Talo Thaimaasta?

Thai_maa

Harkitsin muuttoa Thaimaaseen ja kyselin tietääkö kukaan luotettavaa suomalaista myyjää / toimistoa josta voisin kysellä asiasta.

16

10361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies_thaimaa

      Tuolla sivustolla löytyy asiasta lisätietoa.

    • Loma-asuntoja

      Otsikkohan sen jo kertoo..
      Itse käytin kun tein talokauppoja Taikamaassa.

    • thaimaassa

      Varovainen saat olla. Oli myyjä sitten mistä vaan kotoisin. Thaimaan kiinteistömarkkinat ja lait ovat aika sekavat. En nyt itse ensisijaisesti etisisi suomalaista diileriä, vaan siellä toimivaa kansainvälistä diileriä joka on perillä kaikista kiemuroista. esimerkkinä voin mainita yhden jolla on hyvä maine paikanpäällä www.siamrealestate.com

      Omin päin unohda koko juttu tai vaihtoehtoisesti hoida LUOTETTAVA paikallinen juristi hoitamaan kauppoja.

      Sudenkuoppia löytyy erittäin paljon!

      Maatahan, et voi suoraan ulkomaalaisena yksityishenkilönä omistaa.
      Pitkäaikainen vuokrasopimus ei myöskään ole järkevä rahallisesti (ja sen päätyttyä töllisi siirtyy myös maan omistajalle)
      Ulkomaalaisena voit perustaa yhtiön joka omistaa maan. Osakkaista 51% täytyy olla paperilla thaimaalaisia. Käytännössä hallintaoikeus on kuitenkin täysin sinulla.

      Maaomistus papereita on monen tyyppisiä. Älä edes kiinnostu mistään, muusta kuin chanote tyyppisestä todistuksesta. Jos paperi on jokin muu saattaa jälkeenpäin tulla jokin taho ja väittää, että maatilkku kuuluukin heille(tätä löytyy myös järjestelmällisenä kusetuksena). Chanote täytyy varmistaa aina paikallisesta maa omistusasioita hoitavassa virastossa. Tämänkään jälkeen et voi olla täysin varma omistuksestasi. Myyjä näet ei välttämättä olekkaan hankkinut maata laillisin keinoin. Tässä tapauksessa voit menettää koko tilkun. Maanomistukseen liittyvät asiat pullistelevat korruptiota ja riski on olemassa.
      Osta maatilkkusi alueelta, jossa on jo olemassa pientaloja. Jos maanomistuksesta tulee epäselvyyksiä jälkeenpäin, koskee se kaikkia asukkaita ja näissä tapauksissa maata ei ole takavarikoitu, vaikka alkuperäinen myyjä olisi nämä laittomasti saanut hallintaansa.
      Myös maan käyttötarkoitus tulee selvittää rekisteristä. Jos maa on esim rekisterissä merkitty viljelykäyttöön ja rakennat talon sinne.
      Saatat joutua loputtomaan lahjonta / kiristys kierteeseen paikallisviranomaisten kanssa.

      Asunto-osakkeissa on sama 51% sääntö. Myyjä ei ole velvollinen selvittämään mikä taloyhtiön omistuspohja on. Jos ulkolaisten omistuksessa on jo täydet 49% ja ostat huoneiston, et saa sitä nimiisi ja olet kusessa.

      Valmiiksi yhtiöitetty talo/tontti/osake on kaikkein helpon ostokohde.

      Ostohetkellä rahojen siirto täytyy myös tapahtua tietyn proseduurin, mukaan. Ellei et saa omistusta nimiisi.

      En yritä pelotella vaan kertoa realistisesti riskeistä. Onnistunut ostos on varsin hyvä sijoituskohde niin arvon nousua ja esim vuokra-tuottoa ajatellen. Tuottoprosentit liikkuvat aivan eri luokassa, kuin koto suomessa.

      • han hei

        varo kaikkim muuttuu niin kävi tässäkin


      • gigish

        Tässä yhden puolueettoman kiinteistöneuvojan netti osoite www.thailandpropertyadvice.com He auttavat miellään monissa asunnon hankinta asioissa ja vastalevat kysymyksiin sekä auttavat sopimuksien tekemisissä. Suosittelen lämpimästi ja asiantuntevaa palvelua itse sain.


    • Mikko-61

      http://www.huahintalot.com

      Sielta mina ostin omani n. kuukausi sitten, tonttini on Lotus alueella. Palvelu huippua, koko homma kesti alle 2 tuntia ja paperit kasissa, talo jo rakenteilla. Rakennusaika 4 kk.

