Vielä palkoista

soon mä

Juu sairaanhoitajat siavat lisää.Mutta herättää kummastusta se kuinka ihmeellisesti on pienet palkat heillä ollut.Kommentit siitä että kaupan kassa tienaa enemmän on huuhaata.
Ilta-Sanomissa tänää oli kummia lukuja.Ensin sairaanhoitajat kertoivat että palkka on 1600-2100
euroa ilma lisiä ja nyt se nousee ....Kuitenkin sairaanhoitajilla ei voi olla noin huonoa.kun keskimäärin hoitajat tienaavat 2300 ja lähihoitajat 2100 euroa kuussa......Jossain mättää.Samoin kuom sairaanhoitaja joka tekstas Uusimaan palstalle että hän saa 1380 euroa....Tuo summa varmasti on netto.
No sitten kaupan kassat.Jos on 30 viikkotuntia (yleensä) ja kaikki vuosilisät niin ilman mitään ilta ym sunnuntialisiä peruspalkka noilla tunneilla on 1200-1300 euroa brutto.....Eli ei kaupan kassa koskaan saa samaa kuin koulutettu sairaanhoitaja eli huuhaata ilmassa....
Saas nähdä nyt vaan kuinka monta sairaanhoitajaa Suomessa joutuu lomautetuiksi kun kunnat laskevat onko varaa....Silloin voi käydä niin että kaupan kassalle on tunkua tuolta sairaalasta:)

10

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki!

lomautetaan! Törkeetä kieroilua tehyn puolelta!!!

Ja vielä kysymys sairaanhoitajille:

Kevenikö työtaakka tämän palkankorotuksen takia?

vastaus: TUSKIN!!!

Ahneudella ei ole rajoja näköjään...

PS. Montako vuotta sairaanhoitajat ovat käynneet koulua?

• Lähihoitaja28

Mikä sun jutun pointti on?

Itse tienaan lähihoitajana lisineen noin 1700 euroa miinus verot ja teen kahden ihmisen työt kun ei ole tarpeeksi henkilökuntaa tai jos onkin niin ne ovat kokemattomia opiskelijoita tai "sairaanhoitajia" ulkomailta...

Mut hei! ei tää ollu valitusvirsi :) olen jo itse siirtymässä toiselle alalle, säälittää vaan kun muutaman vuoden päästä ei vaan yksinkertaisesti ole hoitajia hoitamaan ketään. Toivotaan vaan että reilu palkankorotus saisi nuorison kiinnostumaan tästä hienosta ammatista.

• satamahampuusi

olisit aikanaan valmistuessas hakeutunu ambulanssiin töihi. vaimo on semmoisessa lähihoitajan papereilla ja saa liksaa enemmän kuin minä satamasta. on vissiin sairaankuljetusliiton neuvottelijat aika osaavaa porukkaa ja fiksua kun ei huutele saavutuksistaan.

• satamahampuusi kirjoitti:

olisit aikanaan valmistuessas hakeutunu ambulanssiin töihi. vaimo on semmoisessa lähihoitajan papereilla ja saa liksaa enemmän kuin minä satamasta. on vissiin sairaankuljetusliiton neuvottelijat aika osaavaa porukkaa ja fiksua kun ei huutele saavutuksistaan.

Luuletko että kaikki ihmiset ovat luotuja ambulanssityöhön? Mieti uudestaan. Sun mammas tekee varmaan paljon öitä...ilman lisiä sekään palkka ei ole paskan vertaa.

• Hei :)

Opiskelen sh:ksi ja teen lähihoitajan töitä näin opiskeluaikana. Saan palkkaa 10e/h...arvaa paljon kaverini saa Citymarketissa? Vastaus: 10e/h

Siinä sulle huuhaata ;)

Kerrotko vielä mitä tapahtuu, kun sairaanhoitajat vaihtavat alaa. Taidat joutua vanhuudessasi hautumaan paskavaipoissasi kauemmin kuin potilaat nykypäivänä.

• hoitajilta

Miksi lähihoitajilla pitäisi maksaa enemmän kuin 10 €/h? Sehän on kuitenkin ihan ammattikoulupohjainen ammatti.

Jos ei työt kiinnosta, niin sitten ei. On tässä maailmassa ennenkin pärjätty ilman minkäänlaisia hoitajia. Elinikä kyllä laskee, mutta mitä sitten? Kuoppaa kohti tässä kaikki mennään. Minun puolesta koko julkisen hoitosektorin voisi samantien lopettaa.

• soon mä

heips vaan vai saa 10 euroa tunti citymarketissa.Mitä tekee kuinka kauan ollut alalla ja mikä on vastuu jos on kerta noin hyvä palkka...??
        No laske kuitenkin SH mitä tekee 10 euroa tunti jos on kokoaikainen työntekijä...
        Se on 1600 euroa brutto kun kokoaikainen tekee 160 tuntia kuussa.
        Ja se brutto kun siitä ottaa verot pois niin paljon on netto??Käykö kateeksi tuo kaupan työ???
        Jos käy mitä sitä lukemaan kun lukemattakin saa saman::::????
        Eli vastine oli tässä hyvä kirjoittaja

• soon mä

Minua ei korpea se että saatte enemmän vaan se että teidän uhoaminen on hyvän tavan vastaista ja samoin teidän käytöksenne kun tilanne oli avoin.Ilmeisesti ette tajunneet kun johtonne teki mitä teki.Pilasivat teidän HYVÄN maineenne ja sai teidät näyttämään ahneilta korppikotkilta jotka ruumiskasojen keskelle nautitte siitä mitä olette saaneet aikaan.
        Palkkavaatimus oli oikeutettu mutta tapa jolla sitä ajettiin oli hyvän tavan vastainen.

• pärjätty
        hoitajilta kirjoitti:

Miksi lähihoitajilla pitäisi maksaa enemmän kuin 10 €/h? Sehän on kuitenkin ihan ammattikoulupohjainen ammatti.

Jos ei työt kiinnosta, niin sitten ei. On tässä maailmassa ennenkin pärjätty ilman minkäänlaisia hoitajia. Elinikä kyllä laskee, mutta mitä sitten? Kuoppaa kohti tässä kaikki mennään. Minun puolesta koko julkisen hoitosektorin voisi samantien lopettaa.

Oletko aivan varma, että on tässä maailmassa ennenkin pärjätty ilman hoitajia...Naiset ovat ennenmuinoin tehneet hoitajan työtä ILMAISEKSI!!Itse olen lähihoitaja, eikä palkka päätä huimaa..Päivätyöstä noin 1630 euroa kuukaudessa, siis brutto! Elämäntilanteeni takia en voi tehdä vuorotyötä enkä viikonloppuja.Esimerkiksi rakennusalan hommissa mieheni tienaa helposti 2500 euroa kuukaudessa arkisin 7-16 työaika. Joskus mietin miksi talojen rakentaminen on arvokkaampaa kuin ihmisistä huolen pitäminen???

• ulkoilmailija
        hoitajilta kirjoitti:

Kyllähän sen tokkiisa huomaa, kun potilaat päästettään liian aikasseen ulukoilimaan. Siitä tullee vaan molemmin puolin tämmöstä kirjuuttelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe