laajakaista kummittelee

ghoust_buster

tuli maanantaina hankittua kahden megan kaapeli laajakaista DNA:lta ja kylkiäisenä tuli matkapuhelin sekä thomsonin langaton modeemi.

DNA aktivoi modeemin jo liikkeessä minun linjaani sopivaksi ja kaikki alkoikin toimimaan hyvin kun laitoin modeemin kiinni seinään ja aloin käyttämään nettiä.

sitten avasin uudelleen koneen illalla ja netttinpä ei päässyt sillä kaikilla sivuilla luki sivua ei voi näyttää. en päässyt koko iltana internettiin :(

eilen aamulla kun avasin koneen niin kaikki toimi taas normaalisti, mutta sitten kun avasin koneen iltapäivällä niin sama juttu nettiin ei päässyt. pääsi vasta illalla klo 23.27.

ja nyt taas tänä aamuna netti on toiminut hyvin.

eli mistä tälläinen "kummittelu" voi oikein johtua?

7

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaksi sanaa

      jota takaava jatkuva kummittelun
      -kaapeli
      -DNA

      • ghoust_buster

        kaapeli on aivan kunnossa sillä pystyn katsomaan myös kaapeli televisiota eikä kuvassa ole mitään vikaa.

        DNA on myös kunnossa sillä operaattori laittoi modeemin minun linjaani sopivaksi.

        voisin epäillä että vika on väärissä konfauksissa?


      • giga-antti
        ghoust_buster kirjoitti:

        kaapeli on aivan kunnossa sillä pystyn katsomaan myös kaapeli televisiota eikä kuvassa ole mitään vikaa.

        DNA on myös kunnossa sillä operaattori laittoi modeemin minun linjaani sopivaksi.

        voisin epäillä että vika on väärissä konfauksissa?

        vaikka televisio toimiikin niin silti netti kaapelissa voi olla jotain vikaa.

        onko sinulla modeemissa salaus päällä ja jos asut kerrostalossa niin oletko vaihtanut kaapeli kanavan sillä jos monella on sama kanava niin silloin esiintyy häiriöitä.


      • baltesar
        giga-antti kirjoitti:

        vaikka televisio toimiikin niin silti netti kaapelissa voi olla jotain vikaa.

        onko sinulla modeemissa salaus päällä ja jos asut kerrostalossa niin oletko vaihtanut kaapeli kanavan sillä jos monella on sama kanava niin silloin esiintyy häiriöitä.

        salaus on ehdoton jos haluaa ettei kukaan käyttä nettiäsi, mutta modeemin kanavan vaihto on sitten vapaaehtoista.

        operaattori laittaa aina oletus kanavan modeemiin jonka he epäilevät olevan kaikilla saman ja juuri siksi käyttäjän olisi syytä vaihtaa se toiseksi.

        esim: minulla on kokemusta miten samat kanavat naapurin kanssa voi pahimmallaan tehdä tai saada jopa IP:t solmuu tai vaikka naapurille ohjattu tuki tulisikin suoraan sinulle.


      • kanavatyö
        baltesar kirjoitti:

        salaus on ehdoton jos haluaa ettei kukaan käyttä nettiäsi, mutta modeemin kanavan vaihto on sitten vapaaehtoista.

        operaattori laittaa aina oletus kanavan modeemiin jonka he epäilevät olevan kaikilla saman ja juuri siksi käyttäjän olisi syytä vaihtaa se toiseksi.

        esim: minulla on kokemusta miten samat kanavat naapurin kanssa voi pahimmallaan tehdä tai saada jopa IP:t solmuu tai vaikka naapurille ohjattu tuki tulisikin suoraan sinulle.

        siis voiko sen modeemin kanavan vaihtaa sitten ihan miksi tahansa vai onko siinä vain muutama eri vaihtoehto ja minkä mukaan ne yleensäkin laitetaan?


      • keksa
        kanavatyö kirjoitti:

        siis voiko sen modeemin kanavan vaihtaa sitten ihan miksi tahansa vai onko siinä vain muutama eri vaihtoehto ja minkä mukaan ne yleensäkin laitetaan?

        eli voit valita jonkun niistä.

        Ainakin itsellä tietokoneen WLAN-kortin mukana tullut yhteysohjelma osaa kertoa, että mitä verkkoja löytyy ja millä kanavilla ne lähettää.

        Joku NetStumbler löytää varmaan sellaisetkin verkot, joissa verkon tunnus SSID on piilotettu.

        Sitten säädät vain tukiaseman toimimaan sellaisella kanavalla, jotai ei naapureilla ole käytössä. Jos kaikki kanavat on jo käytössä, niin valitse sama kanava sellaisen verkon kanssa, jossa on vähiten tehoja.

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels


      • dnalnif
        keksa kirjoitti:

        eli voit valita jonkun niistä.

        Ainakin itsellä tietokoneen WLAN-kortin mukana tullut yhteysohjelma osaa kertoa, että mitä verkkoja löytyy ja millä kanavilla ne lähettää.

        Joku NetStumbler löytää varmaan sellaisetkin verkot, joissa verkon tunnus SSID on piilotettu.

        Sitten säädät vain tukiaseman toimimaan sellaisella kanavalla, jotai ei naapureilla ole käytössä. Jos kaikki kanavat on jo käytössä, niin valitse sama kanava sellaisen verkon kanssa, jossa on vähiten tehoja.

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

        soneran operaattori katsoo omalta koneelta kanavan joita ei lähi naapureilla ole ja laittavat näin ollen aina oikean kanavan.

        DNA pakko syöttää taas yhtä kanavaa kaikille ja täten ongelmia tulee jatkossakin esiintymään DNA asiakkailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe