Muslimien kuulee monesti puhuvan "vääräuskoisista". Tarkoittaako se sitä, että uskoo väärään jumalaan eli onko muslimien jumala se oikea? Vai meinaako se, että uskoo samaan jumalaan väärällä tavalla vai mitä se tarkoittaa? Jos se tarkoittaa tuota ensimmäistä kohtaa, niin eikös se silloin todista, että on olemassa muitakin jumalia kuin vain muslimien jumala? Jos taas toiseen kohtaan, niin onko silloin muslimien tapa se ainoa oikea? Muslimit kertokaa mikä on "vääräuskoinen"!
Mikä on "vääräuskoinen"?
11
539
Vastaukset
...kuin sanoilla "epäjumalanpalvoja", "harhaoppinen" tai "kerettiläinen" kristillisessä terminologiassa.
Siis joko:
a) Uskoo väärään jumalaan, joka siis ei olekaan Jumala (huomaa ero ison ja pienen alkukirjaimen välillä)
b) uskoo samaan jumalaan väärällä tavalla (esim. trinitaarikristityt: ei usko Pyhään Kolminaisuuteen ja Jeesuksen jumaluuteen; muslimit: uskoo Pyhään Kolminaisuuteen ja Jeesuksen jumaluuteen.
Mutta etkö jo tätä tiennytkin?- Medium C
Tarkoitatko, että muslimit uskovat oikeaan Jumalaan oikealla tavalla?
Medium C kirjoitti:
Tarkoitatko, että muslimit uskovat oikeaan Jumalaan oikealla tavalla?
Kuten kristityt omasta mielestään. Vieläpä kummassakin tapauksessa kukin uskontokunnaan sisäinen suuntaus omasta mielestään.
- sdlöjköfnasd
Ristinuskovaistenkin keskuudessa puhutaan väärin uskovista tai tekopyhistä, niin varmasti on myös islaminuskoisissakin tuollaisia tekopyhiä ja väärinuskovia. Kun syytetään islamilaisia terroriteosta, niin ehkä nämä ovat niitä väärin uskovia islamilaisia, sillä käsketäänkö koraanissa tappaa?
- sklöj,sjsölslös
Eli ei pidä yleistää jokaista islamilaista vääräoppiseksi. Onhan kristinuskonkin nimissä tapettu paljon.
- ....
>> sillä käsketäänkö koraanissa tappaa?
Kyllä käsketään. Koraaniin ne terroristit luottaa. - ayat...
.... kirjoitti:
>> sillä käsketäänkö koraanissa tappaa?
Kyllä käsketään. Koraaniin ne terroristit luottaa.6:151. Sano: »Tulkaa, minä luettelen teille mitä Herranne on teiltä kieltänyt: Älkää asettako mitään Hänen rinnalleen! Vanhempianne on teidän hyvin kohdeltava, lapsianne ette saa surmata köyhyyden pelosta. - Me huolehdimme sekä teistä että heistä. Haureutta karttakaa sekä julkista että salaista. Surmata ette saa sitä elämää, jonka Jumala on määrännyt loukkaamattomaksi, paitsi lain nojalla. Tämän on Hän määrännyt teille, jotta ymmärtäisitte
- Submitter
Vääräuskoinen minun näkökulmastani katsottuna on ihminen joka palvoo jotain muuta kuin Jumalaa. Se voi olla ihan mitä vaan,joku voi palvoa ihmistä,toinen puuta, kolmas mammonaa jne..
Lisäisin tähän kuitenkin että tapanani ei ole kutsua ihmisiä vääräuskoisiksi,uskokoon jokainen ihan mitä haluaa.Jokainen on vastuussa vain omasta sielustaan.
Tätä aihetta jos lähtee penkomaan pintaa syvemmälle niin siitä ei tule kuin konflikteja.- pseudonyymi.
Miksi puhut Jumalasta?
Eikö teillä ole Allah ja kristityillä Jumala?
- Dhimmi
...vastauksen. Ilmeisesti pitää uskoa Allah -nimiseen arabialaiseen pakanajumaluuteen, rukoilla häntä viisi kertaa päivässä, eikä tehdä sellaisia vääräksi ("haram") katsottuja juttuja, joita submitterin mies pitää väärinä, että on oikeauskoinen. Muut ovat vääräuskoisia.
Me kaafirit ja dhimmit emme voi asiaa tuntea ollenkaan, vaikka olisimme asuneet muslimiperheessä, ja lukeneet paljon kirjallisuutta, mikä kuvaa sitä, keitä/minkälaista käytöstä harjoittavia ihmisiä muslimit pitävät vääräuskoisina. "Siinähän ei olisi mitään logiikkaa."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760