TV LUVAN TARKASTAJA VALEHTELI !!!

V***N TURHAUTUNUT

Tapahtui 1.11.07 Turussa

..Noin kello 16:00-18:00 Ovikello soi ja oven takana tervehti Tv-luvan tarkastaja, joka kohteliaasti uteli onko asunnossa televisiota. Vastasin että ei ole, sillä olen juuri muuttanut enkä ole vielä ehtinyt televisiota ostaa. Samalla tarkastaja myös itse totesi että eihän asunnossa tv:tä ole. ( asunto on pieni yksiö ja ovelta näkee koko asuntoon ). Tämän jälkeen tarkastaja uteli tarkkaan kaikki henk. koht. tiedot ( nimi, osoite, sotu, puh yms ) ja sanoi että asia on kunnossa ja tiedot täsmäävät.

Elämä jatkui kunnes maanantaina 19.11.07 postiluukusta tipahti kaksi kappaletta kirjekuoria viestintä virastolta. Toisessa oli "tv-lupa" joka oli "sopimuksen mukainen" 56 euron lasku ajalle 2.11.07-1.2.08 jota en ole sopinut/ ottanut.

Toisessa kuoressa oli kaksi laskua.
Ensimmäinen lasku oli ajalta 1.9.07-1.11.07 laskun summa 76.5 euroa syy takautuva lasku => "..tv-luvan tarkastaja on pystynyt tarkastuksen yhteydessä toteamaan että asunnossa on ollu käytössä televisio yllä mainitun ajan jakson aikana.."
Toinen lasku oli "tarkastus maksu" 100 euroa. "..Tv-luvan tarkastaja on tarkastuksen yhteyteen liittyvien asioiden surauksena oikeutettu määräämään 100 euron tarkastus maksun.."

Tämän jälkeen otin puhelimen ja soitin viestintävirastoon jonne ilmoitin kyseisen tapauksen, hetken tutkittuaan neiti asiakaspalvelu sanoi että kyseessä on "ILMISELVÄ" tapaus ja että asunnossa "ON" televisio, koska "VIRANOMAINEN" on niin kirjoittanut, vielä omituisempaa on että viestintävirastolla on kuulemma tv-lupa kaavake jonka olen allekirjoittanut, HUH HUH. Tämän jälkeen ilmoitin että Minulla EI OLE televisiota ja kyseinen tarkastus EI mennyt niinkuin "LAPUISSA" lukee. Neiti asiakaspalvelu vaan totesi että minulla ei ole mitään sanomista ja laskut ON maksettava eikä kyseisiin laskuihin ole valitus oikeutta muuta kuin Käräjä oikeus ja jos asia senne vedetään niin minulla EI ole mitään toivoa kysestä asiaa voittaa.
MITÄS HELVETTIÄ !!! Siinä laskussahan olisi voinut näin ollen olla vaikka 10000 euron summa eikä minulla olisi "MITÄÄN SANOTTAVAA"

Kysynkin että mitäs mieltä ihmiset ovat viestintäviraston toiminnasta minun tapauksesssani ja mitä minun tulisi tehdä kun kuluttaja asia miehellekin oli ihmetelty miksi hän vaivautuu hoitamaan minun asiaa jä näin olematonta seikkaa.. vistintäviraston hemmot vaan eivät tienneet että kyseinen kuluttaja asiamies on minun lähisukulaiseni..

Vielä kummempaa että tuossa takautuvassa laskussa sekä tarkastus laskussa olevat tilinumerot ovat täysin erilaiset kuin tuossa "tv-lupa" maksussa, ja muutenkin laskujen sisältö on puuttellinen

22

8454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomasi

      juttu on totta, oikeuteen vaan. Ei tuollaista mielivaltaa pidä kenenkään hyväksyä!

      Mitä helvettiä ne kyylät ovilla kiertää jos kerran voivat itse päättää onko asunnossa televisio vai ei? Miksei voisi istua vain kotona äidin helmoissa ja sanoa seuraavana päivänä suojatyönantajalleen että "kaikilla tarkastettavilla oli tv" jos sitä ei kerran kukaan kyseenalaista ja se on on ehdoton "totuus"??

      Kehotan ehdottomasti viemään asian oikeuteen koska tuollainen touhu ei vetele eikä ole laillista. Muista hommata paljon tuttavia todistamaan ettei sinulla ole tv:tä ja selitä tapahtumat perin pohjin tuomarille. Kyseenalaista koko kyylätoiminta kysymällä mitä virkaa kyylillä on jos ne kerran itse päättävät onko asukkaalla tv vai ei. Kysy, miten arvon kyylä todistaa että asunnossa oli tv. Ole tiukkana ja tenttaa koko järjestelmää!

      Provikoiden takiahan ne kyylät valehtelee koska jos tarkastettavasta asunnosta ei löydy tv-lähetysten vastaanotton mahdollistavaa laitetta, ei kyylä saa palkkaakaan. Niinpä ne loiset keksivät sen tv:n sinne itse ja yhtäkkiä palkka juokseekin! Eihän sitä kukaan kumminkaan kyseenalaista ja "viranomainenhan" ei koskaan valehtele!

      Toivon sinulle onnea, miten sitten ikinä päätätkin asian hoitaa. Kerro toki sitten miten asian suhteen kävi.

      • Tarkistitko

        Miten on, onko joku älypää keksinyt tienata kopioimalla tv-maksulappuja ja muuttanut sitten oman tilinumeronsa siihen lappuun?
        Esittikö tarkastaja jonkin henkilökortin?
        Kysyitkö viestintävirastosta,että onko tuo pankkitili heidän?
        Haiskahtaa nimittäin vedätykseltä noin päällepäin. Eihän läheskään kaikki älyä tsekata id-korttia tarkastajalta ja oikean näköisiä maksulappuja saa aina tekaistua.


      • Tarkistitko
        Tarkistitko kirjoitti:

        Miten on, onko joku älypää keksinyt tienata kopioimalla tv-maksulappuja ja muuttanut sitten oman tilinumeronsa siihen lappuun?
        Esittikö tarkastaja jonkin henkilökortin?
        Kysyitkö viestintävirastosta,että onko tuo pankkitili heidän?
        Haiskahtaa nimittäin vedätykseltä noin päällepäin. Eihän läheskään kaikki älyä tsekata id-korttia tarkastajalta ja oikean näköisiä maksulappuja saa aina tekaistua.

        Eihän kenellekään tarvitse antaa sotu -numeroaan. Ei tarkastaja sillä mitään tee vai tekeekö??? Tietosuojan takiahan mihinkään kaupan kuittiinkaan ei laiteta kuin sotun loppuosa.

        Antamalla täydelliset henkilötiedot antaa tuolle tyypille saumat vaikka tilailla netistä tavaraa sun piikkiin. Siitä vaan laskuja odottelemaan.


    • keino

      Ota selville tuon tarkastajan henkilöllisyys ellei se ole jo tiedossasi ja mene keskustelemaan hänen kanssaan...

      • Vallenberg

        Kyllä sitä näitä yle-lampaiden paska juttuja riittää!!

        Näitä juttuja tulee vähän väliä,kun itse eivät uskalla irtisanoa tv-maksua, vaikka mieli tekisi!!

        Eli samalla logiikalla poliisi ottaa jonkun henkilön auto rekkarit ruutuun ja ai,ai,ai tuo on varmaan ajanut ylinopeutta,kun on noin tehokas auto,oi oi oi..laitetaan lappu postiin,,,joo


      • keino
        Vallenberg kirjoitti:

        Kyllä sitä näitä yle-lampaiden paska juttuja riittää!!

        Näitä juttuja tulee vähän väliä,kun itse eivät uskalla irtisanoa tv-maksua, vaikka mieli tekisi!!

        Eli samalla logiikalla poliisi ottaa jonkun henkilön auto rekkarit ruutuun ja ai,ai,ai tuo on varmaan ajanut ylinopeutta,kun on noin tehokas auto,oi oi oi..laitetaan lappu postiin,,,joo

        Ensin aioin laittaa kirjoitukseni muotoon:

        Ota selville tuon tarkastajan henkilöllisyys ellei se ole jo tiedossasi ja mene "keskustelemaan" hänen kanssaan...

        Otin kuitenkin lainausmerkit pois, ettei minua syytettäisi rikokseen yllyttämisestä.


    • t5g45g5

      ja syötä ne sille paskanpuhujanihilistille!

    • todistaa

      Sen allekirjoituksen pitäis olla sun omaa käsialaa. senkun vedät oikeuteen jos karhuja tulee.

    • on noin,

      suoraan poliisille, petoksen yrityksesta teet rikosilmoituksen, vaadit paita vadille.

    • niin minäkin tein

      Minulle kävi muutama vuosi samalla lailla, eli tv-lupatarkastaja VALEHTELI lausunnossaan.
      Kaupunkikin on sama kun sinulla, ettei vaan olisi sama tyyppi!
      Eli olin muuttanut asuntoon loppiaisena (6.1), enkä ollut juuri edes työmatkan takia oleskellut asunnossa. Ajattelin että kun maaliskuussa taas alkaa työt kotimaassa, laitan kämpän kuntoon ja otan uuden tv-luvan.
      Eli olin siis katsonut tv:tä luvatta vajaat 2kk. Tämän täysin myönsin tarkastajalle ja kerroin milloin olen asuntoon muuttanut ja minulla oli jopa esittää työkomennuksen/lentoliput todisteet.

