Kuinka kauan menee linssien hiontaan noin oikeesti. Mulle lupasivat lasit 2-3 viikon sisällä. Ihmettelen tuota aikaa, kun nuin kauan menee. Eiköhän se nykytekniikalla mene, että aihiot sisään ja koneen namiskasta linssiarvot ja vot ruuvataan kehyksiin.
onko tää aika six noin pitkä, että kehtaavat paremmin kiskurihintoja veloittaa ?
Kuinka kauan menee linssien hiontaan
10
4052
Vastaukset
- Linssiviilari
Riippu kumpaa tarkoitat...
- ostopaikasta
nopeiten lasit saa pienistä liikkeistä, jotka hioo itse linssit. Eli yksitehot muutamassa päivässä ja monitehot noin viikossa.
- käytännössä....
Totta kai niihin linsseihin hiotaan myös reuna. jaa ´hmmm... oon miekii kuullu jostain reunahiomoista.. mitähän seki meinaa...
No mulle on tekeillä yksteholasit voimakkuudeltaan - 7 luokkaa ja niihin kovapinta ja ohennukset..
- ajatelut sitä
että linssit tilataan ulkomailta?Toimitusaika on siksi tod.näk tuo aika, koska eihän ne päivässä sinne liikkeeseen tule.Ja toiseksi ei kaikissa liikkeissä ole mahdollisuutta hioa linssejä vaan ne lähetetään hiomolle työn alle.Ja kolmanneksi tuskin olet ainoa liikkeen asiakas, joten ruuhakaankin voi olla.
Ihan normaalilta kuulostaa tuo toimitusaika.Itse olen aina odottanut lasejani n.3vkoa ja useammasta liikkeestä/ketjusta olen viimesen 20v ajan niitä tilannut.- käytännössä....
Toki tiedän, että tilataan, mutta kysyinki sitä kauanko niiden tekemiseen kuluu aikaa.
Ja huomasin muuten, että tuolla Eyenillä on reunahiomo. Mtä se reunahiomo oikein tarkoittaa ? - eri asia kuin valmitus
käytännössä.... kirjoitti:
Toki tiedän, että tilataan, mutta kysyinki sitä kauanko niiden tekemiseen kuluu aikaa.
Ja huomasin muuten, että tuolla Eyenillä on reunahiomo. Mtä se reunahiomo oikein tarkoittaa ?Silmälasien valmistumiseen vievä aika koostuu eri tekijöistä. Tehtaalla valmistetaan linssi suurena, pyöreänä versiona jossa on oikea voimakkuus,pinnat,värit jne. Sitten linssi hiotaan oikean kokoiseksi joko reunahiomossa tai liikkeessä:
-Linssi valmistetaan joko ulkomailla tai kotimaassa. Kaukoidän linssi tulee muutamassa viikossa (2-5) ja kotimainen 1-2 päivässä.
-Tilaustapa vaikuttaa. Nopeimmat ovat lukijalaitteet jotka lukevat kehyksen muodon ja tieto välittyy linssin valmistajalle internetin välityksellä, usein kotimainen. Linssi tulee valmiiksi oikean muotoisena ja vain painetaan kehykseen paikalleen. Tai tehtaalla on tiedossa kehyksen malli ja he valmistavat lasit valmiiksi jo tehtaalla.
-Aikaan vaikuttaa millä ominaisuuksilla linssi on tilattu, yksiteho on nopeampi kuin moniteho,pinnat lisäävät aikaa jne.
Jos haluaa lasit nopeasti niin kotimainen linssi tulee aina nopeasti tai jos linssi on varastovoimakkuutta ja löytyy jo valmiiksi valmistettuna. Lisäksi nopeuttaa jos liike hioo itse linssit tai on pieni,mutta tehokas reunahiomo.Usein käytetään isoja reunahiomoja jossa työt jonottavat vuoroaa ja liikkeistä kysellään koska meidän lasit ovat vuorossa ja onko linssit jo saapuneet tehtaalta. Suurin osa käyttää reunahiomoja muutama harva hioo itse.Mielestäni Eyen hiotuttaa lasinsa Suomen ulkopuolella, en ole varma. Usein halpoja laseja saa odottaa pidempään koska linssi tulevat kaukaa, työ tehdään muualla massatuotantona, tämä laskee kustannuksia. Jos haluaa nopeutta,laadukkuutta ja mahdollisuutta asialliseen suhtautumiseen reklamaatioissa suosittelen kotimaisia linssejä sekä/tai luotettavia optikkoliikkeitä. Halpaketjuista saa tavaraa pidemmällä odotusajalla, usein onnistuneita laseja ja välillä myös vähemmän onnistuneita versioita.
Itsellä kävi yksien lasien kanssa tällaisessa ketjussa:
Ensin oli vasemman linssin hajataitto hiottu väärään suuntaan, seuraavalla kerralla puuttui linssistä lukulasiosa (näki kauas mutta ei lukea),sitten olikin värjäys toisenlainen kuin oikeasssa linssissä. Linssit tilattiin joka kerta jostain kaukaa ja tulivat muutamien viikkojen odottelujen jälkeen.
Tässä vaiheessa vaihdoinkin firmaa ja sain moniteholasit, kotimaiset linssit 1,5 viikossa.Eikä tarvinnut optikon selitellä välissä kuinka kyllä niihin tottuu... - että eyen
eri asia kuin valmitus kirjoitti:
Silmälasien valmistumiseen vievä aika koostuu eri tekijöistä. Tehtaalla valmistetaan linssi suurena, pyöreänä versiona jossa on oikea voimakkuus,pinnat,värit jne. Sitten linssi hiotaan oikean kokoiseksi joko reunahiomossa tai liikkeessä:
-Linssi valmistetaan joko ulkomailla tai kotimaassa. Kaukoidän linssi tulee muutamassa viikossa (2-5) ja kotimainen 1-2 päivässä.
-Tilaustapa vaikuttaa. Nopeimmat ovat lukijalaitteet jotka lukevat kehyksen muodon ja tieto välittyy linssin valmistajalle internetin välityksellä, usein kotimainen. Linssi tulee valmiiksi oikean muotoisena ja vain painetaan kehykseen paikalleen. Tai tehtaalla on tiedossa kehyksen malli ja he valmistavat lasit valmiiksi jo tehtaalla.
-Aikaan vaikuttaa millä ominaisuuksilla linssi on tilattu, yksiteho on nopeampi kuin moniteho,pinnat lisäävät aikaa jne.
Jos haluaa lasit nopeasti niin kotimainen linssi tulee aina nopeasti tai jos linssi on varastovoimakkuutta ja löytyy jo valmiiksi valmistettuna. Lisäksi nopeuttaa jos liike hioo itse linssit tai on pieni,mutta tehokas reunahiomo.Usein käytetään isoja reunahiomoja jossa työt jonottavat vuoroaa ja liikkeistä kysellään koska meidän lasit ovat vuorossa ja onko linssit jo saapuneet tehtaalta. Suurin osa käyttää reunahiomoja muutama harva hioo itse.Mielestäni Eyen hiotuttaa lasinsa Suomen ulkopuolella, en ole varma. Usein halpoja laseja saa odottaa pidempään koska linssi tulevat kaukaa, työ tehdään muualla massatuotantona, tämä laskee kustannuksia. Jos haluaa nopeutta,laadukkuutta ja mahdollisuutta asialliseen suhtautumiseen reklamaatioissa suosittelen kotimaisia linssejä sekä/tai luotettavia optikkoliikkeitä. Halpaketjuista saa tavaraa pidemmällä odotusajalla, usein onnistuneita laseja ja välillä myös vähemmän onnistuneita versioita.
Itsellä kävi yksien lasien kanssa tällaisessa ketjussa:
Ensin oli vasemman linssin hajataitto hiottu väärään suuntaan, seuraavalla kerralla puuttui linssistä lukulasiosa (näki kauas mutta ei lukea),sitten olikin värjäys toisenlainen kuin oikeasssa linssissä. Linssit tilattiin joka kerta jostain kaukaa ja tulivat muutamien viikkojen odottelujen jälkeen.
Tässä vaiheessa vaihdoinkin firmaa ja sain moniteholasit, kotimaiset linssit 1,5 viikossa.Eikä tarvinnut optikon selitellä välissä kuinka kyllä niihin tottuu...on oma hiomo suomessa...se siitä pohdinnasta..
- oma hiomo ?
että eyen kirjoitti:
on oma hiomo suomessa...se siitä pohdinnasta..
Meidän paikkakunnalle tuli tämä Eyen, niin mainostivat, että siellä on oma REUNAHIOMO.
- nykyään...
että eyen kirjoitti:
on oma hiomo suomessa...se siitä pohdinnasta..
Ehkäpä reunahiomo on Suomessa, niinhän lähes jokaisella. Mutta ketjun aloittaja kysyi miksi lasien tulo kestää. Koska linssit tulevat massatehtaalta,massatuotantona,kaukaa.Reunahiomo toimii huonosti ja työt odottavat vuoroaan.Siksi yksitehot kestävät monta viikkoa vaikka ne joustavalla systeemillä olisi mahdollista tulla parissa päivässä. Mutta laatu ja nopeus maksavat.
Joskus pohdinta on ihan terveellistä näin yleisellä tasolla. Miksi ajan Passatilla vaikka saisin kolme Fiatia samaan hintaan? Kumpikin hyviä autoja ja toista voisi tilata yhden arkeen,toisen juhlaan ja kolmannen työmatkoille:).Oma valinta.
- ent linssin fiilari.
Reunahionta on linssinviilausta. en.t.linssin fiilari !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802