100L valaistus?

jp.

Paljonkohan valoa perusmittaiseen 100L akvaarioon tarvitsisi? Syvyys 40cm. Jos ajateltaisi, että kasvillisuutta olisi paljon ja haluaisin jotain punaisiakin kasveja kasvatella ehkäpä. Yksi putki vai kaksi putkea ja kuinka tehokas putki/putket? Loisteputkivalaistusta siis olin ajatellut

4

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Kyllä siihen kannattaisi laittaa 2-putkinen valaisin vaikkakin yhdellä hyvälläkin pärjää..

Mutta 2:lla saa hieman eri sävyiset valot.
      Putket olis n.38W luokkaa..värisävyt ja luxit kannattaa ottaa huomioon myös kun putkia valitsee..
      Vaihtoehtoja on useimpia.

Tuo Fish Kingi tietää hieman enempi tuosta valaistuksen "maailmasta".:O)

• ehdottomasti

Putken kokohan riippuu valaisimen pituudesta. Esim 1m pitkään akvaarioon menee 30w putki.

• jp.

Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen

• RRR
        jp. kirjoitti:

Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen

Sellaisenhan voi myös teetättää jollain näppärällä tee-se-itse sähkäri timpurilla;O)

Eli väkästää kotelon siihen ja sitten ottaa ne sähköhilut jostain valaisimesta ja siirtää ne sopivalle kohdalle että saat 70 cm valaisimen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      151
      11416
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8102
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5884
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      162
      4779
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      15
      4671
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      32
      4331
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4193
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3487
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80