Pidemmäksi aikaa egyptiin

ihanamaa

Olen jo kahdesti käynyt Egyptissä ja ihan myyty. Seuraavalla kerralla ei enää muutaman viikon lomat riitä. Onko kellään kokemusta töissä olosta siellä? Mitä kautta voisi kysellä töitä ja onko hankalaa löytää työpaikkaa? Hanttihommatkin kävisi kunhan voisi muutaman kuukauden olla.
Mitä muita vaihtoehtoja on lähteä ulkomaille pidemmäksi aikaa? Vuorotteluvapaa töistä?
Hankalampi homma kun ei ole eu-maa ja ei tiedä mistä aloittaa etsiminen.

39

5657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::;;;;;;;;;;
    • ''''

      Ainakin täällä Sharm El Sheikhissä asuu ja työskentelee muutama suomalainen. Töitä kannattaa kysellä matkatoimistoilta, sukelluskeskuksista, hotelleista, ravintoloista, kiinteistövälittäjiltä. Palkat eivät ole samaa tasoa kuin Suomessa mutta paikalliseen elintasoon verrattuna niillä kyllä tulee toimeen. Monet firmat kun tarjoavat majoituksen ja ruuat esimerkiksi työn puolesta.

      • serq

        Minkälaisissa töissä suomalaisia siellä Sharmissa työskentelee..? Täällä olisi yksi kiinnostunut :) Mieluummin vain ottaisin asioista selvää suomalaisen kautta.. ei noista nettityöpaikkailmoituksista oikein löydy mtn. Saatika uskaltaisi niiden kautta täysin mihinkään sitoutuakaan.. Onko ainut tapa tulla paikanpäältä kyselemään..? Viestistäsi onkin jo pari vuotta aikaa, mutta toivottavasti se ei estä sinua vastaamasta :D


    • merjahurghada

      Ja missä olet ollut? Mikä ala sinua kiinnostaa tai onko koulutusta? Suomesta käsin on vaikeampaa löytää töitä Hurghadasta mutta paikanpäällä voit kysellä ja varmaankin löydät mutta palkkataso on todella alhainen!Ulkomaalaiselle kyllä parempi palkka kuin egyptiläisillä yleensä. Elintasokin on alhaisempi ja elinkustannukset halvemmat!Virallisesti töihin tuleva tarvitsee työluvan , mikä on vaikea ja kallis saada. Turistiviisumilla on työn teko kielletty! Ns. pätkätöitä löytyy jos ei ole nirso ja on hieman omaakin rahaa käytettävissä elinkustannuksiin niin pärjää kyllä.

      • ihanamaa

        Hurghadassa ja Cairossa olen käynyt. Hurghada eniten kiinnostaisi, kun siellä jo jokunen tuttukin löytyy.
        Pätkätyöt, vapaaehtoistyö tai melkein mikä vain työ käy. Tietenkin voisi vain lomailla ja vuokrata asunnon, mutta jos pitemmän aikaa meinaa olla niin tekisin mielelläni jotain hyödyllistä samalla. En nirsoile töiden kanssa ja palkankaan ei tarvitse olla kummoinen, pääasia että toimeen tulee. Ravintola alalla olen töissä, mutta kaikenlainen työ kelpaa.
        Harmi kun en kysellyt viikko sitten paikan päällä töitä, tosin hankala on kun ei tiedä keltä ja mitä.
        Noissa asuntoasioissa myös tarvitsisin apua, mistä kysellä ja paljonko vuokrat?Edulliset loma-asunnotkin käy.
        Kiitos teille vastauksista tähän mennessä. Auttanut jo valtavasti!


      • 7+16
        ihanamaa kirjoitti:

        Hurghadassa ja Cairossa olen käynyt. Hurghada eniten kiinnostaisi, kun siellä jo jokunen tuttukin löytyy.
        Pätkätyöt, vapaaehtoistyö tai melkein mikä vain työ käy. Tietenkin voisi vain lomailla ja vuokrata asunnon, mutta jos pitemmän aikaa meinaa olla niin tekisin mielelläni jotain hyödyllistä samalla. En nirsoile töiden kanssa ja palkankaan ei tarvitse olla kummoinen, pääasia että toimeen tulee. Ravintola alalla olen töissä, mutta kaikenlainen työ kelpaa.
        Harmi kun en kysellyt viikko sitten paikan päällä töitä, tosin hankala on kun ei tiedä keltä ja mitä.
        Noissa asuntoasioissa myös tarvitsisin apua, mistä kysellä ja paljonko vuokrat?Edulliset loma-asunnotkin käy.
        Kiitos teille vastauksista tähän mennessä. Auttanut jo valtavasti!

        Ei niillä palkoilla tulla toimeen kuten joku suomalainen voisi ymmärtää. Ne eivät riitä mihinkään.
        Jos menet töihin siellä, niin koskaan ei sinulla ole enää rahaa tulla takasin, sillä sinulla ei ole varaa enää lentolippuunkaan.
        Suonsilmään voi kävellä, mutta siitä pois pääseminen onkin jo vaikeaa jollei mahdotonta.


    • sharmi

      Hei minulla myös polte Egyptiin mutta sharmiin.
      Nimimerkki ihanamaa ota yhteyttä jos kaipaat kaveria jonka kanssa lähteä kerron sitten omasta suunnitelmastani. Työluvista ja muista en ole vielä ottanut selvää olen nyt vain miettiny mistä löytäisin kaverin olisi ehkä turvallisempaa lähteä... t. Minna [email protected]

      • sara-tara

        hei haluaat sharmiin? siellä on helpompi saada töitä ja palkat paremmat!!
        minkälainen koulutus on ja ikä? sinulla on? kuinka paljon on palkka vaatimukset? kerro minulle voin auttaa. on paljon kontakteja siellä.


      • pätevä olen
        sara-tara kirjoitti:

        hei haluaat sharmiin? siellä on helpompi saada töitä ja palkat paremmat!!
        minkälainen koulutus on ja ikä? sinulla on? kuinka paljon on palkka vaatimukset? kerro minulle voin auttaa. on paljon kontakteja siellä.

        mitä vaan! Mitään seksijuttuja en ala tekemään. Palkka 1 kk vaikka 2000 euroa ja sitten seuraavat kuukaudet suomen keskipalkka 2650 euroa. Halvalla siis teen töitä. Löytyisikö tuolle palkkaluokalle hommia?
        Mikä siellä on yleensä palkkaluokka?

        Olisi kiva tietää etukäteen hiukan todellisuudesta.
        Kertoisitko reilusti, koska muitakin kiinnostaa. Sitten se, että kuuluuko ruokatunti ja pari kahvituntia 8 h. päivään?

        Jotkut haaveilevat työpaikasta egyptissä, mutta kertoisitko totuuden niistä työ-oloista ja palkoista. Kiitos.


      • että on
        pätevä olen kirjoitti:

        mitä vaan! Mitään seksijuttuja en ala tekemään. Palkka 1 kk vaikka 2000 euroa ja sitten seuraavat kuukaudet suomen keskipalkka 2650 euroa. Halvalla siis teen töitä. Löytyisikö tuolle palkkaluokalle hommia?
        Mikä siellä on yleensä palkkaluokka?

        Olisi kiva tietää etukäteen hiukan todellisuudesta.
        Kertoisitko reilusti, koska muitakin kiinnostaa. Sitten se, että kuuluuko ruokatunti ja pari kahvituntia 8 h. päivään?

        Jotkut haaveilevat työpaikasta egyptissä, mutta kertoisitko totuuden niistä työ-oloista ja palkoista. Kiitos.

        Lapsellista. Tollasia palkkoja et tule ikinä saamaan sieltä Egyptistä, ellet sitten ala harjoittaa ammattia josta jo mainitsit, tuskin sittenkään. Tarjoilijan palkka on 500 puntaa kuukaudessa (67,15 € tämän päivän kurssilla), ja siihen turistien tipit päälle jotka n. 250 puntaa. eli yhteensä ruhtinaalliset 100 €. 2650 € on n. parin vuoden palkkasi. Joten kannattaa jättää sen verran taskun pohjalle lähtiessä että saat paluulipun ostettua.


      • työpäivän
        pätevä olen kirjoitti:

        mitä vaan! Mitään seksijuttuja en ala tekemään. Palkka 1 kk vaikka 2000 euroa ja sitten seuraavat kuukaudet suomen keskipalkka 2650 euroa. Halvalla siis teen töitä. Löytyisikö tuolle palkkaluokalle hommia?
        Mikä siellä on yleensä palkkaluokka?

        Olisi kiva tietää etukäteen hiukan todellisuudesta.
        Kertoisitko reilusti, koska muitakin kiinnostaa. Sitten se, että kuuluuko ruokatunti ja pari kahvituntia 8 h. päivään?

        Jotkut haaveilevat työpaikasta egyptissä, mutta kertoisitko totuuden niistä työ-oloista ja palkoista. Kiitos.

        pituudesta vielä sen verran että keskimäärin tuollainen palkka taso vaatii 13 tunnin työpäivät 7 päivää viikossa. Kahvitauoista en tiedä, mutta eikun kysymään lakisääteisiä. Eiköhän sieltä pekkaspäivätkin heru...


      • että innostuin
        työpäivän kirjoitti:

        pituudesta vielä sen verran että keskimäärin tuollainen palkka taso vaatii 13 tunnin työpäivät 7 päivää viikossa. Kahvitauoista en tiedä, mutta eikun kysymään lakisääteisiä. Eiköhän sieltä pekkaspäivätkin heru...

        hieman asiasta, mutta jos osaat mitä vain voit toki mennä sinne esim. opettajaksi joka tienaa huimat 300 puntaa kuukaudessa. ihan selvyyden vuoksi että se on peräti 40 €.


    • egypt in my heart

      Heippa!! Olin marraskuussa viikon lomalla El Gounassa ja rakastuin koko paikkaan saman tien! :D Etsin nyt töitä sieltä ja asuntoa minkä saisi vuokrattua 1-2 kuukaudeksi. Ei todellakaan ole mitään helppoa puuhaa...! Minkä ikänen oot?

      • sara-tara

        jos teitä on monta voin helposti löytä teille töitä sieltä.
        mikä amattitaito sinulla on? kuinka paljon on palkka vaatimukset? kerro minulle voin auttaa. on paljon kontakteja siellä.


      • Sanzu
        sara-tara kirjoitti:

        jos teitä on monta voin helposti löytä teille töitä sieltä.
        mikä amattitaito sinulla on? kuinka paljon on palkka vaatimukset? kerro minulle voin auttaa. on paljon kontakteja siellä.

        Olisin tulossa töihin Hurghadaan heti kun saan käytännön asiat täällä Suomessa hoidettua ja työpaikan sieltä :) olisin kysellyt että mistä saan työluvan ja mitä muita paperiasioita täytyy hoitaa ennen kuin voin pakata kimpsut ja kampsut ja lampsia kentälle? :) -kiitos avusta


      • merjahurghada
        Sanzu kirjoitti:

        Olisin tulossa töihin Hurghadaan heti kun saan käytännön asiat täällä Suomessa hoidettua ja työpaikan sieltä :) olisin kysellyt että mistä saan työluvan ja mitä muita paperiasioita täytyy hoitaa ennen kuin voin pakata kimpsut ja kampsut ja lampsia kentälle? :) -kiitos avusta

        Olen asunut jo 7 v. Hurghadassa. Haen työntekijöitä hoitolaani!Monen laista työtä tarjolla (esim.kampaaja,kosmetologi, jalkojenhoitaja, hieroja...........)
        Myös ratsastusretkille suom-,ruotsinkielistä harrastelija ratsastajaa!!!!!!
        Olen Suomessa 11.8. asti , soita0408412868 tai kirjoita s-postiin [email protected] autan ja kerron miten asiassa tulee edetä noissa muutto- ja työasioissa.


      • björn
        sara-tara kirjoitti:

        jos teitä on monta voin helposti löytä teille töitä sieltä.
        mikä amattitaito sinulla on? kuinka paljon on palkka vaatimukset? kerro minulle voin auttaa. on paljon kontakteja siellä.

        Vieläkö sara-tata lukee kyseistä palstaa? mainitsit että sinulla on paljon kontakteja siellä päässä.

        olisi muutama ensinmäisen vuoden maanrakennus alan insinööri opiskelija toistaiseksi vailla kesätöitä.

        kokemusta maanrakennus sekä raknnustöistä.

        voitko auttaa asiassa?


    • :)))

      Miten on esim. parturi-kampaajille töitä? tai jonnekkin esim. hotellin respaan, miten helposti pääsee? mistähän näitä tietoja löytäisi? vaikka juuri kampaajan hommia..?

      • merjahurghada

        olen käymässä Suomessa, vielä viikon!p.0408412868


      • tarjoaat
        merjahurghada kirjoitti:

        olen käymässä Suomessa, vielä viikon!p.0408412868

        suomalaiselle? jos tulee sinne töihin?


      • nähty on egypti
        tarjoaat kirjoitti:

        suomalaiselle? jos tulee sinne töihin?

        eipä tietenkään. Siellä maassa huijataan, huijataan ja huijataan.
        Rehelliset suomalaiset ovat " lirissä" noiden haahuilijoiden kanssa.

        Minun käsitykseni on selkeä egyptiläisistä.
        Se on kun kameli, joka menee sinne minne nokka näyttää ( ei oo nokkaa mutta kuono).
        Se sylkee ja kävelee päältä.

        Kyllä on kamala maa ja kamalat ihmiset.
        Palkkaa? Joudut varmaan maksamaan siitä, että juku huijaa sinua suurilla lupauksilla.


      • Astmaaatikko
        nähty on egypti kirjoitti:

        eipä tietenkään. Siellä maassa huijataan, huijataan ja huijataan.
        Rehelliset suomalaiset ovat " lirissä" noiden haahuilijoiden kanssa.

        Minun käsitykseni on selkeä egyptiläisistä.
        Se on kun kameli, joka menee sinne minne nokka näyttää ( ei oo nokkaa mutta kuono).
        Se sylkee ja kävelee päältä.

        Kyllä on kamala maa ja kamalat ihmiset.
        Palkkaa? Joudut varmaan maksamaan siitä, että juku huijaa sinua suurilla lupauksilla.

        Maa voi olla kamala ja myyjien myyntitapa ja kaiken aikaa huijataan, mutta egyptiläiset ovat silti todella mukavia ihmisiä.

        Jos olet astmaatikko, niin älä lähde Egyptiin töihin, koska siellä ei sada oikeastaan koskaan ja kaikki se kertynyt lika leijuu ilmassa kaiken aikaa. Talvella sen ilmassa olevan lian näkeekin, kun aurinko on pölyn peittämä koko päivän esim. yöllisen hiekkamyrskyn jäljiltä. Kairo oli pahin, siellä en nähnyt aurinkoa lainkaan.


      • ally82
        Astmaaatikko kirjoitti:

        Maa voi olla kamala ja myyjien myyntitapa ja kaiken aikaa huijataan, mutta egyptiläiset ovat silti todella mukavia ihmisiä.

        Jos olet astmaatikko, niin älä lähde Egyptiin töihin, koska siellä ei sada oikeastaan koskaan ja kaikki se kertynyt lika leijuu ilmassa kaiken aikaa. Talvella sen ilmassa olevan lian näkeekin, kun aurinko on pölyn peittämä koko päivän esim. yöllisen hiekkamyrskyn jäljiltä. Kairo oli pahin, siellä en nähnyt aurinkoa lainkaan.

        Juu, maa on likainen ja turistialueiden myyjät rasittavia. Kannattaakin shoppailla sellaisissa kaupoissa, joissa on hintalaput tuotteissa. Niissä myyjät ei yritä tuputtaa, ja ovat tosi mukavia. Mutta kyllä kaikkialla pitää olla tarkkana sen suhteen, että saat oikean määrän rahaa takaisin.


        Tiedoksi töiden etsijöille. Tiedän, että Kairossa asuu länsimaalainen parturi-kampaaja, joka ottaa hiusten leikkuusta saman verran kun mitä Suomessakin veloitetaan. Hänen asiakkaitaan ovat siellä asuvat muut länsimaalaiset, jotka maksavat mielellään siitä hyvästä, että saavat hyvän leikkauksen. Paikalliset kun eivät ole tottuneet meidän hiuslaatuumme. Eli jos on valmis sitoutumaan useaksi vuodeksi, niin kannattaa miettiä oman firman perustamista. Kairossa asuu tosi paljon esim. amerikkalaisia, jotka saavat hyvää palkkaa (koska työskentelevät amerikkalaisissa yrityksissä) ja he ovat halukkaita maksamaan kunnolla sellaisista palveluista, jotka eivät ole niin laadukkaita paikallisten tekeminä. Myös kunnon kasvohoitoja on vaikea saada sieltä, ja länsimaalaisia lastenhoitajia kysellään jatkuvasti.

        Kairossa on tosi mukavia ulkomaalaisille suunnattuja asuinseutuja, jotka ovat tosi siistejä ja puhtaita. Eli kaikkialla ei ole yhtä likaista ja saastaista kuin keskustassa tai pyramidien ympärillä. Jos ideana on siis muuttaa jonnekin lämpimään paikkaan eikä kaupungilla ole väliä, niin kannattaa harkita Kairoa. Lähimmälle uimarannalle ajaa kahdessa tunnissa.


    • 4rentflatinhurghada

      niin nyt on uusia taloja rakennettu ja uudet hienot huonekalut kaikkissa asuinoissa.
      jos tarvitset edullisesti niin voin lähetää hinnat sinulle.

      • kiinnostuneit ollaan

        Mikset julkaise niitä hintoja täällä julkisesti vai onko se jotain salatiedettä?
        Lisäksi kertoisit, että mitä palkkoja siellä maassa maksetaan, että riittäisikö ½ työ yhden kk vuokraan vai pitäisikö tehdä 1v. töitä, että voisi asua 1 kk vuorkalla.
        Eiköhän egyptissä yleisin asumistyyli ole taivasalla?
        Se ei maksa paljoa, jos ei terveyttä lasketa mukaan. Toisaalta, uusia tulokkaita aina on, että mitä nyt jonkun ihmisen terveydellä olisi väliä..


      • pippe2

        hei,olemme kiinnostuneet asunnosta hurgadasta. toivomuksena olisi parveke,n.40-70 neliötä.uima-allaskin olisi kiva.olemme tänä keväänä olleet 2kertaa siellä ja tykänneet kovasti.


    • egyptiin

      Pitääkö työlupa hommata ennen töiden etsimisen aloittamista vai saako työluvan (helpommin) sen jälkeen kun on ensin bongannut itselleen työn?

      Mistä työlupaa pitäisi kysellä ja paljonko sellainen maksaa?

      • toissa oleva egyptis

        laita viesti minulle egyptiin voin autta sinua.
        20177586078


      • mm
        toissa oleva egyptis kirjoitti:

        laita viesti minulle egyptiin voin autta sinua.
        20177586078

        hei! olen menossa egyptiin ensi viikolla yksin...missä olet töissä?? ihan vaan, että olisin tullut juttelemaan. matkaan yksin, olen nuori nainen.


      • Hurkkis fani
        mm kirjoitti:

        hei! olen menossa egyptiin ensi viikolla yksin...missä olet töissä?? ihan vaan, että olisin tullut juttelemaan. matkaan yksin, olen nuori nainen.

        Hei olen reilu parikymppinen nainen. Kävin Hurghadassa 10/10 ja ihastuin paikkaan. Nyt olis tarkotus tulla uudestaan. Olisi kiva olla vähän pitempään ja tehdä jotakin töitä työharjoittelutyyppisesti. Löytyykö Hughadasta mitään sellaista paikkaa.


      • EgyptFun
        Hurkkis fani kirjoitti:

        Hei olen reilu parikymppinen nainen. Kävin Hurghadassa 10/10 ja ihastuin paikkaan. Nyt olis tarkotus tulla uudestaan. Olisi kiva olla vähän pitempään ja tehdä jotakin töitä työharjoittelutyyppisesti. Löytyykö Hughadasta mitään sellaista paikkaa.

        Älä edes haaveillekaan.
        Jos olisi parempi aika, voisit tehdä jotain arabiankieltä taitamattoman aputöitä etkä saisi kuukaudessa palkkaa edes kuin 1/3 osan asunnon vuokrasta.
        Rahaa pitäisi olla rutkasti omasta takaa mukana ja paluulippu-rahat ehdottomasti. Paluulippu erikseen ostettuna Kairon kautta 500-700e! Edestakaiset matkat, joissa määrätyt päivät ovat edullisempia.
        Katso Reittolento-kysymyksen vastauksia, joita juuri tänään eilen.
        En todellakaan suosittele! Täällä on nyt muutama nuori ruotsalainen tyttö tosi huonossa tilanteessa, kun ei ole paluumatkarahoja, kun työt loppuivat Animation Team'ssa hotellissa, kun ei ollut enää asiakkaita ja hotelli suljettiin toistaiseksi.


      • sinne tulossa
        EgyptFun kirjoitti:

        Älä edes haaveillekaan.
        Jos olisi parempi aika, voisit tehdä jotain arabiankieltä taitamattoman aputöitä etkä saisi kuukaudessa palkkaa edes kuin 1/3 osan asunnon vuokrasta.
        Rahaa pitäisi olla rutkasti omasta takaa mukana ja paluulippu-rahat ehdottomasti. Paluulippu erikseen ostettuna Kairon kautta 500-700e! Edestakaiset matkat, joissa määrätyt päivät ovat edullisempia.
        Katso Reittolento-kysymyksen vastauksia, joita juuri tänään eilen.
        En todellakaan suosittele! Täällä on nyt muutama nuori ruotsalainen tyttö tosi huonossa tilanteessa, kun ei ole paluumatkarahoja, kun työt loppuivat Animation Team'ssa hotellissa, kun ei ollut enää asiakkaita ja hotelli suljettiin toistaiseksi.

        Kertoisitko EgyptFun hieman tarkemmin tilanteesta siellä,siis onko nyt paha tilanne ja turisteja vähän ja ensi talvestakaan ei odoteta parempaa?Vaikuttaako Libyan tilanne niin paljon vai yleinen taloustaantuma maailmalla?


    • onneton äiti

      Tytär on lähdössä Hurgadaan rakkaansa luo.Ovat menneet kihloihin heinäkuussa ja rakkaus on iiiihanaa.Irtisanoutunut hyvästä vakituisesta työstä.Töitä ei vielä ole mutta kova kiirus sinne on muuttaa.Kamat pakattuna odottaa maanantaita.Itse olen kauhuissani,mitä voin tehdä?Alanko kerätä paluumatkarahoja jo valmiiksi.

      • fduisapo

        Egyptin suurlähetystöstä sanoivat minulle kuukausi sitten, että enää ei viisumeja jaeta yli 3 kk. Jos haluaa olla pidemmän aikaa maassa, joutuu välillä matkustamaan rajojen ulkopuolelle. Sanoivat myös, että työviisumeitakaan ei enää saa. Myöskin uusien yritysten perustaminen Egyptiin ei luultavastikaan onnistu, ellei sitten poikkeusluvalla. Myös egyptiläinen sanomalehti kirjoitti tästä.

        Voi olla, että tyttösi tulee vielä takaisin, mikäli hänen rahansa eivät riitä siellä asumiseen.


      • fduisapo
        fduisapo kirjoitti:

        Egyptin suurlähetystöstä sanoivat minulle kuukausi sitten, että enää ei viisumeja jaeta yli 3 kk. Jos haluaa olla pidemmän aikaa maassa, joutuu välillä matkustamaan rajojen ulkopuolelle. Sanoivat myös, että työviisumeitakaan ei enää saa. Myöskin uusien yritysten perustaminen Egyptiin ei luultavastikaan onnistu, ellei sitten poikkeusluvalla. Myös egyptiläinen sanomalehti kirjoitti tästä.

        Voi olla, että tyttösi tulee vielä takaisin, mikäli hänen rahansa eivät riitä siellä asumiseen.

        Tarkoitin siis tietenkin, että ulkomaalaiset eivät enää saisi perustaa yrityksiä sinne.


    • Viisumin voi ottaa esim. puoleksi vuodeksi Suomessa Egyptin lähetystöstä ja uusia sen paikan päällä. Hurghadassa toimenpide vei tunnin ja maksoi 12 puntaa.

      Työlupia ei sinne ole kuulemma saanut vallankumouksen jälkeen ja viime kuussa 2000 ihmistä istui Tahririlla, kun halusivat ettei ulkolaisille myönnetä työlupia. Ja työpaikan löytäminen on kyllä suhteellisen vaikeaa, mikäli ei ole sukelluskouluttaja ja puhu hyvin monia kieliä. Paljon on tarjolla "animation"-duuneja eli jonkinlaisia viihdyttäjiä hotelleissa. Työpäiviä on yleensä 6/vko ja työaika 9-12h eli ei ihan helppoa. Työaika voi olla myös kahdessa pätkässä eli siesta välissä. Eräälle tutulle tarjottiin useampia töitä ja aina 12h/pv, palkka 1500 EGP/kk eli riittää asumiseen mutta ei paljon muuhun sitten jääkään.

      Lentolippuja saa mm. Turkish Airlinesilta Hki-Istanbul-Kairo (erikoishinta, ei se halvin mutta ei paljoa kalliimpi), jotka ovat voimassa vuoden. Ilman muuta kannattaa osta saman tien meno-paluu ja paluuta voi siirtää 50€:n hintaan. Matkatavaraakin saa ottaa 30 kg eikä tarvitse stresata onko paluulippuun rahaa. Kairosta voi mennä bussilla todella edullisesti Hurghadaan tai sitten jatkaa Egypt Airilla.

      "Onneton äiti" saa syystä olla huolissaan. Tavallisin tarina Egyptissä on tuo paikalliseen rakastuminen ja joskus saattaa käydä hyvin mutta valitettavasti liian usein kuulee miten naiselta nyhdetään kaikki rahat ja kun hyöty on saatu, ei naiselle ole enää käyttöä... Sen tarinan yleisyyttä ei varoituksista huolimatta voi ymmärtää ennen kuin siellä elää ja tutustuu ihmisiin sekä samalla näihin tarinoihin.

      • Viisumikirjoituksesta jäi pois se tieto että maassa saa olla kerralla 90 pv vaikka viisumi olisi puoleksi vuodeksi.


    • 65+32

      Kerro äiti tyttärellesi esim.terveyden hoidon kalleudesta Egyptissä.
      Tunnen monia tapauksia joissa ulkomaalaiset,maassa vakituiseen asuvat,ovat joutuneet todella tukalaan tilanteeseen kun ovat tarvinneet sairaalahoitoa.Siitä on leikki kaukana.Kustannukset hoidosta saattavat nousta tuhansiin euroihin.
      Kannattaa tyttäresi jättää varaportti auki kotiinpaluuta varten senjälkeen kun mahd.totuus arkielämästä ja naisen asemasta paljastuu.En halua olla pessimisti mutta ei ihan 100% kannata Egyptin varaan elämäänsä rakentaa varsinkin kun maa on poliittisestikin epävakaa ja vaalit vasta edessä.

      • 1988

        Egyptissä otettu sairasvakuutus, joka kattaa kaiken alkaen hammashoidosta näöntarkastuksiin maksaa n. 200 €. Vakuutuksen piiriin kuuluu monia huippusairaaloita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1656
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe