100L valaistus?

jp.

Paljonkohan valoa perusmittaiseen 100L akvaarioon tarvitsisi? Syvyys 40cm. Jos ajateltaisi, että kasvillisuutta olisi paljon ja haluaisin jotain punaisiakin kasveja kasvatella ehkäpä. Yksi putki vai kaksi putkea ja kuinka tehokas putki/putket? Loisteputkivalaistusta siis olin ajatellut

4

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      Kyllä siihen kannattaisi laittaa 2-putkinen valaisin vaikkakin yhdellä hyvälläkin pärjää..

      Mutta 2:lla saa hieman eri sävyiset valot.
      Putket olis n.38W luokkaa..värisävyt ja luxit kannattaa ottaa huomioon myös kun putkia valitsee..
      Vaihtoehtoja on useimpia.

      Tuo Fish Kingi tietää hieman enempi tuosta valaistuksen "maailmasta".:O)

    • ehdottomasti

      Putken kokohan riippuu valaisimen pituudesta. Esim 1m pitkään akvaarioon menee 30w putki.

      • jp.

        Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen


      • RRR
        jp. kirjoitti:

        Akvaario on 70cm pitkä, mikä tuottaa sekin vähän ongelmia, kun ei oikean pituista valaisinkantta tai muuta sellaista meinaa löytyä mistään. Kaikki on joko 10cm liian pitkiä tai 10cm liian lyhyitä.. Tai ehkä olen selannut vain jotain huonoja kauppoja. Ainoastaan yhdestä nettikaupasta olen löytänyt 70cm pitkän valaisimen

        Sellaisenhan voi myös teetättää jollain näppärällä tee-se-itse sähkäri timpurilla;O)

        Eli väkästää kotelon siihen ja sitten ottaa ne sähköhilut jostain valaisimesta ja siirtää ne sopivalle kohdalle että saat 70 cm valaisimen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe