Paljonkohan valoa perusmittaiseen 100L akvaarioon tarvitsisi? Syvyys 40cm. Jos ajateltaisi, että kasvillisuutta olisi paljon ja haluaisin jotain punaisiakin kasveja kasvatella ehkäpä. Yksi putki vai kaksi putkea ja kuinka tehokas putki/putket? Loisteputkivalaistusta siis olin ajatellut
100L valaistus?
4
370
Vastaukset
- RRR
Kyllä siihen kannattaisi laittaa 2-putkinen valaisin vaikkakin yhdellä hyvälläkin pärjää..
Mutta 2:lla saa hieman eri sävyiset valot.
Putket olis n.38W luokkaa..värisävyt ja luxit kannattaa ottaa huomioon myös kun putkia valitsee..
Vaihtoehtoja on useimpia.
Tuo Fish Kingi tietää hieman enempi tuosta valaistuksen "maailmasta".:O) - ehdottomasti
Putken kokohan riippuu valaisimen pituudesta. Esim 1m pitkään akvaarioon menee 30w putki.
- jp.
Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen
- RRR
jp. kirjoitti:
Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen
Sellaisenhan voi myös teetättää jollain näppärällä tee-se-itse sähkäri timpurilla;O)
Eli väkästää kotelon siihen ja sitten ottaa ne sähköhilut jostain valaisimesta ja siirtää ne sopivalle kohdalle että saat 70 cm valaisimen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.786509- 1466042
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013876Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1232331- 421529
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4161433- 741255
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471084Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja1431033Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan591026