      Mikko

    • petetty

      Älä osta thaimaasta mitään taloa tai muuta. Varmasti ennemin tai myöhemmin kaikki muuttuu. Niin kävi tässäkin. lue.http://stopvt7.blogspot.com/

    • kusetettu

      Älä osta thaimaasta mitään taloa tai muuta. Varmasti ennemin tai myöhemmin kaikki muuttuu. Niin kävi tässäkin. lue.http://stopvt7.blogspot.com/

      • too2

        Juuri näin,Thaimaalaista kansanhuvia valehdella varastaa falangilta löysät pois,erityisisti suomalaisilta sinisilmiltä.(koko suku nauraa hohottaa),


    • Talon ostaja Thaimaasta

      Miettikää ainakin kaksi kertaa, ostaakko, vaiko jättää ostanatta hieno talo Thaimaasta!

      Kirjoitan, koska olen itse tullut kokeneeksi sen, kuinka talonostoa Thaimaasta harkitessani minulle kerrottiin markkinoinnin yhteydessä aivan puuta heinää - suorastaan potaskaa ja nimenomaan suomalaisten paikalla olevien ja siellä asuvien veljien toimesta talon ja maan omistussuhteista, samoin kuin vuokrauksen vaihtoehdoista.

      Ihmettelen näin jälkikäteen, kuinka he saattoivat alentua moiseen valheeseen, sillä nyt he ovat silmissäni epäluotetujen joukossa, myös muissa asioissa. Olen tullut yhä varovaisemmaksi ja aiheesta melua pitäväksi.

      Olen kiitollinen, etten uskonut heitä, vaan otin selvää useammalta taholta ja totuus selvisi minulle. Olisin tullut petetyksi ja huijatuksi, kuinka vaan tahdotte, mutta näin olisi käynyt ja monelle suomalaiselle myös on käynyt juuri näin.

      Nyt ovat minun 6 miljoona batia eli n. 130 000 euroa ns. "taskussani". Olenkin päättänyt tyytyä jatkossa vuokrasuntoon, jolloin ei tarvitse katsoa niin halutessa samaa maisemaakaan kauvaa.

      Joten olkaa varovasia hyvät siskot ja veljet suomalaiset. Mennessänne sinne taas lomailemaan ja kimppuunne käyvät markkinamiehet ja naiset talon myynti aikeissa, niin älkää uskoko kaikkea, siihen saattaa olla kätkettynä muunnettua totuutta. Uskokaa vain itseenne a kehenkään muuhun, kuin itseenne. Kyselkää ja ottakaa selvää kaikista lupauksista, ehdoista ja niiden laillisuudesta ennen kaikkea niiltä, jotka asiat tietävät ja sen myös Teille kertovat - saamatta itse siitä aina edes mitään rahallista palkkiota, mutta sentään HYVÄN mielen.

      He ovat tosi suomalaisten ystäviä kaukaisissa maissa. Eli rehellisiäkin suomalaisia Thaimaasta kyllä löytyy.

      Tässä on yksi heistä:

      http://www.thaimaansuomalainen.com/default.asp?Folder=2346

      jk. kyllä jaetaan turhempiakin tunnustuksia, mutta tässä olisi ulkoministeriölle valmisteltavaksi yksi oikeaan paikkaan.

      Oikein hyvää matkaa Thaimaahan

      • RehellisyysOnKuollut

        Empä lukenut kuin puoli tuntia kun tapasin nimet Hentunen ja Kailajarvi, vaikuttaa lupaavalta sen rehellisyyden kannalta.


    • Anne E.
      • toon1

        Asu Anne mieluummin hotellissa , säästyt monelta itkulta (tarkoitan ei kannata sitoutua johonkin eduntavoittelian ansaan) hotellia voi vaihtaa niin halutessaan,vaikka viiikon välein,,,,


    • Tarkkana..

      Suomalaisilla myyjillä nousee kusi päähän, kun päästään Suomen lain ulottumattomiin.

      Meitä varoitettiin hotellille tultaessa jo bussissa SUOMALAISISTA lomaosakehuijareista. Siis nimenomaan 100% SUOMALAISISTA!

      Kannattaa ostaa paikallisilta. En ymmärrä miten homma paranee, jos mukaan otetaan kallis suomalainen huijari joka ei ole asuntoa nähnytkään.

      • Tarkkana..

        No virtsa sitten, senkin ***** Suomi24:n sensuurirobotti!!!


    • toon1

      Nekatiiviset kommentit,talosta Thimaasta,pitää herättää unelmoivat unestaan,,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe