e-pillerit koiralle?

eli siis annetaanko koirille koskaan e-pillereitä? joku sitä kysyi ja siksi mietin.
siis kissoille annetaan mutta, mutta?

onko ero siinä että kissathan usein saavat juosta vapaana (vaikka ei nyt enään saisi) mutta koirien pitäisi olla kiinni. vai onko joku lääketieteellinen selitys?

6

5042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttavani

Kävi aikoinaan hakemassa jonkun rokutuksen iäkkäälle nartulleen, ettei juoksuja tulisi. Eikä tullut. Pillereistä en ole kuullut.

• kuullut niistä

mitään hyvää sanottavaa.... mutta kuulopuheita vain olen kuullut, ei mitään omakohtaista kokemusta ole... mutta itse mieluummmin leikkuuttaisin koirani, kuin piikittämään alkaisin.....

• En ole kuullut mistään E-pillereistä koirille, mutta juoksunesto tai juoksun siirto piikeistä kylläkin, jotka meidän eläinlääkäri on tuominnut jyrkästi...kun joskus ollaan puhuttu asiasta....
      Kuulema aika usein aiheuttaa kohtutulehdusta jossain vaiheessa.

• ainakin

joku hormonipistos joka estää juoksut. Mutta muistaakseni tämä pistos aiheuttaa suuren riskin saada kohtutulehdus. Jos koirasi ei ole jalostusyksilö, miksi et steriloisi sitä? Näin pääsisit lopullisesti eroon hankalista juoksuajoista sekä kohtutulehduksen vaaroista. Pentujen teettäminen ei millään tavalla estä kohtutulehdusta.

• meillä narttuja. vaan uroksia.
        kirjoitin ihan alussa että joku minulta kysyi asiaa ja koska en itse ole koskaan kuullut koirien e-pillereistä niin siksipä täällä kyselin. kissoillani on ollut pillereitä. ihmetytti myös se että mikä ero sillä on? siis koira ja kissa ?
        (hah, no onhan niillä pikkusen eroa, mutta siis siinä pillerijutussa?)

• Anonyymi

Sterilisaatiossa on myös riskejä. Meille kasvattaja sanoi sterilisaation altistavan virtsankarkailulle, joka pitkäiläisellä koiralla on lopulta isompi vaiva kuin juoksut pari kertaa vuodessa. Meillä on nyt ensimmäistä kertaa narttukoira ja kolme viikkoa pöksyjen pukemista ja riisumista tuntuu toki työläältä. Mutta ehkä jatkuva virtsan tiputtelu olisi sitäkin työläämpää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      116
      5347
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      70
      5108
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4154
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3630
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3238
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2821
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1949
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      42
      1842
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1693
    Aihe