatasta tullut mitään. Kyllä nuo ehkäisyt sun muut hormoonit on naisen elintoiminnoille myrkkyä. Ei montaa vuotta enää viitsisi tässä asiassa odotella.
Raskaaksi ei voi tulla ellei ole kuukautisia, siitähän se kierto lasketaan alkavaksi ja ovulaatio ilmeisesti myös lasketaan siitä. Joten ei taida terolut- kuurin aikana mahdollista raskaaksi tuleminen. Toivotaan että joskus tärppää vielä ;-) - napsu
sannainen kirjoitti:
Siis montako kuuria Divinaa söit ennenkuin "tyhjennysvuoto" tuli? Mulle ei ainakaan ekasta laatasta tullut mitään. Kyllä nuo ehkäisyt sun muut hormoonit on naisen elintoiminnoille myrkkyä. Ei montaa vuotta enää viitsisi tässä asiassa odotella.
Raskaaksi ei voi tulla ellei ole kuukautisia, siitähän se kierto lasketaan alkavaksi ja ovulaatio ilmeisesti myös lasketaan siitä. Joten ei taida terolut- kuurin aikana mahdollista raskaaksi tuleminen. Toivotaan että joskus tärppää vielä ;-)Vastaampa tähän ketjuun vaikka tämä on on jo viime vuoden puolelta. Sen verran itsellä oli mietteitä tästä divina-lääkkeestä, että jotain voisin raapustaa, kun kokemuksia kerran tästä on. Aiheesta löytyy aika niukasta tietoa ja se, että lääkettä käytetään varsinaisena "vaihdevuosi-lääkkeenä", ainakin itseäni hieman ihmetytti, että todellako tuota voisi raskautumismielessä käyttää ja miksi minulle sitä määrätiin.
Mulla siis Divina-tabletit myös toimi ja sai kyllä heti ekasta liuskasta kuukautiset taas käyntiin. Kuukautiset oli tipotiessään pillereiden jälkeen pitkään (reilu vuosi) eikä teroillakaan saatu hommaa käyntiin. Terveyskeskuksesta mut ohjattiin sitten naistentautien polille, jossa katsoivat ultralla limakalvon paksuuden ja munasarjat veriarvoja ja hormoonipitoisuudet. Tiesivät sitten heti määrätä, että divina-kuuri kehiin, niin jo pitäisi homman toimia. Ja toimihan ne! Meillä siis aikeissa lapsonen ja ikää jo 30-v.
No nyt neljäs liuska kuuria menossa. Vielä en ole siis raskaana. Mulla kuuri määrättiin vuodeksi eli sen avulla lisätään mun kehon estrogeenipitoisuutta ja keltarauhas-hormonia, joita ei ilmeisesti oma keho trapeeksi kehitä. Näin lääkkeellä estrogeenipitoisuus on sopivampi, joka osaltaan mahdollistaa raskautumisen. Keltarauhas-hormoni paksuntaa limakalvoa ja pitää sitä koossa, niin että myös munasolun kiinnittyminen on mahdollista. Ja tämän seurauksena siis myös kuukautiset tulevat, jollei raskautumista ole tapahtunut.
Näin siis mennään kuukausi kauukaudelta ja lääkärä todellakin määräsi kuurin syötäväksi vuoden ajan ja jollei sinä aikana mitään tapahdu, sitten hakeudutaan lapsettomuushoitoihin ja katotaan hommaa vieläkin tarkemmin.
Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiskeleville kanssa-sisarille!:)
- Liipu
No helpotusta lukea että Divina käynnistää kuukautiset! Mullakin ollut kuukautiset poissa jo reilu puoli vuotta ehkäisypillereitten lopettamisen jälkeen ja masentaa kun niitä ei tuu kun haluaisin raskaaksi! Tietääkö kukaan voiko Divinan avulla tulla raskaaksi? Pelottaa että jos ei voi niin millä sitten. Ja jos jollain lääkkeellä voi raskautua niin mistä elimistö sitten tietää miten jatkaa hormonituotantoa kun on raskaana... että onko se mahdollista?
Harmittaa ja masentaa todella kun kuukautiseni tulivat aivan luonnollisesti kun en vielä halunnut raskaaksi ja nyt kun haluan ne eivät tule! :-( - pillereistä sekaisin
Minäkin taidan kertoa oman tilanteeni, vaikka alotusviesti onkin muutaman vuoden vanha..