      Asian piti olla siis selvä, tarkastaja kirjoitti ylös mitä sovimme ja hän sanoi, että joudun maksamaan 100e tarkastusmaksua ja ne kuluneet 2kk takautuvaksi. Sanoin tähän että asia on toki ok ja näin tehdään.

      Mutta sitten mitä tulikaan postiluukusta! Maksu takautuvasti 24kk ajalta ja muuttopväksi oli merkitty pvämäärä 1.12. Ajattelin ensin, että kyseessä on joku sekaannus, mutta kuulema ei ole.

      Laitoin sitten kirjalliset valitukset hallinto-oikeuteen ja vielä siitä eteenpäin. Lopputuloksena sain 100e tarkistusmaksun anteeksi, mutta tarkastajan valheellista lausuntoa ei kumottu.
      En aio kuitenkaan maksaa enempää kun ne 2kk ja lopun luvan irtisanon kun helmikuu koittaa ja tv-lähtee myös ulos.
      Laittakoot vaikka ulosottoon, mutta aiheettomia laskuja ei pidä maksaa.
      Olkaa ihmiset tarkaana, ottakaa vaikka mp3-soittimen nauhalle käydyt keskustelut ja vaatikaa heti siinä ovitilanteessa nähtäväksi tarkastajan kirjoittamat laput.

      Jos tarkastaja valehtelee, olet heikoilla!
      Aloittajalle: älä luovuta, äläkä maksa euroakaan liikaa!

      • "tarkastajat"

        Miksi edes alennut keskusteluun tarkastajan kanssa.
        Käske tarkastajan suoraan kalppia käpälämäkeen.
        Olen kuullut myös tarinoita väkisin sisään änkiävistä tarkastajista. Jos näin tapahtuu tunkeutuu kotiisi luvatta ihminen, jota ei enää lueta valtion virkamieheksi.
        Kohtele häntä siis kuin ketä tahansa joka kotiisi yrittää väkisin tunkeutua. Sinulla on täysi oikeus poistaa tunkeutuja myös voimakeinoja käyttäen.


    • Yritä edes...

      Ota yhteys vaikka MOT ohjelmaan tai Kuningaskuluttajaan. Katsotaan pureeko oma koira omia nilkkaan.

      Toinen mahdollisuus on ottaa yhteyttä valtakunnallisiin sanomalehtiin, ja tehdä asiasta iso HALOO!!!

      Tappele vastaan...!

      • Juuri näin.

        Juuri noin pitäisi toimia! Ei viedä pelkästään oikeuteen ja olla hissun kissun vaan nostetaan kunnon äläkkä! Tuollainen toiminta kyylältä on silkkaa mielivaltaa jollainen täytyy kitkeä pois alta aikayksikön. Eihän tuossa ole enää mitään järkeä jos kaiken maailman suojatyöläiset alkavat valehdella korvat heiluen saadakseen provikat taskuun! Kaikille täytyy myös tehdä selväksi, etteivät kaikki ole sohvaperunoita ja näin ollen tarvitse tv:tä elämässä selvitäkseen. Karpo takaisin kehiin!


      • asialle
        Juuri näin. kirjoitti:

        Juuri noin pitäisi toimia! Ei viedä pelkästään oikeuteen ja olla hissun kissun vaan nostetaan kunnon äläkkä! Tuollainen toiminta kyylältä on silkkaa mielivaltaa jollainen täytyy kitkeä pois alta aikayksikön. Eihän tuossa ole enää mitään järkeä jos kaiken maailman suojatyöläiset alkavat valehdella korvat heiluen saadakseen provikat taskuun! Kaikille täytyy myös tehdä selväksi, etteivät kaikki ole sohvaperunoita ja näin ollen tarvitse tv:tä elämässä selvitäkseen. Karpo takaisin kehiin!

        Tee valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Kerro meille netissä miten kävi niin laitetaan muistiin ***kun*** sama mikä tapahtui sinulle tapahtuu meille...

        Eduskunnan oikeusasiamies:
        "Eduskunnan oikeusasiamiehen puoleen voi kääntyä, kun epäilee, että viranomainen tai virkamies ei ole noudattanut lakia tai täyttänyt velvollisuuksiaan."

        "Kantelussa on mainittava
        - kenen tai minkä viranomaisen menettelyä
        kantelija arvostelee
        - mitä menettelyä tai päätöstä kantelija pitää
        lainvastaisena
        - miksi kantelija pitää menettelyä tai päätöstä
        lainvastaisena
        - onko asia vireillä tuomioistuimessa tai
        muualla
        - mitä kantelija toivoo oikeusasiamiehen
        tekevän.

        http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/index.htx


    • asiasi

      Onko tää sun asia mitenkään edennyt?

    • KooVeeKoo

      Mulla kävi aikoinaan siten, että ollessani 19-v. TV-luvan tarkastaja tunkeutui asuntoon väkisin sisään, länttäsi takautuvan maksun edelliseltä vuodelta tarkastusmaksun ja tietysti uuden maksun. Kertoi mulle ihan rehellisesti siis, että nämä tulevat maksettaviksi. Kun laput tuli sitten postissa (ei ollut silloin puhelinta) eikä TV-lupainstanssia paikkakunnalla, niin mitenpä sitä alkaa kirjeitse valittelemaan kun valitusaikakin oli mennyt umpeen. Maksoin kiltisti kaiken ja irtisanoin TV-luvan saman tien.

      Olin nääs nuori ja naivi ja juuri muuttanut äidin helmoista pois. Ei mulla ollut hajuakaan, mitä olisi pitänyt tehdä, ja halusin olla _niin riippumaton_ etten kysynyt keltään.

    • V***N TURHAUTUNUT

      Eli nyt on mennyt yli puoli vuotta, eikä vieläkään ole kuulunut tv-lupahallinnolta yhtään mitään... Mutta ilmoittelen kyllä heti kun asia etenee

    • Tarkastajat vittuu

      Älä avaa oveasi jos et tiedä kuka siellä on. Itse en koskaan avaa ovea, paitsi jos olen kutsunut jonkun käymään. Siellähän pimputtelevat rauhassa ovikelloa. Musiikkia vain vähän kovemmalle.

      • työttömien kolhoosi?

        TV-maksu muuttuu YLE-maksuksi.
        Se tarkoittaa sitä, että jokainen asunnon ulko-ovi RAHOITTAA YLEN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKAT!
        Yhden ihmisen talous rahoittaa saman summan, kuin viiden ihmisen talous.

        Yksinasuvia, työttömiä on paljon. Heidän sitten on prosentuaalisesti suurimmalla summalla
        osallistuttava YLEN YLLÄPITÄMISEEN!

        KANSANEDUSTAJAT EIVÄT HYVÄKSY VEROVAROILLA YLELÄISIÄ PITÄÄ TILIPÄIVILLÄ.
        Joutuisivat itsekin maksajiksi.


      • työttömien kolhoosi? kirjoitti:

        TV-maksu muuttuu YLE-maksuksi.
        Se tarkoittaa sitä, että jokainen asunnon ulko-ovi RAHOITTAA YLEN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKAT!
        Yhden ihmisen talous rahoittaa saman summan, kuin viiden ihmisen talous.

        Yksinasuvia, työttömiä on paljon. Heidän sitten on prosentuaalisesti suurimmalla summalla
        osallistuttava YLEN YLLÄPITÄMISEEN!

        KANSANEDUSTAJAT EIVÄT HYVÄKSY VEROVAROILLA YLELÄISIÄ PITÄÄ TILIPÄIVILLÄ.
        Joutuisivat itsekin maksajiksi.

        ei muuten tule, ainakaan vielä. Kohua herättänyt mediamaksu kumottiin. TV-lupa sinänsä nousee myös tänä vuonna.


      • avatkaa ovi...

        http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/tiedotteet/2010/P_47.html
        Tv-maksuja tarkastetaan Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan alueilla (22.09.2010)
        Televisiomaksukampanja on alkanut pääkaupunkiseudun ulkopuolisella Uudenmaan alueella. Alueelliset tarkastukset kohdennetaan niihin kotitalouksiin, jotka eivät ole tehneet ilmoitusta television käyttöönotosta. Parin ensimmäisen päivän aikana alueella jäi tehotarkastuksissa kiinni 257 tv-maksutonta taloutta.


      • hahaahahhahah
        avatkaa ovi... kirjoitti:

        http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/tiedotteet/2010/P_47.html
        Tv-maksuja tarkastetaan Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan alueilla (22.09.2010)
        Televisiomaksukampanja on alkanut pääkaupunkiseudun ulkopuolisella Uudenmaan alueella. Alueelliset tarkastukset kohdennetaan niihin kotitalouksiin, jotka eivät ole tehneet ilmoitusta television käyttöönotosta. Parin ensimmäisen päivän aikana alueella jäi tehotarkastuksissa kiinni 257 tv-maksutonta taloutta.

        antaa tulla vaan jos uskaltaa kyllä koira pistää vipinää töppösiin... haluisin nähdä tyypin joka seisoo ovella kun sen avaan ja koira riehuu vieressä ;O pientä provoa vielä koirlle niin avot!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      482
      3485
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3411
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      140
      2986
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2282
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2150
    6. 211
      1562
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1271
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1270
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe