Tökkäsinpä tämän viestin tänne palstalle, kun en parempaakaan löytänyt. Eli ongelmana on Uno -kortit ilman sääntöjä! Auttakaapa, niin saamme helpotusta sadepäiviin... Kiitos!
Uno-korttipelin säännöt?
11
10250
Vastaukset
- Kaava
...heittelen eli korjatkaa jos tulee virheitä ;-)
Kaikille jaetaan 7 korttia. Pakka nurin pöydälle ja yksi kortti eteen, erikoiskortit ei kelpaa. Vuorotellen sitten laitetaan joko samaa väriä tai samaa numeroa (tai samanlainen erikoiskortti), voitte sopia keskenänne saako laittaa monta samaa yhtäaikaa vai ei. Jos ei voi laittaa, täytyy nostaa yksi kortti pakasta ja vuoro menee ohi. Kun on enää yksi kortti kädessä pitää huutaa UNO, jos ei muista ja muut huomaavat, joutuu nostamaan kaksi korttia pakasta. Voittaja on se jolta ensin loppuu kortit.
Pelin juju ja hauskuus on tietenkin erikoiskorteissa, värinvaihdot, nostokortit, suunnanvaihdot jne. jolla voi kiusata ja taktikoida. Hauskinta on kun pelataan isolla porukalla. Itse olen pelannut parhaimmillaan 12 hengen kesken kahdella pakalla - joskus peli päättyi ennenkuin osa oli saanut kertaakaan lyödä korttejaan pinoon :-)
Mukavia pelihetkiä!- mude
pisteitä voi laskea jos haluaa, voittaja on se kenellä on vähiten pisteitä.
värinvaihtokortit ja neljännostokortit 50 p.
muut erikoiskortit 20 p.
ja muut tietysti sen luvun mukaan joka on kortissa.
niin neljännostokortin ja värinvaihtokortin saa laittaa minkä päälle tahansa ja laittaja päättää värin. Jos on pinoon käypä kortti se on laitettava. - äippä
Kiitos teille! Tosi nokkelaa tämä nykyaika, kun asiat selviää ihan tosta noin ...!!!
- marsu100
äippä kirjoitti:
Kiitos teille! Tosi nokkelaa tämä nykyaika, kun asiat selviää ihan tosta noin ...!!!
just.
- marsu100
äippä kirjoitti:
niin on
- Sankku
Tässä mietiskeltiin, että saako UNO:n lopettaa erikoiskortilla?
- kala
kannattaa katsoa wikibediasta
- marsu100
oke?
- okeipokei
Pitää olla koko ajan seitsämän korttia kädessä...
- uuno20
Oikeissa säännöissä sanotaan että jos joutuu nostaan kortin niin sen saa lyödä jos se menee....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892