Elikkäs, lopetin pillerit tän vuoden (2011) helmikuussa, eli siitä tulee kohta vuosi täyteen. Tyhjennysvuoto tuli (ainakin luulen että se oli tyhjennysvuoto??) parin päivän päästä lopettamisesta ja seuraava vuoto maaliskuun lopulla, mutta vuotoa kesti vain 4 päivää (normaalisti kestää 5-6 päivää)
Mutta sitten.. ei alakkaan kuulua kuukautisia 3 kk. Vasta heinäkuun lopulla tuli ja kesti normaalin 6 päivää. Sitten taas ei kuulu 3 kk. Nyt marraskuussa alkoi taas... Mistä tämä 3 kuukauden väli johtuu???
Olen suunnitellut että menen keskustelemaan lääkärin (tai gynen?) kanssa viimeistään tammi tai helmikuussa kun ehkäisyn lopettamisesta on kulunut vuosi. En kyllä haluaisi enää tunkea elimistööni lisää mitään hormoneja kun edellisistäkin ihan sekaisin..:/ - Samasama
Ei mulla mitään neuvoa ole antaa, mutta painiskelen saman asian kanssa :(. Menkat olleet poissa kohta puoli vuotta. EI ole ollut menkkoja kesäkuisen e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Meen ens viikolla gynelle ja toivon syvästi että saisin apua.
- Liipu
Ihmettelen tosiaan miten lääkärit voivat olla niin tyhmiä! Kun menin lääkäriin se määräsi mulle tymät terolutit vaikka sanoin ettei mulla niillä vuotoa tullut! Sitten menin toisen lääkäriin ja pyysin Divinaa ja tämä lääkäri vaan tyhmänä totesi että sehän on vahidevuosilääke. Miksi sitten lääkärikirjan sivuilla lukee että amenorrean hoitoon voidaan käyttää myös vaihdevuosilääkkeittä! Ärsyttää kun lääkärit eivät näytä tietävän asioista mitään!!! No sain sentään lähetteen naistentautien polille mutta saa nähdä mitä siellä tehdään kun tuntuu ettei ole mitään lääkettä siihen että kuukautiskierto käynnistyisi itsestään... Kiva elää loppuelämä sillee ettei oo toivookaan lapsista kun tyhmät menkat ei tuu. Kun ei oo stessiä ei mitään syytä miksei ne tuu, jotain hormonia ei vaan erity enkä tiedä miksi.
- Rae -83
Vanha viesti, mutten löytänyt uudempaakaan...
Minulla tilanne se että söin e-pillereitä n. 11 vuotta ja lopetin ne joulukuussa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta edelleenkään ei ole luomumenkkoja kuulunut.
Gynellä kävin ja sain sieltä tuon Divina-kuurin, aluksi 3kk, jonka jälkeen pitää mennä uudelleen gynelle jos mitään ei tapahdu. Ainoa vaan että mitä sillä tarkoitetaan ettei mitään tapahdu? Voiko tyhjennysvuoto jäädä tulematta? Kuurin aikana ei varmaankaan voi tulla raskaaksi jos kerran puhutaan tyhjennysvuodosta eikä kuukautisista??
Ahdistaa että pitää odottaa ties kuinka ja kauan ennen kuin pääsee edes yrittämään tulla raskaaksi. Ja sitten kuinka kauan mahtaa mennä yrittämisessä....huoh...tiesin kyllä että ettei se niin helppoa ole, mutten osannut kuvitella ettei edes menkkoja tule ollenkaan.
Nyt eilen aloitin Divinat joten saas nähdä onko niistä apua, toivottavasti.
Olisi ihanaa jos joku osaisi kertoa lisää kokemuksia auttoiko Divina tulemaan raskaaksi tai palauttamaan edes hormonitoiminnan normaaliksi. - viisikko rex
No minulla ei ole endoa... Mutta mulla on ollut niin, että mulle ei oo tullut kuukautisia tai mitään... Ja mulle määrättiin Primolut, jolla käynnistettiin kuukautiset mutta, että sillä ei tuu raskaaksi vaan se, et kuukautiset ylipäänsä alkoi tulee.. Ensin kolme kuukautta tällaista tyhjennysvuotoa... Sen jlk mulle määrättiin clomia Primolutin lisäksi, mut se clomi ei auttanut, joten clomin tilalle mulle määrättiin Femari -kuurin ja kappas neljännellä yrityskierroksella tärppäs....
Noh, sitä mä vaan se, että mulle ei määrätty mitään teroja tai divinaa vaan suoraan Primolutin... Joten en tiedä ajaako samaa asiaa... Kunhan mainitsin, et tää Primolut auttoi mua saamaan edes jollain keinoin kuukautiset tulemaan, ku mul ei oo tullut koskaan kunnolla kuukautiset ja hyvä jos edes tuli ja niin vielä lisäksi olen 33v. eli ei mistään teinistä kyse... Olen siksi käynyt lapsettomuushoidossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1544548Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1963248Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1082841Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis342803Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1462759Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos412131Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132007Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552005En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131885Olet ainutlaatuinen
Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain381139